הכי טוב שהיה ב-Secret? נט"ל חושפת טראומות מ'צוק איתן' ומציעה עזרה
ביחס ישר לאימוץ אפליקציית Secret על ידי ברנז'ת ענף הפרסום, תעשיית הסטארט-אפ (עוד לפני הפרסומאים), קהילת התקשורת ושאר הציבור - כך נוספים מדי יום מהלכי הפרסום שמחפשים לנצל את הטרנד כדי לקדם מסרים. זו של עמותת נט"ל מצליחה לייצר הלימה מעניינת בין השירות אותו מעניקה העמותה לרעיון המרכזי של "אפליקציית הסודות".
מהלך 'פרו-בונו' (התנדבותי) של סוכנות הפרסום Twentythree (ארז רובינשטיין ויוסי צרפתי) עלה בימים האחרונים על מסכי האפליקצייה בצורה של סודות שמגלים את הכאב והטראומה שחשים אנשים בציבור הישראלי על רקע מבצע 'צוק איתן' או הדים של טראומות עבר ממבצעים ומלחמות עבר.
פוחדת נורא - סוד ב-Secret
החיבור בין האפליקצייה לנט"ל הופכת לרלוונטית והולמת מעצם העובדה שגם העדויות שעולות בשיחות של הפונים לנט"ל נשארות תחת מעטה של אנונימיות. ארז רובינשטיין שותף ב-Twentythree אומר לאייס: "עמותת נט ל עושה עבודת קודש כל השנה, ועל אחת כמה וכמה בתקופה זו, בה חלקים נרחבים באוכלוסיה, מבוגרים וילדים כאחד, נזקקים לסיוע נפשי כדי להפיג חרדות, וחיילי עבר הסובלים מפוסט טראומה, חווים ביתר שאת את התופעות הנלוות".
בפוסט עצמו, אחד מיני רבים, נרשם: "פוחדת נורא ולא רוצה להדאיג את ההורים שלי. כל הזמן חושבת על אח שלי שכבר 3 שבועות בעזה. הכי קשה לי בלילה אז מתחילים הסיוטים ולא יכולה לספר על זה לאף אחד". מתחת לפוסט שעלה באפליקצייה נרשמה תגובה שמסבירה למשתמשים שנחשפו ל"סוד" מהי מהות הרעיון, עם הנעה לפעולה עבור אלו שחשים בצורך לדבר עם מישהו ולפרוק את שעל ליבם. "הסוד הזה מבוסס על פנייה אמיתי לנט"ל. אם גם אתם מרגישים ככה אנחנו כאן בשבילכם".
לדברי גלי דגן, סמנכ"לית שיווק והסברה בעמותת נט"ל: "אחד הדברים בתופעה הזאת, של טראומה ופוסט טראומה שהיא סוג של פגיעה נפשית, כמו למשל ב'צוק איתן' ולפניו - הוא שמדובר בפגיעה שנורא קשה לאנשים להודות בה. אצלנו בחברה, ונגיד זאת בזהירות, שהיא גם קצת שובניסטית וגם קצת מיליטריסטית, להודות בפגיעה נפשית זה סוג של בושה. כשמדובר בלוחמים משוחררים זה הופך לעוד יותר מורכב".
דגן מתארת את אופי הפניות שזורמות לנט"ל ומסבירה כי "אנשים חשים שהתגובה שלהם למצב היא לא נורמלית - כאילו שהם השתגעו או שקרה להם משהו. כשהם פונים אלינו אנחנו מראים להם שהתגובה שלהם היא נורמלית למצב לא נורמלי - מלחמה/פיגוע וכו'. כל התגובות במצב כזה הן נורמליות ולכן הפלטפורמה של סיקרט - כמו גם הקהל שלנו שהוא אנונימי כשאנחנו לא יודעים עם מי דיברנו - נותנת אפשרות למתן סיוע בלי למסור יותר מדי פרטים".
