טל קמיאבי
צילום: צילום יח"צ
פרופיל אישי

"למדתי שחייבים להפריד בין הבית לעבודה, ולכן אני אף פעם לא בבית"

מדור under 40 של אייס מארח השבוע את טל קמיאבי סמנכ"ל הקריאייטיב של שטרית גרופ. על הילדות, הדר גולדמן, והלם הקרב שהפך אותו לנכה צה"ל
משה בנימין | (19)

לאחר לא מעט תהפוכות בשדרת הניהול הבכירה של שטרית מדיה גרופ - הצטרף למשרד הפרסום כמנכ"ל ושותף גיא וינברגר לשעבר בזרמון גולדמן ו-y&r. זמן קצר לאחר מכן וינברגר גייס לשורותיו את טל קמיאבי לתפקיד סמנכ"ל הקריאייטיב. לוינברגר וקמיאבי היכרות קודמת מימיהם בזרמון גולדמן וכעת השניים חוזרים לשתף פעולה במה שעשוי לסמן נקודת מפנה עבור המשרד.

קמיאבי (34) האורח שלנו במדור האנדר 40 השבועי מחזיק באמתחתו 6 שנים בענף הפרסום ולצידן 6 שנים בכתיבת תוכן לטלוויזיה ובמה. לשטרית מדיה גרופ הוא הצטרף לפני 5 חודשים בלבד - הוא חושב ש"פרסום בזמן מלחמה זה אנדר רייטד כי לנצל הזדמנויות מדיה זה דבר בסיסי" ומצד שני "טוקבקים באייס זה אובר רייטד - פרסומאים זה לא עם מפרגן אז יאללה.. תתחילו לטנף חברים".

1. עבודה - אם יש משהו שלמדתי על התחום זה שחייבים להפריד בין הבית לעבודה ולכן אני אף פעם לא בבית. רק בעבודה.. סתם, סתם... אבל אם כבר בית, אחרי שעברתי בכמה משרדים אני שמח להגיע למשרד ולהצטרף אל גיא ואל רות שטרית. יש מעט מקומות בהם הבעלים של המשרד נותנים לך חופש אמיתי לעבוד ורות היא כזו. היה לנו קליק מיידי והרגשתי בבית מהשבוע הראשון במשרד. משהו חדש וטוב נבנה פה ואני מאמין שאם נמשיך בדרך החדשה של המשרד נגיע רחוק.

2. בית - מטען אנרגיה מטורף. כשהילדים מחייכים כל הצרות נעלמות ולמזלי התברכתי באישה תומכת שזה הדבר שאולי הכי חשוב למי שרוצה להצליח בפרסום. בלי אשתי אני חצי בן אדם. אם היא עוזבת היא לוקחת חצי...

3. ילדות - בנייני הרכבת בשכונות של פתח תקווה. לא היה הרבה אבל הייתה לי הרבה משפחה. אחי ואחותי הם עד היום החברים הכי טובים שלי.

4. הישג - היה לי הכבוד לבנות כבר כמה מחלקות קריאייטיב במשרדים שונים ורוב האנשים שעבדו איתי היו ונשארו חברים. היום, כשהגעתי לבית אמיתי בשטרית, הצלחתי להקיף את עצמי בצוות עובדים שעם רובם כבר עבדתי ועם כולם אני נהנה לעבוד.

5. רגע מכונן - הרגע שהפכתי לנכה צה"ל. שירתי כמפקד בדוכיפת ולצערי חליתי בסכרת כתוצאה מהלם קרב. מחלה כמו סכרת זו "חבילה" שמשנה לך את החיים לגמרי ומכריחה אותך לקחת דברים בקלות ובהומור, אחרת פשוט לא תהיה.

