רק התחיל - כבר נגמר: uber שמתחרה בגט טקסי ו'פרו אסטרטגיה' נפרדים
אפליקציית ההסעות ושירותי המוניות
'פרו אסטרטגיה' שנמצא בבעלותם של גיא אופק, גלעד יחסי ממשל ולובינג ואורי רמתי החלה ללוות את האפליקצייה לפני כ-4 חודשים ונשכרה על ידה לטובת גיבוש אסטרטגיית חדירה תקשורתית לשוק הישראלי. במשרד הייעוץ התקשורתי מסבירים כי הפרידה נעשתה באופן הדדי והגון לאחר השלמת המשימה שלשמה נשכרה.
עם זאת, על פניו נראה כי הסיבה המרכזית לפרידה לאחר זמן קצר בין 'פרו אסטרטגיה' ל-uber - שנמצאת בשלב גיוס הנהגים לטובת שירותיה - נובעת ממחלוקת לגבי אופי העבודה העתידית בין הצדדים.
uber עתידה להמשיך בהגשמת יעדיה התקשורתיים באמצעות משרד הייעוץ האסטרטגי Together של רונן משה (שיתפוס את המשבצת של פרו אסטרטגיה) לצד מנהלי הקמפיין שנשכרו לטובת המהלך האסטרטגי: משה קלוגהפט וספי שקד שעבדו יחד בעבר עבור מפלגת הבית היהודי. מנגד, המתחרה 'גט טקסי' שמפעילה 3,500 נהגים בפריסה כלל ארצית בישראל עובדת מיום הקמתה ותחילת פעילותה ב-2010 בצמוד לדני לוי תקשורת תחת ניהולו של יניב לייבוביץ' - שותף במשרד.
- האם אפל שוב כדאית לקנייה? ומה לגבי אובר ו-Dell?
- מקום לכסף: החברות שצפויות להרוויח אם העולם יגלוש למיתון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל לתחרות הסוערת בישראל - גט טקסי ו-uber מתחרות בשווקים נוספים כגון ארה"ב ומוסקבה. בארה"ב, טריטוריית הבית של uber החברה מחזיקה בנתח שוק גבוה מזה של גט טקסי שגוברת עליה במוסקבה. בישראל, כחלק ממבצע החדירה שנועד לפתות נהגי מוניות שיעברו לשירותיה uber מציעה פטור מתשלום עמלה וכן מכשיר אייפון במתנה. עם זאת ברחבי העולם גובה החברה מהנהגים עמלה שנעה בין 20% ל-33%. גט טקסי גובה מנהגיה בישראל 4 שקלים לנסיעה או במודל חלופי - עמלה חודשית ממוצעת של כ-700 שקלים.
- 67.פרו אסטרטגיה עאלק... (ל"ת)פששש איזה פח 19/08/2014 18:58הגב לתגובה זו
- 66.חכם בלילה 19/08/2014 18:51הגב לתגובה זוגם נוכחנו לדעת שלא משנה מי ינסה להרים את השירות שלהחברות האמריקאיות בקרב קהל היעד הישראלי, מוצאות את עצמן עם כרטסת הוצאות בלבד! שר התחבורה לא יאפשר לאובר להיכנס עם רכבים פרטים כי זה יכול לסכן את התושבים
- 65.פרסומאי 19/08/2014 18:17הגב לתגובה זוחחח... מצחיק לראות באתר של פרסומאים עשרות תגובות מטופשות של נהגי מוניות? מאיפה הגעתם לפה? חברת יחסי הציבור שלחה אתכם? אז בשם כל אלו שהם לא נהגים אלא דווקא נוסעים אני אומר - ברוכים הבאים אובר - תכניסו תחרות, תעלו את הסטנדרטים, תגרמו לכולם בענף הזה להזיע ולהתאמץ. אנחנו הנוסעים רק נרוויח מזה. ולגבי הנהגים - עוד לא נולד מישהו שעושה את העבודה שלו כמו שצריך ולא הצליח להתפרנס ממנה (בהנחה ויש צורך בעבודה הזאת. ובמקרה של מוניות לא נראה לי שמדובר בענף שעומד להיכחד בקרוב)
- 64.רונן משה לוקח לפחות 50 אלף שקל בחודש (ל"ת)מכיר 19/08/2014 17:56הגב לתגובה זו
- 63.אובר רייטד, זה מה שזה. מנסים לרכב על גט טקסי (ל"ת)יואש 19/08/2014 17:49הגב לתגובה זו
- 62.רונירון 19/08/2014 17:39הגב לתגובה זואובר מתים מפחד ושוכרים במליונים אנשים שיעשו להם יח"צ, ככה זה שאין תוכן מוכרים חלומות. החלום שלכם הוא חלום בלהות לנהגי מוניות!!
