חוזר מהפרילאנס: טל שוויגר מצטרף לאדלר חומסקי - יוביל את הקריאייטיב דיגיטל
שנה וחצי לאחר שיצא משערי מקאן תל אביב בראול ולנברג 2 והפך לפרילאנס במשרה מלאה, טל שוויגר שב לענף והפעם זה יהיה בבניין אלקטרה, במשרד הפרסום אדלר חומסקי, שבו הוא צפוי להתחיל בשבוע הקרוב על משבצת הקריאייטיב דיגיטל - כך נודע לאייס.
כאמור שוויגר חוזר לעמדת השכיר-בכיר, לאחר שנה וחצי כעצמאי שבהן העניק את שירותיו למשרדים רבים בתעשייה. נכון לעכשיו, לשוויגר אין הגדרת תפקיד ברורה ומוגדרת באדלר חומסקי והוא צפוי לשמש בתפקיד רוחבי תחת סמנכ"ל הקריאייטיב טל ריבן. שוויגר מצטרף למשרד על תקן זרוע הקריאייטיב הדיגיטלית של אדלר חומסקי - נדבך שהוא אמור להוסיף למחלקה בראשות ריבן.
אדלר חומסקי יהפוך לתחנה ה-3 של שוויגר בענף הפרסום לאחר ארק אינטראקטיב שבו החל את דרכו לפני כ-9 שנים, ומקאן תל אביב (אריקסון) שבו היה 4.5 שנים עד לפרישה לפני כשנה וחצי. בתפקידו האחרון במשרד הוא שימש בתפקיד מנהל קריאייטיב וניהל את פעילות הצוותים תחת סמנכ"ל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל עמי אלוש.
עבור אדלר חומסקי מדובר בניסיון נוסף מתוך רבים למצוא את מסלול הדיגיטל שיעבוד. בזמן שמחלקת הקריאייטיב של המשרד רושמת הצלחות נאות בשנים האחרונות (ג'וי, מילקי, מפעל הפיס, מחסני תאורה ועוד) ומחלקת האסטרטגיה חתומה על הישגים לטווח ארוך (כולל הכרה רשמית במסגרת תחרות האפי), הרכיב שעדיין לא מצליח לפעול בהרמוניה בתוך המכונה הוא ללא ספק הדיגיטל.
- yes תציע למנויים את שירות דיסני פלוס חצי שנה בחינם
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בעבר היה זה החזון הברור והגלוי של בעלי המשרד לא לצלול פנימה לתוך עולם הדיגיטל שהיה עוד בצעדיו הראשונים, לפחות בבחינת האינטגרציה שלו לתוך משרדי הפרסום ומערכת היחסים עם הלקוחות. ניסיונות העבר להניע את גלגלי הדיגיטל היו עם צירופו של דן אבלגון באמצעות רכישת UTURN. במהלך שנת 2011 רשם גם יוסי ארז קדנציה לא מוצלחת באדלר חומסקי ופרש מהמשרד בהסכמה משותפת לאחר ש-2 הצדדים הבינו שהצהרות לחוד ומעשים לחוד והחיבור לא עובד כפי שנראה בתחילה. אבלגון ירש את כסאו של ארז ולאחר כשנתיים שם גם הוא את המפתחות ויצא לדרך עצמאית משלו.
חיפוש הדרך המשיך עם מינויו של יובל הולנדר לתפקיד מנהל הדיגיטל בינואר 2014 והצהרות גדולות על מודל עבודה חדש שיבוא לידי ביטוי "לא במונחי מחלקה, אלא במונחי יכולות" - כך לדברי אמיר גיא, מנכ"ל המשרד, ונחשו מה - גם זה נגמר, לאחר שנה, בקול ענות חלושה, כאשר המשרד מדפדף קדימה עוד דף עגום בהיסטוריית הדיגיטל שלו.
הצעד הבא היה מדיה קום אינטראקשן - מחלקת דיגיטל שנבנתה כ"פול סרוויס" ומיזגה תחתיה פעילות במספר חזיתות: דיגיטל, סטודיו דיגיטל, ניהול לקוחות, רכש מדיה, דאטה, טכנולוגיות חדשות ועוד, תחת ניהולו של דוד סלמן. בין לבין, השינויים הדינמיים בהיקפי הפעילות של המשרד אילצו אותו, כמו משרדים אחרים, לשחרר עובדים רבים כדי להתאים בין המחזור למצבת כח האדם. לאחרונה נודע לאייס כי גם במחלקה של סלמן נעשו שינויים שהשיבו את ניהול הקריאייטיב דיגיטל וניהול הלקוח בגזרה זו לידיו של טל ריבן, תחת "אדלר חומסקי", במרכאות שמתארות במקרה זה את ההבדל הקוסמטי בין משרד הפרסום לאינטראקשן שנותר עם ה"עולם החדש" - להגדרת המשרד: דאטה, טכנולוגיה, פרפורמנס ופלטפורמות דיגיטליות נוספות.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
לשוויגר שאמור להביא לאדלר זוית דיגיטלית רעננה מצפה עבודה לא קלה. בקרב הקולגות שלו בענף הפרסום אין עוררין על יכולותיו הקריאייטיביות והוא נחשב לאחד הטאלנטים הבולטים בתחום. עם זאת, על כתפיו מוטלת משימה גדולה ובמשרד שטרם פיצח את בריף הדיגיטל שלו - הסיכוים הם, מה לעשות, נגדו. מצד שני, נקודת האור היא העובדה שהמשרד והעומדים בראשו מראים שהם אינם מוותרים על הרעיון - עד שימצאו את האיש המתאים לתפקיד. שוויגר מצטרף למעשה ל"האב" הקריאייטיב שפועל תחת ריבן ומוטי רובינשטיין (מנהל קריאייטיב ומנהל הסטודיו), שעבר בעצמו שינוי מהותי ופועל כמחלקה פתוחה שבה כל הצוותים יושבים יחד.
