פסטיבל קאן 2016
צילום: יח"צ cannes lions

סופסוף מקאן עושה את זה: זכה לראשונה בקאן - 2 פרסי ברונזה על מהלך איקאה

מקאן מצליחים להוריד מהגב קוף כבד שנתלה עליהם שנים רבות. לאחר אינספור ניסיונות ובעיקר אכזבות, משרד הפרסום יכול לפנות על המדף מקום ל-2 אריות של קאן
משה בנימין | (14)

מהלך הפרסום שהכניס את מקאן לראשונה לדפי ההיסטוריה של פסטיבל קאן הוא שיתוף הפעולה עם הריאליטי הנצפה בישראל - האח הגדול. כזכור, בעונת ה-VIP ששודרה במאי 2015, הופתעו הדיירים לגלות עם כניסתם לדירה, כי את כל הריהוט, של איקאה, שילווה את שהותם בבית הם אמורים להרכיב בעצמם. החיבור בין המותג לתכנית הריאליטי המצליחה בישראל, במסגרתה נאלצו כמה מהסלבס המוכרים בישראל (VIP) להקדיש את מרצם וזמן המסך שלהם להרכבת רהיטי איקאה, בדרך שהניבה למותג שווי חשיפה גבוה, התמודדה גם בקטגוריית הפרומו אך ללא הצלחה מלבד שורטליסט.

בין המשרדים שנוהגים להתמודד מדי שנה בסבב תחרויות הפרסום העולמי, מקאן הוא אחד הבולטים. עם זאת, מעטים המשרדים שחזרו מקאן עם אריות בידיהם. על אלו נמנים: שלמור אבנון עמיחי, שמעוני פינקלשטיין, באומן בר ריבנאי, טריו ואדלר חומסקי.

אנקדוטה מעניינת לזכייה הנוכחית של מקאן היא העובדה ששניים מהבולטים שעמדו מאחורי המהלך שיצא לדרכו לפני כשנה כבר לא נמצאים במצבת העובדים של המשרד: סמנכ"ל הלקוחות בן מוסקל שעבר לבאומן בר ריבנאי, ואודי אביטל מנהל הקריאייטיב שכיום משמש כראש הקריאייטיב אסטרטגיה של פייסבוק ישראל. בין עובדי מקאן שחתומים על המהלך בנוסף: סמנכ"ל הקריאייטיב - סיגל עבודי, סמנכ"ל התוכן השיווקי יניב סנה, תוכן שיווקי - הילה ברדה/ניצן בראון, קופירייטר - עידן קרביץ, ארט - כפיר פרץ/דנה מושקוביץ, מנהלת לקוחות - דניאלה קלינגר, תקציבאות - רותם מזרחי. תוכן שיווקי: הילה ברדה וניצן בראון.     

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    כמה חבל שלהנהלת מקאן הנוכחית אין קשר למהלך (ל"ת)
    רוית 23/06/2016 09:41
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    זו זכיה של מקאן כמו שתרומות הדם זו זכיה של באומן (ל"ת)
    אפי 23/06/2016 08:45
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    דניאלה 22/06/2016 23:23
    הגב לתגובה זו
    לא לשכוח את יניב סנה מנהל מחלקת התוכן האלוף ואת קשת שבלעדיהם זה לא היה קורה
  • 7.
    נו 22/06/2016 22:16
    הגב לתגובה זו
    וזו רק ההתחלה לה לה
  • איזה קארמה יא סתום - המהלך לא קרה בתקופת ההנהלה הנוכחית (ל"ת)
    אוהב לראות טיפשים 23/06/2016 09:40
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    קומה חמש שולטתתת 22/06/2016 21:17
    הגב לתגובה זו
    ואת החבר׳ה התותחים של קשת. ומעל כולם איקאה הלקוח המגניב ביקום! וכן מגיעה מילה טובה למוסקל (דש חתיך). אלופים אחד אחד
  • עידן 23/06/2016 09:36
    הגב לתגובה זו
    פחחחחחחחחח
  • 5.
    אנונימי 22/06/2016 21:03
    הגב לתגובה זו
    המהלך של איקאה באח הגדול הוא של קשת רעיון,ביצוע ,הפקה קידום ממש לא של מקאן
  • אחת שיודעת 22/06/2016 23:17
    הגב לתגובה זו
    שיש הצלחה יש הרבה שמנסים לרכב עליה. ממש לא רעיון של קשת.
  • 4.
    מרגישים שנדב הגיע (ל"ת)
    משיח שילוח 22/06/2016 20:59
    הגב לתגובה זו
  • דני 23/06/2016 07:27
    הגב לתגובה זו
    מהלך מלפני שנה וחצי!!!
  • 3.
    מי שמכיר יודע של מי היה הרעיון (ל"ת)
    בטח לא של מקאן 22/06/2016 20:59
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    קומה חמש שולטתתת 22/06/2016 20:57
    הגב לתגובה זו
    ואת החבר׳ה התותחים של קשת. ומעל כולם איקאה הלקוח המגניב ביקום! וכן מגיעה מילה טובה למוסקל (דש חתיך). אלופים אחד אחד
  • 1.
    קומה חמש שולטתתת 22/06/2016 20:56
    הגב לתגובה זו
    ואת החבר׳ה התותחים של קשת. ומעל כולם איקאה הלקוח המגניב ביקום! וכן מגיעה מילה טובה למוסקל (דש חתיך). אלופים אחד אחד