- 61.אובר חושבים שיכולים לקנות את העולם עם כסף! (ל"ת)שלומית 19/08/2014 17:12הגב לתגובה זו
- 60.רעמסס 19/08/2014 17:10הגב לתגובה זוזו ידיעה פרו אסטרטגית?
- מצחיק 19/08/2014 18:10הגב לתגובה זוגדול
- 59.נוית 19/08/2014 17:07הגב לתגובה זואני נהגת שלא תעזוב את גט טקסי בחיים!!!
- 58.נמרוד 19/08/2014 17:05הגב לתגובה זואז בטח ובטח שאם הם מבזבזים תכסף על כל מיני סלבס מפוקפקים במקום על המשתמשים אני לא מתכנו לתרום לניסיון שלהם פה. תחזרו הביתה
- 57.נו באמת 19/08/2014 17:05הגב לתגובה זואין השואה בכלל. האחד יועץ התקשורת הכי מוכשר ישראל. השניים, מי שמע עליהם?
- 56.נשאר בגטטקסי 19/08/2014 17:05הגב לתגובה זובמקום להתעסק בקמפיינים אמיתיים והוגנים, בגיוס טוב של נהגים ובהעלאת איכות השירות הם מפזרים כספים על כל מיני שמות גדולים. לא ניראה לי שזה יעבוד להם
- 55.אדווה 19/08/2014 17:03הגב לתגובה זותשכרו גם את אובמה, זה עדין לא ישנה את העובדה שהנהגים שלכם חוטפים אונסים ורוצחים, אז כנראה שגם אם המחירים יהיו מאוד זולים אף אחד לא ייעז לעלות על הרכבים המפוקפקים שלכם
- 54.נוני 19/08/2014 17:03הגב לתגובה זואז יש לכם הרבה כסף- יופי! ויש לכם סגנון אמריקאי- גם יופי! אבל אתם פוגעים בכל נהגי המוניות בעולם- לא יופי!!
- 53.יוסי 19/08/2014 17:02הגב לתגובה זואיזה "פעילות אסטרטגית" מעניינת להזמין נסיעות של החברה המתחרה גט טקסי- ולשכנע אותם בתוך מונית של גט טקסי לעבור לאובר אם יש יותר מסריח מזה???
- 52.יוסי 19/08/2014 17:02הגב לתגובה זוהם יגמרו את שוק המוניות זה לא הגיוני אפילו אין שום סיבה שנהגים פרטיים בלי ידע ניסיון או זכות ציבורית יקחו את השוק
- 51.אסתי 19/08/2014 17:02הגב לתגובה זוממשיכה עם גט טקסי
- 50.מענין למה עזבו אותם?! (ל"ת)שמעון 19/08/2014 17:02הגב לתגובה זו
- 49.מונית עצבנית 19/08/2014 17:02הגב לתגובה זוהם יבואו, יהרסו את שוק המוניות ואנחנו נישאר עם הפירסומות שלהם
- 48.גם מישראל הם יפרדו מהר... מילה של סוס !!! (ל"ת)אבי הסוס 19/08/2014 17:02הגב לתגובה זו
- 47.נהג מונית ותיק 19/08/2014 17:02הגב לתגובה זושילמתי 250000 על זכות ציבורית ועכשיו הם יקחו לי את כל העבודה עם נהגים פרטיים?! זה לא הגיוני.
- 46.אסי 19/08/2014 17:02הגב לתגובה זוכבר שנתיים לקוח מרוצה
- 45.אובר התחילו לממן תגובות (ל"ת)אלי 19/08/2014 17:01הגב לתגובה זו
- 44.מירב 19/08/2014 17:01הגב לתגובה זוהנהגים שלהם עבריינים, המנהלים חסרי שיקול דעת והאסטרטגיה מלוכלכת. אין לכם מקום בישראל.
