יד מרדכי. דבי
צילום: יח"צ/ יוטיוב
TV

אל תדלגו על הפרה-רול של יד מרדכי: סדרת הסרטים החדשה היא חוויה שארוזה היטב

סדרת סרטים בקמפיין פרה-רולים ביוטיוב מצליח להכניס את יד מרדכי לאזור נוחות חדש שעושה טוב למותג. הדגש על הדיגיטל בתמהיל המדיה, בשילוב תוכן נגיש ועדכני מייצר מהלך נאה שמאחוריו עומדת חברת הדיגיטל דבי&רון 
משה בנימין | (9)

לאחר שהשקיע 30% מתקציב הפרסום שלו בדיגיטל בשנת 2014, מותג הדבש יד מרדכי מקבוצת שטראוס, עשה מהפכה בתמהיל המדיה ויותר מהכפיל את חלק הדיגיטל עד ל-70% מהתמהיל.  עם או בלי קשר לנתוני עוגת הפרסום שפורסמו אתמול, המהלך האחרון של המותג, שעלה ממש בתחילת השנה הנוכחית, באמצעות חברת הדיגיטל דבי&רון (חברת בת של קבוצת דבי תקשורת) הוא זה שתופס את העין כשהוא מצליח לייצר שילוב נאה בין תוכן לפלטפורמה הדיגיטלית.

בהתאם לשינוי בפורטפוליו של יד מרדכי, שנתפס בעיקר כמותג דבש, והגדיל את מגוון המוצרים, עלה לאחרונה קמפיין פרה-רולים ביוטיוב שכולל סדרת סרטים שמציגה מתכונים שפותחו יחד עם השף ברק יחזקאלי ובכיכובו. הסדרה היא למעשה חוויה קולינרית שעטופה היטב באריזה מושקעת למדי. הסדרה כוללת 5 סרטים שבכל אחד מהם מוצג מתכון מהיר להכנה: סלסה של עגבניות מעושנות, טבולה פיצוחים, שומר במייפל, בננה צלויה וקצפת מייפל וניל ושיפודי סלמון בצ'ילי ושום.

עבור מותג שברזומה שלו אין קמפיין בולט שזכה לחשיפה, המהלך הזה דווקא נראה כמו בחירה הולמת שמכניסה אותו לאזור נוחות שמתאים לערכים החדשים אותם הוא מנסה לנכס יחד עם שדרוג ההיצע השיווקי. בחברת האם 'שטראוס' הבינו ש'יד מרדכי' כמוצר קולינרי צריך לשחק במשחק הדיגטלי כי שם נמצא קהל היעד שלו - קהילת ה'פודיס' שהשיח הקולינרי אותו היא מנהלת מתקיים בעיקר ברשתות החברתיות.

היתרון הגדול של מעברוני היוטיוב של יד מרדכי נעוץ בעיקר בהפקה המדוקדקת, בצילום שמנגיש חווית צפיה נעימה ומעודכנת (היפסטרי זה עדיין עדכני, כן?) תוך שהוא מעניק למוצרי יד מרדכי (הלקוח כאן) את הבמה המרכזית. זאת על רקע פס קול מזמין ומעל הכל שורה תחתונה שמשאירה את הגולש הממוצע עם מתכון שניתן ליישום מיידי. נכון לעכשיו, כשהקמפיין עוד בשיאו, המונה עומד על כמיליון צפיות.  

 

לכל הסרטים - כאן

כאמור, מאחורי המהלך עומדת חברת הדיגיטל דבי&רון, שצפויה להפיק במהלך 2016 קמפיין נוסף עבור יד מרדכי. תקציב הפרסום המלא מנוהל על ידי y&r ישראל. לדברי דנית צוקרמן, מנהלת השיווק של יד מרדכי: "כחלק מאסטרטגיית ההעשרה הקולינארית שאנחנו מובילים בשנה האחרונה, שבבסיסה הבאת הקולינריה לכולם ובכל מקום, יצאנו למהלך מתמשך שיאפשר לנו לקיים דיאלוג משמעותי עם הצרכנים שלנו ולהעניק להם ערך מוסף בעולם התוכן הקולינארי".

