סמנכ"ל קריאייטיב שנשבר לו: "מנהלי שיווק, איך גרמתם לי לשנוא אתכם?"
מנהלי/מנהלות שיווק יקרים. איך הצלחתם לגרום לי לשנוא אתכם כל כך? איך גרמתם לי לשנוא את התחום שאני כל כך אוהב?
.
-איך זה שתמיד, אבל תמיד אתם תבחרו באופציה הכי פחות חדשנית?
-למה אתם לא מחפשים פריצות דרך?
-למה אתם אומרים לעצמכם עכשיו שאתם כן מחפשים פריצות דרך למרות שבפועל אתם עושים הכל על מנת שפריצות דרך כאלה לעולם לא יקרו?
-למה אתם מפחדים לקחת את הסיכון הקטן ביותר גם אם זה נראה כמו הדבר הכי הגיוני בעולם?
-למה אתם חושבים שלציבור אכפת מהמסרים המשעממים שלכם?
-למה אתם לא מבינים שבידור זה הדבר הראשון שאתם אמורים לחפש בקמפיין?
-למה אתם רוצים לדחוף את הלוגו שלכם לתוך הגרונות של הלקוחות שלכם?
-למה אתם לא מבינים שזה מה שגורם להם לברוח מהמותגים שלכם?
-למה אתם לא ממציאים מוצרים חדשניים באמת?
-למה אתם לא מערבים את משרדי הפרסום שלכם כדי שיחשבו בשבילכם על מוצרים חדשניים באמת?
-למה אתם עכשיו חושבים שזה באמת רעיון נהדר ואתם כבר מרימים את הטלפון רק בשביל לבקש ממשרד הפרסום לחשוב על מוצרים חדשניים מבלי שתסכימו לשלם לו על זה שקל?
-למה אתם לא סומכים על משרד הפרסום שלכם?
-אם אתם מודים שאתם לא סומכים על משרד הפרסום שלכם אז למה הוא עדיין משרד הפרסום שלכם?
-למה אתם חושבים שמשרד הפרסום שלכם צריך לעבוד מסביב לשעון עבורכם?
-למה זה נראה לכם לגיטימי שמשרד פרסום יעבוד עבורכם גם בשישי ובשבת?
-למה אתם חושבים שמשרדי פרסום אמורים לעבוד מהיום להיום? זה מה ששווה המותג שלכם? זו הרמה שאתם מחפשים?
-למה אתם חושבים שאתם קופירייטרים טובים יותר מהקופירייטרים שעובדים עבורכם? (אתם לא)
-למה אתם חושבים שאתם ארט דירקטורים טובים יותר מהארט דירקטורים שעובדים עבורכם? (אתם לא)
-למה אתם מזלזלים בעבודה של משרד הפרסום?
-למה אתם לא מבינים שמשרד הפרסום יעבוד פי 10 יותר קשה עבורכם אם רק הייתם יותר אנושיים. יותר נחמדים ויותר קשובים?
-למה חוסר ההחלטיות שלכם גורם לאנשים לבטל פגישות עם רופאים רק בשביל שהם יספיקו להעמיד את הפתרון לבריף החדש שהרגע העברתם לנו?
-למה אתם חסרי דמיון?
-למה אתם חסרי סגנון?
-למה אתם בכל זאת מצליחים לישון בלילה?
-למה אחד מכם כבר חושב על טור התגובה הציני שהוא עומד לפרסם כתגובה לטור שלי במקום לחשוב על הטענות הקשות ולנסות להתמודד איתם בצורה רצינית?
-למה הכללתי את כל מנהלי ומנהלות השיווק? כי לא הייתה לי ברירה. חלקכם הקטן יחסית (לצערי) עושה עבודה מדהימה. הלוואי והיו עוד כמוכם.
מנהלי/ות שיווק יקרים, נפגעתם? רוצים להגיב? מעוניין לספר את הגרסה שלכם למצב? אייס ישמח לפרסם את דעתכם. פנו אלינו ל[email protected].
הכותב הוא סמנכ"ל קריאייטיב באחד ממשרדי הפרסום המובילים בישראל
- 57.זהו? סיימת? יאללה, לך תפתור איזה בריף... פתאט (ל"ת)מנהל שיווק 07/07/2014 09:24הגב לתגובה זו
- 56.יודע דבר 02/07/2014 21:54הגב לתגובה זו10% מהפרסומאים מוציאים שם טוב לענף
- 55.למה אתה אידיוט? אתה בן 12? איפה אתה חי? (ל"ת)נמרוד 02/07/2014 15:59הגב לתגובה זו
- 54.ט 02/07/2014 10:03הגב לתגובה זובכיינות לשמה !
