חוזר מהפרילאנס: טל שוויגר מצטרף לאדלר חומסקי - יוביל את הקריאייטיב דיגיטל
שנה וחצי לאחר שיצא משערי מקאן תל אביב בראול ולנברג 2 והפך לפרילאנס במשרה מלאה, טל שוויגר שב לענף והפעם זה יהיה בבניין אלקטרה, במשרד הפרסום אדלר חומסקי, שבו הוא צפוי להתחיל בשבוע הקרוב על משבצת הקריאייטיב דיגיטל - כך נודע לאייס.
כאמור שוויגר חוזר לעמדת השכיר-בכיר, לאחר שנה וחצי כעצמאי שבהן העניק את שירותיו למשרדים רבים בתעשייה. נכון לעכשיו, לשוויגר אין הגדרת תפקיד ברורה ומוגדרת באדלר חומסקי והוא צפוי לשמש בתפקיד רוחבי תחת סמנכ"ל הקריאייטיב טל ריבן. שוויגר מצטרף למשרד על תקן זרוע הקריאייטיב הדיגיטלית של אדלר חומסקי - נדבך שהוא אמור להוסיף למחלקה בראשות ריבן.
אדלר חומסקי יהפוך לתחנה ה-3 של שוויגר בענף הפרסום לאחר ארק אינטראקטיב שבו החל את דרכו לפני כ-9 שנים, ומקאן תל אביב (אריקסון) שבו היה 4.5 שנים עד לפרישה לפני כשנה וחצי. בתפקידו האחרון במשרד הוא שימש בתפקיד מנהל קריאייטיב וניהל את פעילות הצוותים תחת סמנכ"ל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל עמי אלוש.
עבור אדלר חומסקי מדובר בניסיון נוסף מתוך רבים למצוא את מסלול הדיגיטל שיעבוד. בזמן שמחלקת הקריאייטיב של המשרד רושמת הצלחות נאות בשנים האחרונות (ג'וי, מילקי, מפעל הפיס, מחסני תאורה ועוד) ומחלקת האסטרטגיה חתומה על הישגים לטווח ארוך (כולל הכרה רשמית במסגרת תחרות האפי), הרכיב שעדיין לא מצליח לפעול בהרמוניה בתוך המכונה הוא ללא ספק הדיגיטל.
- yes תציע למנויים את שירות דיסני פלוס חצי שנה בחינם
- בזכות תחתונים ופיג'מות: הנה איש השיווק של חודש מאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בעבר היה זה החזון הברור והגלוי של בעלי המשרד לא לצלול פנימה לתוך עולם הדיגיטל שהיה עוד בצעדיו הראשונים, לפחות בבחינת האינטגרציה שלו לתוך משרדי הפרסום ומערכת היחסים עם הלקוחות. ניסיונות העבר להניע את גלגלי הדיגיטל היו עם צירופו של דן אבלגון באמצעות רכישת UTURN. במהלך שנת 2011 רשם גם יוסי ארז קדנציה לא מוצלחת באדלר חומסקי ופרש מהמשרד בהסכמה משותפת לאחר ש-2 הצדדים הבינו שהצהרות לחוד ומעשים לחוד והחיבור לא עובד כפי שנראה בתחילה. אבלגון ירש את כסאו של ארז ולאחר כשנתיים שם גם הוא את המפתחות ויצא לדרך עצמאית משלו.
חיפוש הדרך המשיך עם מינויו של יובל הולנדר לתפקיד מנהל הדיגיטל בינואר 2014 והצהרות גדולות על מודל עבודה חדש שיבוא לידי ביטוי "לא במונחי מחלקה, אלא במונחי יכולות" - כך לדברי אמיר גיא, מנכ"ל המשרד, ונחשו מה - גם זה נגמר, לאחר שנה, בקול ענות חלושה, כאשר המשרד מדפדף קדימה עוד דף עגום בהיסטוריית הדיגיטל שלו.
הצעד הבא היה מדיה קום אינטראקשן - מחלקת דיגיטל שנבנתה כ"פול סרוויס" ומיזגה תחתיה פעילות במספר חזיתות: דיגיטל, סטודיו דיגיטל, ניהול לקוחות, רכש מדיה, דאטה, טכנולוגיות חדשות ועוד, תחת ניהולו של דוד סלמן. בין לבין, השינויים הדינמיים בהיקפי הפעילות של המשרד אילצו אותו, כמו משרדים אחרים, לשחרר עובדים רבים כדי להתאים בין המחזור למצבת כח האדם. לאחרונה נודע לאייס כי גם במחלקה של סלמן נעשו שינויים שהשיבו את ניהול הקריאייטיב דיגיטל וניהול הלקוח בגזרה זו לידיו של טל ריבן, תחת "אדלר חומסקי", במרכאות שמתארות במקרה זה את ההבדל הקוסמטי בין משרד הפרסום לאינטראקשן שנותר עם ה"עולם החדש" - להגדרת המשרד: דאטה, טכנולוגיה, פרפורמנס ופלטפורמות דיגיטליות נוספות.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
לשוויגר שאמור להביא לאדלר זוית דיגיטלית רעננה מצפה עבודה לא קלה. בקרב הקולגות שלו בענף הפרסום אין עוררין על יכולותיו הקריאייטיביות והוא נחשב לאחד הטאלנטים הבולטים בתחום. עם זאת, על כתפיו מוטלת משימה גדולה ובמשרד שטרם פיצח את בריף הדיגיטל שלו - הסיכוים הם, מה לעשות, נגדו. מצד שני, נקודת האור היא העובדה שהמשרד והעומדים בראשו מראים שהם אינם מוותרים על הרעיון - עד שימצאו את האיש המתאים לתפקיד. שוויגר מצטרף למעשה ל"האב" הקריאייטיב שפועל תחת ריבן ומוטי רובינשטיין (מנהל קריאייטיב ומנהל הסטודיו), שעבר בעצמו שינוי מהותי ופועל כמחלקה פתוחה שבה כל הצוותים יושבים יחד.
