
הג'וב הבא שלי// בדרך לשדרוג הקריירה: והשבוע - אביתר אשר מ'שטרן אריאלי'
אחרי
מדור 'הג'וב הבא שלי' מציג מדי שבוע עובד בתעשיית התקשורת שיזכה לניתוח קריירה פרטני על ידי מומחים. במדור יציג המרואיין את עברו התעסוקתי, השכלה, שאיפותיו, וגם פרטים כגון הישגים מקצועיים, חברים בתעשייה ומקורות השראה. על בסיס שאלון מורכב עליו עונה המרואיין, איש מקצוע מטעם קודקס יבחן את הנתונים וייעץ למרואיין על המסלולים שעל פניו עשויים לעניין ולהתאים לו. רוצים להשתתף במדור? כתבו לנו למייל האדום או ב
והשבוע האורח הוא כאמור אביתר אשר (בקרו אותו
לאביתר תואר ראשון במדעי המדינה ותקשורת ציבורית מורחב - בהצטיינות, מאוניברסיטת בר-אילן. בסך הכל יש לו ניסיון של 5 שנים בתחום, "אם נתעלם מהעשייה התקשורתית שלי בתקופת טרום צה"ל. חמסה חמסה חמסה", לדבריו. בין השנים 2011 ל-2012 הוא שימש כמנהל מערך תקשורת דיגיטלית בעיריית ירושלים, ועוד לפני כן, בשנים 2009 ו-2010 עבד אביתר כיועץ תקשורת דיגיטל פרילנאס במשרד בלינק, עבור לקוחות פוליטיים ומסחריים, בדגש על ניהול משברים המתרחשים בזירה הדיגיטלית.
במקביל ללימודיו באוניברסיטה לעבודתו בבלינק, היה אביתר גם כתב ועורך במגזין מבית ידיעות אחרונות המיועד לסטודנטים. "את האמת, התחלתי עוד לפני כן: כתבתי וערכתי בעיתונות המקומית באזור בקעת אונו, אבל זה היה מזמן...". אז גם ניסיון אמיתי בעיתונות יש לבחור.
ומה היעדים של אביתר? "יש לי תכניות ושאיפות גדולות. מאמין שיש ברכה בדברים הנסתרים מן העין".
1. היתרון המקצועי שמבדל אותי: כמי שחי, נושם, אוכל, מסתבן וישן תקשורת, על שלל רבדיה כבר למעלה מעשור, צברתי ניסיון רב במגזר העסקי והציבורי ובמגוון תחומים: כתיבה ועריכת תוכן, יחסי ציבור, פרסום וניו מדיה - והכל מתוך ראייה אסטרטגית. יש בי המומחיות לבנות מערכי תקשורת מורכבים המשלבים בצורה הוליסטים ומוצלחת בין התקשורת המסורתית לבין התקשורת החדשה.
2. הלקוח הכי נחשק שטיפלתי בו: משרד שטרן אריאלי מחזיק באמתחתו מגוון רחב של לקוחות גלובליים ונחשקים. כל מותג בינ"ל שכזה מהווה בית ספר מהלך לניהול התקשורת השיווקית. זה עובד גם בכיוון ההפוך: אין אושר גדול מזה שלקוח בינ"ל לוקח רעיון קטן שנולד אצלך במקלחת, מיושם בהצלחה בישראל והופך אותו לקמפיין ברחבי העולם.
לזכות הנהלת המשרד ייאמר כי הם נותנים לי דרור תעסוקתי ומעודדים אותי לעבוד עם כל לקוחות המשרד ולבנות תכניות עבודה המשלבות פלטפורמות תקשורתית מגוונות עבור מגוון הכלים השיווקים: יח"צ, פרסום, ניהול משברים.
