The Final Four ארמוזה פורמטס
צילום: מסך

הישג משמעותי: FOX האמריקאית רכשה עוד פורמט ישראלי

The Final Four שפותח ע"י אנשי 'ארמוזה פורמט' יהיה הפורמט הראשון שיעלה ב-FOX מאז סיימה את שידוריה של 'אמריקן איידל'. אבי ארמוזה ישמש כמפיק בפועל

אלכסנדר כץ |

רשת FOX הודיעה רשמית כי רכשה לשידור בפריים-טיים את הפורמט The Final Four של ארמוזה פורמטס. דנה וולדן וגארי ניומן, יו"ר ומנכ"לי קבוצת FOX, הכריזו כי הרשת האמריקאית הזמינה את הפורמט שייקרא בגרסה האמריקנית The Four ויופק על ידי ITV Entertainment בשיתוף עם ארמוזה פורמטס. בקרוב תודיע הרשת על זהות חבר השופטים. 

 

אבי ארמוזה, מייסד ומנכ"ל החברה, ישמש כמפיק בפועל של התכנית לצד דיוויד ג'ורג, אדם שר, דיוויד איילנברג, ג'סיקה סבסטיאן-דאייה, סיימון תומס, בקה ווקר ודיוויד פרידמן. מחלקת הפיתוח של ארמוזה פורמטס בראשות נחמה כהן, אלווין ויזטלי דה גרוט ומושיקו כהן, אחראים לפיתוח הפורמט.

לאורך השנים רכשה FOX ושידרה מספר פורמטים ישראלים, בהם רמזור של אדיר מילר וקשת, עספור של HOT והשעשועון !BOOM של עידו רוזנבלום. כעת מצטרפת לרשימה גם The Final Four - תחרות השירה הראשונה לפריים טיים שארמוזה פורמטס פיתחה ומפיקה. התכנית מתחילה בנקודה שבה כל התכניות האחרות מסתיימות: ב-4 הפיינליסטים שמוכרזים כבר בפרק הראשון ובכל פרק מתמודד חדש מנסה לתפוס את מקומו של אחד מהם. באמצעות אפליקציה ייעודית יכולים הצופים להציע עצמם כמתמודדים ואולי לזכות בהזדמנות להתחרות מול 4 הנבחרים.  בפרק סיום העונה, יתמודדו 4 הפיינליסטים של העונה, אלו אינם בהכרח 4 הזוכים שהוכרזו בתחילתה - ראש בראש.

 

המתמודדים החדשים עשויים להיות מעריצים שצפו בתכנית מהבית ובין לילה עולמם מתהפך בהפיכתם לכוכבים שעשויים למצוא עצמם שרים על הבמה באולפן. הצופים המעוניינים להתחרות ולהדיח את 4 הזמרים שעל הבמה, יקבלו הזדמנות להגיש סרטון-אודישן לתחרות.

 

ההודעה הזאת של FOX היא דרמטית עבור הרשת שכן במשך 15 עונות שידרה את מה שנחשב למגדלור של תכניות הז'אנר - אמריקן איידול" בהנחיית ריאן סיקרטס, והחיתה הראשונה להעלות תכנית תחרות שירה לפריים-טיים ששינתה את פני הטלוויזיה. כעת מחדשת הרשת מסורת זו עם תכנית שפותחה בישראל.

הפורמט הזה אמור להיות מה שהיה הכוכב הבא לקשת - תכנית פריים-טיים משמעותית שנמכרת לטריטוריות רבות ברחבי העולם, ומהווה מקור הכנסה גדול לארמוזה. כפי שפורסם באייס, The Final Four נמכרה במהלך יריד מיפ בקאן לשידור בצרפת, שוודיה ודנמרק. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.