על הבחירה ב-Secret אומרת דגן: "שמעתי על זה והיה כבר באזז כלשהו באוויר, אבל החיבור עם Twentythree שהציגה בפנינו את זה הוא מדהים. הם מלווים אותנו בהתנדבות והדבר שהכי חשוב להערכה הוא שהסנסורים שלהם תמיד עובדים". לדבריה "כל דבר שניתן לרתום לטובת העלאת המודעות של התופעה הזו שאין לה נראות - כל דבר שהם יכולים לחשוב עליו הם מציגים בפנינו והרבה פעמים מדובר ביוזמות שלהם".
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- 9.אורי בר 04/08/2014 18:38הגב לתגובה זוא. הקומוניקט הזה באייס, הביא יותר חשיפה מאשר הסטטוס וחצי שפורסמו בסיקרט. ב. מעניין נורא (סתאם, לא באמת מעניין כי התשובה ברורה) אם קהל המטרה של המגה קמפיין הזה - נמצא בסיקרט. ג. לא נמאס כבר מהקומוניקטים האלה של כל נאד קריאייטיבי שתוקעים, מיד מגיע לאייס. חוסר בחומרים טובים, אה? ד. מה לא עושים בשביל פרס... מביך. ה. ממתין לאחת התגובות של יוסי/ארז או שניהם (ר' תגובתם למגיב 2) שיסבירו לי כמה אני צר עין, כמה אני קנאי, כמה אני לא מבין שזה היום הטרנד סוג הפרסום הזה.
- 8.ניר 04/08/2014 18:32הגב לתגובה זולתת יד ולהוריד את אפליקציות האשפתות הזו, יותר גרוע מטוקבקים אונימיים.
- 7.אריק 04/08/2014 16:15הגב לתגובה זולקוחות גדולים, יעשה לכם רק טוב להעביר חלק מהתקציב שלכם לשם רק טוב
- 6.להסכמה החלק לצד שמאל 04/08/2014 15:22הגב לתגובה זוהאפליקציה הזו עוברת התעללות כי 90% מהאנשים שהורידו אותה הם גייז או/ו אנשי שיווק או פרסום או מדיה חברתית. אחרי שבוע זה כבר הקמפיין ה3 שזוכה לחשיפת אפס בפועל אבל מיד רצים להוציא הודעה לאייס. מאמין שאנשי מקצוע אמיתיים פה מבינים שזה ניסיון מביך לנסות ולרדוף אחרי טרנד בכל מחיר. תרגיעו בחייכם. אתם מוציאים שם עוד יותר רע למקצוע פרסום (הרי מומחה מדיה חברתית זו בכלל המצאה)
- 5.חנן 04/08/2014 15:19הגב לתגובה זונשאים נחשפים בסיקרט. שאפו!!
- 4.חתואל 04/08/2014 14:43הגב לתגובה זונשאים נחשפים בסיקרט! שאפו!
- 3.michal 04/08/2014 14:27הגב לתגובה זומרגש מאד מאד
- 2.מי ראה את זה וכמה פניות זה הביא? (ל"ת)פלנר 04/08/2014 14:10הגב לתגובה זו
- בטוח שאתה פלנר? 04/08/2014 16:20הגב לתגובה זומישהו אחד ראה והתקשר? דיינו. מישהו אחד ראה, הבין שהוא/היא לא היחידים? דיינו. אתה ראית? נחשפת עכשיו את השם נט״ל ונחשפת לפועלה של העמותה הזו? דיינו. תפיץ את זה בפייס שלך כדי שגם חברים שלך ייחשפו למסר החשוב? דיינו. ונתן לך השראה לעשות מעשה טוב במקום להוציא תסכולים בטוקבקים אנונימיים? גם דיינו. מקווה מאד שכפלנר, אין לך את הסמכות לסרס רעיונות, כי הטרנד הכי גדול בשנים האחרונות הוא לעשות מהלכים נקודתיים ולקבל את החשיפה דרך המדיה שמספרת ומפיצה את המהלך. בזבזתי עליך יותר מדי מילים. דיינו.
- 1.בהחלט הכי טוב. שימוש נכון בפלטפורמה (ל"ת)דורה החוקרת 04/08/2014 13:55הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
