הכי טוב שהיה ב-Secret? נט"ל חושפת טראומות מ'צוק איתן' ומציעה עזרה
ביחס ישר לאימוץ אפליקציית Secret על ידי ברנז'ת ענף הפרסום, תעשיית הסטארט-אפ (עוד לפני הפרסומאים), קהילת התקשורת ושאר הציבור - כך נוספים מדי יום מהלכי הפרסום שמחפשים לנצל את הטרנד כדי לקדם מסרים. זו של עמותת נט"ל מצליחה לייצר הלימה מעניינת בין השירות אותו מעניקה העמותה לרעיון המרכזי של "אפליקציית הסודות".
מהלך 'פרו-בונו' (התנדבותי) של סוכנות הפרסום Twentythree (ארז רובינשטיין ויוסי צרפתי) עלה בימים האחרונים על מסכי האפליקצייה בצורה של סודות שמגלים את הכאב והטראומה שחשים אנשים בציבור הישראלי על רקע מבצע 'צוק איתן' או הדים של טראומות עבר ממבצעים ומלחמות עבר.
פוחדת נורא - סוד ב-Secret
החיבור בין האפליקצייה לנט"ל הופכת לרלוונטית והולמת מעצם העובדה שגם העדויות שעולות בשיחות של הפונים לנט"ל נשארות תחת מעטה של אנונימיות. ארז רובינשטיין שותף ב-Twentythree אומר לאייס: "עמותת נט ל עושה עבודת קודש כל השנה, ועל אחת כמה וכמה בתקופה זו, בה חלקים נרחבים באוכלוסיה, מבוגרים וילדים כאחד, נזקקים לסיוע נפשי כדי להפיג חרדות, וחיילי עבר הסובלים מפוסט טראומה, חווים ביתר שאת את התופעות הנלוות".
בפוסט עצמו, אחד מיני רבים, נרשם: "פוחדת נורא ולא רוצה להדאיג את ההורים שלי. כל הזמן חושבת על אח שלי שכבר 3 שבועות בעזה. הכי קשה לי בלילה אז מתחילים הסיוטים ולא יכולה לספר על זה לאף אחד". מתחת לפוסט שעלה באפליקצייה נרשמה תגובה שמסבירה למשתמשים שנחשפו ל"סוד" מהי מהות הרעיון, עם הנעה לפעולה עבור אלו שחשים בצורך לדבר עם מישהו ולפרוק את שעל ליבם. "הסוד הזה מבוסס על פנייה אמיתי לנט"ל. אם גם אתם מרגישים ככה אנחנו כאן בשבילכם".
לדברי גלי דגן, סמנכ"לית שיווק והסברה בעמותת נט"ל: "אחד הדברים בתופעה הזאת, של טראומה ופוסט טראומה שהיא סוג של פגיעה נפשית, כמו למשל ב'צוק איתן' ולפניו - הוא שמדובר בפגיעה שנורא קשה לאנשים להודות בה. אצלנו בחברה, ונגיד זאת בזהירות, שהיא גם קצת שובניסטית וגם קצת מיליטריסטית, להודות בפגיעה נפשית זה סוג של בושה. כשמדובר בלוחמים משוחררים זה הופך לעוד יותר מורכב".
דגן מתארת את אופי הפניות שזורמות לנט"ל ומסבירה כי "אנשים חשים שהתגובה שלהם למצב היא לא נורמלית - כאילו שהם השתגעו או שקרה להם משהו. כשהם פונים אלינו אנחנו מראים להם שהתגובה שלהם היא נורמלית למצב לא נורמלי - מלחמה/פיגוע וכו'. כל התגובות במצב כזה הן נורמליות ולכן הפלטפורמה של סיקרט - כמו גם הקהל שלנו שהוא אנונימי כשאנחנו לא יודעים עם מי דיברנו - נותנת אפשרות למתן סיוע בלי למסור יותר מדי פרטים".
