עוד דרך לשבור את האינטרנט: ג'סטין ביבר עשה שימוש באפליקציה ישראלית
WhipClip מאפשרת לשתף באופן חוקי קטעים משידורי טלוויזיה ובערב בו נעשה בה שימוש ב-LIVE, שבר ערוץ קומדי סנטרל את שיאי השיתופים ברשת
שברה את האינטרנט: שיא שיתופי הרשת בארה"ב נשבר השבוע בזמן השידור החי הראשון שנעשה בשיתוף אפליקציית WhipClip. מאחורי האפליקציה עומדים היזמים רון צוקרמן ואורי בירנבאום, והיא מאפשרת לשתף קטעי וידאו מתוך שידורי טלוויזיה, אך בשונה מרוב השיתופים שהכרנו עד היום, השיתוף ב-WhipClip הוא חוקי לחלוטין ונעשה בתיאום עם הגוף המשדר.
הניסיון הראשון של האפליקציה בשידור חי נערך ביום שני שעבר בזמן שידור התכנית Roast of Justin Bieber בערוץ קומדי סנטרל האמריקאי. במהלך התכנית אפשרה האפליקציה לצופים לגזור את הרגעים המועדפים עליהם מהשידור, ליצור מהם קליפים מותאמים אישית ולשתף אותם באופן מיידי ברשתות החברתיות. זו הייתה הפעם הראשונה ששידור טלוויזיה חי שותף על-ידי מעריצים באופן שכזה.
WhipClip מנוהלת ממשרדי החברה בלוס אנג'לס ולחברה מרכז פיתוח בהרצליה אותו מנהל ד"ר איתן אפרתי יחד עם כ-20 מהנדסים ואנשי תוכנה מובילים.

לאפליקציה הסכימים עם הרשתות המובילות (צילום: יח"צ)
בדיקת הנתונים העלתה כי במהלך השידור יצרו הצופים אלפי קליפים חדשים באמצעות האפליקציה, ואלה הצטרפו לכ-3 מיליון פוסטים, לייקים ושיתופים להם זכתה התכנית. "זו הצלחה אדירה של הצוות שלנו בישראל ובארה"ב", אומר בירנבאום, "וזו גאווה עצומה לשתף פעולה עם ערוץ מוביל ולהיות שותפים למהפכה וליצירת פלטפורמה ראשונה מסוגה לשיתוף אונליין של תכני טלוויזיה." בנוסף ליצירת קטעי וידאו, WhipClip מאפשרת לצופים לחפש קטעים שנוצרו על ידי צופים אחרים מתכניות אחרות, ולשתף אותם פעם נוספת. "מספר זה מעיד על השינוי באופן צריכת המדיה כפי שהורגלנו עד כה", מוסיף בירנבאום. מלבד שיתוף הפעולה עם ערוץ קומדי סנטרל משתפת WhipClip פעולה עם רשתות טלוויזיה מובילות בעולם, כמו ABC, CBS, פוקס, VH1, A E, בלומברג, OWN ו-TruTV וכן עם לייבלים מוסיקאלים כמו יוניברסל, מיוזיק גרופ וסוני מיוזיק.- 1.בהצלחה ! (ל"ת)דניאל 07/04/2015 09:10הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- חדשות 13 בשפל חדש: מקום אחרון ופחות מ-70 אלף צופים במהדורה המרכזית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
