שנת השבע
צילום: רפרודוקציה

לקחנו לתשומת ליבנו: הנה השופטות של תחרות הקריאייטיב 'הפסקת פרסומות'

מודים ועוזבים, אז תרחמו. לאור הביקורת המוצדקת על כך ששופטי תחרות 'הפסקת פרסומות' הם גברים בלבד, יצאנו לתקן את הטעות, ובחרנו טוב
משה בנימין | (6)

לפני כשבוע עלתה באייס ידיעה שבה הכרזנו על השופטים שגויסו לשפוט בתחרות הפרסום של אייס וארגון שנת השבע. מספר ימים לאחר הצגת השופטים הופנתה אלינו ביקורת מוצדקת מאת המשנה למנכ"ל מקאן תל אביב חנה רדו. בפוסט שהעלתה רדו בפייסבוק היא הצביעה על העובדה שכל השופטים הם גברים וביקשה מאיתנו לתקן את העוול. נציין כי גיוס השופטים, על טהרת הגברים בלבד נעשה ללא כוונת מכוון ויעידו על כך תחרויות פרסום קודמות שנעשו מטעם אייס וכללו תמיד נשים. עם זאת, ההערה של רדו היתה נכונה ובמקומה, ואנחנו באייס ניצבים לצידה במאבקה לייצוג השוויוני. כפי שהבטחנו, אנו מתקנים את העוול וגאים להכריז על שופטות תחרות "הפסקת פרסומות" שיצטרפו לפאנל השופטים הקיים: דנה בלום סרטורי, אוראל ביתן, סיון בן חורין ועדי ליפסקי-רוגב. הן יצטרפו לסגל השופטים שכולל את: אייל כרמי, רומם סרנגה, אלדד וינברגר, אורי גנות, שני גרשי ויריב טוויג, ויחד איתן יעמוד על סגל של 10 שופטים בסך הכל. כאמור, התחרות נושאת הפרסים פתוחה לכולם, הן לאנשי הקריאייטיב שמועסקים במשרדי הפרסום הגדולים והן לקהל הרחב: גרפיקאים, מעצבים, אנשי קופי, פרילנסרים, משרדי פרסום קטנים מכל רחבי המדינה, סטודנטים לפרסום וכן הלאה. כל מי שיכול ורוצה מוזמן להשתתף ולהציג את מודעת הקריאייטיב המקורית שלו בנושא, בעמוד הפייסבוק של הפרויקט. בעמוד הפעילות מחכה לכם הבריף המלא של אתגר הקריאייטיב וכן אפליקציה ידידותית שבאמצעותה תוכלו להעלות את הכרזות המקוריות שלכם לגלריה (ללא הגבלת כמות למשתמש). התאריך האחרון להעלאת מודעות והשתתפות בתחרות הוא 26 בפברואר והזוכה יוכרז במהלך השבוע הראשון של חודש מרץ. סיון בן חורין - ראש תחום עיצוב לפרסום במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל. לבצלאל הגיעה לפני כ-8 שנים לאחר קריירה של למעלה מעשור במשרדי פרסום בניו יורק כארט דיירקטור ומנהלת קריאיטיב. בין התקציבים שבהם טיפלה: Mercedes, Citigroup, SBC, FILA, Pfizer, Hershey's, וכו'. כמו כן, זכתה בפרסים שונים כולל מועמדות לפרס האמי ב-2001 וכניסה של אחת מעבודותיה לארכיון של ה-MoMA. עדי ליפסקי רוגב - אשת שיווק בעלת ניסיון רב שנים בניהול ופיתוח מהלכים שיווקיים עבור מותגים מסחריים מובילים. כיהנה בעבר כסמנכ"ל לקוחות בחברת טרגט מרקט. בשנתיים האחרונות עוסקת בייעוץ שיווקי ואסטרטגי לחברות ובפיתוח תכניות שיווק וניהולן עבור מיזמים מגוונים ופרויקטים חדשניים. עדי מלווה את מיזם שנת השבע כבר למעלה משנה כחלק מצוות העמותה, בהובלת התהליך האסטרטגי לבניית המותג, פיתוח התכנית השיווקית וניהולה לאורך השנה. אוראל ביתן - בימאית בתחילת דרכה, תסריטאית וקופירייטרית פרילאנס בכירה עם ותק של הפסקתי כבר לספור שנים בענף הפרסום. בין הישגיה: יצירת הסרטון מסר ליהודים שהפך לאחד מסרטוני ההסברה המוצלחים בשנה החולפת, זכייה בתחרות הבינלאומית של פסטיבל קאן בשיתוף יוטיוב עבור סרטון לעמותת love146 , זכייה בפרס כסף באפיקה עבור מודעה ל אופיס דיפו , זכייה בתחרות דג הזהב עבור מודעה ל ארגון הנוער הגאה , זכיות שונות בתחרות הקקטוס ועוד. בין התקציבים שבהן טיפלה: תנובה, סלקום, האגודה למלחמה בסרטן, פפסי, מדעטק חיפה, רשות הטבע והגנים, א.כהן איטום/העסק החדש של אחותה ועוד. דנה בלום סרטורי - מנהלת קריאייטיב דיגיטל ב-OgilvyOne פראג. בלום סרטורי החלה את דרכה ברדיו תל אביב, ולאורך השנים עבדה במערכות שונות בתחום התקשורת כעורכת תוכן ומוזיקה, ומגישה ברדיו, בטלוויזיה ובאינטרנט. לצד העבודה ברדיו הצטרפה למקאן דיגיטל, שם בין 2010 ל-2011 עבדה לצד טל שוויגר, דניאל ברק, ניר הרשטט, דנה לפינסקי, אליזרין זרוב, יתיר קרן וניר רפואה, במה שהיה נבחרת החלומות של מקאן בדיגיטל תחת ניהולו של עופר עובד ומאוחר יותר תחת אלדד ויינברגר. בתחילת השנה השלימה את המעבר מישראל לסניף של רשת אוגילבי הבינלאומית בצ'כיה. בין התקופה במקאן למעבר לצ'כיה עבדה בלום כפרילנס קריאייטיב ויחד עם ניר רפואה במקאן רומניה עמדה מאחורי קמפיין 'בוקרשט לא בודפשט' שהפך אותה לשם מוכר באירופה לאחר שזכה באריה ברונזה בפסטיבל קאן.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    סחטיין! (ל"ת)
    שרון אילון 04/02/2015 23:33
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    חבר של אילן 04/02/2015 20:06
    הגב לתגובה זו
    קראתי את הפוסט שלה. היא לא ביקשה ולא נעליים. היא הורתה בשפה ציוויית, כוחנית, אילן שילוחית מדוברת, כמעט מאיימת, וגם קבעה לאייס אולטימטום של זמן. המטרה היתה ראויה, חבל רק שאנשי מקאן כולם אימצו לעצמם את הכוחניות השילוחית המגעילה הזו
  • 4.
    דורית 04/02/2015 19:08
    הגב לתגובה זו
    סחתיין על העמותה הזו. קראתי עליהם קצת באינטרנט עכשיו. מעניין
  • 3.
    חנה ראדו - מה עם פוליטיקה? (ל"ת)
    רונה 04/02/2015 15:59
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שאפו 04/02/2015 15:59
    הגב לתגובה זו
    מהלך מעולה לשכם, כל הכבוד
  • 1.
    וואו ליפסקי !! איזה תותחית (ל"ת)
    טל 04/02/2015 15:34
    הגב לתגובה זו
עידן עמדי עם ההורים. קרדיט: רשתות חברתיותעידן עמדי עם ההורים. קרדיט: רשתות חברתיות
רייטינג

