ערוץ עשר לא מוותר: שלח ללקוחות 'בקרה' מכתב אזהרה
כשבוע לאחר שפנה לרשות להגבלים עסקיים בעניין חברת בקרה המייעצת ללקוחות בתחום רכש המדיה, ערוץ עשר לוחץ על הגז ופונה כעת למפרסמים שעובדים עם החברה במכתב שבו הוא מסביר להם שעבודה עם חברת בקרה עשויה לחשוף גם אותם למצב של הפרה על חוק ההגבלים העסקיים.
לאחר שטען בפנייה לממונה על ההגבלים העסקיים כי מפרסמים מתאמים מחירים באמצעות חברת 'בקרה', ערוץ עשר פועל במישרין מול לקוחותיה של חברת הייעוץ בבעלותה של גלית ליבר. 'בקרה' מייעצת לכמה מהלקוחות הגדולים בשוק הישראלי ומהווה בעיני ערוץ עשר וגם בעיני קשת ורשת (למרות שאלו לא הצטרפו למאבק של עשר) מכשול בדמות מתווך ששולט במחירי המדיה של המפרסמים.
החברה עובדת לפי ממוצע, בנצ'מרק, של מחירי המדיה המוצעים על ידי גופי התקשורת המסחריים ובערוץ עשר טוענים כנגדה, כי "אופי פעילותה מעורר חשש שהיא משמשת, בין באופן ישיר ובין באופן עקיף, כפלטפורמה לחילופי מידע בין מפרסמים אודות מחירי רכש מדיה וכפועל יוצא, מאפשרת תיאום בין לקוחותיה בכל הנוגע למחיר בו הם רוכשים מדיה מגופי המדיה השונים". לכאורה ערוץ עשר מצביע על החשש מתיאום מחירים בין מפרסמים כנגדו (וכנגד קשת ורשת) באופן שעובר על החוק.
"מידע לגבי מחיר רכש מדיה אינו נחלת הכלל" טוען הערוץ, "והוא מהווה מידע סודי ורגיש מאין כמותו של גופי המדיה. החלפת מידע כאמור בין מתחרים, טומנת בחובה חשש לצינון התחרות, להקלה על התנהגות מתואמת ולתיאום מפורש, בין המפרסמים, ככל הנוגע לרכישת מדיה". בערוץ מסבירים כי "מדד הייחוס שנבנה על ידי בקרה עשוי להוות הסדר כובל בינה לבין לקוחותיה ובינם לבין עצמם".
בהתייחס לפסיקות עבר טוען הערוץ כי "הסדר נחשב להסדר כובל אסור גם אם אינו נערך במישרין בין הצדדים לו, אלא גם מקום שבו הצדדים פועלים באמצעות גורם שלישי, מתאם או מתווך. לשם יצירת הסדר, די ברמה מינימלית כלשהי של הבנה משותפת, הסכמה או שיתוף פעולה בין הצדדים לשם יצירתו".
- 1.oferdesade 25/10/2017 09:26הגב לתגובה זוגם שם השוק היה בידיים של מתווכי מדיה ובסביבות סוף שנות ה-90 הEC שם לזה סוף. לא זוכר איך.
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- הראל: הרווח הנקי עלה ל-840 מיליון שקל, התשואה להון 30%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- הראל: הרווח הנקי עלה ל-840 מיליון שקל, התשואה להון 30%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