- 53.נטע 01/07/2014 23:08הגב לתגובה זווזו הבעיה, שכולם מחזיקים בשיניים בספינה התובעת שקוראים לה "פרסום" הלקוחות שלכם גדלו זה כבר לא ערוץ 2, הלקוחות שלכם כבר מזמן מזפזפים, משתשמים מחוסם פרסומות, ומסננים שלטי חוצות, הלקוחות שלכם קונים באי- ביי מוצרים זולים יותר וטובים יותר, הלקוחות שלכם עושים לבד מחקרי שוק. הם יודעים שמותגי בית זה אותו הדבר כמו מותג רגיל רק זול יותר. האנשים נהיו חכמים יותר, הם פחות ופחות צריכים אותכם - מנהלי השיווק ומשרדי הפרסום שתאכילו אותם בכפית ותגידו להם מה לחשוב. ואתם מרגישים את זה, אתם מרגשים את זה בכיס גם משרדי הפרסום וגם מנהלי השיווק, ובמקום להכיר שיש פה אתגר חדש אתם שופכים רפש את על השני... כדי שכזה יתפוצץ תוכלו להגיד "אמרנו לכם"
- 52.אשת קריאייטיב 01/07/2014 14:49הגב לתגובה זואחרי כמעט 20 שנה במשרדי פרסום אני יכולה להעיד שכל התחום הזה בארץ מבייש את מי שעובד בו- פרסומאים ואנשי שיווק גם יחד. ההתנהלות חובבנית ולא מקצועית, אין אמון בין המשרד ללקוח ואין עבודת צוות. כולם מתוסכלים ועסוקים בכיבוי שריפות ולרוב האנשים אין ממש מושג מה הם עושים. לכן כששואלים אותי אם כדאי להכנס לתחום הזה אני עונה- ממש לא! אלא אם כן בא לכם לאונן ולטחום מים ולקבל על זה משכורת (לא משהו ביחס לכמות השעות) ואולי איזה פרס קטן פעם ב, על קמפיין קריאטיבי מדומה. זה כמובן הכלל שלא מעיד על כולם- יש יוצאי דופן, אבל כל הענף הזה רקוב, וזו האמת.
- 51.אלף 01/07/2014 14:29הגב לתגובה זועבדתי עם מנהלי שיווק או מנהלי מותג איומים בדיוק כמתואר כאן. אבל ביניהם, יש לפעמים גם בני אדם אמיתיים, הם אומנם נדירים אבל קיימים בשוק. אגב, אגב מנהלי השיווק מצפים מכם לעבוד בשבת, כי אתם מסכימים לזה ומשקשקים שהתקציב יעבור למקום אחר. הם גם יודעים שאין לבעלי החברה למחוק את החיים האישיים של העובדים במשרד ולגרום להם לעבוד בשבת אז מה איכפת להם. ביצה תרנגולת ובעל המשרד שסופר את הכסף והעמלות שהעבדים שלו בקראטיב ובתקציבאות מקיאים עבורם.
- 50.מנהלת שיווק 01/07/2014 13:21הגב לתגובה זוהכל נכון, לצערי אין לנו ברירה אחרת שמבקשיםן מאיתנו לקחת אחריות על נושא שאנחנו לא באמת מבינים בו אנחנו נוטים להיות זהירים ואוליאפילו שמרניםף אין ספק הטענות כולן צודקות ונכונות הלוואי אני מבטיחה לעצמי לנסות לשנות.
- 49.חנן ג. 01/07/2014 13:14הגב לתגובה זוהלקוח לא רוצה קריאטיב - כי הוא לא רוצה לשלם על שום שנייה שבה לא רואים את הלוגו או צועקים את שם המותג. מנכ"לי משרד הפרסום לא רוצים קריאטיב - כי זה גורם ללקוחות שלהם לרצות לעזוב למשרד שלא עושה קריאטיב. ניהול הלקוח לא רוצה קריאטיב - כי זה עושה להם כאב ראש לריב עם הלקוח. מנהלי הקריאטיב לא רוצים קריאטיב - כי זה גורם להם לריב עם שאר המשרד ואז הקידום שלהם ייפגע. האנשים בבית לא רוצים קריאטיב - כי הם לא רואים פרסומות ומריצים קדימה במקס. רק הקופי והארט רוצים קריאטיב. אבל נראה אותם מתמידים בזה מול כל העולם.
- 48.תקציבאית יחסי ציבור 01/07/2014 11:48הגב לתגובה זואני לא מעולם הפרסום אך מבינה מאוד את הדברים שהוא מעלה כאן. גם תחום יחסי הציבור הוא תחום ללא שעות, ללא יום וללא לילה.. גם כאן, הלקוח חושב שהוא מבין תקשורת (הוא לא), הוא בטוח שכל השקה או דבר חדש שקורה לו למותג ייכנס מחר למינימום המהדורה המרכזית (זה לא) ושכל עיתונאי רק מחכה לדבר על המותג שלו(ממש לא). וכן, גם כאן רוב מנכ"לים (בעיקר מנכ"ליות ובעלות המשרדים) מתנהגות לעובדים כמו לעבדים ובלי שום אנושיות, משלמים סכומים מבישים ובטוחים כי הם משלמים הכי טוב כי הם בית הספר הטוב ביותר עבור תקציבאי מתחיל ומצפים שיביא את היצירתיות והגאוניות כי ככה עושים ביחסי ציבור.. גם הלקוח כמובן חושב שהכל מגיע לו ושרעיונות טובים לא מצריכים אולי חלילה להוציא כסף (כי כסף מוציאים על קמפיינים ורכישת מדיה ולא באירוע יחסי ציבור שאין מה לעשות.. לשם זה הולך). אז אולי כדאי להעלות גם את הנושא הזה לדיון, כי גם לנו נמאס. נמאס לנו להביא תוכניות ארוכות של יחסי ציבור על בריף קטן של עוד איזה מוצר חדש לפטרת בעור או כרטיס חדש לרשת ההלבשה ובסוף לקבל- "אין לנו תקציב". אז די
- גידי טל 01/07/2014 13:10הגב לתגובה זויחסי הציבור הרסו את האמינות העיתונאית, את התרבות, את התקשורת. ברגע שמכתיבים כתבה לעיתונאי כדי לדחוף לקוחות, ברגע שמשלמים על אייטם בתכנית טלוויזיה כדי לקדם לקוח, והכל בהסתר ובלי גילוי נאות, אי אפשר יותר להאמין לשום דבר.
