אלי אוזן. Screenz
צילום: יח"צ

גיוס הון ראשון ל-screenz: קרן Marker LLC תשקיע 5 מיליון דולר בחברה

החברה הישראלית מקבוצת The Box, מפתחת הפורמט הטכנולוגי שהוצג בריאליטי 'הכוכב הבא' נוסדה ב-2012 ומנוהלת על ידי אלי אוזן
משה בנימין |

לאחר ההצלחה עם הפורמט החדש של הריאליטי 'הכוכב הבא', מגיע שלב גיוס ההון של חברת Screenz. חברת הקרוס מדיה הישראלית, מקבוצת The Box, השלימה סבב גיוס הון חיצוני ראשון לחברה. ההשקעה בהיקף של 5 מיליון דולר נעשתה על ידי קרן ההשקעות האמריקאית Marker LLC.

Screenz שנוסדה בשנת 2012 ומנוהלת על ידי אלי אוזן, עומדת מאחורי הטכנולוגיה שעליה מבוסס הפורמט החדש של הריאליטי 'הכוכב הבא'. החברה מתקדת בשילוב שבין תוכן לטכנולוגיה, ובמסגרת זו הציגה יחד עם זכיינית ערוץ 2 'קשת' את הפיתוח שמאפשר לצופים בבית להצביע עבור המתמודדים, או להדיח אותם באמצעות המסכים שברשותם, במובייל ובאייפד. מרכז הפעילות של החברה ממוקם בתל אביב ומשרדים נוספים בלוס אנג'לס, ניו יורק, לונדון, מינכן וסאו פאולו.

לאחרונה הודיעו Screenz ו-Google על שיתוף פעולה בינלאומי, שבאמצעותו ל-Screenz תיהיה גישה לתשתית הטכנולוגית של גוגל, שיתוף הפעולה יאפשר לחברה להרחיב את מוצריה למספר רב של מדינות באופן סימולטאני באמצעות אפליקציות ייעודיות שפותחו לכל מדינה. בכך מציעה Screenz לחברות הפקה וערוצי טלוויזיה ליצור אינטראקציות בזמן אמת לאסוף ולנתח מידע מעשרות מיליוני צופים ההופכים למשתמשים בעת הצפייה.

ריק סקנלון, שותף בקרן ההשקעות: "Marker LLC היא השחקן המוביל כיום בתחום הטלוויזיה האינטראקטיבית ואין ספק כי היא מנווטת את התעשייה לעבר העתיד. Screenz כבר יצרה וניהלה באופן ראוי להערכה חוויות אינטראקטיביות בסדרי גודל בינלאומיים ואנו שמחים להיות שותפים להתפתחותה".

אלי אוזן, מנכ"ל Screenz: " תעשיית הטלוויזיה משתנה בצורה דרסטית עקב ההתפתחות הטכנולוגית והרגלי הצריכה החדשים אצל הצופה. מפיתוח התוכן ועד למודלים העסקיים, אנו ניצבים מול תקופה מלאה בהזדמנויות לייצר שפה טלוויזיונית מרובדת ומעניינת יותר. אנו גאים כי MARKER LLC, אחת מקרנות ההון סיכון המובילות, חוברת אלינו למסע הזה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.