על הבחירה ב-Secret אומרת דגן: "שמעתי על זה והיה כבר באזז כלשהו באוויר, אבל החיבור עם Twentythree שהציגה בפנינו את זה הוא מדהים. הם מלווים אותנו בהתנדבות והדבר שהכי חשוב להערכה הוא שהסנסורים שלהם תמיד עובדים". לדבריה "כל דבר שניתן לרתום לטובת העלאת המודעות של התופעה הזו שאין לה נראות - כל דבר שהם יכולים לחשוב עליו הם מציגים בפנינו והרבה פעמים מדובר ביוזמות שלהם".
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
- 9.אורי בר 04/08/2014 18:38הגב לתגובה זוא. הקומוניקט הזה באייס, הביא יותר חשיפה מאשר הסטטוס וחצי שפורסמו בסיקרט. ב. מעניין נורא (סתאם, לא באמת מעניין כי התשובה ברורה) אם קהל המטרה של המגה קמפיין הזה - נמצא בסיקרט. ג. לא נמאס כבר מהקומוניקטים האלה של כל נאד קריאייטיבי שתוקעים, מיד מגיע לאייס. חוסר בחומרים טובים, אה? ד. מה לא עושים בשביל פרס... מביך. ה. ממתין לאחת התגובות של יוסי/ארז או שניהם (ר' תגובתם למגיב 2) שיסבירו לי כמה אני צר עין, כמה אני קנאי, כמה אני לא מבין שזה היום הטרנד סוג הפרסום הזה.
- 8.ניר 04/08/2014 18:32הגב לתגובה זולתת יד ולהוריד את אפליקציות האשפתות הזו, יותר גרוע מטוקבקים אונימיים.
- 7.אריק 04/08/2014 16:15הגב לתגובה זולקוחות גדולים, יעשה לכם רק טוב להעביר חלק מהתקציב שלכם לשם רק טוב
- 6.להסכמה החלק לצד שמאל 04/08/2014 15:22הגב לתגובה זוהאפליקציה הזו עוברת התעללות כי 90% מהאנשים שהורידו אותה הם גייז או/ו אנשי שיווק או פרסום או מדיה חברתית. אחרי שבוע זה כבר הקמפיין ה3 שזוכה לחשיפת אפס בפועל אבל מיד רצים להוציא הודעה לאייס. מאמין שאנשי מקצוע אמיתיים פה מבינים שזה ניסיון מביך לנסות ולרדוף אחרי טרנד בכל מחיר. תרגיעו בחייכם. אתם מוציאים שם עוד יותר רע למקצוע פרסום (הרי מומחה מדיה חברתית זו בכלל המצאה)
- 5.חנן 04/08/2014 15:19הגב לתגובה זונשאים נחשפים בסיקרט. שאפו!!
- 4.חתואל 04/08/2014 14:43הגב לתגובה זונשאים נחשפים בסיקרט! שאפו!
- 3.michal 04/08/2014 14:27הגב לתגובה זומרגש מאד מאד
- 2.מי ראה את זה וכמה פניות זה הביא? (ל"ת)פלנר 04/08/2014 14:10הגב לתגובה זו
- בטוח שאתה פלנר? 04/08/2014 16:20הגב לתגובה זומישהו אחד ראה והתקשר? דיינו. מישהו אחד ראה, הבין שהוא/היא לא היחידים? דיינו. אתה ראית? נחשפת עכשיו את השם נט״ל ונחשפת לפועלה של העמותה הזו? דיינו. תפיץ את זה בפייס שלך כדי שגם חברים שלך ייחשפו למסר החשוב? דיינו. ונתן לך השראה לעשות מעשה טוב במקום להוציא תסכולים בטוקבקים אנונימיים? גם דיינו. מקווה מאד שכפלנר, אין לך את הסמכות לסרס רעיונות, כי הטרנד הכי גדול בשנים האחרונות הוא לעשות מהלכים נקודתיים ולקבל את החשיפה דרך המדיה שמספרת ומפיצה את המהלך. בזבזתי עליך יותר מדי מילים. דיינו.
- 1.בהחלט הכי טוב. שימוש נכון בפלטפורמה (ל"ת)דורה החוקרת 04/08/2014 13:55הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