- 47.שרי סימן טוב 01/07/2014 11:32הגב לתגובה זואת הספר הבא, שיצא לאור לפני למעלה מעשור, ותראו שאין ממש חדש ביחסי קריאטיב-לקוח. אבל יהיה, אנחנו בדרך לשם. http://opus.co.il/product_info.php?manufacturers_id=486&products_id=871
- 46.JACOB 01/07/2014 10:20הגב לתגובה זוממשרדי הפרסום שחלק מהעובדים במשרדים חושבים שהשמש זורחת להם מהתחת, החל מהתקציבאית ועד לסמנכ"ל קריאייטיב שחושב שהוא מינימום המציא את המילה באזז. משכורות - אין מצב שתקציבאית או סופרויזר יעבדו 220 שעות בחודש וירויחו לפי שעה כמעט כמו עובד מקדונלד (וזאת בלי לזלזל ) שירות - השירות של משרדי הפרסום הוא זוועה! וזאת כי נותנים לתקציבאית עם ניסיון ורמת שירות של נציג בהוט לדבר עם מנהלת שיווק (שברוב המקרים היא רווקה תל אביבית ממורמרת)= בעיה חמורה. קריאייטיביצרתיות - סמנכלי ומנהלי קריאייטיב ברוב המשרדים לא לומדים את הלקוח ולא מכירים לעומק את המוצרים שלו וחושבים שכל קמפיין שראו בחו"ל יכול גם להתקיים במדינת ת"א. מנכלים של משרדי פרסום - רובם 0 באינטליגנציה רגשית ויחסי אנוש הלקוחמנהל השיווק - בד"כ פחדן עם ראש קטן אבל אני לא מאשים אותוה יש להם בוס על הראש שלא מבין מהחיים שלו. אותו מעניינת השורה התחתונה כסף ! לסיכום - צריך לעשות חריש עמוק ביחסי משרד פרסום לקוח מהצד של משרדי הפרסום והעובדים שלהם - חברים הגיע הזמן להקים ועד ולשלם שעות נוספות
- 45.אריק 01/07/2014 07:42הגב לתגובה זוזה מתיש אתם חושבים שפרסום תחת כל עץ רענן זה טוב אז אני אומר לכם לא אתם מייצרים אנטגוניזם נגד פרסום שלא במקום ולא במידה
- 44.ארט 01/07/2014 00:28הגב לתגובה זו- למה את עף על עצמך? - למה אתה חושב שמשרדי פרסום מלאים באנשים טובים ולא במנהלים רודנים ומנופחי אגו ? - למה החדשנות שלך מתבטאת תמיד בהנצחת סטריאוטיפים? - למה אתה לא נלחם בשביל הצוות שלך? - למה המילה שלך תמיד יותר טובה ממילה של כל אחד בצוות? - למה אתה כזה יס מן? - למה אתה לא מצ׳פר את הצוות שלך? - למה אתה חושב שאתה מבין בעיצוב יותר מהמעצב שלך? - למה אתה צועק על התקציבאית? - למה הפתרון שלך לכל קמפיין זה פרזנטור סוג זין? - למה אתה תמיד מחפש את המכנה המשותף הכי נמוך? - למה רק החארות והלקקנים מתקדמים בתחום הזה? - למה לעזאזל עוד מעסיקים משרדי פרסום? כשתתחילו לחדש, ליצור ולהתנהג כמו בני אדם אולי תהיה לכם את הזכות לבכות! בנתיים תאכלו ת׳תוכי.
- 43.הלקוחה 30/06/2014 21:11הגב לתגובה זוכפי הנראה וע"פ איכות הכתיבה וחוסר הקריאייטיביות, התשובות בגוף השאלות. כשזה בינוני עד גרוע זה פשוט לא טוב.
- 42.הרבה זמן לא קראתי משהו כ"כ מדויק! (ל"ת)ענת 30/06/2014 20:55הגב לתגובה זו
- 41.אדווה 30/06/2014 20:18הגב לתגובה זומשה בנימין,זה בסיסי+יאריך לך את זמן השהייה באתר.
- כי זה תוכנן על ידי קריאיטיב ולא מהנדס? (ל"ת)oferdesade 01/07/2014 12:40הגב לתגובה זו
- 40.ג'ואי 30/06/2014 19:57הגב לתגובה זולרוב השאלות שלך התשובה היא שככל הנראה לא היית מספיק טוב/חד/חכם. לשאר השאלות שלך התשובה היא שאתה צריך לקחת אחריות על ההצלחות והכישלונות של הלקוח שלך.
- 39.כמה מדויק (ל"ת)אלעד 30/06/2014 19:14הגב לתגובה זו
- 38.אלי 30/06/2014 18:14הגב לתגובה זומנהל שיווק שלוקח משרד פרסום זה כי הוא עצלן או שקיבל שוחד או שהבוס שלו מנחית על הראש שלו פקודות והוא כמו בובה על חוט רוקד בימנו מנהלי השיווק הטובים מבינהם החליטו להביא דרכי פרסום חדשים מעסיקים פרילנסר לכל תחום בעולם הפרסום קריאטיב , חקר שוק , קדם , הפקות , רכש מדיה תתעוררו זה קורה בשוק ורואים תוצאות מדהימות שנותנים למשרד להחליט על מהלכי השיווק מה שמעניין אותו איך הוא מרוויח את ה 50% עמלה או יותר שלו וזה כל ה״ האסטרטגיה השיווקית ״ של המשרדים למינהם שאתם המנהלי שיווק תיזמו תיצרו ותקדמו פתאום תראו שקל לקבל חשיפה עם רעיונות טובים במחירים שפויים כי אין פערים מטורפים בהצלחה חברים
- 37.אחד.. 30/06/2014 18:13הגב לתגובה זוכאחד שעובד במאחורי הקלעים (מערכות מידע) של משרד פרסום מוביל אני יכול להגיד שכולם ממש כולם הולכים אחד נגד השני במקום לעבוד כצוות, לא רק קריאייטיב וניהול לקוח, כולם. זה הזמן להסתכל על עצמכם ולשנות דרך. תהיו תחרותיים כלפי חוץ, לא כלפי פנים.