3. ההישג הכי משמעותי עד כה: מבין הישגיי הרבים, ישנם שניים היקרים מאוד לליבי ושניהם דווקא מתחום הדיגיטל - במגזר עסקי, בפגישת סיכום שנה אחד מלקוחותיי מתחום הפארמה / OTC, הפעיל רק בזירה הדיגיטלית, העיד כי קצב המכירות של המותג שלו צמח ב-50% בשנה האחרונה, רק בזכות תכניות התוכן והפרסום בסלולר וברשתות החברתיות שבנינו עבורו. לתשומת לב מנהלי השיווק שיש להם עדיין היסוס קל האם דיגיטל מוביל בסופו של דבר ל-Call to action.
במגזר הציבורי, חשתי גאווה גדולה ללחוץ על כפתור הפאבליש של עמוד הפייסבוק הרשמי של בירת ישראל. מאז הייתי שותף למהלכים תקשורתיים רבים עבור לקוחות שונים מהמגזר הציבורי והעסקי, אבל זה משהו שאני אספר לנכדים. אם פייסבוק יהיה קיים עד אז, כן?
4. השיר שהכי מייצג אותי ונותן לי השראה: 'זמר אהבה לים' בביצוע אריק איינשטיין. מרגיע אותי, מעניק לי השראה ומעודד אותי בשעת הצורך. אריק, בלי שום קשר לשיר כזה או אחר, נותן לי תקווה ומזכיר לי שבסוף תמיד יהיה טוב.
5.לא מתחיל את היום בלי... להגיד "מודה אני". אחר כך ניגש לשירותים עם הסלולר ביד. כן, אני יודע מה אתם חושבים. אנחנו לא שונים. כמו כולם, אני מתחיל לעבור על הנוטפיקיישן תוך כדי.
6. הפרלמנט הברנז'אי שלי כולל את: יש 2 מעגלי פרלמנט - הברנז'ה הטומן בחובו הרבה חברים שאספתי בדרך מעולם העיתונות, הדוברות, יחסי ציבור, שיווק, פרסום וגם מוזיקה. חלקם מוכרים וידועים מאוד. רובם היו בעבר קולגות שהפכו לחברי נפש. הדיסקרטיות במעגל הזה חשובה לי מאד. לא כל אחד נכנס אליו.
המעגל השני הוא המעגל שאני מכנה "השכונה". זה מעגל חברים קרוב שאינו עוסק בתקשורת אך יודע להעניק לי תובנות מהשטח וחוות דעת אותנטיות שלא אקבל דרך המיליה התקשורתית או מסקרי אומניבוס. לפעמים יש להם עצות נכונות ונבונות יותר מכל אחד אחר שמבין בתחום.
7. מתחרה שאני תופס ממנו: ובכן, החברים מבלינק שעבדתי איתם בעבר ועושים עבודה נהדרת באופן כללי ובמיוחד עם קבוצת תנובה ושופרסל.
בזירה הבינ"ל - אוריאו. עושים עבודה חדשנית, מקצועית וקריאטיבית הגורמת לי להגיד יותר מפעם אחת "בואנה, איך אני לא חשבתי על זה?".
8. פרויקט/לקוח שהייתי הורג בשבילו: קוקה קולה. העולמית.
9. שאיפת הקריירה הסודית שלי: כשהייתי בן 8 שלחתי מכתב למערכת התוכנית חלום עליכם עם עוזי חיטמן ז"ל. כתבתי שהחלום הגדול שלי הוא להגיש את המהדורה המרכזית של חדשות 2, אז עם מיקי חיימוביץ' ויעקב אילון. ביקשתי מעוזי להחליף את יעקב, מה אתם יודעים. התכנית ירדה מאז, גם עוזי לצערי כבר לא איתנו, אבל אני עדיין מחכה לתשובה חיובית מהמערכת.
10. טיפ מקצועי למי שרוצה להתחיל קריירה בתחום: לצבור ניסיון. גם אם לא משלמים עליו. ולא, זה לא רק בשביל הרזומה. זה בעיקר בשבילך. בסופו של דבר, רק אחרי ש"נמצאים בפנים" מגיעים לתובנה האם רוצים קריירה בתחום או לא.
