יהודית באומן
צילום: יח"צ

במינימום השקעה: הסרטון הוויראלי הביא ל'קולון' חשיפה במאות אלפי שקלים

צמד הסלבס-ביזאר הכי טרנדי באזור הגיע ל-1.15 מיליון צפיות תוך זמן קצר עם 4,400 שיתופים. שווי החשיפה לסרטון, כולל ערוצי הטלוויזיה נאמד במאות אלפי שקלים
משה בנימין | (2)

סרטון ויראלי שעלה לפייסבוק ובו אשתו הטרייה של שימי תבורי, יהודית באומן, צילמה את עצמה כשהיא משגרת תחינה נרגשת לבעלה שישוב הביתה, תפס לפני יומיים את כל הכותרות: גיא פינס, חי בלילה, תכנית חסכון, תחנות הרדיו, אתרי האינטרנט וכמעט כל פיד פייסבוק בישראל.

באומן סיפרה בסרטון כי עקבותיו של תבורי נעלמו לאחר שזו ביקשה ממנו לעשות כביסה. היו שהעריכו שמדובר בתעלול מסחרי כלשהו אך זה לא מנע את התפוצה הוויראלית של הסרטון, במספרים שהם ללא ספק מרשימים. צמד הסלבס-ביזאר הכי טרנדי באזור הגיע ל-1.15 מיליון צפיות תוך זמן קצר עם 4,400 שיתופים. שווי החשיפה לסרטון, כולל ערוצי הטלוויזיה נאמד במאות אלפי שקלים ואת הקופה גרפה חברת רקיט בנקיזר במהלך שמאחוריו עומד משרד הפרסום ענבר מרחב G.

 

הסרטון הויראלי של באומן ותבורי הוא חלק ממהלך ההשקה של מותג 'קולון סטריפים' כשבמקביל עלתה לאוויר הפרסומת הרשמית (טובה לא פחות) להשקת המוצר. הרשת חגגה כמובן על הסרטון הוויראלי עם שלל ממים, פוסטים וסרטוני טייק אוף שכללו גם שמות ידועים כגון טל פרידמן חנוך דאום וגילי כהן מ'האח הגדול'.

 

במשרד הפרסום קיוו לתנופה הוויראלית של הסרטון, אך בעצמם לא העריכו שהשיח התקשורתי יגיע לרמה שכזו, כולל "רווח מדיה" בפריים טיים. מנהל הקריאייטיב הראשי של ענבר מרחב G ומנכ"ל משותף בן סבר אמר לאייס: "משום מה, בשנת 2016 ברוב הגדול של בתי האב בישראל, עדיין נשים הן אלה שבאופן מובהק מתעסקות יותר מאשר גברים בכל נושא הכביסה. כוונת המהלך הייתה ליצור שיח סביב המציאות המעוותת הזו ולקרוא לגברים להפסיק להמציא תירוצים ולקחת חלק פעיל יותר במטלות הבית. מהשלב הראשון ידענו שלמהלך יש פוטנציאל תקשורתי גדול ובכל זאת עוצמת הרעש התקשורתי עלתה על כל הציפיות".

 סרטון התשובה שבו תבורי חושף את המהלך

קרדיטים:

המפרסם: קולון (רקיט בנקיזר)

משרד: ענבר מרחב G

מנהל קרייאטיב: משה סייקביץ

קופי: שגיא בטש

ארט: אלחנדרו פלדמן

תקציבאות: אנה ריידמן, הילה גרינברג

סמנכ"ל לקוחות: אורית שצברג

מפיקת משרד: אורלי וילנסקי

מנכ"ל משותף: בן סבר

מנכ"ל משותף: אור גלייכר

לא הפריעו: חן ענבר, ירון מרחב

במאי: רני כרמלי

חברת הפקה: אוג

דיגיטל: נגה לביא

סמנכ״ל דיגיטל: טום קורן

יח״צ: גיא אופק

סמנכ״ל קריאטיב mcm: עילי בר אדם

צלם: מנו קדוש

עורך: יאיר טמיר

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    עופרה דוד 23/12/2016 08:26
    הגב לתגובה זו
    א. דיי תפסיקו לעשות בושות לעצמכם אתם מביישים אותכם ואת הילדים שלכם תפסיקו לעשות מעצמכם צחוק. ב. אני אוהבת אותכם באמת את זוג מאושר ויפה אבל מספיק לעשות לאנשים רע תהיו זוג מושלם ויפה לעצמכם לא לאנשים שעושים לכם רע שימו זיין על כולם. ג. אתם זוג מושלם ויפה ויש לכם ילדים בלי עיין רעה שאתם יכולים להתגאות בהם מיוחד בבן אל תבורי על שהצליח להיות זמר טוב ולהוציא שירים יפים ובן אל וסטטיק כל הכבוד לכם.
  • 1.
    אני 29/11/2016 19:39
    הגב לתגובה זו
    זה כלכך רע שזה רע
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.