- 36.המנקה שולחנות 30/06/2014 18:13הגב לתגובה זובתור צופה על המתרחש במשרד הפרסום(לא קריאייטיב ולא תקציבאי אנוכי כי אם הגשר) אנשי הקריאייטיב לרוב בינוניים וממורמרים מהסיבה הפשוטה שהם לא מקבלים תמורה כספית על היותם עבדים של המערכת ולרוב עסוקים בלקדם את עצמם לקאן (ולשם) ובלגרום לטראפיק לג'עג'ע שעתיים עם בריף שהם יכולים לסיים בחמש דקות אם רק יטרחו לקרוא אותו... ובואו נודה על האמת, רובכם סתם סטלנים שחושבים שהמציאו את הגלגל כל פעם שהג'ויינט עולה לכם לראש. לפעמים מה שלקוח מבקש זה באמת מה שהוא צריך (לפעמים גם לא אבל היי...) הלקוח מתנהג למשרד כפי שהמשרד מאפשר לו להתייחס אליו, ולרוב המשרד מאפשר לו להתנהג כמו צ'חלה מהרחוב כי מה אכפת למנכ"ל, הוא בכלל בטוסקנה... אז תאשימו את הוד רוממותם אנשי מפתח במשרד הפרסום (החל מהמנכ"לים ועד למנהלי לקוחות וקריאייטיב) ולא את הלקוח. תגרמו ללקוח לכבד אתכם, אל תבקשו כבוד אם אתם לא מכבדים את עצמכם (מצד שני את זה כל בחורה יודעת ועדיין שוכבת עם גברים בשירותים מטונפים של מועדון אז היי...) ולקוח/ה יקר/ה, זה שאת רוצה להגיע הביתה בשלוש לא אומר שאת צריכה לדבר כמו כלבה לזו שנשארת עד 12 בלילה כדי לסגור לך את ההזמנה לבר מצווה של הבן שלך שבעוד חודשיים. נבלות.
- חחח חזק (ל"ת)תקציבאית 01/07/2014 11:49הגב לתגובה זו
- 35.נינג׳ה אמריקאית 2 30/06/2014 17:43הגב לתגובה זושכלקוח אתה מתמודד עם משרדים שדוחפים לעמדות בכירות אנשים כמוך שמפגינים 0 הבנה בפרסום 0 הבנה בביזנס והגרוע מכל 0 הבנה באיך לעשות דברים אחרת, וזה פשוט מעורר חוסר ביטחון. רק מהשאלות הילדותיות שלך כל לקוח עם קצת שכל צריך ללכת 2 צעדים אחורה בכל מה שקשור באמון במשרדי פרסום או במנהלים המטורללים שלהם. גנדי אמר ׳תהיה השינוי׳ ומה שאתה עושה פה זה להיות הבעיה.
- 34.יגאל 30/06/2014 16:56הגב לתגובה זויום אחד בכנס של הקקטוס או של האפ״י זה יקרה ואז תזכרו שהכתובת היתה על הקיר, אבל לאף אחד זה לא שינה כלום כי העמלות עברו לידי בכירי הענף הצמאים לריכוזיות ולמה להם לשנות שיטה שעובדת כשאפשר פשוט להחליף צוות.
- 33.פרסומאית 30/06/2014 16:40הגב לתגובה זוכנראה שניהם. מצטערת, אני אמורה להיות מהצד שלך אבל אתה פלוץ נפוח ששוכח את העובדה הפשוטה שהפרסום בא לשרת את המוצר, ולא להיפך. אז טיפה צניעות. לא רוצה שישנאו אותי בגלל אנשים כמוך
- נפוח מעצמו (ל"ת)כנ"ל 30/06/2014 17:44הגב לתגובה זו
- 32.מאדאם מדיה 30/06/2014 16:39הגב לתגובה זותקף גם אליכם, זחוחי משרדי הפרסום
- 31.זה נשמע כמו יללות של בן סבר (ל"ת)הרדאר 30/06/2014 16:39הגב לתגובה זו
- טל רביב וטל פרלמוטר כתבו את זה יחד (ל"ת)שי 30/06/2014 17:35הגב לתגובה זו
- טל פרלמוטר 01/07/2014 14:22חלק א' בקלות אפשר לראות שטל רביב לא כתב את זה וזה לפי שאין שיר גדול ברקע או מחזמר פלוס הוא לא מקריין את זה. חלק ב' אם הייתי מכיר אותי היית יודע שהייתי כותב את זה הרבה יותר מצחיק, עם יותר דאחקות ועלבונות על חשבון ציבור חלש. חלק ג' אתה עדיין חתיכת זין. שאפו.
- they needed TWO people to write that???? (ל"ת)oferdesade 01/07/2014 12:24
- שקר כלשהו 30/06/2014 16:59הגב לתגובה זואבל הם אותו שיט ,שתי ילדות בכייניות.
- ראובן 30/06/2014 17:09הוא הכי יהיר
- מכ"ם דופלר 30/06/2014 16:43הגב לתגובה זובינגו !!!
- ממש (ל"ת)חחח 30/06/2014 16:42הגב לתגובה זו
- 30.איש קריאיטיב ותיק 30/06/2014 16:30הגב לתגובה זועם טקסט כזה בנאלי, בכייני וילדותי, לא פלא שלא רצית להיחשף. לקוחות לעד יהיו לקוחות ומה לעשות? קריאייטיב זה לא מה שעושה להם את זה כמו לנו. הם שונים מאיתנו ויש להם מטרות שונות בחיים. זה תמיד היה ככה ותמיד יהיה. גם בארץ וגם בעולם. לכן, העבודה האמיתית שלנו היא לא רק להביא את הרעיונות פורצי הדרך שאנחנו כל כך אוהבים, אלא לדעת למכור אותם בתבונה, בסבלנות, בבגרות ובאחריות. נראה לי שיש לך עוד הרבה מה ללמוד. כרגע, אתה מוציא אותנו, אנשי הקריאייטיב, רע מאד.
