פוגל Ogilvy
צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של המשרד

הרגע הקשה ביותר בתולדות פוגל: נקלע לחובות ענק של יותר מ-15 מיליון שקלים

באדלר סירבו כבר לפני שנה לרכוש מדיה עבור פוגל לאחר שהחוב תפח ליותר מ-10 מיליון ש'. בשמעוני הסכימו לרכוש, אבל החליטו להפסיק את ההתקשרות לאחר שהחוב הגיע ל-5 מיליון ש'
משה בנימין | (17)

משרד הפרסום פוגל אוגילבי, שידע ימים יפים יותר מאלו, נקלע למצב פיננסי קשה כשהוא גורר חובות במיליוני שקלים למשרדי הפרסום אדלר חומסקי ושמעוני פינקלשטיין ברקי - כך נודע לאייס. החוב לאדלר חומסקי שרכש עבור פוגל מדיה באמצעות מדיה קום נאמד ביותר מ-10 מיליון שקלים ובמקביל החוב לשמעוני פינקלשטיין ברקי שאף הוא רכש מדיה עבור לקוחות פוגל לבקשתו - נאמד בכ-5 מיליון שקלים.

 

על פי מידע שהגיע לידי אייס, משרד הפרסום אדלר חומסקי שדרכו רכש פוגל מדיה עבור לקוחותיו באמצעות חברת מדיה קום הפסיק את ההתקשרות עימו לפני כשנה וחצי לאחר שזה גרר חוב שלא שולם. חוב המדיה של פוגל למדיה קום/אדלר חומסקי עומד על יותר מ-10 מיליון שקלים ובין הצדדים מתקיימים שיחות ומגעים, בשלב זה ללא הליך משפטי כדי להגיע להסדר תשלום שינקה את החוב.

לעומת מדיה קום של אדלר חומסקי, משרד הפרסום שמעוני פינקלשטיין ברקי שרוכש מדיה באופן עצמאי לעצמו ולמשרדים נוספים, רכש אף הוא מדיה עבור פוגל בשנה החולפת עד שחובות פוגל אליו הצטברו לכדי 5 מיליון שקלים לערך. בשמעוני - משרד פרסום בסדר גודל שקטן משמעותית מאדלר חומסקי - הבינו שחוב כזה הוא לא משהו שניתן לגרור והודיעו לפוגל לאחרונה כי אף הם משהים את ההתקשרות בין הצדדים ויפסיקו לרכוש עבורו מדיה.

בענף הפרסום יודעים לספר כי כבר לפני כשנה, לאחר שאדלר חלומסקי הודיעו לפוגל כי קו האשראי נגמר והם לא מוכנים לרכוש עבורו עוד מדיה, יצאו בעלי המשרד האב דוד פוגל והבן יריב פוגל לסדרת פגישות עם כל חברות המדיה בניסיון לאתר חלופה אחרת. בשוק המדיה שכבר היה מעורה בפרטי החוב לאדלר חומסקי ובמצבו הפיננסי של המשרד סירבו לרכוש מדיה עבור פוגל, מה גם שהמשרד ביקש תנאים מסחריים שלא היו מקובלים על חלק מחברות המדיה. שמעוני פינקלשטיין ברקי היה המשרד שבסופו של דבר השתכנע והסכים לרכוש מדיה עבור לקוחות פוגל בתמורה לערבויות אישיות של בעלי המשרד. 

לקוחות המדיה המובילים של פוגל שעבורם נדרש המשרד לחזר אחר חברות מדיה הם אלדן, האוניברסיטה הפתוחה וחלק מקבוצת UMI. על פי יפעת בקרת פרסום, מחזור ההכנסות של פוגל אוגילבי עמד ב-2014 על כ-24.5 מיליון שקלים, ב-2013 עמד המחזור על כ-38 מיליון שקלים וב-2012 על כ-43 מיליון שקלים.

אדלר חומסקי, שמעוני פינקלשטיין ברקי ופוגל אוגילבי סירבו להגיב לידיעה.

 

