סערת הרב קרים: עצה ידידותית - אין דבר כזה "שיחה פרטית"
מה קורה כאשר שהישראלית פוגשת יהודית ובאופן מקרי 2 השפות מדברות בעברית. החודש הוא חודש אוגוסט והשנה - שנת 2007. דרשת מוצאי שבת של הרב עובדיה יוסף, במהלכה אומר הרב משפט שעתיד להפוך ולהיות אחד מן המשברים הקשים בתקופה בה כיהנתי כדובר תנועת ש"ס ויועץ יו"ר ש"ס לתקשורת. "מה זה פלא, חס ושלום נהרגים חיילים במלחמה כי לא שומרים שבת, לא שומרים תורה", וסיים את השיעור בברכה ותפילה לשמירה על חיילי צה"ל.
במשך יומיים שלמים כל התקשורת הישראלית עסקה רק בהתבטאות הרב. התסכול היה גדול כי ברור היה לכולם שהרב יוסף ציטט מבואה מהמקורות, ולבטח לא התכוון לכוונת המבואה במשמעותה האקטואלית. במשך יומיים ניסו כל בכירי ש"ס להסביר באמצעי התקשורת כי הרב לא התכוון למה שהשתמע, אך ללא הצלחה. מתי תם המשבר? כאשר בכירי ש"ס הפנימו שנכון לעשות את מה שהרב יוסף עצמו הציע. המשבר נולד במהלך שיעור תורה? הפתרון יגיע בשיעור תורה.
בשיעור שאמור היה להעביר 3 ימים לאחר השיעור המדובר, הבהיר הרב בקולו ובדמותו את משמעות הדברים המקורית, והמשבר תם. הרב יוסף הבין כי דרשותיו נאמרות בשפה היהודית, התקשורת שקשובה להן מבינה ישראלית והפער בין 2 השפות הדוברות עברית יצר את המשבר.
את מה שהבין הרב עובדיה יוסף, לא הבין הרב הצבאי הראשי המיועד איל קרים. מעמד פומבי של הרב קרים בו הוא היה מניח "על השולחן" מיוזמתו את כל אמירותיו, כאלו שאנחנו מכירים וכאלה שלא, היה ממצב את הרב קרים כמי שבטוח בכוונתו ומוכן אפילו לעמוד ולהשיב על שאלות ולא רק לשלוח הודעות הסבר והבהרה. הרב קרים לא הביט ללבן בעיניים של המשבר, אלא התחמק. מה שידע הרב קרים לעשות בשדה הקרב, לא הצליח לעשות בשדה התקשורתי.
בצד העיסוק בהיבט ההלכתי-תקשורתי, נכון לרב קרים (וליתר אושיות ומנהיגי הקהל הווירטואלי בעיקרו) להבין כי זירת "השיחה הפרטית" לא קיימת יותר. תשובה קצרה במייל לתלמיד ששואל שאלה הלכתית, זהה בהשלכותיה הציבוריות לשיעור תורה הנישא בפני אולם ענק. הפרטי נעלם וזהו מצב נתון שאינו בר שינוי. חובת הדובר להבין כי "למה התכוון המשורר" חזק הרבה יותר מכוונתו האמיתית. והתשובה לשאלה "למה התכוון המשורר" ניתנה על ידי עורך העיתון כמובן, ולא על ידי הרב קרים. העדר ההבנה הזאת פתחה פתח לכלי תקשורת מרכזי בישראל, ידיעות אחרונות, לחולל את המשבר בקול תרועה רמה (הרב קרים התיר לכאורה אונס, דבר שהוכחש על ידי אתר כיפה - שם פורסמו דברי הרב) ולנסות להחיות אותו יום לאחר מכן בקול תרועה פחות רמה (גיוס נשים, עדות נשים). מורכבות השיח לא הקלה על העורכים שם.
אסיים בהארה ובעצה. אני מבקש להאיר כי למרות הקמפיין הממוקד ברב קרים, ברור מהרגע הראשון כי הרמטכ"ל גדי אייזנקוט יבטל את המינוי. הטעם? הקושי במציאת מועמד חלופי. אין רב בעל שיעור קומה הראוי להיות רב צבאי ראשי והוא לא ענה אלפי תשובות הלכתיות באינטרנט שכמה מהן עתידות היו לסבך אותו. עצתי לרב קרים היא: תבחר לך נושא בצה"ל הנתון בקונצנזוס ותפעל בו ללא יחסי ציבור מוגזמים. עבודה נכונה ושקטה היא המחיקון היעיל ביותר.
רועי לחמנוביץ שימש יועץ יו"ר ש"ס לתקשורת ודובר תנועת ש"ס, וכיום מנכ"ל קואליציית 'שבת שוויון'
- 1.אֶלְיָקִים 03/08/2016 15:31הגב לתגובה זו"וְאַל תְּדַבֵּר אֵלֵינוּ יְהוּדִית בְּאָזְנֵי הָעָם אֲשֶׁר עַל הַחוֹמָה." (ישעיהו ל'ו) צודק לגמרי לחמנוביץ כשהוא הוא אומר שאין "שיחה פרטית" ואין אימייל אישי - הכל בחזקת דרשה הנאמרת בציבור ומהדהדת בכל מקום מחוץ לכתלי בית המדרש. גם העצה לרב קרים נכונה: להתמקד בנושא שבקונסנזוס ולהשקיע בו את כל המאמצים. אבל דבר מהותי אחד לא הבין לחמנוביץ: כשהוא כותב על המשבר שחוללו דברי הרב עובדיה ש"המשבר תם" והוא מניח שצריך להסביר את "כוונת המשורר" כדי להרגיע את הסערה - הוא טועה בענק. הוא לא מבין שהאמירה שחיילים נהרגים בגלל שלא שמרו שבת מזעזעת עמוקות כל חילוני - גם אם נאמרה ע"י רבי עקיבא בהקשר של מרד בר-כוכבא וגם אם נאמרה בישבת פומבדיתא כפרשנות למלחמות החשמונאים. התפיסה שלפיה אי שמירת שבת ע"פ ההלכה (או אי שמירת כשרות או מזוזה וכו') היא קריטריון אפשרי לעונש משמים מנוגדת באופן עקרוני ועמוק להשקפת עולמו הבסיסית של החילוני ופוגעת ברגשותיו. משל למה הדבר דומה? לאישיות ציבורית חילונית שתכריז מעל במה בפני קהל נאספים גדול, שמי שלא אוכל חזיר משול לחזיר בעצמו. כל יהודי מסורתי או דתי ברמה כזו או אחרת יזדעזע עד עמקי נשמתו, נכון? ואם אותה א
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0.74% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
