עינת ינאי
צילום: יח"צ

UP: ראש אגף השיווק באל-על - עינת ינאי נבחרה לאשת השיווק של פברואר

ינאי נבחרה בזכות השקת מותג אל על UP להובלת קטגוריית טיסות ה- low cost בישראל. "המהלך הוביל לחינוך שוק והטמעת המודל לצרכן הישראלי"
כתבי אייס | (10)

עינת ינאי, ראש אגף השיווק באל-על, היא אשת השיווק של פברואר 2015 על פי בחירת איגוד השיווק הישראלי.

ועדת השיווק של האיגוד בחרה בינאי בזכות השקת מותג אל-על UP להובלת קטגוריית טיסות ה- low cost בישראל. ועדת השיווק מציינת בנימוקיה לבחירת ינאי כי "האיגוד מכיר במהלך שיווקי הקשור לכניסה לקטגוריה חדשה בזמן קצר ועם מתחרים רבים. המהלך של עינת עם אגף השיווק של אל-על הביא בשורה צרכנית חדשה ורלוונטית, חינוך שוק והטמעת מודל ה- Low cost לצרכן הישראלי באמצעות מותג חדש מבית מוכר ומוערך".

 

מותג UP, מבית אל-על הצליח, בתוך כשנה, להפוך את איום טיסות ה- Low cost בשוק לתחרות מחירים חסרת תקדים, להזדמנות שיווקית להובלת הקטגוריה ולייצר ערך מבדל ואטרקטיבי לצרכן. טיסות Low cost הן המגמה החמה בשוק התעופה. לחברות הטיסות המוזלות יש השפעה דרמטית על השוק בעולם כולו. 2014 הוכתרה בתקשורת המקומית כשנת ה-Low cost של ישראל. האתגר של אל-על היה לייצר רלוונטיות בעולם צרכני משתנה ולהשיק מודל תעופתי חדש המותאם לסגמנטים צרכניים נוספים.

הטיפול השיווקי במהלך החל עם מיצוב מחדש ל"טיסות זולות מבית טוב". עוגן שמגדיר את השייכות של UP לקטגוריית ה-Low cost,  ומדגיש את השייכות לחברת התעופה המוכרת. התמקדות בערכי המותג: פשטות, Casual, גמישות, בהירות, ביטחון. הגדרת אסטרטגיה מיתוגית חדשה הכוללת בחירת שם חדש - מותג UP, שמדגיש את אישיותו העצמאית והנפרדת של המותג החדש ממותג העל, אך גם מתקשר אליו במידה מסוימת, יצירת שפה חדשה שמבוססת על אלמנט העננים, המתחברים לשם ומזוהים עם עולם התעופה, בניית אתר סחר אינטרנטי הפועל תחת מודל מסחרי תעופתי שונה, ומיתוג של למעלה מ-1,600 פריטים שונים כולל המטוסים עצמם.

 

כשנה לאחר ההשקה ו- 9 חודשים לאחר שהמריאה הטיסה הראשונה, UP הגדיל את השוק כולו ואת מספר הנוסעים, ואת נתח השוק של אל על ביעדים אליהם היא טסה. המהלך הביא לגידול של למעלה מ-80% במכירות כרטיסים ליעדים הרלוונטיים, זאת על אף שמספר החברות המתחרות על קווים אלה גדל בשנת 2014 ב-25%.

 

ינאי, בעלת ותק של 4 שנים בתפקיד ובחברת אל על, היא בעלת תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה ו-MBA במנהל עסקים עם התמחות בשיווק מאוניברסיטת בר אילן. היא שימשה בעבר כמנהלת מחלקת שיווק לקוחות בחברת yes. 

 

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    חסיה 02/12/2015 04:15
    הגב לתגובה זו
    עינת היא אישה שדואגת לפתח ולמצות שינויים לטובה המשך דרך צלחה באלעל
  • 7.
    תותחית על! לא מפתיע (ל"ת)
    אורי 26/02/2015 20:00
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    גילה 26/02/2015 18:55
    הגב לתגובה זו
    באמת אין צורך להיסחף. המותג שקיים כבר בחברות אחרות וטובות לא פחות כמי שמתמצא בעניין אין לעינת ינאי תרומה גדולה בנושא. היות ואל על ״ משתתפת״ בהוצאות האיגוד הוחלט לבחור בעינת ינאי לאשת שיווק פברואר והמבין מבין ...... קצת בדיחה...
  • קשה להפסיד אה?.... (ל"ת)
    דב 26/02/2015 20:09
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    שמעון הצדיק 26/02/2015 15:57
    הגב לתגובה זו
    אלא נגררה אחרי איזיגט ושאר חברות הלאוקוסט האירופיות. מותג סבבה אבל לא להיסחף.. ועצה לעינת ינאי: קצת יותר צניעות לא תזיק לך
  • 4.
    לא איש שיווק 25/02/2015 20:26
    הגב לתגובה זו
    לאנשי השיווק שלהן את "איש השיווק של החודש". אין הרבה מקוריות או יצירתיות בבחירות הללו. נדמה ש"איש החודש" נועד לפרסם בעיקר את איגוד השיווק. מדוע כל חודש? מדוע לא בפעם בשנה? לדעתי כל איש שיווק של אל על זכה בפרס הזה, ללא כל קשר לכלום.
  • 3.
    כמה יפה ככה חכמה (ל"ת)
    יעקב 25/02/2015 19:45
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    רון 25/02/2015 16:44
    הגב לתגובה זו
    שמחתי לקרוא שהאנשים שמבינים בתעשייה מבינים את המהפכה שנעשתה בשוק התעופה ובאל על בפרט! להקים בתוך זמן קצר מותג תעופה חדש במודל מיתוגי כל כך מדויק - שאפו!
  • 1.
    עזית 25/02/2015 13:14
    הגב לתגובה זו
    שלל חברות הלואוקוסט עשו לאל על בית ספר. אל על נכנסו מאוחר מאוד למשחק כאשר הבינו שהם מדממים לקוחות. היה להם כבר מותג לואוקוסט, סאנדור, שכשל. בסופו של דבר UP אינם הכי זולים ומדובר בקניבליזם של מעבר מאל על (היקרה!) לUP.
  • סטיב 25/02/2015 16:54
    הגב לתגובה זו
    פשוט חבל שאין לך מושג על מה את מדברת... סאנדור לא כשלה אלא מצליחה מאוד...וזה לא לואו קוסט, סאנדור היא חברת שכר... לגבי קניבליזציה - איך אפשר לעשות קניבליזציה ליעדים שאל על אינה טסה אליהם בדיוק? בקיצור - חבל על הקנאה וחוסר הפרגון לקוחת ישראייר...
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה

טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס? 

רן קידר |

הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים. 

המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים. 

פריים טיים

גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם 6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף צופים.