עוד דרך לשבור את האינטרנט: ג'סטין ביבר עשה שימוש באפליקציה ישראלית
WhipClip מאפשרת לשתף באופן חוקי קטעים משידורי טלוויזיה ובערב בו נעשה בה שימוש ב-LIVE, שבר ערוץ קומדי סנטרל את שיאי השיתופים ברשת
שברה את האינטרנט: שיא שיתופי הרשת בארה"ב נשבר השבוע בזמן השידור החי הראשון שנעשה בשיתוף אפליקציית WhipClip. מאחורי האפליקציה עומדים היזמים רון צוקרמן ואורי בירנבאום, והיא מאפשרת לשתף קטעי וידאו מתוך שידורי טלוויזיה, אך בשונה מרוב השיתופים שהכרנו עד היום, השיתוף ב-WhipClip הוא חוקי לחלוטין ונעשה בתיאום עם הגוף המשדר.
הניסיון הראשון של האפליקציה בשידור חי נערך ביום שני שעבר בזמן שידור התכנית Roast of Justin Bieber בערוץ קומדי סנטרל האמריקאי. במהלך התכנית אפשרה האפליקציה לצופים לגזור את הרגעים המועדפים עליהם מהשידור, ליצור מהם קליפים מותאמים אישית ולשתף אותם באופן מיידי ברשתות החברתיות. זו הייתה הפעם הראשונה ששידור טלוויזיה חי שותף על-ידי מעריצים באופן שכזה.
WhipClip מנוהלת ממשרדי החברה בלוס אנג'לס ולחברה מרכז פיתוח בהרצליה אותו מנהל ד"ר איתן אפרתי יחד עם כ-20 מהנדסים ואנשי תוכנה מובילים.

לאפליקציה הסכימים עם הרשתות המובילות (צילום: יח"צ)
בדיקת הנתונים העלתה כי במהלך השידור יצרו הצופים אלפי קליפים חדשים באמצעות האפליקציה, ואלה הצטרפו לכ-3 מיליון פוסטים, לייקים ושיתופים להם זכתה התכנית. "זו הצלחה אדירה של הצוות שלנו בישראל ובארה"ב", אומר בירנבאום, "וזו גאווה עצומה לשתף פעולה עם ערוץ מוביל ולהיות שותפים למהפכה וליצירת פלטפורמה ראשונה מסוגה לשיתוף אונליין של תכני טלוויזיה." בנוסף ליצירת קטעי וידאו, WhipClip מאפשרת לצופים לחפש קטעים שנוצרו על ידי צופים אחרים מתכניות אחרות, ולשתף אותם פעם נוספת. "מספר זה מעיד על השינוי באופן צריכת המדיה כפי שהורגלנו עד כה", מוסיף בירנבאום. מלבד שיתוף הפעולה עם ערוץ קומדי סנטרל משתפת WhipClip פעולה עם רשתות טלוויזיה מובילות בעולם, כמו ABC, CBS, פוקס, VH1, A E, בלומברג, OWN ו-TruTV וכן עם לייבלים מוסיקאלים כמו יוניברסל, מיוזיק גרופ וסוני מיוזיק.- 1.בהצלחה ! (ל"ת)דניאל 07/04/2015 09:10הגב לתגובה זו

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד.
רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד.
רצועות נוספות
רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11.
בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד.
- עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול
- רק אחד מכל עשרה מצופי החדשות צופים בחדשות כאן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן
עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.