במינימום השקעה: הסרטון הוויראלי הביא ל'קולון' חשיפה במאות אלפי שקלים
סרטון ויראלי שעלה לפייסבוק ובו אשתו הטרייה של שימי תבורי, יהודית באומן, צילמה את עצמה כשהיא משגרת תחינה נרגשת לבעלה שישוב הביתה, תפס לפני יומיים את כל הכותרות: גיא פינס, חי בלילה, תכנית חסכון, תחנות הרדיו, אתרי האינטרנט וכמעט כל פיד פייסבוק בישראל.
באומן סיפרה בסרטון כי עקבותיו של תבורי נעלמו לאחר שזו ביקשה ממנו לעשות כביסה. היו שהעריכו שמדובר בתעלול מסחרי כלשהו אך זה לא מנע את התפוצה הוויראלית של הסרטון, במספרים שהם ללא ספק מרשימים. צמד הסלבס-ביזאר הכי טרנדי באזור הגיע ל-1.15 מיליון צפיות תוך זמן קצר עם 4,400 שיתופים. שווי החשיפה לסרטון, כולל ערוצי הטלוויזיה נאמד במאות אלפי שקלים ואת הקופה גרפה חברת רקיט בנקיזר במהלך שמאחוריו עומד משרד הפרסום ענבר מרחב G.
הסרטון הויראלי של באומן ותבורי הוא חלק ממהלך ההשקה של מותג 'קולון סטריפים' כשבמקביל עלתה לאוויר הפרסומת הרשמית (טובה לא פחות) להשקת המוצר. הרשת חגגה כמובן על הסרטון הוויראלי עם שלל ממים, פוסטים וסרטוני טייק אוף שכללו גם שמות ידועים כגון טל פרידמן חנוך דאום וגילי כהן מ'האח הגדול'.
במשרד הפרסום קיוו לתנופה הוויראלית של הסרטון, אך בעצמם לא העריכו שהשיח התקשורתי יגיע לרמה שכזו, כולל "רווח מדיה" בפריים טיים. מנהל הקריאייטיב הראשי של ענבר מרחב G ומנכ"ל משותף בן סבר אמר לאייס: "משום מה, בשנת 2016 ברוב הגדול של בתי האב בישראל, עדיין נשים הן אלה שבאופן מובהק מתעסקות יותר מאשר גברים בכל נושא הכביסה. כוונת המהלך הייתה ליצור שיח סביב המציאות המעוותת הזו ולקרוא לגברים להפסיק להמציא תירוצים ולקחת חלק פעיל יותר במטלות הבית. מהשלב הראשון ידענו שלמהלך יש פוטנציאל תקשורתי גדול ובכל זאת עוצמת הרעש התקשורתי עלתה על כל הציפיות".
סרטון התשובה שבו תבורי חושף את המהלך
קרדיטים:
המפרסם: קולון (רקיט בנקיזר)
משרד: ענבר מרחב G
מנהל קרייאטיב: משה סייקביץ
קופי: שגיא בטש
ארט: אלחנדרו פלדמן
תקציבאות: אנה ריידמן, הילה גרינברג
סמנכ"ל לקוחות: אורית שצברג
מפיקת משרד: אורלי וילנסקי
מנכ"ל משותף: בן סבר
מנכ"ל משותף: אור גלייכר
לא הפריעו: חן ענבר, ירון מרחב
במאי: רני כרמלי
חברת הפקה: אוג
דיגיטל: נגה לביא
סמנכ״ל דיגיטל: טום קורן
יח״צ: גיא אופק
סמנכ״ל קריאטיב mcm: עילי בר אדם
צלם: מנו קדוש
עורך: יאיר טמיר
- 2.עופרה דוד 23/12/2016 08:26הגב לתגובה זוא. דיי תפסיקו לעשות בושות לעצמכם אתם מביישים אותכם ואת הילדים שלכם תפסיקו לעשות מעצמכם צחוק. ב. אני אוהבת אותכם באמת את זוג מאושר ויפה אבל מספיק לעשות לאנשים רע תהיו זוג מושלם ויפה לעצמכם לא לאנשים שעושים לכם רע שימו זיין על כולם. ג. אתם זוג מושלם ויפה ויש לכם ילדים בלי עיין רעה שאתם יכולים להתגאות בהם מיוחד בבן אל תבורי על שהצליח להיות זמר טוב ולהוציא שירים יפים ובן אל וסטטיק כל הכבוד לכם.
- 1.אני 29/11/2016 19:39הגב לתגובה זוזה כלכך רע שזה רע
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
מוצאי שבת היתה בסימן קשת, ששלטה בלוח השידורים עם פער עצום במהדורה המרכזית ובפריים טיים
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירווזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 18.6% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 8.9% רייטינג ו-224 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. במקום האחרון היה הפרק המסיים של הסדרה התיעודית על ואנונו, עם נתון מכובד של 5.5% רייטינג ו-119 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 3.4% רייטינג ו-91 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-4.1% רייטינג ו-121 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-7.4% רייטינג ו-215 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 2.1% ו-57 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 11% רייטינג ו-276 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם נתונים דומים למדי, 10.9% ו-309 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 4.6% רייטיג ו-128 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.5% ו-95 אלף צופים.
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, "אברי ושרקי" היו בראש, עם 7.3% רייטינג ו-168 אלף צופים, שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של היה במקום השני, עם 4.6% ו-117 אלף צופים, ואילו במקום האחרון היו חדשות הלילה עם שרה ב"ק, של ערוץ 14, עם 3.2% ו-81 אלף צופים.
