יד מרדכי. דבי
צילום: יח"צ/ יוטיוב
TV

אל תדלגו על הפרה-רול של יד מרדכי: סדרת הסרטים החדשה היא חוויה שארוזה היטב

סדרת סרטים בקמפיין פרה-רולים ביוטיוב מצליח להכניס את יד מרדכי לאזור נוחות חדש שעושה טוב למותג. הדגש על הדיגיטל בתמהיל המדיה, בשילוב תוכן נגיש ועדכני מייצר מהלך נאה שמאחוריו עומדת חברת הדיגיטל דבי&רון 
משה בנימין | (9)

לאחר שהשקיע 30% מתקציב הפרסום שלו בדיגיטל בשנת 2014, מותג הדבש יד מרדכי מקבוצת שטראוס, עשה מהפכה בתמהיל המדיה ויותר מהכפיל את חלק הדיגיטל עד ל-70% מהתמהיל.  עם או בלי קשר לנתוני עוגת הפרסום שפורסמו אתמול, המהלך האחרון של המותג, שעלה ממש בתחילת השנה הנוכחית, באמצעות חברת הדיגיטל דבי&רון (חברת בת של קבוצת דבי תקשורת) הוא זה שתופס את העין כשהוא מצליח לייצר שילוב נאה בין תוכן לפלטפורמה הדיגיטלית.

בהתאם לשינוי בפורטפוליו של יד מרדכי, שנתפס בעיקר כמותג דבש, והגדיל את מגוון המוצרים, עלה לאחרונה קמפיין פרה-רולים ביוטיוב שכולל סדרת סרטים שמציגה מתכונים שפותחו יחד עם השף ברק יחזקאלי ובכיכובו. הסדרה היא למעשה חוויה קולינרית שעטופה היטב באריזה מושקעת למדי. הסדרה כוללת 5 סרטים שבכל אחד מהם מוצג מתכון מהיר להכנה: סלסה של עגבניות מעושנות, טבולה פיצוחים, שומר במייפל, בננה צלויה וקצפת מייפל וניל ושיפודי סלמון בצ'ילי ושום.

עבור מותג שברזומה שלו אין קמפיין בולט שזכה לחשיפה, המהלך הזה דווקא נראה כמו בחירה הולמת שמכניסה אותו לאזור נוחות שמתאים לערכים החדשים אותם הוא מנסה לנכס יחד עם שדרוג ההיצע השיווקי. בחברת האם 'שטראוס' הבינו ש'יד מרדכי' כמוצר קולינרי צריך לשחק במשחק הדיגטלי כי שם נמצא קהל היעד שלו - קהילת ה'פודיס' שהשיח הקולינרי אותו היא מנהלת מתקיים בעיקר ברשתות החברתיות.

היתרון הגדול של מעברוני היוטיוב של יד מרדכי נעוץ בעיקר בהפקה המדוקדקת, בצילום שמנגיש חווית צפיה נעימה ומעודכנת (היפסטרי זה עדיין עדכני, כן?) תוך שהוא מעניק למוצרי יד מרדכי (הלקוח כאן) את הבמה המרכזית. זאת על רקע פס קול מזמין ומעל הכל שורה תחתונה שמשאירה את הגולש הממוצע עם מתכון שניתן ליישום מיידי. נכון לעכשיו, כשהקמפיין עוד בשיאו, המונה עומד על כמיליון צפיות.  

 

לכל הסרטים - כאן

כאמור, מאחורי המהלך עומדת חברת הדיגיטל דבי&רון, שצפויה להפיק במהלך 2016 קמפיין נוסף עבור יד מרדכי. תקציב הפרסום המלא מנוהל על ידי y&r ישראל. לדברי דנית צוקרמן, מנהלת השיווק של יד מרדכי: "כחלק מאסטרטגיית ההעשרה הקולינארית שאנחנו מובילים בשנה האחרונה, שבבסיסה הבאת הקולינריה לכולם ובכל מקום, יצאנו למהלך מתמשך שיאפשר לנו לקיים דיאלוג משמעותי עם הצרכנים שלנו ולהעניק להם ערך מוסף בעולם התוכן הקולינארי".