- 29.איש שיווק 30/06/2014 16:05הגב לתגובה זורוב מוחלט של משרדי הפרסום מורכב מחובבנים שסיימו קורס קופי בנמל וחושבים שהם לפחות גדעון עמיחי או תרצה גרנות. החובבנים מלאי האגו האלו נקלטים למשרדים בבעלותם של סוחרי סוסים שחושבים שהם יכולים למכור כל שקר ללקוח. צוות משרד הפרסום ממורמר כבירת מחדל ומהר מאוד החובבן לומד שהוא נפש יצירתית בעולם של לקוחות טיפשים שבוחרים לזרוק הצלחה בטוחה לפח כי הם חסרי דמיון. תתבגרו כבר! הבעיה היא שאנחנו לא חיים במד מן או בעולם של 10 מותגים ואם אתם רוצים שהלקוח ייקח רעיון תעבדו לא רק על קופי והמחשה אלא גם על יתרון תחרותי
- 28.חבקוק 30/06/2014 16:01הגב לתגובה זושמישהו בכלל צריך את כל הפרסום הזה ? שצריך להמשיך לטפח ולנפח את תרבות הצריכה שמובילה את האנושות לפשיטת רגל ? אולי הגיע הזמן שבמקום לפרסם ולקדם מוצרים שאנשים לא צריכים רק כדי למלא כיסים של אנשים שכל עניינם הוא למצוץ את הכל לטובתם ... אולי הגיע הזמן שנפרסם ערכים חדשים ... לטובת הציבור ? לטובת כולנו ?
- 27.מעולה 30/06/2014 15:57הגב לתגובה זוקברניטי עולם הפרסום והשיווק בשלוש תגובות שמופיעות כאן פרשו לפניכם את רוב הרעות החולות של הענף הרעוע שנקרא עולם השיווק והפרסום הישראלי. מודל העבודה גבירותיי ורבותיי חייב להשתנות ויפה שעה אחת קודם. חוסר האמון בין מקבלי השירותים לנותני השירותים הוא כה עמוק ויסודי עד שלא נותר אלא להכריז על פירוק ומיסוד מחדש של מודל התגמול בשוק הזה. פרסומאים- תתחילו להתייחס לעצמכם כאל נותני שירותים מקצועיים והתנהגו בהתאם. תנו שירות ראוי ומקצועי וההכרה בוא תבוא. מנהלי שיווק יקרים - גדלו ביצים. ערבו את המנכ"לים שלכם והסבירו להם שהמודל הולך להשתנות. משרדי הפרסום יתוגמלו כמו משרדי עורכי דין ורואי החשבון. זה יעלה בהתחלה יותר אבל בהמשך הדרך זה ישתלם לכולם. בסוף הקופות הרושמות הן המדד. שנותני השירותים יתוגמלו כמוכם גם על הצלחות בקופה הם יהיו יצירתיים. לא תהיה להם ברירה. תעשו טובה לכולם ועשו את הצעד המתבקש.
- 26.פיליפ 30/06/2014 15:54הגב לתגובה זומחכה ליום הזה שלקוחות יקימו מיני משרדים בתוכם. שרותי פלנינג יקבלו מפרילנס מקצוענים וכל השאר יעשה אין האוס. בעידן של היום שלכולם יש גישה למידע למאגרים וכו' אין שום יתרון למשרד פרסום.. גם לא הפקתי
- זה כבר נעשה היום בארץ בכל מיני חברות (ל"ת)דנה 30/06/2014 19:21הגב לתגובה זו
- בוב הבנאי האמיתי 30/06/2014 16:27הגב לתגובה זוזה יתחיל מדיגיטל וימשיך לסטודיו מלא תחת מנהל השיווק.
- מנהל סטודיו 01/07/2014 15:53אשמח לראות את התוצרים והעלויות על כל טעויות הדפוס לאותו מנהל שווק מבריק שיחליט לקחת סטודיו תחתיו. חיים בסרט ער
- ממש לא נכון 30/06/2014 17:00אבל עדיין עדיף לקבל בחינם את השירות ממשרדי הפרסום ולא להעסיק עובדים ולחזק מערכת ייצור/עיצוב/ניהול
- 25.בוב הבנאי האמיתי 30/06/2014 15:49הגב לתגובה זומה חדש? שוב "סמנכ"ל הקריאייטיב" מנסה להצדיק את קיומו במקום להודות בעובדה שכל היום הוא מחזיק את הזין ביד! הלקוחות היום הרבה יותר מקצועיים מהעובדים במשרד הפרסום. התחלופה המהירה וההתפשרות על כוח אדם זול וזמני מוריד את הרמה, גם במשרדי הפרסום הגדולים.
- 24.יניב 30/06/2014 15:47הגב לתגובה זולהכניס מעטפת נוצצת ומצגות בומבסטיות לתוך רעיון בינוני
- 23.מנהל שיווק 30/06/2014 15:47הגב לתגובה זושנייה לצאת מהבועה הקטנה של משרד הפרסום ולהבין שהעולם גדול יותר, ויש בו גם השלכות. אם קצת היית מנסה להבין את זה לא היית כל כך ממורמר
- 22.מנהל שיווק 30/06/2014 15:46הגב לתגובה זוששלחו לי היית מבין... תסתכל במראה לפני שמאשים. פשוט לירוק לבאר שממנה אתה שותה.
