מנטה נוחות
צילום: מסך
פרסום ראשון

לאחר 3 שנים במשרד: תקציב 'מנטה' עוזב את m&c saatchi

בתוך מספר חודשים, המנכ"לית החדשה אסתר אלדן בונה מחדש את המערך התקשורתי לאחר שדבי תקשורת הוחלף ברני רהב. בימים אלו עורכת החברה סבב פגישות ראשוני עם משרדי פרסום 
משה בנימין |

לאחר כשנתיים וחצי שבהן רשמה פעילות ערה במדיה, חברת דלק צפויה להיפרד ממשרד הפרסום m&c saatchi תל אביב שטיפל בתקציב הפרסום הכולל את חנויות מנטה וקפה ג'ו - כך נודע לאייס. מהלך זה משלים את הפרידה ממשרד יחסי הציבור דבי תקשורת ועשוי גם להמשיך לפרידה מחברת הסושיאל/דיגיטל שליוותה את דלק מנטה ב-5 השנים האחרונות דבי&רון, למרות שזו טרם קיבלה הודעה רשמית על כך. 

הטריגר לניקוי השולחן בקבוצת דלק נלחץ עוד בתחילת השנה אז התפטר מתפקידו המנכ"ל הקודם שמואל אנצ'ל והוחלף באסתר אלדן שבתוך מספר חודשים החליטה לפתוח דף חדש בכל הנוגע למערך התקשורתי: פרסום, סושיאל ויח"צ. בעוד שההחלטה על משרד פרסום שיחליף את m&c saatchi תל אביב טרם התקבלה, בגזרת היח"צ כבר "הושלמה העבודה" עם העברת התקציב לידיו של רני רהב

 

מנדי. מהפרסומות האחרונות של מנטה תחת m&c saatchi

לאייס נודע עוד כי בשבועות האחרונים החלו בדלק החיפושים אחר משרד הפרסום שיחליף את m&c saatchi ובמסגרת זו התקיים סבב פגישות ראשוני עם כ-3 משרדים שהציגו בפני החברה מצגת היכרות כללית על יכולות המשרד. על פי יפעת בקרת פרסום, תקציב מנטה/ג'ו עמד על כ-20 מיליון שקלים במחירי מחירון ב-2016 המהווים בפועל כ-5 מיליון שקלים.  

צור גולן, שותף ב-m&c saatchi אמר לאייס בתגובה: "חברת דלק החליטה להיפרד ממספר שותפים לדרך שהלכו איתה זמן רב. אנו מסכמים בגאווה 3 שנים של פעילות משותפת שהובילה לצמיחה עקבית במכירות מנטה וקפה ג׳ו כולל הפיכת קפה ג׳ו לקפה המועדף ביותר מבין כל חנויות הנוחות. אנו מאחלים לדלק בהצלחה בהמשך הדרך".

מדבי&רון נמסר: "משרד דבי &רון לא קיבל הודעה על הפסקת עבודה על דלק מנטה ולכן אנחנו ממשיכים לעבוד כרגיל".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.