הפסקת פרסומות: מי אנשי הקריאייטיב שישפטו בתחרות שנת השמיטה?
אלדד וינברגר, שני גרשי, יריב טוויג, אורי גנות ואייל כרמי הם שופטי תחרות הקריאייטיב הפסקת פרסומות של אייס וארגון שנת השבע שיצאה לאחרונה לדרכה, ומודעות ראשונות כבר עלו לגלריית המודעות בעמוד הפייסבוק של התחרות.
כאמור, התחרות נושאת הפרסים פתוחה לכולם, הן לאנשי הקריאייטיב שמועסקים במשרדי הפרסום הגדולים והן לקהל הרחב: גרפיקאים, מעצבים, אנשי קופי, פרילנסרים, משרדי פרסום קטנים מכל רחבי המדינה, סטודנטים לפרסום וכן הלאה.
כל מי שיכול ורוצה מוזמן להשתתף ולהציג את מודעת הקריאייטיב המקורית שלו בנושא,
המודעה הזוכה תקבע על ידי שופטי התחרות - 5 אנשי קריאייטיב מובילים מצמרת תעשיית הפרסום: אלדד וינברגר, אורי גנות, שני גרשי, יריב טוויג ואייל כרמי. השופטים יעניקו לכל מודעה ציון בהתאם למקוריות, רלוונטיות ודיוק במסר. בשקלול הסופי, לאחר איסוף המודעות, בחינתן וחישוב הציון נכריז כאן על המודעה הזוכה.
אלדד וינברגר - כיום משמש וינברגר בתפקיד המשנה למנכ"ל באתר mako מבית זכיינית ערוץ 2 קשת. עד לשנת 2013 שימש כמנכ"ל מקאן דיגיטל וסמנכ"ל הקריאייטיב של מקאן אריקסון. וינברגר הצטרף למקאן בשנת 2001 כקופירייטר, ובתחילת 2009 מונה לתפקיד סמנכ"ל הקריאייטיב של הקבוצה. קודם לכן שימש במשך שנתיים כסמנכ"ל הקריאייטיב של מקאן דיגיטל. עם סיום דרכו של עופר עובד כמנכ"ל מקאן דיגיטל, מונה וינברגר לתפקיד במקומו.
שני גרשי - גרשי הוא סמנכ"ל הקריאייטיב היוצא של גיתם BBDO ממנו פרש בתחילת השנה. גרשי החל את דרכו לפני 11 שנים בענף. הוא הצטרף לגיתם BBDO ב-2011 לתפקיד סמנכ"ל קריאייטיב. לפני כן, את 7 השנים הראשונות שלו בענף הוא עשה באדלר חומסקי כמנהל קריאייטיב. תחתיו נוהלה פעילות הקריאייטיב של כמה מלקוחות הדגל של המשרד: אסם, מפעל הפיס, אופל, ריגלי, פפסי, קבוצת ד"ר גב, האגודה למלחמה בסרטן ועוד.
בין השאר הוביל גרשי את פיתוח השפה הפרסומית של מותג הבית של אסם, היה שותף לזכייה במכרז מפעל הפיס, הוביל את מהלכי "אראלה" למנוי פיס, את מהלכי "חישגד, בוא'נה זה אחלה כסף" ועוד רבים נוספים. כמו כן, בתקופת גרשי זכה המשרד במקום השני בתחרות הקקטוס האחרונה ובמקום הראשון בתחרות דג הזהב לפני שנתיים.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
יריב טוויג - כיום בעליה של סוכנות פרסום עצמאית ועד לפני מספר שנים סמנכ"ל קריאייטיב במשרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי. במאי 2013, לאחר קריירה של 15 שנים במשרדים מובילים בענף הפרסום טוויג יצר לדרך עתמאית והשיק את סוכנות הפרסום. הוא החל את דרכו במשרד הפרסום רבן ומשם עבר למקאן בטרם הגיע לשלמור אבנון עמיחי. לאחר שסיים את דרכו בשלמור, הצטרף טוויג לברוקנר נטע יער בו שימש כסמנכ"ל קריאייטיב במהלך השנה האחרונה.
בין התקציבים הבולטים בהם טיפל טוויג נמנים אורנג' ודפי זהב, מרצדס, סמארט, טמבור, היינץ, גינדי, פוקס הום, קלירקס, שפ"ם, עצו"ם, לתת, עצו"ם ומהלכי הפרסום למען השבתו של גלעד שליט. על רשימת ההישגים הקריאיטיביים שלו נמנים זכיות ב- 3 אריות בפסטיבל Cannes Liones וזכיות בתחרויות בינלאומיות ולוקאליות רבות נוספות.
אורי גנות - קופירייטר ביהושע tbwa, מרצה לארגונים וחברות, מבכירי תעשיית הפרסום בארץ. בעל 17 שנות ניסיון בענף הפרסום והתקשורת, אייש קשת של תפקידים בכירים במשרדי הפרסום הגדולים והמובילים בישראל. בין היתר פוגל לוין o&m, באומן בר ריבנאי satchi & satchi, גיתם bbdo ,יהושע tbwa, שמעוני פינקלשטיין draftfcb, דרורי שלומי bbdo. במהלך השנים עבד על תקציבי פרסום רבים ביניהם: פלאפון, בזק, מגדל, כלל, סובארו , אלפא רומאו,יגואר, עונות, גלי אלדן, תלמה, טרה, פרימור, עריית ת"א-יפו ועוד. על עבודותיו זכה בפרסים רבים בארץ ובחו"ל.
אייל כרמי - בימים אלו משמש כרמי כסמנכ"ל הקריאייטיב של משרד הפרסום Q דיגיטל. לפני כן שימש כמנהל הדיגיטל הראשי של y&r ישראל עד לשנת 2013 אז פרש מהמשרד. כרמי הוא מוותיקי תעשיית הדיגיטל בישראל. הוא החל את דרכו ב-1999 ב-IOL ולאחר מיזוגה עם וואלה עבר למשרד האינטראקטיב אידיאולוג'יק, לצידם של המייסדים ינון לנדנברג ודורון טל. לאחר 7 שנים באידיאולוג'יק הצטרף כרמי לארק אינטראקטיב, אז בבעלותם המשותפת של תימור גורדון וגלר נסיס. לאחר שנתיים בארק עבר למקאן דיגיטל, בו שימש כסמנכ"ל קריאייטיב פחות משנה, בתקופת בה ביצע המשרד את תהליך הטמעת הדיגיטל.
רומם סרנגה - לשעבר מנהל קריאייטיב בגיתם BBDO, אחד הקופירייטרים הבכירים בענף, אחראי לקמפיינים רבים ביניהם "ישראל מתייבשת" של רשות המים. לאחרונה ייסד משרד פרסום ייחודי: Probon - משרד פרסום למטרות טובות, המתמחה בעבודה עם עסקים וארגונים שמקדמים פרויקטים ששמים במרכזם את הרווח האנושי ולא רק את הרווח הכלכלי.
- 4.כשרון נשי 03/02/2015 14:46הגב לתגובה זוואף לא אישה אחת...
- 3.חנה רדו 30/01/2015 22:08הגב לתגובה זואיןנאף שופטת? איך כל פעם כולכם נופלים לבור השובניסטי הזה
- 2.שווה 29/01/2015 07:28הגב לתגובה זואחלה רעיון . אני בעד...
- 1.טבעו8ני 27/01/2015 17:39הגב לתגובה זוקצת גול עצמי, אבלאני בעד
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