- 21.בתור אחד שיודע - כל מילה נכונה ! (ל"ת)אבי 30/06/2014 15:42הגב לתגובה זו
- 20.אחד שהיה שם 30/06/2014 15:38הגב לתגובה זואתם מביאים תקציבאים לפי משקל כשהחלום הרטוב של כל אחד מהם הוא לצבור מעט נסיון ולעזוב. במקומות אחרים בעולם תקציביאי זה אשכרה מקצוע ולא עניין זמני.
- 19.אחד 30/06/2014 15:31הגב לתגובה זואתם גם חבורה של נקמנים עלובים
- 18.עמוס 30/06/2014 15:21הגב לתגובה זואו שאתה מעדיף להמשיך ולהרוויח את המשכורת המנופחת שלך שאיננה קשורה כלל לתוצאות. אתה ושכמותך מחפשים פרסים ופרסום. זו הסיבה שאני כלקוח ממזמן הפסקתי לעבוד מול משרדי פרסום. אגב הקריאיטיב הטוב ביותר והאפקטיבי ביותר שקיבלתי בחיי היה מבמאי חמוד ותותח בסטודיו קטן בדרום תל אביב. על מנת לא לחטוא כמוך ולא לפגוע בפרנסה של אנשים עובדים, אשמור את השמות חסויים
- ראובן 30/06/2014 15:41הגב לתגובה זובשביל מה אתה רוצה שהוא יזדהה? בשביל שתוכל לשנוא אותו באופן אישי? בשביל שתחבל לו בקריירה בעתיד? אתה איש קטן ונקמן!
- 17.מכון שכטר 30/06/2014 15:04הגב לתגובה זוhttps://www.youtube.com/watch?v=AvzFUkEpyGQ
- 16.הוא צודק אבל 30/06/2014 14:56הגב לתגובה זוגם לקוח קצה בסוף הבריף? מנהלי השיווק מזמן חושבים שהם מבינים יותר מאנשי הפרסום איתם הם נפגשים ולצערי לא מעט זה אף נכון. אני אישית עזבתי את עולם הפרסום אחרי לא מעט שנים כי נמאס לי שכל חברי ומנהלי רק התעניינו באיך אפשר להביא איזה גוסט מטופש שיקח אותם לקאן גם אם זה יפגע בקמפיינים אחרים של אותו מותג. קידום אישי זה לא מילה גסה אבל כשזה הפך למהות הכל אני כבר לא מצאתי את עצמי שם.
- 15.אני 30/06/2014 14:32הגב לתגובה זולמה? למה? למה? ממש כמו משל השניצל של יאיר לפיד כולנו תרנגולות בתוך כלוב שפעם היה בו זהב והיום הוא נלקח לטובת הבוסים, אולי כדאי להפנות את השאלות האלו אליהם
- 14.ברוריה 30/06/2014 14:25הגב לתגובה זוגם משרדי הפרסום והצוות המנהלתי שלהם הם חבורה של צבועים שמוכנים לגרום לעובד לא ללכת להלוויה של אחותו ורק בתנאי שהבריף המאוד עלוב או העיצוב לדף של היום הולדת של העובדת מספר 334567 יצא לפועל בצורה הכי רדודה ומשעמעת ורק כי היה קשה לתקציבאית להוציא את הלשון מהתחת של הלקוח ולהסתכל על המסכן שעובד 12 שעות ביום עם משכורת של קופאי בסופר.
- כי המשכורת של התקציבאית "כל כך גבוהה" (ל"ת)מיכל 30/06/2014 17:50הגב לתגובה זו
- 13.אני 30/06/2014 14:17הגב לתגובה זומסכים עם כל מילה ואני הייתי מפנה את השאלה למה? לבוסים שלך שמקבלים המון כסף ולא מעמידים את הלקוחות במקום!
- 12.חומי 30/06/2014 14:16הגב לתגובה זוגם שיווק גם לקוחות כולם בוכים בוכים צועקים צועקים שמישהו יביא לי פופקורנוש
- 11.קופירייטרית שנמאס לה 30/06/2014 14:16הגב לתגובה זולמה אתם תמיד מתעמרים בנו? למה אתם תמיד חושבים שהמצאתם את הגלגל? למה אתם לוקחים קרדיט? למה אתם הולכים ב 4 הבייתה ונותנים לנו - אלה שמשלמים להם במקרה הטוב שליש מכם, להישאר עד השעות הקטנות בשביל מודעת פייסבוק? למה אתם לא מלמדים אלא רק כועסים? למה אתם חושבים שאתם יותר טובים מאמא תרזה? בקיצור, לך תישן על האף מנהל קריאטיב חוצפן. לפני שאתה יוצא על מנהלי שיווק תעשה בדק בית ותראה איך אתה (!!!) מתנהג לעובדים שלך.
- 10.מנהל שיווק 30/06/2014 14:15הגב לתגובה זותודה רבה לך שאתה מוכיח שוב כמה שאנשי הפרסום בארץ לא מבינים דבר ולמה התעשייה הזאת קורסת. מה לעשות שקורס קופי של חודשיים בנמל עוד לא עושה אותך גאון אסטרטגי ואתם לא מבינים שקמפיין פרסומי זה חלק קטן מהדבר שקוראים לו אסטרטגיה שיווקית של חברה או מוצר. אתם סך הכל קבלני ביצוע של הליך קד"מ - וכדי שתבינו את זה.
- !!! 30/06/2014 16:35הגב לתגובה זוקבלני ביצוע של קד"מ?- לא זה מקצוע אחר. יש פרסום ויש קד"מ. לימודי קופי בשביל להיות גאון אסטרטגי?- לא, אתה שוב מתבלבל, יש פלנר ויש קופי. בקיצור, תודה רבה לך שאתה מוכיח שוב כמה שאתם לא מבינים דבר וחצי דבר בפרסום ובעבודה שאנחנו עושים. זו הסיבה לזלזול שלכם, לשעות המטורפות שלנו ולהיותו של הפרסום בארץ בינוני מינוס.
