ביבי בנימין נתניהו
צילום: אבי אוחיון לע"מ

כפי שפורסם באייס: המגעים הבשילו - 'מדיהנט' יטפל בפרסום הרוסי של הליכוד

על רקע המשבר בתוך מטה הבחירות של הליכוד, מונה שמעון כצנלסון לראש המטה הרוסי ומשרד הפרסום המגזרי 'מדיהנט' יטפל בפרסום הרגיל והדיגיטלי
אלכסנדר כץ |

הליכוד בחר במשרד הפרסום המגזרי מדיהנט לטיפול בקמפיין למגזר הרוסי. על המגעים עם המשרד שבבעלות דמיטרי גנדלמן פורסם לראשונה לפני שבועיים באייס. מדיהנט יטפל בכל נושא הפרסום של הליכוד למגזר הרוסי, הן במדיה המסורתית והן בדיגיטלית. הוא יעסוק באסטרטגיה, בקריאטיביות ועבודה הניו-מדיה.

במקביל, מינה ראש הממשלה נתניהו את שמעון כצנלסון, לשעבר סגן ראש עיריית אשדוד ויו"ר מפעל הפיס, לראש המטה הרוסי. כזכור, לפני כחודשיים התקיימה ישיבה בהשתתפות נתניהו, גורמי הסברה ואסטרטגיה וקמפיין הבחירות של הליכוד, הוחלט להפריד את עבודת ההסברה והפרסום משאר הקמפיין. על פי אותה החלטה, דובר על כך שהמטה הרוסי יפעל עם תקציב נפרד מזה של המטה הכללי, וזאת בהתאם למהלך שקידמו יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין ויו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין.

ואולם, הקמתו של המטה נתקלה בקשיים, ויועצת הקמפיין הרוסי דינה מרגולין, שהגיעה מערוץ 9, עזבה - במסגרת עזיבות של בכירים במטה הבחירות של הליכוד בשל חיכוכים עם ניר חפץ. כעת, עם הגעתו של כצנלסון, הוקם המטה עם תקציב נפרד אותו ניתן יהיה להפנות על פי צרכי המטה המגזרי.

ניר חפץ ודמיטרי גנדלמן אישרו את הפרטים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.