yes. ברונזה ב-Cresta
צילום: צילום מסך

לא רק באפי: ההצלחה של yes ומקאן ממשיכה עם ברונזה בתחרות ה-Cresta

מקאן ו-yes שעובדים יחד שנים רבות חותמים חודש מושלם. רונה יעקבי: "כיף לגלות שאין סתירה בין הצלחה שיווקית לעבודה קריאיטיבית יוצאת דופן"
משה בנימין | (5)

תחרות הפרסום הבינלאומית Cresta נחתמה אתמול עם בשורה משמחת עבור משרד הפרסום מקאן תל אביב. המשרד זכה בפרס הברונזה עבור שניים מסרטי הפרסומת של חברת הלווין yes במסגרת סדרת ה-Emotions.

לתחרות שהליך השיפוט שלה נערך בו זמנית ב-8 ערים (ברצלונה, בודפשט, אדינבורו, פרנקפורט, מוסקבה, סנטיאגו, סנטה ברברה בארה"ב ושנגחאי) על ידי 100 אנשי קריאייטיב בכירים, הוגשו השנה עבודות מ-50 מדינות שונות מסביב לעולם. מתוכן עברו לשלב הפיינליסטים עבודות של 33 מדינות שעמדו בסך הכל על 276 פרסומות ב-12 קטגורויות. בשלב הגמר הוענקו פרסים ל-77 עבודות בלבד, המהוות כ-28% ממספר העולים לגמר.

הזכייה של מקאן תל אביב ו-yes חותמת חודש מוצלח במיוחד עבור משרד הפרסום והלקוח שעובדים יחד כבר שנים רבות. לפני כ-3 שבועות זכו מקאן ו-yes בפרס האפי פלטינום - קטגוריה רבת חשיבות שמודדת הישגים ואפקטיביות של מהלכי שיווק ופרסום לאורך מספר שנים. בקטגוריה זו זכה המשרד עבור העבודה לחברת הלווין yes "נגד כיוון התנועה: נצחון האיכות על המחיר".

הזוכים: הזקנה והפוקר

רונה יעקבי, סמנכ"ל קריאטיב במקאן תל אביב: "שבועיים אחרי הזכייה של yes באפי פלטינום כיף לגלות שאין סתירה בין הצלחה שיווקית לעבודה קריאיטיבית יוצאת דופן. אני שמחה שהרגשות שלנו הגיעו אפילו לניו יורק".

קרדיטים: ניהול לקוח: עדי אורן, אור זר אביב, אפרת כהן, יעל מיכאל; סמנכ"ל קריאטיב: רונה יעקבי; קריאטיב: עידן קרביץ, עידו בן דור, מל כספי; במאי: שחר סגל; חברת הפקה: POV

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    נייס (ל"ת)
    ג׳יזס 21/10/2014 11:58
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    תחרות זניחה 21/10/2014 11:38
    הגב לתגובה זו
    לחלוטין אין סתירה שאתה מקבל הערכה מתחרות זניחה שכזאת.לפעמים עדיף לא להגיב. אגב, מה קרה בגולדאן דראם? עוד תחרות דרג ב'? אפילו לשם זה לא הספיק
  • יוסי 21/10/2014 12:30
    הגב לתגובה זו
    רק בארץ יודעים מה זה גולדן דראם. הcresta הרבה יותר חשובה
  • שתי תחרויות זניחות 21/10/2014 14:16
    זה לא מגיע לקרסולים של קאן , קליו וכולי.סרטים ילדותיים מבית היוצר של מקאן
  • שתי תחרויות זניחות 21/10/2014 14:16
    זה לא מגיע לקרסולים של קאן , קליו וכולי.סרטים ילדותיים מבית היוצר של מקאן
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.