- וכדאי* (ל"ת)קופירייטרית 30/06/2014 15:09הגב לתגובה זו
- וכדאי* (ל"ת)קופירייטרית 30/06/2014 15:03הגב לתגובה זו
- אנחנו קטנים? תלמד עברית קודם (כדי?) (ל"ת)אדי 30/06/2014 14:51הגב לתגובה זו
- 9.מנהלת שיווק שנמאס לה 30/06/2014 14:06הגב לתגובה זואיך זה שתמיד, אבל תמיד אתם תציעו אופציות מיושנות? איך זה שתמיד כל מצגת קריאיטיב שלכם נראית כאילו היא נעשתה ברגע האחרון? (כי כנראה היא באמת נעשתה ברגע האחרון) למה לא מגייסים אצלכם עוד כח אדם, ולא – לא כח אדם זול אלא אנשים שבאמת יודעים את העבודה. למה אתם מעסיקים עובדים ממורמרים שחושבים רק איך ללכת הביתה בסוף היום כי גם ככה לא משלמים להם מספיק? – וככה זה נראה למה כל כח האדם הטוב שלכם עובר לצד של הלקוח? / או לפרילאנס? למה הצוות שמלווה אותנו מתחלף כל שני וחמישי? למה תמיד אתם חושבים על הדאחקה ומשחק המילים ולא על פתרונות יצירתיים באמת לבריפים שקיבלתם? למה אתם אף פעם לא חושבים איזה נזק תדמיתי אתם יכולים לעשות למותג? למה אתם לא מציעים רעיונות בלי שמבקשים מכם? למה התקציבאיות שלכם תמיד נותנות דד ליינים שאתם לא עומדים בהם? למה זה נראה לכם לגיטימי לא להודיע שהבריף מתעכב או לחילופין - להתקשר למנהלת השיווק באמצע הלילה להגיד לה שהבריף מתעכב? למה אתם לא מעסיקים אנשים מספיק מקצוענים – בעצם, זה ברור – כי הם ידרשו יותר כסף. למה אתם חושבים שאתם מכירים את המותג יותר טוב ממנהל השיווק שעובד בו כבר כמה שנים? למה אתם מתעקשים להתווכח על כל דבר? למה אתם חסרי דמיון? למה אתם חסרי סגנון? למה אתם חסרי ייחודיות? למה אתם מרוויחים מהמדיה ולא מהקריאיטיב שאתם עושים? כל המודל העסקי הזה הוא הבעיה הגדולה למה אתם חושבים שאנחנו נגדכם? -למה הכללתי את כל משרדי הפרסום? כי לא הייתה לי ברירה. חלקכם הקטן יחסית (לצערי) עושה עבודה מדהימה. הלוואי והיו עוד כמוכם.
- סבתא 30/06/2014 15:16הגב לתגובה זואיזו תגובה מתוחכמת! וואוו כבר יכולת לרשום: "די! אתה! אותך לאמא" ולגמור עם זה
- את גדולה (ל"ת)טל 30/06/2014 14:58הגב לתגובה זו
- מנהלת שיווק 30/06/2014 14:15הגב לתגובה זוהייתי מוסיפה לזה... למה אתם לא מבינים ששיווק בלי מכירות לא יכול לעבוד! ושבסוף צריך למכור את המוצר ולא רק לזכות בפסטיבל קאן????
- 8.מנהל שיווק 30/06/2014 14:05הגב לתגובה זוהאמת, אתה שואל שאלות מאוד נכונות וכל מנהל שיווק צריך לעצור רגע ולשאול את עצמו את השאלות הללו. אך, באותה מידה צריך לשאול את משרדי הפרסום כמה באמת ערך מוסף אתם מביאים? מתי יצאתם מהגימיק המגניב, למדתם לעומק את המוצר והצרכנים ובאמת הבאתם תובנה? למה אתם מוכנים לפתוח רגליים כמו בחורה שעוסקת במקצוע העתיק בעולם ולא להילחם על האמת שלכם, גם במחיר של אובדן קמפיין/לקוח? האמת היא שאנחנו עם שמסתפק בבינוניות ולא אוהב לרדת לעומקם של דברים באמת, הכל חפיף ופועל יוצא של זה משליך על השאללות שהעלית (כמו גם על הכלכלה, הספורט והתרבות שלנו). מתי זה ייפתר? כשמנהלי שיווק יהיו מוכנים לשלם על קראייטיב כשנבין שבכל מקצוע יש מקצוענים ויש חובבנים ועל מקצוענות צריך לשלם כנעבור לעבוד בתוכניות שנתיות אמיתיות כשמשרדי פרסום יהיו מקצוענים, יבינו את הלקוח ששלהם ואת הצרכנים שלו ולא יחפפו כשמשרדי הפרסום יתנהגו לעובדים שלהם כמו שצריך כשמנהלי משרדי הפרסום יעיזו לעמוד מול לקוח. בקיצור, חכה למשיח או תעשה רה-לוקיישן
