איידס משאיר מזכרת
צילום: יח"צ

סקס לא מוגן משאיר מזכרת שלא תרצו לקחת אתכם: y&r בקמפיין בארים חדש

משרד הפרסום תרם את חבילת המדיה בה זכה במסגרת תחרות פרסום של 'לוקיישן' לועד למלחמה באיידס. הקמפיין יעלה במאות בארים ומועדונים
משה בנימין | (3)

משרד הפרסום y&r ישראל שמזה שנים מטפל בתקציב הפרסום של הוועד למלחמה באיידס (וגם זכה באמצעותו בפרסים רבים על עבודותיו לארגון) מראה את נאמנותו כשהחליט לתרום את חבילת המדיה בה זכה לטובת קמפיין בארים חדש לרגל פתיחת חודש המודעות לבדיקות HIV/איידס.

הקריאייטיב בקמפיין המודעות החדש הוא תחת הקונספט של "סקס לא מוגן עלול להשאיר מזכרת. גשו להיבדק". המודעה מציגה את כדורי הבדולח המוכרים לתיירים ממקומות רבים בעולם, בהם מוצגים מיניאטורות של אייקונים מקומיים, ונמכרים כמזכרות פופולריות. על דרך זו, מוצגת מחלת האיידס כמזכרת שאף אחד לא רוצה שתשאר עימו.

הקמפיין יעלה במעל ל-100 בארים ומועדונים מובילים ברחבי הארץ. הכרזות יתלו במוקדי בילוי מרכזיים בערים: ירושלים, תל אביב, באר שבע, גבעתיים, רחובות, חיפה, ראשון לציון, הרצליה, רעננה, אשקלון, נס ציונה, וחולון.

כאמור, הקמפיין התאפשר לאחר שהמשרד y&r ישראל זכה בחבילת מדיה במסגרת תחרות פרסום מטעם חברת המדיה 'לוקיישן'. "מסקרים שערכנו ישנו אחוז משמעותי באוכלוסייה המקיים יחסי מין מזדמנים לא מוגנים, רבים מהם צעירים, ואחת הדרכים המרכזיות לבלום את התפשטות הנגיף היא איתור אנשים החיים עם HIV והנגשת הטיפול הרפואי עבורם. אנחנו קוראים לאנשים שקיימו יחסי מין לא מוגנים לגשת ולהיבדק גם בשביל בריאותם וגם בשביל בריאות הפרטנרים המיניים שלהם" אומר ד"ר יובל לבנת, מנכ"ל הוועד למלחמה באיידס. עוד הוא הוסיף "אנחנו רוצים להודות ל- y&r ישראל על תרומתם המתמשכת להעלאת המודעות הן בתרומת חבילת הפרסום והן על הקראייטיב".

בהמשך החודש צפויים בוועד למלחמה באיידס לצאת למבצע 'ביעור ספק', שבו יינתנו 50% הנחה על בדיקות HIV/איידס מהירות ואנונימיות במהלך חול המועד של חג הפסח. כמו כן, במשרד עתידים להמשיך את הקמפיין באופן ייחודי עם חלוקת כדורי בדולח כגון אלו המופיעים במודעה. כדורים אלו מיוצרים בימים אלו בסין ועם הגעתם יוצבו במקומות בילוי ברחבי הערים הגדולות.

קרדיטים: מנהל קריאייטיב ראשי: גיא בר, מנהל קריאייטיב: דרור נחומי, קופי: עוז פרנקל, צילום: מנחם רייס, אמנית: לנה גוברמן, ארטדיירקטור: שי ישראל, ניהול לקוח: מורן דרזי, הלית קראוס, הפקה: שירה רובס, לירונה ספיבק.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    סתם מישהו 10/04/2014 09:53
    הגב לתגובה זו
    עוז פרנקל
  • 2.
    מנחם רייס 09/04/2014 20:57
    הגב לתגובה זו
    מקסים, רק חבל שלא טרחו לרשום בקרדיטים גם את שמו של הצלם: מנחם רייס שתרם מזמנו ומיכולותיו למען מטרה חשובה זו.
  • 1.
    מגניב :) (ל"ת)
    שמיל 09/04/2014 19:26
    הגב לתגובה זו
שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.

משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשת

משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק

לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד. 


לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.