6. רגע מביך - לפני כמה שנים קניתי טלוויזיה באחת הרשתות המובילות בארץ. הטלוויזיה לא הפסיקה להתקלקל ולמרות כל הבקשות והתחינות שלי הרשת סירבה להחליפה. זה היום בו למדתי על הכוח של הרשתות החברתיות. נכנסתי לפייסבוק שלהם ולא חסכתי מהם ביקורת. אחרי שעה הם התקשרו וביקשו שאפסיק לכתוב בעמוד שלהם ובתמורה הם יעניקו לי טלוויזיה חדשה. מה מביך כאן? שנה אחרי הם הפכו ללקוח שלי וכל הזמן השם שלי היה נשמע להם מוכר.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

7. מודל להשראה - הדר גולדמן. אחד האנשים שהכי השפיעו עלי ולימדו אותי פרסום. אדם משוגע וגאון שיודע תמיד להסתכל על דברים אחרת ולייצר באזזזז גם כשזה נראה בלתי אפשרי.

8. חלום - שיהיה לי את הכסף של הדר גולדמן.

9. מתחרים - "מכל מתחרי למדתי". התחרות עושה אותנו טובים ויצירתיים יותר. זה כמו בכדורגל, כשהיריבה טובה זה מכריח אותך לשחק טוב יותר. או להפסיד. כמו במקרה של קבוצת הכדורגל שלי, מכבי פתח תקווה.

10. טיפ - תעשה טוב ותקבל טוב בחזרה.

לא יודעים עליי ש...אני שומר שבת, מניח תפילין ועוד.

תגובות לכתבה(19):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 18.
    ירדן 27/11/2014 15:46
    הגב לתגובה זו
    קמי קמי קמיאבי אתה שיחוק!עלה והצליח שתיהיה שנה טובה
  • 17.
    גבר גבר! (ל"ת)
    איריס 21/09/2014 10:06
    הגב לתגובה זו
  • 16.
    מעריכצה א.א 20/09/2014 12:21
    הגב לתגובה זו
    כמוך
  • 15.
    קמיאבוס עלה והצלח !!!! אתה תותח !!! (ל"ת)
    רובן ראיוס 18/09/2014 16:52
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    יניב 18/09/2014 16:41
    הגב לתגובה זו
    יותר בבית
  • 13.
    חיים שכאלה על דילוגים של 6 שנים בתעשייה? (ל"ת)
    פרסומאים, אתם פתטיים 18/09/2014 14:14
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    רועי צ'מפרליק 18/09/2014 13:42
    הגב לתגובה זו
    כיף לראות, לקרוא ולשמוע על אנשים שגדלתי איתם בילדות ומצליחים בקריירה שלהם בחיים הבוגרים. כל הכבוד. חזק ואמץ. מקווה שסלחת לי על כל הפעמים שהייתי מרביץ לך. :)
  • שקלתי 100 קילו ביסודי.. אף אחד לא הרביץ לי (ל"ת)
    קמיאבי 18/09/2014 14:29
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    יא קם יא תותח יא מלך יא ... (ל"ת)
    אחת שלא יודעת כלום 18/09/2014 13:29
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    R 18/09/2014 13:14
    הגב לתגובה זו
    וגם אחלה בן אדם. נדיר במחוזותינו
  • 9.
    רפי 18/09/2014 13:03
    הגב לתגובה זו
    אוהבים אותך יא קמקמ
  • 8.
    שולי הגמד 18/09/2014 12:49
    הגב לתגובה זו
    הבנאדם תותח, אבל מספיק להציע אותי כמשתתף בכל פרצזנטציה, די קמיאבי, עשיתי הסבה לבונה נעלי פלטפורמה.
  • 7.
    תותח אתה קמיאבי (ל"ת)
    משה משה 18/09/2014 12:49
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    איה 18/09/2014 12:46
    הגב לתגובה זו
    קמיאבי אין עלייך אחד הכשרונות הגדולים!
  • 5.
    מי זה הסלב הזה? (ל"ת)
    אנה 18/09/2014 12:45
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    ליש 18/09/2014 12:17
    הגב לתגובה זו
    אין צורך בפירוט
  • 3.
    תאלס תאלס תאלס.... הכל מים (ל"ת)
    נמישה 18/09/2014 12:16
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    סטייסי 18/09/2014 12:05
    הגב לתגובה זו
    על הפוטוגניות, הקומדיה ועל חוסר הכשרון בגילגה ושיקול הדעת הבעייתי בבחירת קבוצות לאהוד.
  • 1.
    מעריץ 18/09/2014 12:03
    הגב לתגובה זו
    המון הצלחה אליל
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.