- 43.אובר- אל תדרכו עלינו גם בארץ (ל"ת)שירן 19/08/2014 17:01הגב לתגובה זו
- 42.אובר הבייתה! (ל"ת)הבייתה 19/08/2014 17:01הגב לתגובה זו
- 41.גילי 19/08/2014 17:01הגב לתגובה זובתור לקוח שהשתמש בכם בניו יורק, מביך אותי לעמוד ולהביט מהצד על ההתנהלות שלכם במדינת ישראל. אתם בושה.
- 40.משה בן סימון 19/08/2014 17:00הגב לתגובה זואובר מוחרים שקרים לנהגים
- 39.אובר - הרבה כסף, מעט שכל (ל"ת)שרון 19/08/2014 17:00הגב לתגובה זו
- 38.מוני 19/08/2014 17:00הגב לתגובה זואין סיכוי שיצליחו פה!
- 37.ניבדה 19/08/2014 16:59הגב לתגובה זוחברה דורסת שמנסה לשבור את שוק המוניות
- 36.פחחחח אובר (ל"ת)שרון 19/08/2014 16:57הגב לתגובה זו
- 35.דני לוי זה השטן בכבודו ובעצמו (ל"ת)הישמרו 19/08/2014 16:51הגב לתגובה זו
- 34.אחד שיודע 19/08/2014 16:46הגב לתגובה זופתאום כל הכסף שלהם לא מספיק לכלום
- 33.דנה 19/08/2014 16:44הגב לתגובה זואתם דיי פתטיים. בתור צרכנית הסיטואציה די משעשעת אותי.
- 32.יצחק 19/08/2014 16:43הגב לתגובה זוביתי גרה בארה"ב, שם נחטפה ונאנסה אישה שנסעה באובר. בגרמניה לא מאשרים את כניסתם לברלין, בלונדון הם כשלו כישלו טוטאלי. חברה זרה שמנסה בכח להשיג נתח בשוק קטן יחסית לעולם מתוך דווקא ליזמות ישראלית ? לא ניתן !!!
- 31.אז עכשיו בנט יהיה בעד אובר? יפה להם (ל"ת)קוראת בין השורות 19/08/2014 16:38הגב לתגובה זו
- 30.זה הכל המאפיה של ספי שקד ודני לוי. גועל נפש (ל"ת)נו באמת 19/08/2014 16:37הגב לתגובה זו
- 29.טוקבקים של אובר על מהפכת מחירים בעוד 3, 2, 1 (ל"ת)עאלק 19/08/2014 16:36הגב לתגובה זו
- 28.רון רון 19/08/2014 16:34הגב לתגובה זומכיר אותו עוד מימי ברק, אם הם שכרו את אותו מצבם מצויין!
- 27.גל גל גל גלצ 19/08/2014 16:33הגב לתגובה זורונן משה הוא איש מוכשר וראוי. אם הייתי גט טקסי הייתי מתחילה לחשוש.
- 26.הילה נוימן 19/08/2014 16:29הגב לתגובה זונסעתי איתם מלא בניו יורק. מזל שמגיעים לישראל!
- 25.רונן משה - הצגה של בנאדם!!!! (ל"ת)מושון צוויג 19/08/2014 16:29הגב לתגובה זו
- 24.יוסי בן יוסי 19/08/2014 16:29הגב לתגובה זוסוף סוף נכנסת לארץ אפליקציה שמורידה את מחירי המוניות לכולנו, ואתם מתעסקים בשטויות! ברנז'אים טיפשים, תוציאו את הראש מהחור ותראו את המהפיכה מתקרבת
- ראובן 19/08/2014 17:05הגב לתגובה זוהם ממש לט מורידים מחירים הם גונבים לנו הנהגים את הפרנסה!! אם זה מה שאתה כותב אתה לא מבין מה זה נהג מונית בכלל!
- 23.נהגת קבועה 19/08/2014 16:27הגב לתגובה זוהדבר הכי טוב שיכול לקרות למשק, זה תחרות. ההגעה של אובר, תתניע תחרות בשוק המוניות, והמרוויחים האמיתיים יהיו אנחנו !
- 22.שלמה קדם 19/08/2014 16:27הגב לתגובה זוסוף סוף תיכנס תחרות לגט טקסי בארץ, דבר שיעזור לנו הצרכנים מאוד. יאללה שייתנו בראש!!!
