yes. ברונזה ב-Cresta
צילום: צילום מסך

לא רק באפי: ההצלחה של yes ומקאן ממשיכה עם ברונזה בתחרות ה-Cresta

מקאן ו-yes שעובדים יחד שנים רבות חותמים חודש מושלם. רונה יעקבי: "כיף לגלות שאין סתירה בין הצלחה שיווקית לעבודה קריאיטיבית יוצאת דופן"
משה בנימין | (5)

תחרות הפרסום הבינלאומית Cresta נחתמה אתמול עם בשורה משמחת עבור משרד הפרסום מקאן תל אביב. המשרד זכה בפרס הברונזה עבור שניים מסרטי הפרסומת של חברת הלווין yes במסגרת סדרת ה-Emotions.

לתחרות שהליך השיפוט שלה נערך בו זמנית ב-8 ערים (ברצלונה, בודפשט, אדינבורו, פרנקפורט, מוסקבה, סנטיאגו, סנטה ברברה בארה"ב ושנגחאי) על ידי 100 אנשי קריאייטיב בכירים, הוגשו השנה עבודות מ-50 מדינות שונות מסביב לעולם. מתוכן עברו לשלב הפיינליסטים עבודות של 33 מדינות שעמדו בסך הכל על 276 פרסומות ב-12 קטגורויות. בשלב הגמר הוענקו פרסים ל-77 עבודות בלבד, המהוות כ-28% ממספר העולים לגמר.

הזכייה של מקאן תל אביב ו-yes חותמת חודש מוצלח במיוחד עבור משרד הפרסום והלקוח שעובדים יחד כבר שנים רבות. לפני כ-3 שבועות זכו מקאן ו-yes בפרס האפי פלטינום - קטגוריה רבת חשיבות שמודדת הישגים ואפקטיביות של מהלכי שיווק ופרסום לאורך מספר שנים. בקטגוריה זו זכה המשרד עבור העבודה לחברת הלווין yes "נגד כיוון התנועה: נצחון האיכות על המחיר".

הזוכים: הזקנה והפוקר

רונה יעקבי, סמנכ"ל קריאטיב במקאן תל אביב: "שבועיים אחרי הזכייה של yes באפי פלטינום כיף לגלות שאין סתירה בין הצלחה שיווקית לעבודה קריאיטיבית יוצאת דופן. אני שמחה שהרגשות שלנו הגיעו אפילו לניו יורק".

קרדיטים: ניהול לקוח: עדי אורן, אור זר אביב, אפרת כהן, יעל מיכאל; סמנכ"ל קריאטיב: רונה יעקבי; קריאטיב: עידן קרביץ, עידו בן דור, מל כספי; במאי: שחר סגל; חברת הפקה: POV

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    נייס (ל"ת)
    ג׳יזס 21/10/2014 11:58
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    תחרות זניחה 21/10/2014 11:38
    הגב לתגובה זו
    לחלוטין אין סתירה שאתה מקבל הערכה מתחרות זניחה שכזאת.לפעמים עדיף לא להגיב. אגב, מה קרה בגולדאן דראם? עוד תחרות דרג ב'? אפילו לשם זה לא הספיק
  • יוסי 21/10/2014 12:30
    הגב לתגובה זו
    רק בארץ יודעים מה זה גולדן דראם. הcresta הרבה יותר חשובה
  • שתי תחרויות זניחות 21/10/2014 14:16
    זה לא מגיע לקרסולים של קאן , קליו וכולי.סרטים ילדותיים מבית היוצר של מקאן
  • שתי תחרויות זניחות 21/10/2014 14:16
    זה לא מגיע לקרסולים של קאן , קליו וכולי.סרטים ילדותיים מבית היוצר של מקאן
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח

מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים. 

במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד. 

לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.