 

רון שלי, מייסד ומנכ"ל דבי&רון דיגיטל: "אנו גאים בהבעת האמון של יד מרדכי ובבחירה בדבי&רון בהובלת מהלך תוכן אסטרטגי אשר מבטא תפישה חדשנית בבניית המותג דרך ערוצי הניו מדיה. כשתוכניות בישול כמו מאסטר שף ואחרות מובילות את טבלאות הרייטינג, היה ברור לנו שהמשימה שלנו היא לייצר פורמט תוכן מנצח עבור יד מרדכי אשר מעניק לצופים חוויה קולינרית חדשנית חוויה זו תתוקשר לצרכן בכל רחבי הרשת ובאמצעות מגוון הכלים הרחב העומד לרשותנו" , 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

קרדיטים

סמנכ"ל לקוחות: איציק אדרי

מנהל תוכן ראשי: שחר פרנהיימר

ארט: פרי קסטיאל ועתר מונקדיאם

פלנר: דני שקט

הפקה: Kookooruza דני רוסטר וליאור רז

מפיקה בפועל : לירון עומר

במאי: תמיר אבידור

עורך: טל אלקלעי

צלם: רותם ירון

מפיקת פוסט: דנה אבידור

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    ארז 13/01/2016 16:15
    הגב לתגובה זו
    Y&r הציגו לנו רק לפני שנה את חברת הדיגיטל הכי טובה בעולם שנקראה gin נדמה לי. עם הרבה מנכלים משותפים. עד שעזבנו אותם לא ראינו כלום מהם כמו יתר הלקוחות שלהם
  • 7.
    אמיר 13/01/2016 12:46
    הגב לתגובה זו
    ארוזה היטב? זה באמת נראה כמו תמונה מאריזה שהתפתחה לסרטון. מוצר נטול השראה וכשרון שעטוף בחירטוטים של מנהלי שיווק ופלנרים.
  • 6.
    תותחים (ל"ת)
    רויטל 13/01/2016 10:51
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ירון 13/01/2016 07:40
    הגב לתגובה זו
    טרנד של מנהלות מותג שחושבות שזה מענין מישהו. זה שקוף ונעשה אלף פעם.
  • 4.
    חשושיהו בן יואש 12/01/2016 21:30
    הגב לתגובה זו
    קצר, מעניין ונעים לעין. כיף להיתקל בתרבות המאסטר שף ודומיו.
  • 3.
    קמפיין מדהים 12/01/2016 20:42
    הגב לתגובה זו
    קמפיין ברמה של מה שאנחנו רואים בחוץ לארץ
  • 2.
    דבורה 12/01/2016 19:35
    הגב לתגובה זו
    "כחלק מאסטרטגיית ההעשרה הקולינארית שאנחנו מובילים בשנה האחרונה, שבבסיסה הבאת הקולינריה לכולם ובכל מקום, יצאנו למהלך מתמשך שיאפשר לנו לקיים דיאלוג משמעותי עם הצרכנים שלנו ולהעניק להם ערך מוסף בעולם התוכן הקולינארי".
  • מ שיווק 13/01/2016 04:47
    הגב לתגובה זו
    טוקבק עולב שרק מתוסכלת ממשרד פרסום תכתוב
  • 1.
    דבורה 12/01/2016 19:35
    הגב לתגובה זו
    "כחלק מאסטרטגיית ההעשרה הקולינארית שאנחנו מובילים בשנה האחרונה, שבבסיסה הבאת הקולינריה לכולם ובכל מקום, יצאנו למהלך מתמשך שיאפשר לנו לקיים דיאלוג משמעותי עם הצרכנים שלנו ולהעניק להם ערך מוסף בעולם התוכן הקולינארי".
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.