עידן עמדי מחזיק בקרב הרייטינג מול האח הגדול

אמנם תכנית הדגל של רשת תופסת את המקום הראשון בפריים טיים, אבל הסרט התיעודי של קשת על עידן עמדי הצליח להתחרות גם במלך הריאליטי; במהדורות החדשות חדשות 12 עדיין בראש, 14 במקום השני

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

ברצועת הפריים ידוע כי כשרשת משדרת "האח הגדול", מלך הריאליטי מאז ומתמיד, היא בפיסגת הפריים הטיים. גם אמש המצב לא היה שונה, עם משדר שהוביל הפעם ל-17.9% רייטינג בלבד ו-465 אלף צופים, היות והתחרות של קשת הגיעה בצורת סרט תיעודי על עידן עמדי, שהצליח עם 14.1% רייטינג ו-321 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 255 אלף צופים ורייטינג של 8.9%. במקום האחרון היתה התכנית של חנוך דאום, "טאבו", עם 3.2% רייטינג ו-81 אלף צופים בלבד. 


הרייטינג של מהדורת החדשות במהלך השבוע כמעט ואינו משתנה, לאחר שכמעט והתקבעו הדירוגים, שבהם 12 בראש עם 12% רייטינג ו-307 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-195 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.3% ו-146 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.4% בלבד וכפי שכתבנו, נמצאת הרבה מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 80 אלף צופים בלבד, נתון שמורה על כך שרק 1 מכל 10 צופי חדשות צופה בחדשות כאן11. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה היא הרצועה שאחרי הפריים טיים, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 9.5% רייטינג ו-229 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 7.1% רייטינג ו-167אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם תכנית האירוח "פתחי את שי", עם רייטינג של 4.8% ו-142 אלף צופים. 

ברצועת הלייט נייט, רשת מובילה גם היא עם היום שהיה שמקבלת רייטינג של 5.5%, עם 130 אלף צופים. אחריה נמצאת אברי ושרקי עם רייטינג של 4.3% ו-98 אלף צופים, ואילו גם ברצועה הזאת ערוץ 14 הוא אחרון, עם סטורי לילה של יהודה שלזינגר, עם 3.2% ו-89 אלף צופים בלבד (שזה עדיין יותר ממהדורת החדשות המרכזית של כאן11). 


בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.2% ו-67 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.4% רייטינג בלבד ו-32 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.8% ו-55 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 0.6% רייטינג ו-13 אלף צופים בלבד. 

יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי

רשת מנצלת את הרייטינג הגבוה של "האח הגדול" עד תום, ואילו קשת יציבה עם רייטינג גבוה לכל מהדורות החדשות שלה
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד. 


רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11. 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.