- 7.מנהלת שיווק שנמאס לה 30/06/2014 14:05הגב לתגובה זואיך זה שתמיד, אבל תמיד אתם תציעו אופציות מיושנות? איך זה שתמיד כל מצגת קריאיטיב שלכם נראית כאילו היא נעשתה ברגע האחרון? (כי כנראה היא באמת נעשתה ברגע האחרון) למה לא מגייסים אצלכם עוד כח אדם, ולא – לא כח אדם זול אלא אנשים שבאמת יודעים את העבודה. למה אתם מעסיקים עובדים ממורמרים שחושבים רק איך ללכת הביתה בסוף היום כי גם ככה לא משלמים להם מספיק? – וככה זה נראה למה כל כח האדם הטוב שלכם עובר לצד של הלקוח? / או לפרילאנס? למה הצוות שמלווה אותנו מתחלף כל שני וחמישי? למה תמיד אתם חושבים על הדאחקה ומשחק המילים ולא על פתרונות יצירתיים באמת לבריפים שקיבלתם? למה אתם אף פעם לא חושבים איזה נזק תדמיתי אתם יכולים לעשות למותג? למה אתם לא מציעים רעיונות בלי שמבקשים מכם? למה התקציבאיות שלכם תמיד נותנות דד ליינים שאתם לא עומדים בהם? למה זה נראה לכם לגיטימי לא להודיע שהבריף מתעכב או לחילופין - להתקשר למנהלת השיווק באמצע הלילה להגיד לה שהבריף מתעכב? למה אתם לא מעסיקים אנשים מספיק מקצוענים – בעצם, זה ברור – כי הם ידרשו יותר כסף. למה אתם חושבים שאתם מכירים את המותג יותר טוב ממנהל השיווק שעובד בו כבר כמה שנים? למה אתם מתעקשים להתווכח על כל דבר? למה אתם חסרי דמיון? למה אתם חסרי סגנון? למה אתם חסרי ייחודיות? למה אתם מרוויחים מהמדיה ולא מהקריאיטיב שאתם עושים? כל המודל העסקי הזה הוא הבעיה הגדולה למה אתם חושבים שאנחנו נגדכם? -למה הכללתי את כל משרדי הפרסום? כי לא הייתה לי ברירה. חלקכם הקטן יחסית (לצערי) עושה עבודה מדהימה. הלוואי והיו עוד כמוכם.
- מנהלת שיווק שאוהבת 01/07/2014 11:09הגב לתגובה זואני אוהבת משרדי פרסום וצוותי הקראטיב כמו המדיה והתקציבאות הם חלק בלתי נפרד מהיום יום שלי, רק שלעיתים אני לא חלק בלתי נפרד מהיום יום שלהם. אני אוהבת רעיונות חדשים ומעיזים, רק שלעיתים התקציב לייצר אותם אינו עולה עם מסגרת התקציב הנתונה, או שנוסה בעבר ולא צלח, או שאינו מתאים תפעולית... אין לי או חברי למקצוע שום אג'נדה סודית של בואו נהרוס לצוות המשרד את התור לרופא / למסיבת סיום / לחתונה, גם לי יש חיים... גם לי לא מתאים לעבוד בשישי שבת אבל לפעמים זה קורה. תנו לנו קרדיט שאם פסלנו כיוון זה לא כי בא לנו להקיז למשהו דם, זה כי זה לא מתאים לקהל, למותג ולשיקוליים שיווקיים, ותמיד נשמח להסביר, תנו לנו קרדיט שאנחנו מכירים קמפיינים מהעולם ולכן כשאתם מגיעים עם קמפיין מועתק נדע לזהות, כך גם כשאתם מגיעים עם בורדים של קמפין שהצעתם ללקוח אחר ושהוא פסל ואז הדבקתם עליו את המוצר / מותג שלנו... אנחנו מבינים שלחשוב לוקח זמן אבל אל תבואו אלינו חודשיים אחרי שמבקשים כיוון בקטע של התחלפו צוותים אנחנו מכניסים משהו לענינים, ובתקציבים תביאו משהו שיעשה שינוי שיהיה אפקטיבי, יש כילים למדוד, כמי שזכתה לעבודה עם צוותים רבים ורובם אמוד מקצועיים יש לי הרבה כבוד והערכה לעבודה הקשה, אבל אל תזלזלו בצוותי השיווק , אנחנו לא הפקידים האפורים, גם אנחנו רוצים הצלחות, תוצאות ועבודה מקצועית, וחובת ההוכחה על כולנו.
- למה עוד לא למדת להשתמש בדבר הזה שנקרא אינטרנט (ל"ת)יואב 30/06/2014 14:23הגב לתגובה זו
- 6.אני 30/06/2014 13:50הגב לתגובה זורוב הלקוחות שנתנו חופש למשרד הפרסום רק זכו. אני אומר רוב כי יש גם משרדים גרועים
- 5.מי זה??????????? מישהו יודע? (ל"ת)מי זה? מי זה? מי זה? 30/06/2014 13:47הגב לתגובה זו
- 4.תכלס 30/06/2014 13:46הגב לתגובה זותכלס הבן אדם צודק פעמיים. גם בדברים שהוא כתב וגם בזה שהוא לא יזדהה כי זה יגמור לו את הקריירה.
- 3.למה? 30/06/2014 13:40הגב לתגובה זוזה נשמע כמו טל רביב
- טל רביב היה מזדהה בשמו אדיוט (ל"ת)טל רביב 30/06/2014 16:26הגב לתגובה זו
- ספין? אם לא אחלה.... (ל"ת)רביב טל 30/06/2014 17:46
- מקאן 30/06/2014 14:45הגב לתגובה זונשמע דווקא כמו איתי גלאון או בעצם מעודן מדי בשבילו :)
- 2.מזדהה 30/06/2014 13:35הגב לתגובה זומזדהה עם כל מילה... וגם אמרתי את זה בפנים ללא מעט סמנכ"לי שיווק.
- אז למה אתה לא מזדהה? (ל"ת)אתה גיבור 30/06/2014 14:12הגב לתגובה זו
- 1.למה אתה פחדן ומדבר בעילום שם? (ל"ת)למה 30/06/2014 13:34הגב לתגובה זו