הפרינט משלם את המחיר: אופטיקה הלפרין חותכת פרסום בעיתונות לטובת הדיגיטל
מותג האופטיקה אופטיקה הלפרין מכין את עצמו לשנת 2016 ומספק עדות נוספת לתמורות המורגשות בשוק הפרסום הישראלי. לאייס נודע כי החברה שפרסמה בשנת 2015 בהיקף של כ-17 מיליון שקלים (ללא משרד פרסום) החליטה על שינוי בתמהיל המדיה לטובת תחום הדיגיטל על חשבון סקטור הפרסום בעיתונות.
החברה שנעזרת במשרד הפרסום אקליפטוס עבור גזרת הסושיאל ובחברת Wave דיגיטל עבור רכש מדיה בפייסבוק ובגוגל, תגדיל את הפרסום בדיגיטל מחצי מיליון שקל ב-2015 ל-3 מיליון ב-2016. מי שישלמו את המחיר הם העיתונים עם ירידה מ-7 מיליון שקלים ל-4 מיליון. הפניית התקציב לתחום הטלוויזיה לא תשתנה ותעמוד על 10 מיליון שקלים, ובסך הכל על 17 מיליון.
שינוי תמהיל מדיה הוא לא משהו שראוי לעצור עבורו את הנשימה, אך ההחלטה של אופטיקה הלפרין משמשת כתמרור נוסף בדרך לצומת שאליה שוק הפרסום בעיתונות דוהר ומעידה במאקרו על תופעה רחבה מאוד. לפני כחודש פורסמו נתוני עוגת הפרסום הישראלי לשנת 2015 שמהם עולה כי בשנה זו נרשם המהפך: תחום הפרסום בדיגיטל עבר לראשונה את העיתונות המודפסת. האינטרנט עמד על הוצאה לפרסום של 1.023 מיליארד המהווה 27% מהעוגה לעומת 804 מיליון של העיתונות המהווים 21%.
ההחלטה של אופטיקה הלפרין משמעותית במיוחד עבור מותג זה. על פי יפעת בקרת פרסום, תמהיל המדיה של החברה הורכב מ-50% שהופנו לטלוויזיה, 35% שהופנו לעיתונות ו-0.7% בלבד שהופנו לאינטרנט.
אופטיקה הלפרין היא כאמור עדות נוספת למגמה שכנראה תתרחב בשנה הקרובה. מותג נוסף שהחליט לשים את הכסף על הדיגיטל הוא יד מרדכי מקבוצת שטראוס שפתח את השנה עם סדרת סרטוני יוטיוב שמצטרפים לטרנד התוכן הדיגיטלי. כבר בשנת 2015 יד מרדכי הגדיל את חלקו של הדיגיטל מ-30% ל-70% וב-2016 המותג מתעתד לקחת צעד נוסף קדימה, בדגש על תוכן ממותג.
- 2.בולט ברשת 29/02/2016 18:14הגב לתגובה זולהישמר ולהזהר מעבודה עם הלפרין ושלוחותיו... אומנם יש כיפה על הראש אבל צריך לקחת בערבון מוגבל ולדאוג לשמור על עצמכם בעניין התשלום...
- 1.יואב 18/02/2016 19:10הגב לתגובה זואופטיקה הלפרין שעובד עם פרסום גל אורן באופליין (עיתונות - חוצות - טלויזיה), התחיל לעבוד לאחרונה עם אקליפטוס. ואיכשהו השבוע שמענו שבעלי גל אורן קנו את אקליפטוס. מעניין מה הקשר.
- לקוח מאוכזב 20/02/2016 13:52הגב לתגובה זומשקפיים ?? זה אומנם מוצר צריכה בסיסי אבל בהלפרין יודעים למכור, השרות שלהם לקוי ושומר נפשו ירחק.
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות
לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים.
תכניות
הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.