- 21.19/08/2014 16:24הגב לתגובה זוסוף סוף חברת הסעות בליגה לאומית.... לא כמו כל הפשלות של גט טקסי. שכחו מאיפה באו...
- 20.רוית 19/08/2014 16:23הגב לתגובה זובשקט בשקט גם גט טקבי הפכו למונופול. הגיע הזמן לכניסת מתחרה ראוי
- מרדכי 19/08/2014 16:45הגב לתגובה זותפסיקו להטריד אותי ולנסות לשכנע!! לא רוצה אותכם!!
- 19.עורך בעיתון של המדינ 19/08/2014 16:20הגב לתגובה זוהובר עשו את טעות חייהם
- 18.הרבה "יועצים אסטרגיים" יש לUBER (ל"ת)פרואסטרטגי 19/08/2014 16:02הגב לתגובה זו
- 17.מי הלקוחות של פרו אסטרטגיה האלה? (ל"ת)כלומי 19/08/2014 15:27הגב לתגובה זו
- יודע דבר 19/08/2014 16:03הגב לתגובה זואובר עשו טעות ענקית
- 16.יוני 19/08/2014 15:27הגב לתגובה זווגם רונן משה בחבורה שלהם
- 15.עורך בכיר 19/08/2014 15:25הגב לתגובה זוגטקסי אכלו אותה
- 14.אייל 19/08/2014 15:20הגב לתגובה זומשרד יחסי הציבור עזב אותם עקב המשך התנהלות שקרית מצידם. רונן משה הוא איש יח"צ ותיק ומקושר המשתלב היטב עם הקונספט של החברה, בתחבולות תעשה לך... כמו כל דבר בחיים, לשקר אין רגליים והאמת טופחת על פני אלו שאינם הולכים בדרכי הישר. הוצאתי את הכל לאחר שנכוותי מאובר בזמן שגרתי בראה"ב, חברה קלוקלת.
- 13.לקוחה מרוצה 19/08/2014 15:20הגב לתגובה זוהכי טוב בארץץץץץץץ
- מאיר 19/08/2014 16:43הגב לתגובה זולא מוכן שהובר יבואו ויקחו את כל הערך של המונית בשביל נסיעות במכונית פרטית! לא על הגב שלי!
- 12.רוית 19/08/2014 15:16הגב לתגובה זומה הם חושבים שאנחנו אמריקה?? שיחזרו לאן שבאו
- 11.מאור 19/08/2014 15:15הגב לתגובה זואל תהיו פריירים הם ינצלו אותנו ויקחו לנו את הפרנסה
- 10.יוסי 19/08/2014 15:14הגב לתגובה זואובר יעשו לנו מה שעשו בחול! אסור לשתף איתם פעולה!
- 9.לירון 19/08/2014 15:11הגב לתגובה זוהתנהלות בריונית וכסף לא מספיקים בשביל להצליח בישראל
- 8.מהתעשיה 19/08/2014 15:10הגב לתגובה זוהמודל שלכם לא רלוונטי לישראל ובטח שלא הגישה אז יאללה ביי
- 7.קיסר 19/08/2014 15:09הגב לתגובה זוחולה על האפליקציה הזו
- 6.נהג מונית 19/08/2014 15:08הגב לתגובה זואובר באו לקחת לנו את הפרנסה, אני בגטטקסי שנה ומודה על כל רגע
- 5.דב הדביבון 19/08/2014 15:08הגב לתגובה זוכמו שנגמר איתו, ככה נגמר לכם גם בישראל, תחזרו הביתה כי אין לכם סיכוי
- 4.מיה 19/08/2014 15:07הגב לתגובה זומשחקים משחק לא הוגן והם רומסים רק את עצמם
- 3.שיר 19/08/2014 15:06הגב לתגובה זוכמו שהם מזגזגים בתוך הבית ככה גם מזגזגים בהתנהלות הניהולית. בזיון.
- 2.מוטי 19/08/2014 15:06הגב לתגובה זוהובר יקחו לנו את הפרנסה וההשקעה שלנו על המונית תלך פייפן!! לא לתת להובר
- 1.(ל"ת)אובר הביתה ! 19/08/2014 15:05הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
