לעומק התודעה. מימין: זיו פופלבסקי ואון גולדשטיין
צילום: יח"צ

הישג מרשים ללעומק התודעה: זכה במכרז רקיט יחד עם TMF

על המכרז שהתנהל בחודשיים וחצי האחרונים התמודדו לא פחות מ-12 משרדי פרסום, הגדולים בישראל ו-4 חברות מדיה. סמנכ"ל השיווק של רקיט בנקיזר: "יש בלעומק שילוב של יכולות ורעב ולמרות שהם כבר מעבר לשלב ההוכחות, הם עדיין חדורי מוטיבציה ואנרגיות"
משה בנימין | (9)

משרד הפרסום לעומק התודעה פותח את שנת 2017 עם הישג מרשים. המשרד בבעלותם של זיו פופלבסקי ואון גולדשטיין (המייסדים) יחד עם השותפים ארז מיטל וטל רביב זכה במכרז הדיגיטל של רקיט בנקיזר יחד עם חברת המדיה TMF שבאמצעותה המשרד מבצע את פעילות רכש המדיה. 

על המכרז שהתנהל בחודשיים וחצי האחרונים התמודדו לא פחות מ-12 משרדי פרסום, הגדולים בישראל ו-4 חברות מדיה: יוניברסל מקאן, זניט, TMF ויוניון, למעט מדיה קום המטפלת ב'פרוקטר אנד גמבל' שתחתיה פועלים מותגים המתחרים באלו של רקיט בנקיזר.

רקיט בנקיזר נחשבת לאחת המפרסמות הגדולות ביותר בתחום הדיגיטל בישראל. תקציב הפרסום של החברה מוערך ב-10 מיליון שקלים, במחירים ריאליים, בדיגיטל בלבד. בשנת 2015 פעילות הדיגיטל פוצלה בין יוניברסל מקאן ואקליפטוס, ב-2016 כל פעילות הדיגיטל רוכזה בידיה של יוניברסל מקאן. החברה תומכת פרסומית ב-8 מותגים: פיניש, ואניש, שול, דורקס, נורופן, ויט, סטרפסילס וקולון, כאשר הפעילות בגזרת האופליין נמצאת בידיו של משרד הפרסום ענבר מרחב G. 

לדברי גיא ינאי, סמנכ"ל השיווק של רקיט בנקיזר ישראל: "המכרז בחן את היכולות המקצועיות של המשרדים והצוותים המטפלים, בנוסף להצעת המסחרית. לשלב הגמר, בסוף התהליך, הגיעו יוניברסל מקאן ו-TMF עם לעומק התודעה. משרד הפרסום יהיה אמון על חלק הקריאייטיב והרשתות החברתיות ויחד עם TMF הם יהיו הגוף שירכז את כל המדיה והקריאייטיב בגזרת הדיגיטל". 

על הסיבות לבחירת לעומק התודעה על פני מקאן אומר ינאי: "לעומק הוא משרד קריאייטיב צעיר ברמות הגבוהות ביותר בארץ. הוא יכול להביא לנו את כל הנדרש ברשתות החברתיות לצד TMF בכל מה שקשור למדיה, קנייה פרוגרמטית, יחד עם חברת OCEAN (גיא שמחון ועומר כהן, מ"ב) ובכך נקבל גוף שנותן לנו את השירותים הטובים ביותר בתחום".

ינאי מוסיף ואומר עוד: "בלעומק יש צוות שיודע איך לעבוד, לנתח, להכיר ולדבר עם הצרכן בצורה מיוחדת, ומעבר לזה יש להם יכולות קריאייטיב גבוהות ויכולת לתת שירות מהיר ואמין ברמה גבוהה מאוד. יש במשרד שילוב של יכולות ורעב ולמרות שהם כבר מעבר לשלב ההוכחות, הם עדיין חדורי מוטיבציה ואנרגיות". 

על פעילות הדיגיטל של רקיט בנקיזר אומר ינאי, כי "כל הדיגיטל תפס אצלנו תאוצה בשנתיים האחרונות - התקציבים גדלו משמעותית וחלקם הפכו לדיגיטליים לחלוטין, כגון דורקס, ויט ונורופן ילדים". 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

רוב פעילות הפרסום של רקיט בנקיזר מבוססת על חומרים שמגיעים מחו"ל ועוברים אדפטציה לשוק המקומי. למעט מהלכי תוכן בזירה הדיגיטלית, כגון להקת הבנים של נורופן, באמצעות ענבר מרחב G, גם הפעילות בדיגיטל מבוססת על חומרים מחו"ל, בעיקר חלק הווידאו כאשר היחס עומד על בערך 30% תוצרת מקומית מול 70% לתוצרים שמגיעים מחו"ל. 

און גולדשטיין מנכ"ל משותף 'לעומק התודעה' אמר לאייס: "אין גאים מאיתנו על הזכייה בתקציב כה נחשק. אנו מודים לצוות רקיט בנקיזר על האמון ונרגשים לקראת האתגרים המשותפים. לעומק התודעה נבנה כמשרד מוביל דיגיטלית והבחירה בנו בתום הליך ארוך ורב משתתפים היא מתנה גדולה לשנה החדשה".

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    צוות רעב, שלא מפחד מעבודה קשה ופורץ דרך. בהצלחה תותחים!!!!!!!!!! (ל"ת)
    מיכל 05/01/2017 10:45
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אייל 05/01/2017 09:14
    הגב לתגובה זו
    עם כל הכבוד ללעומק התודעה, בלי TMF ו-OCEAN לא היה להם סיכוי לקחת את המכרז הזה. שיהיה בהצלחה!
  • 4.
    שכי 05/01/2017 09:03
    הגב לתגובה זו
    רק בקשה לשליחת מחירון ומצגת חברה במייל. אפילו הצגה פרונטלית לא הייתה. נו באמת... שלא נדבר שלא פורסם תקנון מכרז וקריטריונים ברורים. התנהל כמו שכונה במטרה מאוד ברורה... חבל שמפרסם כה גדול וכביכול ומקצועי מתנהל כך. בכל מקרה המון הצלחה לזוכים!
  • שלום 05/01/2017 13:52
    הגב לתגובה זו
    זה מה שקורה בדרך כלל
  • 3.
    בבבב 04/01/2017 17:04
    הגב לתגובה זו
    אין בו כלום
  • באמת ? 04/01/2017 19:51
    הגב לתגובה זו
    אז למה 12משרדים השתתפו בו כולל אתם?
  • 2.
    אלופים!!! 04/01/2017 16:24
    הגב לתגובה זו
    מלכים!!!שנה הבאה הם בחמישייה הפותחת יחד אתם תראו!!
  • 1.
    חיליק 04/01/2017 16:04
    הגב לתגובה זו
    באמת אני שואל, איך משרד שלא ייצר תוצר קריאטיבי אחד פורץ דרך, חדשני, מיוחד זוכה לקרדיט כזה? אשמח לדעתכם.
  • אתה קנאי 04/01/2017 16:25
    הגב לתגובה זו
    ברור שזאת תגובה של בעלים שהתחרה על התקציב, ויודעים גם מי זה....
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.