שנת השבע
צילום: רפרודוקציה

לקחנו לתשומת ליבנו: הנה השופטות של תחרות הקריאייטיב 'הפסקת פרסומות'

מודים ועוזבים, אז תרחמו. לאור הביקורת המוצדקת על כך ששופטי תחרות 'הפסקת פרסומות' הם גברים בלבד, יצאנו לתקן את הטעות, ובחרנו טוב
משה בנימין | (6)

לפני כשבוע עלתה באייס ידיעה שבה הכרזנו על השופטים שגויסו לשפוט בתחרות הפרסום של אייס וארגון שנת השבע. מספר ימים לאחר הצגת השופטים הופנתה אלינו ביקורת מוצדקת מאת המשנה למנכ"ל מקאן תל אביב חנה רדו. בפוסט שהעלתה רדו בפייסבוק היא הצביעה על העובדה שכל השופטים הם גברים וביקשה מאיתנו לתקן את העוול.

נציין כי גיוס השופטים, על טהרת הגברים בלבד נעשה ללא כוונת מכוון ויעידו על כך תחרויות פרסום קודמות שנעשו מטעם אייס וכללו תמיד נשים. עם זאת, ההערה של רדו היתה נכונה ובמקומה, ואנחנו באייס ניצבים לצידה במאבקה לייצוג השוויוני. כפי שהבטחנו, אנו מתקנים את העוול וגאים להכריז על שופטות תחרות "הפסקת פרסומות" שיצטרפו לפאנל השופטים הקיים: דנה בלום סרטורי, אוראל ביתן, סיון בן חורין ועדי ליפסקי-רוגב.

הן יצטרפו לסגל השופטים שכולל את: אייל כרמי, רומם סרנגה, אלדד וינברגר, אורי גנות, שני גרשי ויריב טוויג, ויחד איתן יעמוד על סגל של 10 שופטים בסך הכל.

כאמור, התחרות נושאת הפרסים פתוחה לכולם, הן לאנשי הקריאייטיב שמועסקים במשרדי הפרסום הגדולים והן לקהל הרחב: גרפיקאים, מעצבים, אנשי קופי, פרילנסרים, משרדי פרסום קטנים מכל רחבי המדינה, סטודנטים לפרסום וכן הלאה.

כל מי שיכול ורוצה מוזמן להשתתף ולהציג את מודעת הקריאייטיב המקורית שלו בנושא, בעמוד הפייסבוק של הפרויקט. בעמוד הפעילות מחכה לכם הבריף המלא של אתגר הקריאייטיב וכן אפליקציה ידידותית שבאמצעותה תוכלו להעלות את הכרזות המקוריות שלכם לגלריה (ללא הגבלת כמות למשתמש). התאריך האחרון להעלאת מודעות והשתתפות בתחרות הוא 26 בפברואר והזוכה יוכרז במהלך השבוע הראשון של חודש מרץ.

סיון בן חורין - ראש תחום עיצוב לפרסום במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל. לבצלאל הגיעה לפני כ-8 שנים לאחר קריירה של למעלה מעשור במשרדי פרסום בניו יורק כארט דיירקטור ומנהלת קריאיטיב. בין התקציבים שבהם טיפלה: Mercedes, Citigroup, SBC, FILA, Pfizer, Hershey's, וכו'. כמו כן, זכתה בפרסים שונים כולל מועמדות לפרס האמי ב-2001 וכניסה של אחת מעבודותיה לארכיון של ה-MoMA.

עדי ליפסקי רוגב - אשת שיווק בעלת ניסיון רב שנים בניהול ופיתוח מהלכים שיווקיים עבור מותגים מסחריים מובילים. כיהנה בעבר כסמנכ"ל לקוחות בחברת טרגט מרקט. בשנתיים האחרונות עוסקת בייעוץ שיווקי ואסטרטגי לחברות ובפיתוח תכניות שיווק וניהולן עבור מיזמים מגוונים ופרויקטים חדשניים. עדי מלווה את מיזם שנת השבע כבר למעלה משנה כחלק מצוות העמותה, בהובלת התהליך האסטרטגי לבניית המותג, פיתוח התכנית השיווקית וניהולה לאורך השנה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

אוראל ביתן - בימאית בתחילת דרכה, תסריטאית וקופירייטרית פרילאנס בכירה עם ותק של הפסקתי כבר לספור שנים בענף הפרסום. בין הישגיה: יצירת הסרטון מסר ליהודים שהפך לאחד מסרטוני ההסברה המוצלחים בשנה החולפת, זכייה בתחרות הבינלאומית של פסטיבל קאן בשיתוף יוטיוב עבור סרטון לעמותת love146 , זכייה בפרס כסף באפיקה עבור מודעה ל אופיס דיפו , זכייה בתחרות דג הזהב עבור מודעה ל ארגון הנוער הגאה , זכיות שונות בתחרות הקקטוס ועוד. בין התקציבים שבהן טיפלה: תנובה, סלקום, האגודה למלחמה בסרטן, פפסי, מדעטק חיפה, רשות הטבע והגנים, א.כהן איטום/העסק החדש של אחותה ועוד.

דנה בלום סרטורי - מנהלת קריאייטיב דיגיטל ב-OgilvyOne פראג. בלום סרטורי החלה את דרכה ברדיו תל אביב, ולאורך השנים עבדה במערכות שונות בתחום התקשורת כעורכת תוכן ומוזיקה, ומגישה ברדיו, בטלוויזיה ובאינטרנט. לצד העבודה ברדיו הצטרפה למקאן דיגיטל, שם בין 2010 ל-2011 עבדה לצד טל שוויגר, דניאל ברק, ניר הרשטט, דנה לפינסקי, אליזרין זרוב, יתיר קרן וניר רפואה, במה שהיה נבחרת החלומות של מקאן בדיגיטל תחת ניהולו של עופר עובד ומאוחר יותר תחת אלדד ויינברגר. בתחילת השנה השלימה את המעבר מישראל לסניף של רשת אוגילבי הבינלאומית בצ'כיה. בין התקופה במקאן למעבר לצ'כיה עבדה בלום כפרילנס קריאייטיב ויחד עם ניר רפואה במקאן רומניה עמדה מאחורי קמפיין 'בוקרשט לא בודפשט' שהפך אותה לשם מוכר באירופה לאחר שזכה באריה ברונזה בפסטיבל קאן.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    סחטיין! (ל"ת)
    שרון אילון 04/02/2015 23:33
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    חבר של אילן 04/02/2015 20:06
    הגב לתגובה זו
    קראתי את הפוסט שלה. היא לא ביקשה ולא נעליים. היא הורתה בשפה ציוויית, כוחנית, אילן שילוחית מדוברת, כמעט מאיימת, וגם קבעה לאייס אולטימטום של זמן. המטרה היתה ראויה, חבל רק שאנשי מקאן כולם אימצו לעצמם את הכוחניות השילוחית המגעילה הזו
  • 4.
    דורית 04/02/2015 19:08
    הגב לתגובה זו
    סחתיין על העמותה הזו. קראתי עליהם קצת באינטרנט עכשיו. מעניין
  • 3.
    חנה ראדו - מה עם פוליטיקה? (ל"ת)
    רונה 04/02/2015 15:59
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שאפו 04/02/2015 15:59
    הגב לתגובה זו
    מהלך מעולה לשכם, כל הכבוד
  • 1.
    וואו ליפסקי !! איזה תותחית (ל"ת)
    טל 04/02/2015 15:34
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.