יוסי צרפתי
צילום: יח"צ
טור

המלך עירום? ממש לא - פרסום בדיגיטל הוא מה שחשבתם ויותר

כלל חשוב בשיווק שלעיתים מותגים נוטים לשכוח: מותגים צריכים להיות היכן שהקהל נמצא. ברדיו, בטלוויזיה, בחוצות, בפרינט וכן, גם במדיה הדיגיטלית ובראשה המכשיר הקטן שלפי פרסומים זרים רובכם נוגעים בו דבר ראשון על הבוקר עוד לפני הקפה
יוסי צרפתי | (9)

ונפתח בחדשות הטובות: מי שחשב לרגע שבכל הקשור לפרסום דיגיטלי המלך הוא עירום,

טוב שיידע שהמלך לבוש טוב מתמיד ושגם פרוקטר אנד גמבל מעולם לא הפסיקו לפרסם בפייסבוק, הם פשוט עשו שינוי בדרך שבה המדיה מוגשת לגולשים.

יש כלל מאוד חשוב בשיווק שלעיתים מותגים נוטים לשכוח: מותגים צריכים להיות היכן שהקהל שלהם נמצא. ברדיו, בטלוויזיה, בשילוט חוצות, בפרינט וכן, גם במדיה הדיגיטלית ובראשה המכשיר הקטן הזה שלפי פרסומים זרים רובכם נוגעים בו דבר ראשון על הבוקר עוד לפני כוס הקפה.

כפי שמתרחש בשנים האחרונות באנושות כולה, גם עולם השיווק והפרסום עובר תהליך מהפכני. אם תרצו - אבולוציוני. התפישה שהטלוויזיה היא כלי המיתוג הטוב ביותר, עדיין נכונה - כרגע. וחשוב להדגיש כ-ר-ג-ע (ולא נכנס כרגע לדיון הפילוסופי אודות המזפזפים ועידן ה-PVR). כי מה שקורה במרתפי דור ה-Y ובני הנוער ובדרך שבהם הם צורכים תכנים לא יהיה רלוונטי בעוד 5 או 10 שנים. ועל זה כבר אמר מישהו חכם:if you don’t like change, you will like irrelevance even less.

וכאן יש אבל גדול - במונחים של ROI, כבר הרבה מאוד שנים המדיה הדיגיטלית הולכת ומתפתחת והופכת את הכסף של המפרסמים לחכם ועצמתי יותר (במיוחד בתקציבים שאינם מספיקים לטלוויזיה). אם נשים לרגע מילות באזז בצד וננקה את הרעש, במקרה והמותג שלכם נמנה על מאות המותגים הבודדים בישראל שמסוגל להעמיד תקציב פרסום ראוי שישרוף נקודות רייטינג ויחדיר את המותג שלכם - זכיתם. במידה ולא, עדיין עומדים לרשותכם מגוון רחב של כלים, כולל וידאו מאוד אפקטיבי וחווייתי (סנאפצ׳ט למשל תשיק ממש בקרוב אפשרות לפרסם בוידאו 360) ועוד מגוון כלים מדידים המאפשרים לכם להפוך את תקציב המדיה להרבה יותר חכם ולומד.

וזה עוד מבלי שדיברנו בפרמטרים של מעורבות עם המותג, חשיפה אורגנית ו-Consumer Generated Media שרק אתם והחברים שלכם במדיה הדיגיטלית יודעים לייצר מבלי שאפילו ידעתם על זה. אה, ולא לשכוח שבפרסום, כמו בפרסום, יש לנו את אותו סיכום ישן עם הצרכן: תן לי רגע הנאה ואתן לך רגע הקשבה. אולי אפילו יותר. לכן, עם כל הכבוד למדיה, עדיין אין תחליף לרעיון שיווקי גדול. 

לסיכום, לא צריך לפחד מדיגיטל, פשוט צריך לעשות אותו כמו שצריך.

* הכותב הוא מנכ״ל ובעלים שלtwentythree  - סוכנות לשיווק דיגיטלי

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    המבין יבין 23/12/2016 18:29
    הגב לתגובה זו
    אפילו בשביל כתבת יחצ בתשלום זה רדוד על סף הטמטום
  • 7.
    אייל 06/09/2016 11:22
    הגב לתגובה זו
    המאמר הזה הוא מאמר תגובה למאמר שהתפרסם לפני כמה ימים שאומר שהמלך הוא עירום בנוגע לדיגיטל. בלי להבין שמדובר במאמר תגובה, המאמר הזה נתפס סתם ככמה פסקאות לא ברורות. כמאמר תגובה הוא דווקא קצר, קולע, ברור ונכון
  • 6.
    ולמה הוא גינג'י? (ל"ת)
    מי זה 23 ? 05/09/2016 16:09
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    וואט 05/09/2016 15:19
    הגב לתגובה זו
    פאק
  • 4.
    דני 05/09/2016 13:52
    הגב לתגובה זו
    כתבה מלאה במילים ללא כיוון
  • כשלא שיודעים עברית כותבים "שלא" (ל"ת)
    דני אתה עילג 06/09/2016 09:28
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    עודד 05/09/2016 13:22
    הגב לתגובה זו
    אוסף של פסקאות שלא אומרות כלום ולא תורמות שום דבר לשום דיון. מקווה שכתב את זה איזה איש יח"צ או תקציבאי.
  • 2.
    קופי דיגי 05/09/2016 13:06
    הגב לתגובה זו
    כולם מחפשים רעיונות טובים, בכל כלי אפשרי. זה לא שונה גם בדיגיטל והפלטפורמות החדשות שהוא מעניק.
  • 1.
    אורן 05/09/2016 12:38
    הגב לתגובה זו
    לא נהרוס לצרפתי את מצב הרוח עם דעתנו, על כתבת היח"צ המשעממת והמיותרת שלו.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.