אביתר הוא בחור מוכשר וכריזמטי, שצבר בשנים האחרונות ידע נרחב ומגוון בתחומי התקשורת, הדיגיטל והתוכן. הניסיון שלו מגוון הן מצד הספק (נותן השירות) והן מצד הלקוח (למשל, בעיריית ירושלים). במסגרת התפקידים השונים, הצליח אביתר לבסס בזמן קצר יחסית ידע מולטי-דיספלנרי ונראה כי הקריירה שלו מנוהלת באופן מאורגן. כמו כן, אביתר הצליח לייצר בידול בניסיון שצבר בעולם התקשורת (און ליין ואוף ליין) וניסיון מגוון כשלו אטרקטיבי עבור לקוחות רבים. בפני אביתר עומדות היום מספר אפשרויות מרכזיות: הוא יכול להמשיך ולהתמקצע בעולם התקשורת. במסגרת זו נכון יהיה להתברג בתפקידי מפתח בחברות המספקות שירותים בתחום התקשורת ללקוחות. על מנת להגיע למסלול זה, עליו להעמיק את הידע והמקצועיות שלו בתחום ולהכיר לעומק אסטרטגיות ניהול משברים ובמיוחד כאלה שהתהוו בשנתיים האחרונות, להבין את אופי המשברים ואת הדרך של החברות להתמודד איתן, מה היה מוצלח יותר ופחות.
בנוסף, על בסיס ניסיונו וכישוריו בתחומים אלה, קיימת גם אפשרות טובה עבורו להתברג בתפקידי דוברות או PR, בחברות גדולות במשק.
אופציה נוספת, היא להתברג בארגון ולרכז עבורו את התקשורת השיווקית ולהתמחות גם בהיבט הדיגיטלי. בשנים האחרונות קיימת מגמה במסגרתה מנהלי מרקום מתמקצעים גם בתחום הדיגיטל. במידה ואביתר ימשיך ויצבור ניסיון בתחום זה ואכן יעמיק גם בדיגיטל הוא יוכל ליצור לעצמו בידול משמעותי ואיכותי מבחינת הידע המקצועי המגוון שלו.
בהמשך, בטווח של 5-6 שנים תהיה לכך גם השפעה גדולה על היבט השכר הגבוה המשולם בתחום זה לבעלי ניסיון מתאים. כדי להגיע למסלול זה, אני ממליצה קודם כל להבין לעומק את המתודולוגיה העומדת מאחורי בניית מותג דיגיטלי, לקרוא וללמוד את הנושא, לבחון את מדד המותגים של גלובס, לראות לאילו מותגים היו פריצות דרך בדיגיטל ולהבין מה היו המהלכים שהביאו אותם לשם. במקביל נכון להיכנס לבלוגים מקצועיים מהארץ והעולם, ללמוד על מהלכים מכוננים בענף, להשתתף בקבוצות שיח מקצועיות ברשתות החברתיות, להגיע לכנסים מקצועיים ובמידת האפשר להתנסות בכלים ופלטפורמות של ניהול קמפיינים ולהבין את מכלול הכלים הדיגיטליים. זאת ועוד, אופציה טובה נוספת, העומדת לרשותו היא להשתלב בתפקיד במחלקת הדיגיטל בארגון, למשל כמנהל רשתות חברתיות, ובשלבים הבאים להתקדם בשרשרת הניהולית, לתפקידי ניהול דיגיטל/ניהול מחלקת דיגיטל.
רוצים להשתתף במדור? כתבו לנו למייל האדום או
- 19.קארין 11/11/2014 01:35הגב לתגובה זושאפו והמון בהצלחה! KARIN1010.NET
- 18.מיכל ויטייבסקי 04/11/2014 13:20הגב לתגובה זומכירה מקרוב ושרופה עליו!
- 17.רזומה מתחנף לכולם. בשביל הג'וב הבא? (ל"ת)אלי 04/11/2014 08:23הגב לתגובה זו
- 16.אביתר אתה אלוף (ל"ת)טל ש 03/11/2014 13:23הגב לתגובה זו
- 15.You Go Girl! (ל"ת)Nir 03/11/2014 09:42הגב לתגובה זו
- 14.א 03/11/2014 08:57הגב לתגובה זוהוא לא אמר כלום בראיון הזה, לא נתן שום פרט על שום נסיון שיש לו מלבד להתפאר שיש לו נסיון. ואני בטוחה שהוא לא, אבל הוא מצטייר כדושבאג רציני.
