אמיר חצרוני
צילום: יח"צ
TV

אמיר חצרוני לוהט: 2 קמפיינים חדשים ל"פרופסור המטורף"

קמפיין לוועד למלחמה באיידס בהתנדבות וקמפיין לפרויקט נדל"ני בהתנחלות 'מגדלים' עליו הוא אומר "כל שקל שהולך מהכיס של המתנחלים לכיס שלי הוא שקל קדוש" 
משה בנימין | (3)

פרופ' אמיר חצרוני, אחת הדמויות הצבעוניות והפרובוקטיביות בישראל ומי שהצליח לפגוע בכל קהילה ועדה ללא הבדלי דת גזע ומין הוא כבר מזמן כוכב תקשורת ויראלי וחביב הרשתות החברתיות שצמאות למוצא פיו. לאחרונה חצרוני מתחיל לקצור את פירות התהילה שלו כשהוא ממנף את עצמו ל-2 קמפיינים פרסומיים במקביל - לוועד למלחמה באיידס ולפרויקט נדל"ני של ההתנחלות מגדלים ליד צומת תפוח.

הקמפיין של הוועד למלחמה באיידס, מאחוריו עומד משרד הפרסום אדלר חומסקי, ממשיך את הקו המופרך וההומוריסטי של הוועד, ומי כמו חצרוני משתלב היטב במסרים הזויים וקיצוניים. הרעיון המרכזי של הקמפיין מבהיר עד כמה נמוך הסיכוי להידבק מאיידס במקרה של קיום יחסי מין עם נשאים שנמצאים תחת טיפול תרופתי קבוע. המסר מוצג באמצעות מצבים עם סבירות נמוכה בעליל כגון מינויו של חצרוני לנשיא המדינה, חייזרים בחאפלה מזרחית, מעצר של אזרח על קניית פומלית וזכייה של דורון מירן באירוויזיון.

 

להבדיל ממקרים אחרים, בקמפיין של הוועד למלחמה באיידס, חצרוני הסכים להשתתף בחינם, במתכונת של פרו-בונו ללא עלות. במשרד הפרסום מספרים שחצרוני "אהב את הרעיון". 

בקמפיין השני, חצרוני מוכיח שתמורת הסכום המתאים הוא לא יסרב לאף הצעה, אפילו ממי שמותקפים על ידו ללא הרף - ציבור המתנחלים. חצרוני מככב בקמפיין של ההתנחלות מגדלים ליד צומת תפוח, במתכונת של סרטון רשת המקודם בפייסבוק. "הפרופסור המטורף" נוסע לבקר בהתנחלות, מתרשם מהפרויקט הנדל"ני שנבנה שם, מתווכח עם מזכ"ל היישוב ועוד, כשברקע כמובן נצפה הפרויקט הנבנה והנוף מסביב. מאחורי הקמפיין עומדים משרד הפרסום טרילוגי ואסף וול. התשלום שקיבל חצרוני עבור הקמפיין נותר חסוי בהסכם שנחתם בין הצדדים. 

 

חצרוני העלה את הסרטון בעמוד הפייסבוק שלו (עוד ערוץ ויראלי מעולה להפצת התכנים) וציין בפוסט המצורף כי, "יש מי שמופתעים שהפכתי לפרזנטור של ההתנחלות מגדלים ליד צומת תפוח - בירת הצעירים של השומרון. אני ממש לא מופתע. ראשית, כל שקל שהולך מהכיס של המתנחלים לכיס שלי הוא שקל קדוש. שנית, עם קצת מזל רע - בהתחשב בכמות הפיגועים בשטחים - קיים סיכוי טוב שככל שיגורו יותר מתנחלים יהודים בלב השומרון המאזן הדמוגרפי בתוך הקו הירוק ישתנה לטובה, והימין כבר לא ינצח בבחירות...".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

"....חוץ מזה - בכל השוואה בין מגדלים למושב הוילות הציוני שאני גר בו כעת כרמי יוסף - מגדלים לוקחת בהליכה. במגדלים יש קונצרטים של אריאל זילבר בחינם, בזמן שבכרמי יוסף משלמים על הופעה של הגרובטרון. בכרמי יוסף - אחוז הסרבנים שואף לאפס, ובמגדלים בטוח יש איזה גיבור צעיר שמסרב לשרת את הכיבוש. אמנם גם במגדלים, לצערי, קשירת חצוצרות לא נכנסה עדיין חזק לאופנה, אבל שרצים בכמות של כרמי יוסף יש רק בבני ברק ובפזורה הבדואית. והכי חשוב - במגדלים השכנים אוהבים כלבים בכלל ואת זכריה ההאסקי בפרט. לכן, אני גאה בקמפיין שעשיתי למגדלים. אני קורא לכל מי שאין לו גרוש בבנק וגם לא דרכון זר, ולא אכפת לו למות מפיגוע, לעבור לגור במגדלים".

