7 דברים שאתם חייבים לשאול לפני שבוחרים סוכנות דיגיטל לניהול קמפיינים בגוגל
מקצועות השיווק באינטרנט ובכלל זאת, קידום במנועי חיפוש וניהול קמפיינים ממומנים הם מבין המקצועות היותר פרוצים שיש כיום בשוק. הסיבה לכך היא שאף אחד לא מחלק תארים בתחום ובדרך כלל אנחנו נאלצים להסתפק במכללות שמחלקות תעודות על דעת עצמן. מנגד, יש מומחים רבים ומעולים שכלל לא עברו הכשרה פורמלית, אלא למדו את מה שהם יודעים תוך כדי תנועה.
מבנה השוק הזה יוצר מצב מסוכן שבו לצד בעלי מקצוע אתים ומקצועיים, יש גם לא מעט בעלי מקצוע בלתי ישירים שמנצלים את חוסר הידע של הלקוחות שלהם. הם עשויים לגבות מחירים מופרזים או לחילופין, לגבות מחירים נמוכים מאוד תוך כדי שהם משתמשים בשיטות עקלקלות שעשויות לגרום נזק בלתי הפיך ללקוחות בטווח הארוך.
למרות שסיפורי ניצול של לקוחות תמימים מתקשרים לרוב לקידום האורגני בו השקיפות נמוכה יותר, גם בכל מה שקשור לקמפיינים ממומנים, יש לא מעט דברים שצריך לדעת מראש ולנקוט במשנה זהירות לפני שבוחרים עם מי לעבוד.
הנה 7 השאלות שאתם חייבים לשאול כל סוכנות לניהול קמפיינים ממומנים לפני שאתם חושבים לעבוד איתה:
האם הסוכנות מוכרת כ- Google Partner?
שותפי גוגל הם חברות וגופים שעברו את ההכשרה של גוגל וזכו למעין תו איכות שמעיד על הידע שלהם. שותפי גוגל גם חייבים להראות היסטוריה של עבודה עם לקוחות בסף של תקציב מסוים, כך שהיא מעידה גם על ניסיון ולא רק על ידע. התכנית פועלת גם בארץ וניתן לחפש סוכנות על פי אזורים שונים.
- מנוע החיפוש המפורסם בעולם מגיע לנאסד"ק ומה קרה היום לפני 72 שנה
- עקב ייצוגית בישראל: השינוי בג'ימייל שישפיע עליכם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אנחנו ממליצים לעבוד עם סוכנות שחברה ב- Google Partner.
דמי ניהול ותקציבי פרסום
התשלום למנהל הקמפיין בדרך כלל מבוסס על אחוז מסך התקציב העומד לפרסום ישיר בגוגל. דמי הניהול נגבים לפי הביצועים של החודש הקודם לפי אחוז שנקבע או סכום קבוע שסוכם בין הצדדים ללא קשר לתקציב הפרסום.
תקציב פרסום בגוגל הוא פרמטר חשוב מאוד ובדרך כלל מקבלים תקציב פרסום מומלץ לפי הניסיון שהחברה צברה במהלך השנים.
אנחנו ממליצים לעבוד לפי אחוז מסך הוצאה כדמי ניהול ולעבוד עם סוכנות שמנהלת קמפיינים עבור לקוחות בסדר גודל שלכם.
האותיות הקטנות
החוזה שאתם חותמים מול הסוכנות הוא אמנם לא פוליסת ביטוח, אבל עדיין חשוב לשים לב לאותיות הקטנות. לדוגמה, האם אתם מחויבים לתקופה מסוימת, מתי אתם יכולים לשנות את תקציב הפרסום, בבעלות מי החשבון שמנוהל ועוד..
- דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- תוכן שיווקי משכנתא הפוכה: מפתח לחוסן בעורף, יציבות בשוק הנדל"ן
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
אנחנו ממליצים לכם לחתום על חוזה ללא התחייבות, הבעלות של החשבון חייבת להיות בבעלותכם ושתוכלו לבצע שינויים מהותיים בכל רגע נתון.
שקיפות בתשלום
בפועל, אתם משלמים למעשה פעמיים : פעם אחת ישירות לגוגל את התקציב שמיועד להצגת המודעות, ופעם שנייה לסוכנות שמנהלת לכם את הקמפיין (ראו דמי ניהול ותקציבים) עבור הניהול עצמו. יחד עם זאת, ההפרדה ביניהם לא תמיד שקופה ולפעמיים היא כלל לא קיימת ואתם משלמים את כל הסכום פעם אחת ישירות. (ניהול הקמפיין עשוי להתבצע בחשבון של הסוכנות ולא דווקא דרך חשבון הגוגל שלכם).
אנחנו ממליצים להפריד בין התשלומים: תשלמו לגוגל ישירות ותשלמו לסוכנות דמי ניהול עבור הקמפיין.
מנהל קמפיינים צמוד
מרבית החברות עובדות בשיטה שהן מצמידות למספר מסוים של לקוחות מנהל פרויקטים אישי שמנהל עבורם את הפרסום בגוגל.
אנחנו ממליצים להבין: מה הניסיון שיש לאותו מנהל קמפיינים בקידום ממומן? כמה לקוחות הוא מנהל? האם הוא עוסק רק בקידום ממומן או שהוא גם מנהל קמפיינים של קידום אורגני?
כמובן שעדיף שמנהל קמפיינים שלכם יעסוק אך ורק בקידום ממומן, ינהל כמה שפחות לקוחות ושיהיה עם כמה שיותר ניסיון בתחום הכי חשוב שתרגישו שהוא מקצועי ושירותי.
דוחות ושקיפות
דוח תקופתי על הביצועים של הקמפיין שלכם הוא משהו שיעזור לכם להבין על מה וכמה אתם מוציאים את תקציב הפרסום שלכם. הדוחות כוללים: סך ההוצאה החודשית, כניסות, המרות ועוד...
אנחנו ממליצים לקבל דו"ח אחת לרבעון, אבל לפעמיים רצוי גם יותר (עוד דבר שעשוי להיות מצוין באותיות הקטנות). כמו כן, עליכם לדרוש ממנהל הקמפיין לבקש מכם אישור על פעם שהוא משנה את מדיניות הפרסום שלו (ממש כמו ההתנהלות שלכם מול מנהל השקעות בבנק).
"תיק עבודות"
אוקי, אז אולי לא מדובר כאן בתיק עבודות קלאסי, אבל אתם צריכים לכל הפחות לקבל מידע מהימן על היקף ואופי הקמפיינים הקודמים שהחברה ניהלה על מנת לקבל מושג האם יש לה ניסיון בתחום הספציפי שלכם (לכל תחום יש אסטרטגיות שונות וגם מחקר המתחרים הוא שונה).
ככל שלחברה יש ניסיון עשיר יותר בתחומים שונים ועם לקוחות בעלי צרכים שונים, כך המצב טוב יותר. חברה שמתרכזת רק בפלח שוק מצומצם עשויה להיות מקובעת באסטרטגיה אחת שלא בהכרח תיטיב עמכם.
המאמר נכתב על ידי BOOSTIT - סוכנות פרסום לניהול קמפיינים ממומנים בגוגל
כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?
קשת היא מונופול
בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.עמית סגל מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל
הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.
דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"
דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?
איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.
אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.
דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT, חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.
בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.
- פטריק דרהי מסתבך - עלול לאבד את השליטה בענקית התקשורת, אלטיס
- אאוטבריין פספסה את צפי האנליסטים בהכנסות אך הכתה אותו ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7