הפרינט משלם את המחיר: אופטיקה הלפרין חותכת פרסום בעיתונות לטובת הדיגיטל
מותג האופטיקה אופטיקה הלפרין מכין את עצמו לשנת 2016 ומספק עדות נוספת לתמורות המורגשות בשוק הפרסום הישראלי. לאייס נודע כי החברה שפרסמה בשנת 2015 בהיקף של כ-17 מיליון שקלים (ללא משרד פרסום) החליטה על שינוי בתמהיל המדיה לטובת תחום הדיגיטל על חשבון סקטור הפרסום בעיתונות.
החברה שנעזרת במשרד הפרסום אקליפטוס עבור גזרת הסושיאל ובחברת Wave דיגיטל עבור רכש מדיה בפייסבוק ובגוגל, תגדיל את הפרסום בדיגיטל מחצי מיליון שקל ב-2015 ל-3 מיליון ב-2016. מי שישלמו את המחיר הם העיתונים עם ירידה מ-7 מיליון שקלים ל-4 מיליון. הפניית התקציב לתחום הטלוויזיה לא תשתנה ותעמוד על 10 מיליון שקלים, ובסך הכל על 17 מיליון.
שינוי תמהיל מדיה הוא לא משהו שראוי לעצור עבורו את הנשימה, אך ההחלטה של אופטיקה הלפרין משמשת כתמרור נוסף בדרך לצומת שאליה שוק הפרסום בעיתונות דוהר ומעידה במאקרו על תופעה רחבה מאוד. לפני כחודש פורסמו נתוני עוגת הפרסום הישראלי לשנת 2015 שמהם עולה כי בשנה זו נרשם המהפך: תחום הפרסום בדיגיטל עבר לראשונה את העיתונות המודפסת. האינטרנט עמד על הוצאה לפרסום של 1.023 מיליארד המהווה 27% מהעוגה לעומת 804 מיליון של העיתונות המהווים 21%.
ההחלטה של אופטיקה הלפרין משמעותית במיוחד עבור מותג זה. על פי יפעת בקרת פרסום, תמהיל המדיה של החברה הורכב מ-50% שהופנו לטלוויזיה, 35% שהופנו לעיתונות ו-0.7% בלבד שהופנו לאינטרנט.
אופטיקה הלפרין היא כאמור עדות נוספת למגמה שכנראה תתרחב בשנה הקרובה. מותג נוסף שהחליט לשים את הכסף על הדיגיטל הוא יד מרדכי מקבוצת שטראוס שפתח את השנה עם סדרת סרטוני יוטיוב שמצטרפים לטרנד התוכן הדיגיטלי. כבר בשנת 2015 יד מרדכי הגדיל את חלקו של הדיגיטל מ-30% ל-70% וב-2016 המותג מתעתד לקחת צעד נוסף קדימה, בדגש על תוכן ממותג.
- 2.בולט ברשת 29/02/2016 18:14הגב לתגובה זולהישמר ולהזהר מעבודה עם הלפרין ושלוחותיו... אומנם יש כיפה על הראש אבל צריך לקחת בערבון מוגבל ולדאוג לשמור על עצמכם בעניין התשלום...
- 1.יואב 18/02/2016 19:10הגב לתגובה זואופטיקה הלפרין שעובד עם פרסום גל אורן באופליין (עיתונות - חוצות - טלויזיה), התחיל לעבוד לאחרונה עם אקליפטוס. ואיכשהו השבוע שמענו שבעלי גל אורן קנו את אקליפטוס. מעניין מה הקשר.
- לקוח מאוכזב 20/02/2016 13:52הגב לתגובה זומשקפיים ?? זה אומנם מוצר צריכה בסיסי אבל בהלפרין יודעים למכור, השרות שלהם לקוי ושומר נפשו ירחק.

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.

שובו של הפריים טיים
אחרי תקופה שבה מהדורות החדשות הציגו מספר צופים גבוה במיוחד, ישנה חזרה למספרים של טרום העסקה והפריים טיים שוב חוזר
אחרי שבועיים שבהם מהדורות החדשות היו במרכז שידורי הטלוויזיה, וסך הצופים בכלל המהדורות התקרב למיליון צופים, אמש נרשמה ירידה טבעית והמספרים חזרו למימדים "רגילים", עם כ-800 אלף איש. בראש המהדורות עמדה, כרגיל, המהדורה המרכזית של חדשות 12, עם 15.9% רייטינג ו-384 אלף צופים. אחריה, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על יותר מחצי צופי קשת, עם 8% רייטינג ו-203 אלף צופים. במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.9% רייטינג ו-131 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 3.6% וחזרה להיות מתחת לגבול ה-100 אלף צופים, עם 89 אלף צופים בלבד.
שובו של הפריים טיים
אמנם אצלנו גם הפריים טיים עוסק באקטואליה, או ליתר דיוק, בטראומה לאומית, ובכל זאת, מהדורות החדשות פינו את רצועת הפריים טיים. בראש הרצועה עמדה "אור ראשון" של קשת, סדרה שמבוססת על אירועי ה-7 באוקטובר ועמדה 15.2% רייטינג ו-350 אלף צופים. אחריה "הפטריוטים" היציבה שמראה שיש ביקוש לשיח אקטואלי שחורג ממהדורות החדשות, ועמדה על נתון מרשים של 9.3% רייטינג ו-261 אלף צופים (לצורך העניין, כמויות שעולות על צופי המהדורות של 13 ו-11 יחד). אחריהם היה השעשועון "כלוב הזהב" של רשת שעמד על 6.8% רייטינג ו-161 אלף צופים ואילו את הרשימה סגר השעשועון של כאן11, "המרדף", עם 5.2% ו-127 אלף צופים.
מבחינת שאר הרצועות, חדשות. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.4% ו-102 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.5% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.9% רייטינג ו-40 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4.1% ו-86 אלף צופים, אחריו במקום השני היה ערוץ 14, עם "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 2.2% בלבד ו-44 אלף צופים ואת הרשימה סגר "פותחים יום" של רשת, עם 2.1% רייטינג ו-45 אלף צופים.