בשיחה עם אייס, חצרוני מספר על הכמות הרבה של הקמפיינים המתגלגלים לפתחו: "הייתי אמור לעשות את הקמפיין שעשה בסוף יריב אופנהיימר אבל זה נפל כי דרשתי תשלום מספי שקד. אמרתי לו 'סורי, אני לא עובד בחינם' כמו שאמר עו"ד יורם שפטל, לא בשביל יהודי מפ"ת ולא בשביל גוי מאוקראינה".

"למרות הקמפיין - לא הייתי שוכב עם נשאית איידס"

בנוסף מספר חצרוני על תכנית טלוויזיה שצילם לצד חנוך דאום וצפויה לעלות בתקופת החגים ב-HOT. עוד הוא חושף כי באדלר חומסקי ("אוהבים אותי במשרד הזה") הציעו לו להשתתף בסרט הפרסומת של בזק - טיסת השוקולד - שבו השתתפו גידי גוב, יוסי ביילין וגיל חובב. לדבריו "זה נפל מ-2 סיבות, גם כי הייתי בחו"ל וגם כי להיות לצד גוב שהוא טאלנט גדול ממני זה בסדר, אבל אני לא מוכן להיות סייד קיק של אף אחד אחר".

הצעות נוספות שזרמו לכיוונו של חצרוני הגיעו מיבואן של מותג קונדומים חדש שצפוי להיכנס לארץ כשחצרוני צפוי לשמש כפרזנטור, וכבר הביע נכונות לעשות זאת. עם זאת, אפילו לחצרוני יש קווים אדומים. לדבריו "אני לעולם לא אפרסם מה שקשור בבשר ודגים, כמו מוצרי אדום-אדום למשל, בשום תנאי". מבחינתו, אין לו בעיה מוסרית להשתתף בקמפיין שמעודד התיישבות בשטחים כי הבנייה שם "תתקיים איתי ובלעדיי". עם זאת הוא מסייג ואומר כי "אם תהיה הצבעה במשאל עם על הנושא, ברור שאני אצביע בעד פינוי ההתנחלות".

אם יש משהו שנוטה לסבך את חצרוני בלא מעט פרשיות, זה הצורך הבלתי נשלט שלו להגיד מה שהוא חושב, על כל נושא ובדרך הישירה והישרה ביותר. כך למשל הוא מעיד על עצמו שהוא לא יאמר באף קמפיין משהו שנוגד את השקפתו הפוליטית: "אני לא אגיד שהתיישבות בשטחים מקדמת את השלום ולמרות שהשתתפתי בקמפיין של הוועד למלחמה באיידס, אני מודה בלי לחשו פעמיים, שלא הייתי שוכב עם נשאית איידס".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אור 11/08/2016 23:59
    הגב לתגובה זו
    על "כל שקל שקיבל מהמתנחלים" הוא, וכל אחד מאיתנו, משלם פי אלפים רבים. כנראה שהוא נרדם בשעורי מתמטיקה וכלכלה. דירה עולה שם רבע ממחירה בארץ, בגלל שאנחנו משלמי המיסים מספסדים אותה. חצרוני הוא חולה נפש, אבל גם מטומטם. צריך לבדוק איך וממי קנה את תאריו האקדמיים.
  • 2.
    מוטי 24/07/2016 14:20
    הגב לתגובה זו
    אבל מי אמר שצריך לקיים. החסרי מופרעים אנחנו ?
  • 1.
    אמילי 20/07/2016 15:58
    הגב לתגובה זו
    והפרסומת פשוט קורעת. לגבי הועד למלחמה באיידס שם העניין ממש לא ברור האם הם מנסים לעודד אנשים לשכב ללא הגנה עם נשאים? מה זה?
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.