יהודית באומן
צילום: יח"צ

במינימום השקעה: הסרטון הוויראלי הביא ל'קולון' חשיפה במאות אלפי שקלים

צמד הסלבס-ביזאר הכי טרנדי באזור הגיע ל-1.15 מיליון צפיות תוך זמן קצר עם 4,400 שיתופים. שווי החשיפה לסרטון, כולל ערוצי הטלוויזיה נאמד במאות אלפי שקלים
משה בנימין | (2)

סרטון ויראלי שעלה לפייסבוק ובו אשתו הטרייה של שימי תבורי, יהודית באומן, צילמה את עצמה כשהיא משגרת תחינה נרגשת לבעלה שישוב הביתה, תפס לפני יומיים את כל הכותרות: גיא פינס, חי בלילה, תכנית חסכון, תחנות הרדיו, אתרי האינטרנט וכמעט כל פיד פייסבוק בישראל.

באומן סיפרה בסרטון כי עקבותיו של תבורי נעלמו לאחר שזו ביקשה ממנו לעשות כביסה. היו שהעריכו שמדובר בתעלול מסחרי כלשהו אך זה לא מנע את התפוצה הוויראלית של הסרטון, במספרים שהם ללא ספק מרשימים. צמד הסלבס-ביזאר הכי טרנדי באזור הגיע ל-1.15 מיליון צפיות תוך זמן קצר עם 4,400 שיתופים. שווי החשיפה לסרטון, כולל ערוצי הטלוויזיה נאמד במאות אלפי שקלים ואת הקופה גרפה חברת רקיט בנקיזר במהלך שמאחוריו עומד משרד הפרסום ענבר מרחב G.

 

הסרטון הויראלי של באומן ותבורי הוא חלק ממהלך ההשקה של מותג 'קולון סטריפים' כשבמקביל עלתה לאוויר הפרסומת הרשמית (טובה לא פחות) להשקת המוצר. הרשת חגגה כמובן על הסרטון הוויראלי עם שלל ממים, פוסטים וסרטוני טייק אוף שכללו גם שמות ידועים כגון טל פרידמן חנוך דאום וגילי כהן מ'האח הגדול'.

 

במשרד הפרסום קיוו לתנופה הוויראלית של הסרטון, אך בעצמם לא העריכו שהשיח התקשורתי יגיע לרמה שכזו, כולל "רווח מדיה" בפריים טיים. מנהל הקריאייטיב הראשי של ענבר מרחב G ומנכ"ל משותף בן סבר אמר לאייס: "משום מה, בשנת 2016 ברוב הגדול של בתי האב בישראל, עדיין נשים הן אלה שבאופן מובהק מתעסקות יותר מאשר גברים בכל נושא הכביסה. כוונת המהלך הייתה ליצור שיח סביב המציאות המעוותת הזו ולקרוא לגברים להפסיק להמציא תירוצים ולקחת חלק פעיל יותר במטלות הבית. מהשלב הראשון ידענו שלמהלך יש פוטנציאל תקשורתי גדול ובכל זאת עוצמת הרעש התקשורתי עלתה על כל הציפיות".

 סרטון התשובה שבו תבורי חושף את המהלך

קרדיטים:

המפרסם: קולון (רקיט בנקיזר)

משרד: ענבר מרחב G

מנהל קרייאטיב: משה סייקביץ

קופי: שגיא בטש

ארט: אלחנדרו פלדמן

תקציבאות: אנה ריידמן, הילה גרינברג

סמנכ"ל לקוחות: אורית שצברג

מפיקת משרד: אורלי וילנסקי

מנכ"ל משותף: בן סבר

מנכ"ל משותף: אור גלייכר

לא הפריעו: חן ענבר, ירון מרחב

במאי: רני כרמלי

חברת הפקה: אוג

דיגיטל: נגה לביא

סמנכ״ל דיגיטל: טום קורן

יח״צ: גיא אופק

סמנכ״ל קריאטיב mcm: עילי בר אדם

צלם: מנו קדוש

עורך: יאיר טמיר

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    עופרה דוד 23/12/2016 08:26
    הגב לתגובה זו
    א. דיי תפסיקו לעשות בושות לעצמכם אתם מביישים אותכם ואת הילדים שלכם תפסיקו לעשות מעצמכם צחוק. ב. אני אוהבת אותכם באמת את זוג מאושר ויפה אבל מספיק לעשות לאנשים רע תהיו זוג מושלם ויפה לעצמכם לא לאנשים שעושים לכם רע שימו זיין על כולם. ג. אתם זוג מושלם ויפה ויש לכם ילדים בלי עיין רעה שאתם יכולים להתגאות בהם מיוחד בבן אל תבורי על שהצליח להיות זמר טוב ולהוציא שירים יפים ובן אל וסטטיק כל הכבוד לכם.
  • 1.
    אני 29/11/2016 19:39
    הגב לתגובה זו
    זה כלכך רע שזה רע
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.