צילומי עשה לי טובה בתאילנד
צילום: עודד קרמר

התאילנדים התאהבו בטלוויזיה הישראלית: הזמינו עונה שלישית של Do Me a Favor

60 פרקים שודרו עד כה בערוץ 9 התאילנדי, כשבמקביל, 2 ערוצים אחרים במדינה שידרו פורמטים נוספים שהופצו ע"י ארמוזה - 'תראו מי שואל' ו'לעוף על המיליון' 
אלכסנדר כץ |

הפורמט הישראלי Do Me a Favor של עודד קרמר ואיתי הרמן, ארמוזה פורמטס וערוץ Telefe בארגנטינה, הולך לעונה שלישית בערוץ 9 התאילנדי. הערוץ הזמין לעונה זו 26 פרקים, אחרי 60 הפרקים ששודרו ב-2 העונות הראשונות.

 

מאז פתח הפורמט את התיאבון התאילנדי, שידר ערוץ Thairat את תראו מי שואל של ערוץ 10, אולפני הרצליה ויגאל שילון גם כן בהפצת ארמוזה פורמטס. בקרוב תעלה גם עונה של לעוף על המיליון של ערוץ 10 ויולי אוגוסט, לאחר שנמכרה לאחרונה על ידי ארמוזה לערוץ 7 התאילנדי.

 

Do Me a Favor שהושק בפסטיבל מיפ באוקטובר 2013, הוא שעשועון קומי בן חצי שעה בו 2 משתתפים מתחרים זה בזה בשורה של משימות שקשורות בגיוס "טובות" מהעוברים והשבים בשטח ציבורי הומה אדם. למתמודדים מגבלת זמן בת 10 דקות ותקציב של 250 דולר. המטרה: לבחון את יכולת הנתינה והתגייסות שלנו לעזור לזולת גם במקרה שבו אדם זר מבקש את סיוענו ולבחון למי מהמתמודדים כושר שכנוע טוב ביותר. קרמר והרמן היו שותפים גם לפיתוח הפורמט 'לעוף על המיליון'.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.