UP: ראש אגף השיווק באל-על - עינת ינאי נבחרה לאשת השיווק של פברואר
עינת ינאי, ראש אגף השיווק באל-על, היא אשת השיווק של פברואר 2015 על פי בחירת איגוד השיווק הישראלי.
ועדת השיווק של האיגוד בחרה בינאי בזכות השקת מותג אל-על UP להובלת קטגוריית טיסות ה- low cost בישראל. ועדת השיווק מציינת בנימוקיה לבחירת ינאי כי "האיגוד מכיר במהלך שיווקי הקשור לכניסה לקטגוריה חדשה בזמן קצר ועם מתחרים רבים. המהלך של עינת עם אגף השיווק של אל-על הביא בשורה צרכנית חדשה ורלוונטית, חינוך שוק והטמעת מודל ה- Low cost לצרכן הישראלי באמצעות מותג חדש מבית מוכר ומוערך".
מותג UP, מבית אל-על הצליח, בתוך כשנה, להפוך את איום טיסות ה- Low cost בשוק לתחרות מחירים חסרת תקדים, להזדמנות שיווקית להובלת הקטגוריה ולייצר ערך מבדל ואטרקטיבי לצרכן. טיסות Low cost הן המגמה החמה בשוק התעופה. לחברות הטיסות המוזלות יש השפעה דרמטית על השוק בעולם כולו. 2014 הוכתרה בתקשורת המקומית כשנת ה-Low cost של ישראל. האתגר של אל-על היה לייצר רלוונטיות בעולם צרכני משתנה ולהשיק מודל תעופתי חדש המותאם לסגמנטים צרכניים נוספים.
הטיפול השיווקי במהלך החל עם מיצוב מחדש ל"טיסות זולות מבית טוב". עוגן שמגדיר את השייכות של UP לקטגוריית ה-Low cost, ומדגיש את השייכות לחברת התעופה המוכרת. התמקדות בערכי המותג: פשטות, Casual, גמישות, בהירות, ביטחון. הגדרת אסטרטגיה מיתוגית חדשה הכוללת בחירת שם חדש - מותג UP, שמדגיש את אישיותו העצמאית והנפרדת של המותג החדש ממותג העל, אך גם מתקשר אליו במידה מסוימת, יצירת שפה חדשה שמבוססת על אלמנט העננים, המתחברים לשם ומזוהים עם עולם התעופה, בניית אתר סחר אינטרנטי הפועל תחת מודל מסחרי תעופתי שונה, ומיתוג של למעלה מ-1,600 פריטים שונים כולל המטוסים עצמם.
כשנה לאחר ההשקה ו- 9 חודשים לאחר שהמריאה הטיסה הראשונה, UP הגדיל את השוק כולו ואת מספר הנוסעים, ואת נתח השוק של אל על ביעדים אליהם היא טסה. המהלך הביא לגידול של למעלה מ-80% במכירות כרטיסים ליעדים הרלוונטיים, זאת על אף שמספר החברות המתחרות על קווים אלה גדל בשנת 2014 ב-25%.
- נעילה בוול סטריט: המדדים סגרו במגמה מעורבת, בנק אוף אמריקה טיפסה 2.5%
- אושר מגדל בן 25 קומות בבת ים - כמה דירות הוא יכלול?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ינאי, בעלת ותק של 4 שנים בתפקיד ובחברת אל על, היא בעלת תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה ו-MBA במנהל עסקים עם התמחות בשיווק מאוניברסיטת בר אילן. היא שימשה בעבר כמנהלת מחלקת שיווק לקוחות בחברת yes.
- 8.חסיה 02/12/2015 04:15הגב לתגובה זועינת היא אישה שדואגת לפתח ולמצות שינויים לטובה המשך דרך צלחה באלעל
- 7.תותחית על! לא מפתיע (ל"ת)אורי 26/02/2015 20:00הגב לתגובה זו
- 6.גילה 26/02/2015 18:55הגב לתגובה זובאמת אין צורך להיסחף. המותג שקיים כבר בחברות אחרות וטובות לא פחות כמי שמתמצא בעניין אין לעינת ינאי תרומה גדולה בנושא. היות ואל על ״ משתתפת״ בהוצאות האיגוד הוחלט לבחור בעינת ינאי לאשת שיווק פברואר והמבין מבין ...... קצת בדיחה...
- קשה להפסיד אה?.... (ל"ת)דב 26/02/2015 20:09הגב לתגובה זו
- 5.שמעון הצדיק 26/02/2015 15:57הגב לתגובה זואלא נגררה אחרי איזיגט ושאר חברות הלאוקוסט האירופיות. מותג סבבה אבל לא להיסחף.. ועצה לעינת ינאי: קצת יותר צניעות לא תזיק לך
- 4.לא איש שיווק 25/02/2015 20:26הגב לתגובה זולאנשי השיווק שלהן את "איש השיווק של החודש". אין הרבה מקוריות או יצירתיות בבחירות הללו. נדמה ש"איש החודש" נועד לפרסם בעיקר את איגוד השיווק. מדוע כל חודש? מדוע לא בפעם בשנה? לדעתי כל איש שיווק של אל על זכה בפרס הזה, ללא כל קשר לכלום.
- 3.כמה יפה ככה חכמה (ל"ת)יעקב 25/02/2015 19:45הגב לתגובה זו
- 2.רון 25/02/2015 16:44הגב לתגובה זושמחתי לקרוא שהאנשים שמבינים בתעשייה מבינים את המהפכה שנעשתה בשוק התעופה ובאל על בפרט! להקים בתוך זמן קצר מותג תעופה חדש במודל מיתוגי כל כך מדויק - שאפו!
- 1.עזית 25/02/2015 13:14הגב לתגובה זושלל חברות הלואוקוסט עשו לאל על בית ספר. אל על נכנסו מאוחר מאוד למשחק כאשר הבינו שהם מדממים לקוחות. היה להם כבר מותג לואוקוסט, סאנדור, שכשל. בסופו של דבר UP אינם הכי זולים ומדובר בקניבליזם של מעבר מאל על (היקרה!) לUP.
- סטיב 25/02/2015 16:54הגב לתגובה זופשוט חבל שאין לך מושג על מה את מדברת... סאנדור לא כשלה אלא מצליחה מאוד...וזה לא לואו קוסט, סאנדור היא חברת שכר... לגבי קניבליזציה - איך אפשר לעשות קניבליזציה ליעדים שאל על אינה טסה אליהם בדיוק? בקיצור - חבל על הקנאה וחוסר הפרגון לקוחת ישראייר...

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- מהדורות החדשות השתלטו על הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- מהדורות החדשות השתלטו על הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.