הפסקת פרסומות: מי אנשי הקריאייטיב שישפטו בתחרות שנת השמיטה?
אלדד וינברגר, שני גרשי, יריב טוויג, אורי גנות ואייל כרמי הם שופטי תחרות הקריאייטיב הפסקת פרסומות של אייס וארגון שנת השבע שיצאה לאחרונה לדרכה, ומודעות ראשונות כבר עלו לגלריית המודעות בעמוד הפייסבוק של התחרות.
כאמור, התחרות נושאת הפרסים פתוחה לכולם, הן לאנשי הקריאייטיב שמועסקים במשרדי הפרסום הגדולים והן לקהל הרחב: גרפיקאים, מעצבים, אנשי קופי, פרילנסרים, משרדי פרסום קטנים מכל רחבי המדינה, סטודנטים לפרסום וכן הלאה.
כל מי שיכול ורוצה מוזמן להשתתף ולהציג את מודעת הקריאייטיב המקורית שלו בנושא,
המודעה הזוכה תקבע על ידי שופטי התחרות - 5 אנשי קריאייטיב מובילים מצמרת תעשיית הפרסום: אלדד וינברגר, אורי גנות, שני גרשי, יריב טוויג ואייל כרמי. השופטים יעניקו לכל מודעה ציון בהתאם למקוריות, רלוונטיות ודיוק במסר. בשקלול הסופי, לאחר איסוף המודעות, בחינתן וחישוב הציון נכריז כאן על המודעה הזוכה.
אלדד וינברגר - כיום משמש וינברגר בתפקיד המשנה למנכ"ל באתר mako מבית זכיינית ערוץ 2 קשת. עד לשנת 2013 שימש כמנכ"ל מקאן דיגיטל וסמנכ"ל הקריאייטיב של מקאן אריקסון. וינברגר הצטרף למקאן בשנת 2001 כקופירייטר, ובתחילת 2009 מונה לתפקיד סמנכ"ל הקריאייטיב של הקבוצה. קודם לכן שימש במשך שנתיים כסמנכ"ל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל. עם סיום דרכו של עופר עובד כמנכ"ל מקאן דיגיטל, מונה וינברגר לתפקיד במקומו.
שני גרשי - גרשי הוא סמנכ"ל הקריאייטיב היוצא של גיתם BBDO ממנו פרש בתחילת השנה. גרשי החל את דרכו לפני 11 שנים בענף. הוא הצטרף לגיתם BBDO ב-2011 לתפקיד סמנכ"ל קריאייטיב. לפני כן, את 7 השנים הראשונות שלו בענף הוא עשה באדלר חומסקי כמנהל קריאייטיב. תחתיו נוהלה פעילות הקריאייטיב של כמה מלקוחות הדגל של המשרד: אסם, מפעל הפיס, אופל, ריגלי, פפסי, קבוצת ד"ר גב, האגודה למלחמה בסרטן ועוד.
בין השאר הוביל גרשי את פיתוח השפה הפרסומית של מותג הבית של אסם, היה שותף לזכייה במכרז מפעל הפיס, הוביל את מהלכי "אראלה" למנוי פיס, את מהלכי "חישגד, בוא'נה זה אחלה כסף" ועוד רבים נוספים. כמו כן, בתקופת גרשי זכה המשרד במקום השני בתחרות הקקטוס האחרונה ובמקום הראשון בתחרות דג הזהב לפני שנתיים.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
יריב טוויג - כיום בעליה של סוכנות פרסום עצמאית ועד לפני מספר שנים סמנכ"ל קריאייטיב במשרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי. במאי 2013, לאחר קריירה של 15 שנים במשרדים מובילים בענף הפרסום טוויג יצר לדרך עתמאית והשיק את סוכנות הפרסום. הוא החל את דרכו במשרד הפרסום רבן ומשם עבר למקאן בטרם הגיע לשלמור אבנון עמיחי. לאחר שסיים את דרכו בשלמור, הצטרף טוויג לברוקנר נטע יער בו שימש כסמנכ"ל קריאייטיב במהלך השנה האחרונה.
בין התקציבים הבולטים בהם טיפל טוויג נמנים אורנג' ודפי זהב, מרצדס, סמארט, טמבור, היינץ, גינדי, פוקס הום, קלירקס, שפ"ם, עצו"ם, לתת, עצו"ם ומהלכי הפרסום למען השבתו של גלעד שליט. על רשימת ההישגים הקריאיטיביים שלו נמנים זכיות ב- 3 אריות בפסטיבל Cannes Liones וזכיות בתחרויות בינלאומיות ולוקאליות רבות נוספות.
אורי גנות - קופירייטר ביהושע tbwa, מרצה לארגונים וחברות, מבכירי תעשיית הפרסום בארץ. בעל 17 שנות ניסיון בענף הפרסום והתקשורת, אייש קשת של תפקידים בכירים במשרדי הפרסום הגדולים והמובילים בישראל. בין היתר פוגל לוין o&m, באומן בר ריבנאי satchi & satchi, גיתם bbdo ,יהושע tbwa, שמעוני פינקלשטיין draftfcb, דרורי שלומי bbdo. במהלך השנים עבד על תקציבי פרסום רבים ביניהם: פלאפון, בזק, מגדל, כלל, סובארו , אלפא רומאו,יגואר, עונות, גלי אלדן, תלמה, טרה, פרימור, עריית ת"א-יפו ועוד. על עבודותיו זכה בפרסים רבים בארץ ובחו"ל.
אייל כרמי - בימים אלו משמש כרמי כסמנכ"ל הקריאייטיב של משרד הפרסום Q דיגיטל. לפני כן שימש כמנהל הדיגיטל הראשי של y&r ישראל עד לשנת 2013 אז פרש מהמשרד. כרמי הוא מוותיקי תעשיית הדיגיטל בישראל. הוא החל את דרכו ב-1999 ב-IOL ולאחר מיזוגה עם וואלה עבר למשרד האינטראקטיב אידיאולוג'יק, לצידם של המייסדים ינון לנדנברג ודורון טל. לאחר 7 שנים באידיאולוג'יק הצטרף כרמי לארק אינטראקטיב, אז בבעלותם המשותפת של תימור גורדון וגלר נסיס. לאחר שנתיים בארק עבר למקאן דיגיטל, בו שימש כסמנכ"ל קריאייטיב פחות משנה, בתקופת בה ביצע המשרד את תהליך הטמעת הדיגיטל.
רומם סרנגה - לשעבר מנהל קריאייטיב בגיתם BBDO, אחד הקופירייטרים הבכירים בענף, אחראי לקמפיינים רבים ביניהם "ישראל מתייבשת" של רשות המים. לאחרונה ייסד משרד פרסום ייחודי: Probon - משרד פרסום למטרות טובות, המתמחה בעבודה עם עסקים וארגונים שמקדמים פרויקטים ששמים במרכזם את הרווח האנושי ולא רק את הרווח הכלכלי.
- 4.כשרון נשי 03/02/2015 14:46הגב לתגובה זוואף לא אישה אחת...
- 3.חנה רדו 30/01/2015 22:08הגב לתגובה זואיןנאף שופטת? איך כל פעם כולכם נופלים לבור השובניסטי הזה
- 2.שווה 29/01/2015 07:28הגב לתגובה זואחלה רעיון . אני בעד...
- 1.טבעו8ני 27/01/2015 17:39הגב לתגובה זוקצת גול עצמי, אבלאני בעד
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