 

רון שלי, מייסד ומנכ"ל דבי&רון דיגיטל: "אנו גאים בהבעת האמון של יד מרדכי ובבחירה בדבי&רון בהובלת מהלך תוכן אסטרטגי אשר מבטא תפישה חדשנית בבניית המותג דרך ערוצי הניו מדיה. כשתוכניות בישול כמו מאסטר שף ואחרות מובילות את טבלאות הרייטינג, היה ברור לנו שהמשימה שלנו היא לייצר פורמט תוכן מנצח עבור יד מרדכי אשר מעניק לצופים חוויה קולינרית חדשנית חוויה זו תתוקשר לצרכן בכל רחבי הרשת ובאמצעות מגוון הכלים הרחב העומד לרשותנו" , 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

קרדיטים

סמנכ"ל לקוחות: איציק אדרי

מנהל תוכן ראשי: שחר פרנהיימר

ארט: פרי קסטיאל ועתר מונקדיאם

פלנר: דני שקט

הפקה: Kookooruza דני רוסטר וליאור רז

מפיקה בפועל : לירון עומר

במאי: תמיר אבידור

עורך: טל אלקלעי

צלם: רותם ירון

מפיקת פוסט: דנה אבידור

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    ארז 13/01/2016 16:15
    הגב לתגובה זו
    Y&r הציגו לנו רק לפני שנה את חברת הדיגיטל הכי טובה בעולם שנקראה gin נדמה לי. עם הרבה מנכלים משותפים. עד שעזבנו אותם לא ראינו כלום מהם כמו יתר הלקוחות שלהם
  • 7.
    אמיר 13/01/2016 12:46
    הגב לתגובה זו
    ארוזה היטב? זה באמת נראה כמו תמונה מאריזה שהתפתחה לסרטון. מוצר נטול השראה וכשרון שעטוף בחירטוטים של מנהלי שיווק ופלנרים.
  • 6.
    תותחים (ל"ת)
    רויטל 13/01/2016 10:51
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ירון 13/01/2016 07:40
    הגב לתגובה זו
    טרנד של מנהלות מותג שחושבות שזה מענין מישהו. זה שקוף ונעשה אלף פעם.
  • 4.
    חשושיהו בן יואש 12/01/2016 21:30
    הגב לתגובה זו
    קצר, מעניין ונעים לעין. כיף להיתקל בתרבות המאסטר שף ודומיו.
  • 3.
    קמפיין מדהים 12/01/2016 20:42
    הגב לתגובה זו
    קמפיין ברמה של מה שאנחנו רואים בחוץ לארץ
  • 2.
    דבורה 12/01/2016 19:35
    הגב לתגובה זו
    "כחלק מאסטרטגיית ההעשרה הקולינארית שאנחנו מובילים בשנה האחרונה, שבבסיסה הבאת הקולינריה לכולם ובכל מקום, יצאנו למהלך מתמשך שיאפשר לנו לקיים דיאלוג משמעותי עם הצרכנים שלנו ולהעניק להם ערך מוסף בעולם התוכן הקולינארי".
  • מ שיווק 13/01/2016 04:47
    הגב לתגובה זו
    טוקבק עולב שרק מתוסכלת ממשרד פרסום תכתוב
  • 1.
    דבורה 12/01/2016 19:35
    הגב לתגובה זו
    "כחלק מאסטרטגיית ההעשרה הקולינארית שאנחנו מובילים בשנה האחרונה, שבבסיסה הבאת הקולינריה לכולם ובכל מקום, יצאנו למהלך מתמשך שיאפשר לנו לקיים דיאלוג משמעותי עם הצרכנים שלנו ולהעניק להם ערך מוסף בעולם התוכן הקולינארי".
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.