תגובות לכתבה(17):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    ערן 08/07/2015 13:05
    הגב לתגובה זו
    אני מניח שפוגל לא פרסם בזמן המדיה שהוא רכש תמונות של הנכדים שלו.הוא פרסם קמפיינים של הלקוחות שלו. אם היתה מדיה אז היו קמפיינים. אם היו קמפיינים אז היו מאחוריהם לקוחות. אם היו לקוחות אז הם היו אמורים לשלם לפוגל עבור המדיה ואם הלקוחות שילמו לפוגל עבור המדיה אז פוגל אמור היה לשלם לחברות המדיה. לאיפה נעלם הכסף? האם הלקוחות לא שילמו כסף? האם הלקוחות שילמו ופוגל שמר את הכסף לעצמו? אני לא מבין... אני יכול להבין פער של כמה מאות אלפים לכאן או לכאן אבל 15 מיליון? מוזר
  • בורג 09/07/2015 14:48
    הגב לתגובה זו
    פעם היה פרסומאי אחד שרצה לצאת לפנסיה, היה לו משרד נחמד אבל לא ממש רווחי. אחרי שלא הצליח למכור הוא עלה על רעיון ישן נושן. למה שלא נאלץ חברה אחרת לקנות אותנו? הוא שאל את עצמו ואיך נעשה את זה? הם יהיו ספקים שלנו במדיה- ושם במדיה אפשר לייצר חובות מאוד מהר- ופשוט לא נשלם .ואז.. אציע להם לקנות אותנו תמורת מחיקת החוב. עכשיו.. וזה החלק היפה חברת המדיה עם קשריה וגודלה תוכל להפחיט את החוב אצל העיתונות הטלויזה וכו' כי יש לה כוח ממש חזק אצליהם כך שהם יוכלו להקטין משמעותית את החוב שלהן בעבור זה. בוא נגיד.. תוריד את החוב בחצי, ואז.. מה יוצא מכל הסיפור? הפרסומאי כבר קיבל את הכסף שלו מהמפרסמים בוא נגיד ...12.5 מיליון חברת המדיה יכולה לקנות את החברה או את חלקה תמורת החוב ומי שהפסיד קצת זה המדיות שתכלס הפסידו קצת זמן אוויר, והם יפוצו בהמשך מול חברת המדיה על חשבון לקוחות אחרים של אותה חברה. אתה הבנת את זה ערן?
  • 9.
    עבדתי שם בעבר 08/07/2015 10:45
    הגב לתגובה זו
    המקום הכי חם ומקסים שעבדתי בו.....כואב לי הלב עליהם. מקווה שיצאו מזה ומהר ויחזרו לפרוח. בהצלחה פוגלים יקרים
  • מיקי 08/07/2015 12:20
    הגב לתגובה זו
    דוביד וצביקי עשו מיליונים על הגב של הלקוחות והעובדים. שיחזירו מההון הפרטי שלהם.
  • 8.
    זה אני :))))) 08/07/2015 10:38
    הגב לתגובה זו
    הידד!!! סוטה מין וגנבת פתחו משרד, הונו עובדים וכעת פושטים רגל. יש!!!
  • 7.
    קוקי 08/07/2015 10:33
    הגב לתגובה זו
    תמשיכו ליייצר זבל כמו הפרסומות עם שון והמזגן (WTF) או אבי הטחול והוט או סובארו עדיף 4 על 2 או כל הקמפיינים האלה עם דביר בנדק וכל השוק שלכם ירד לטמיון לפחות פעם הייתם יצירתיים ...
  • 6.
    תן לו פרח 08/07/2015 09:21
    הגב לתגובה זו
    דוד פוגל, זה שמבחינתו זה בסדר לתת מדי פעם פליק לאשה ולהעיר לה על החזה, היה מזמן צריך להבין שהוא כבר לא מספק את הסחורה. מנכ"לים שלא מבינים כלום מהחיים שלהם מאז שיסעור ברחה משם וקריאייטיב בשקל. רבים וטובים מהם כבר התמזגו ונעלמו
  • 5.
    כל "תעשיית" הפרסום בישראל נמחקת. תוך 3 שנים כולם OFF (ל"ת)
    גוגל פייסבוק 08/07/2015 00:19
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    נעמי 07/07/2015 23:53
    הגב לתגובה זו
    בעיה...
  • 3.
    פחות לקוחות מוציאים פחות כסף בפחות עמלות (ל"ת)
    ענף גוסס. 07/07/2015 23:52
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שני 07/07/2015 21:24
    הגב לתגובה זו
    בקשו שאתאר את הקו"ח התחלתי כמובן בניסיון התעסוקתי שלי ואז תקנו אותי "לא... תתחילי מהרגע שנולדת..." קמתי והלכתי
  • עבדתי שם בעבר 08/07/2015 10:47
    הגב לתגובה זו
    זה כח הקטע! זה מקסים איך שהיא מעבירה ראיונות! היא רוצה להגיע לנשמה שלך ולא סתם עוד ראיון לשמוע איפה עבדת! היא מחפשת אנשים עם נשמה וזה מאפיין את כל עובדי המקום. הפסד שלך ואני מניחה שלא הייתה בינכן כימיה .
  • זה הקסם של המקום (ל"ת)
    חבל בשבילך 08/07/2015 08:05
    הגב לתגובה זו
  • אחד שגם היה שם 08/07/2015 07:33
    הגב לתגובה זו
    פשוט צביקי לא אהבה את הסיפור שלך. היא מגייסת בצורה מאוד אמוציונלית
  • עבדתי שם בעבר 08/07/2015 10:49
    כל מילה בסלע
  • שני השנונה 08/07/2015 01:33
    הגב לתגובה זו
    עם טוקבק כזה אידיוטי טוב שלא התקבלת.
  • 1.
    דיוויד אוגילבי 07/07/2015 18:10
    הגב לתגובה זו
    ומילא אם לפחות היה שם קריאטיב...
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.