פתקי הצבעה בחירות מקומיות קלפי
צילום: צילום: אלכסנדר כץ

'בלי 3 ראשי עיר שנאשמים בפלילים, התקשורת לא הייתה מכסה את הבחירות'

יועץ התקשורת אביב בושינסקי מהאקדמית אונו, מסביר את אחוזי ההצבעה הנמוכים, ואיך אפשר להעלות אותם. וגם למה התקשורת "שונאת ש"סניקים"
אלכסנדר כץ | (3)

מה יכול לעודד את הישראלים להצביע? אם זה תלוי באביב בושינסקי, יועץ תקשורת לשעבר ומרצה בקריה האקדמית אונו, האחריות מוטלת על התקשורת. בשיחה עם אייס אומר בושינסקי, כי "מה התקשורת לא מציפה, לא קיים".

ולמה הוא מתכוון? "אם התקשורת מחליטה לכסות את קופיקס, אז זה מחייב את כל הרשתות להתייחס לאותה רשת. אם התקשורת לא הייתה מכסה את קופיקס, אז לא בטוח כמה היו יודעים מקיומה של הרשת", אומר בושינסקי לאחר שנודע כי ממוצע ההצבעה הארצי עמד על כ-50%. "בנוגע לבחירות המקומיות, היא החליטה שזה לא מעניין אותה, כי זה יותר מדי מקומי, ואולי מה שקורה ברמת גן לא יעניין את השאר. תאמין לי, אם לא היו 3 ראשי ערים שנאשמים בפלילים, אז התקשורת לא הייתה מכסה הבחירות, וכנראה שאף אחד לא היה יודע בכלל שיש בחירות. בזכותם ידענו שיש בחירות כי כל יום ראינו את שלומי לחיאני בטלוויזיה".

פתאום יום לפני הבחירות שומעים על ירי במועמד בלוד, מישהו יודע מה קורה שם בכלל? בבחירות שומעים שבית שמש חצויה ואולי אפילו תפוצל ל-2 ערים - חרדית וחילונית. ידענו מזה? אנחנו לא מתעניינים, וזה בדיוק הנקודה שהתקשורת צריכה להיכנס אליה", טוען בושינסקי. "הנה, הקמפיין של רונן המתלונן היה טוב, אבל מעט מדי ומאוחר מדי. בוא נעשה פינה במשך חודשים על חודשים מעין הפקעת שידור על ידי הרגולטור לטובת מה שקורה ברשויות המקומיות והעיריות".

"התקשורת נתפסה לנישות - הפלילי והקומבינה, כי זה דבר שהיא אוהבת לעסוק בו. אבל אני באמת מאמין שיש לה גם שליחות מסוימת, שליחות חברתית, אז כמו שיש פינת תרבות בטלוויזיה, אז שתהיה פינת בחירות מקומיות גם אם אין לזה רייטינג, אז הרגולטור צריך לחייב אותה. אם רוצים שאנשים יהיו מעורבים בחיים פה, אז צריך לרתום את התקשורת לצורך זה".

לבושינסקי גם בטן מלאה על התנהלות התקשורת בסיקורו של משה ליאון, שהפסיד שלשום לניר ברקת בבחירות בירושלים. "גילוי נאות - אנחנו ידידים ועבדו יחד אצל נתניהו בקדנציה הראשונה שלו בראשות הממשלה, אבל בחרו להציג אותו באור שלילי, וזה בגלל שיש אנשים שהתקשורת לא אוהבת, למשל את דרעי וליברמן. הציגו כאילו ליאון הוא קומבינה, כאילו הוא בובה של דרעי וליברמן, אבל מסתבר שהקומבינה הגדולה הייתה של ברקת עם המתמודד החרדי חיים אפשטיין שקיבל כמה אחוזים (ערוץ 10 פרסם כי ברקת סיכם עם אפשטיין כי הוא לא יסיר את מועמדותו, ימשוך קולות מליאון, וימונה לסגן ראש העירייה, א"כ)".

לדבריו, "התקשורת לא אוהבת ש"סניקים, היה קמפיין מתוזמן של התקשורת, בעיקר של מעריב. התקשורת תפסה צד ברור, בגלל שהיא חילונית ושונאת את דרעי".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אביב בושינסקי-לך תמכור חמוצים! (ל"ת)
    שונא שקרנים 24/10/2013 19:20
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שלי 24/10/2013 18:00
    הגב לתגובה זו
    בחלק השני אני באמת חושבת שליאון זה קומבינה שלא הייתה צריכה להיעשות
  • 1.
    דכאון 24/10/2013 17:15
    הגב לתגובה זו
    עוד מעט אני אלך לשירותים כי יש פרסומת לנייר טואלט בשירותים. אנשים - קחו אחריו תעל עתידכם!! נמאס מהשטיפת מוח
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.