במהלך שנותיו במקאן דיגיטל שוויגר לקח חלק פעיל בכמה מהמהלכים המוצלחים שהמשרד ביצע. ביניהם ניתן למנות מהלכים זוכי פרסים כגון: הקמת מותג האופנה ROOTS עבור עמותת 'שורשים', קמפיין ההאקרים, סלקום URL שהיה מהמוקדמים יותר, וכן זכייה שלו יחד עם ניר הרשטט בתחרות העולמית של מיקרוסופט.
במשרד הפרסום אישרו לאייס את הפרטים.
- 19.פרידמן 21/02/2016 11:20הגב לתגובה זוגם איש קריאייטיב, וגם בנאדם. המון בהצלחה חבר.
- 18.שוקי 21/02/2016 11:17הגב לתגובה זוכמו שאף אחד לא יכול לצמוח תחת ביבי . טל הוא איש פרסום מהזן הישן ביותר ולא נותן לשום קדימה להאפיל על מקומו .
- 17.אמיר מי? 21/02/2016 10:21הגב לתגובה זושכחתם את הקדנציה העלובה של טל נברו בין שלל שמות מנהלי הדיגיטל שהבאתם. אולי הבעיה היא בראש ולא בעובדים?
- 16.תותח!! אבוא להגיד לך שלום (ל"ת)נעמי 20/02/2016 21:07הגב לתגובה זו
- 15.שלומי 20/02/2016 16:06הגב לתגובה זוהמשרד הזה הוא ספינה טובעת שמנצלת את העובדים שלה
- 14.ליאור 19/02/2016 02:55הגב לתגובה זוסתם, אני לא מכיר אותו בכלל אבל מאחל לו רק טוב.
- 13.תהיה בקשר (ל"ת)לבנת פורן 18/02/2016 22:23הגב לתגובה זו
- 12.בורח (ל"ת)רבעון והוא 18/02/2016 21:14הגב לתגובה זו
- 11.Supa hot fire 18/02/2016 20:31הגב לתגובה זוI broke up with my ex girl here's her number Psych!!!! That's the wrong number Oooohhhhhhooooooooo!!!!!!!!!!!!!;&4&38384&(85&474737362637475$$4&4&;'fjgjgotkr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?!!!!!!!4!&4&4&4$;&4&4&;&; בהצלחה אוהב אותך Ooooooooooooooooooo
- 10.משתתף בצערו... (ל"ת)לא יתפוס... 18/02/2016 20:07הגב לתגובה זו
- 9.דודה של חני נחמיאס 18/02/2016 19:44הגב לתגובה זווהיו מלא קציצות
- 8.גושפן 18/02/2016 19:40הגב לתגובה זומבאס שהוא מגיע לזירת דיגיטל חלשה כמו זו של האדלרים
- 7.לא בכיר בענף 18/02/2016 18:54הגב לתגובה זומאחל לו בהצלחה. אין ספק שהוא קליבר רציני.
- 6.בהצלחה חמודי!!!! (ל"ת)קבוצת חג׳ג׳ 18/02/2016 18:53הגב לתגובה זו
- 5.מישהו שקורא את המפה 18/02/2016 18:09הגב לתגובה זותפנימו: הלקוחות מתחילים להבין שלמשרדים המדושנים אין מושג בדיגיטל אם לפני 4 שנים הייתם מגלים את זה אפשר היה להציל אתכם ושכמותכם אבל גם השנה אדלר וחברים ימשיכו לחוות ירידה. או בקיצור, אם יורשה לי לפרר: תודה פרסום נעים מאוד דיגיטל
- 4.מלך 18/02/2016 17:43הגב לתגובה זומה יעשו עכשיו כל המשרדים שהשתמשו בו כל הזמן כפריאלנס כאילו האנשים שלהם הביאו את הרעיונות הטובים....
- 3.תותח בהצלחה (ל"ת)בני 18/02/2016 17:35הגב לתגובה זו
- 2.נפוליאון 18/02/2016 17:24הגב לתגובה זואיזה בזבוז של איש קריאייטיב טוב
- 1.חבר קנאי 18/02/2016 16:57הגב לתגובה זואיש הקריאייטיב דיגיטל הטוב בארץ. בהצלחה שיהיה חבר.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