במהלך שנותיו במקאן דיגיטל שוויגר לקח חלק פעיל בכמה מהמהלכים המוצלחים שהמשרד ביצע. ביניהם ניתן למנות מהלכים זוכי פרסים כגון: הקמת מותג האופנה ROOTS עבור עמותת 'שורשים', קמפיין ההאקרים, סלקום URL שהיה מהמוקדמים יותר, וכן זכייה שלו יחד עם ניר הרשטט בתחרות העולמית של מיקרוסופט.
במשרד הפרסום אישרו לאייס את הפרטים.
- 19.פרידמן 21/02/2016 11:20הגב לתגובה זוגם איש קריאייטיב, וגם בנאדם. המון בהצלחה חבר.
- 18.שוקי 21/02/2016 11:17הגב לתגובה זוכמו שאף אחד לא יכול לצמוח תחת ביבי . טל הוא איש פרסום מהזן הישן ביותר ולא נותן לשום קדימה להאפיל על מקומו .
- 17.אמיר מי? 21/02/2016 10:21הגב לתגובה זושכחתם את הקדנציה העלובה של טל נברו בין שלל שמות מנהלי הדיגיטל שהבאתם. אולי הבעיה היא בראש ולא בעובדים?
- 16.תותח!! אבוא להגיד לך שלום (ל"ת)נעמי 20/02/2016 21:07הגב לתגובה זו
- 15.שלומי 20/02/2016 16:06הגב לתגובה זוהמשרד הזה הוא ספינה טובעת שמנצלת את העובדים שלה
- 14.ליאור 19/02/2016 02:55הגב לתגובה זוסתם, אני לא מכיר אותו בכלל אבל מאחל לו רק טוב.
- 13.תהיה בקשר (ל"ת)לבנת פורן 18/02/2016 22:23הגב לתגובה זו
- 12.בורח (ל"ת)רבעון והוא 18/02/2016 21:14הגב לתגובה זו
- 11.Supa hot fire 18/02/2016 20:31הגב לתגובה זוI broke up with my ex girl here's her number Psych!!!! That's the wrong number Oooohhhhhhooooooooo!!!!!!!!!!!!!;&4&38384&(85&474737362637475$$4&4&;'fjgjgotkr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!?!!!!!!!4!&4&4&4$;&4&4&;&; בהצלחה אוהב אותך Ooooooooooooooooooo
- 10.משתתף בצערו... (ל"ת)לא יתפוס... 18/02/2016 20:07הגב לתגובה זו
- 9.דודה של חני נחמיאס 18/02/2016 19:44הגב לתגובה זווהיו מלא קציצות
- 8.גושפן 18/02/2016 19:40הגב לתגובה זומבאס שהוא מגיע לזירת דיגיטל חלשה כמו זו של האדלרים
- 7.לא בכיר בענף 18/02/2016 18:54הגב לתגובה זומאחל לו בהצלחה. אין ספק שהוא קליבר רציני.
- 6.בהצלחה חמודי!!!! (ל"ת)קבוצת חג׳ג׳ 18/02/2016 18:53הגב לתגובה זו
- 5.מישהו שקורא את המפה 18/02/2016 18:09הגב לתגובה זותפנימו: הלקוחות מתחילים להבין שלמשרדים המדושנים אין מושג בדיגיטל אם לפני 4 שנים הייתם מגלים את זה אפשר היה להציל אתכם ושכמותכם אבל גם השנה אדלר וחברים ימשיכו לחוות ירידה. או בקיצור, אם יורשה לי לפרר: תודה פרסום נעים מאוד דיגיטל
- 4.מלך 18/02/2016 17:43הגב לתגובה זומה יעשו עכשיו כל המשרדים שהשתמשו בו כל הזמן כפריאלנס כאילו האנשים שלהם הביאו את הרעיונות הטובים....
- 3.תותח בהצלחה (ל"ת)בני 18/02/2016 17:35הגב לתגובה זו
- 2.נפוליאון 18/02/2016 17:24הגב לתגובה זואיזה בזבוז של איש קריאייטיב טוב
- 1.חבר קנאי 18/02/2016 16:57הגב לתגובה זואיש הקריאייטיב דיגיטל הטוב בארץ. בהצלחה שיהיה חבר.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.