- נוגה 03/11/2014 17:11הגב לתגובה זוהנה ציטוט מהטקסט: "לזכות הנהלת המשרד ייאמר כי הם נותנים לי דרור תעסוקתי ומעודדים אותי לעבוד עם כל לקוחות המשרד ולבנות תכניות עבודה המשלבות פלטפורמות תקשורתית מגוונות עבור מגוון הכלים השיווקים: יח"צ, פרסום, ניהול משברים." עיון קצרצר באתר מבהיר יפה מאוד למה הוא התחמק בדרך אלגנטית: הוא יזכיר את איביי אבל את פייפל לא? את פרוקטר אנד גמבל אבל לא את סמסונג? הוא טיפל בכולם. הוא לא היה יוצא מזה. אם היית קצת מכירה את המטריה, היית יודעת שלקוחות ומותגים בינלאומיים לא כל כך ששים ושמחים להציג את האישים המנהלים אותם תקשורתית בישראל.
- 13.02/11/2014 19:46הגב לתגובה זואין עליך, על השאיפות שלך, ועל זה שאתה תמיד מגיע למה שאתה רוצה. נחישות בהתגלמותה.
- 12.אור 02/11/2014 18:15הגב לתגובה זותותח על, צנוע וישר. אין לי ספק שיגיע רחוק.
- 11.שמעון סוויסה 02/11/2014 17:02הגב לתגובה זואיזה יופי! כל הכבוד. נראה בחור ממש מרשים. אם היה לי משרד פרסום הייתי מגייס אותו!
- 10.44 02/11/2014 16:57הגב לתגובה זואחד האנשים! מקצועי ומוכשר! בן אדם זהב!
- 9.ליעד 02/11/2014 16:56הגב לתגובה זויצא לי להכיר את אביתר לפני הרבה זמן. עבדנו ביחד. והבן מוכשר בטירוף ומקצועי מאוד. לדעתי זו רק ההתחלה של קריריה משגשגת, יצירתית, ומקצועית
- 8.מור 02/11/2014 16:33הגב לתגובה זועם כאלה חתיכים... יאללה למי שולחים קורות חיים??
- 7.חן 02/11/2014 16:32הגב לתגובה זוכמי שעובדת צמוד לאביתר כבר למעלה משנה ואף מטפלים בשיתוף מלא בלקוחות המשרד, מדובר בבחור מקצועי, יצירתי, תותח במשא ומתן ותמיד שם קודם כל את טובת הלקוח על פני הכל. בחור מוכשר שיגיע רחוק. נשמה טובה כבר אמרתי?
- 6.בן 02/11/2014 16:19הגב לתגובה זומדהים כל פעם מחדש לראות את הכישרון האדיר הזה הופך בעזרת הברקה יצירתית והיכולת המקצועית כל קמפיין ל-wow
- 5.ליאור 02/11/2014 16:11הגב לתגובה זוהבחור תותח, כשרוני ויצירתי, מולטי-טאסקר רציני ובחור טוב. העתיד צופן לך נפלאות חביבי.
- 4.אדום בכיר 02/11/2014 16:00הגב לתגובה זואת אביתר אני מכיר כעשור, והוא עוד לא התחיל למצות את הפוטנציאל שבו. אין לי ספק שעוד נשמע עליו רבות. בהצלחה חבר!
- 3.נועם 02/11/2014 15:38הגב לתגובה זואו לפחות איזה קמפיין קטן
- 2.אתה גם נורא יפה וגם נורא מוכשר. תוותר על משהו (ל"ת)דור 02/11/2014 15:37הגב לתגובה זו
- 1.כל הכבוד על המדור אייס וקודקס (ל"ת)שימי 02/11/2014 15:32הגב לתגובה זו