הפוטש// שילוח לא מתנצל, אבל מצהיר: אבי בניהו לא היה קשור ל"מסמך הרפז"
נשיאת בית המשפט המחוזי מרכז בלוד, השופטת הילה גרסטל, אישרה אתמול (יום ב') את הסכם הפשרה בין אבי בניהו למקאן אריקסון ואילן שילוח, במסגרתו שילוח מקאן מצהירים כי לא הייתה להם כוונה לקשור בין בניהו לבין "מסמך הרפז" ואילו שילוח עצמו יתרום סכום כסף גדול ליחידה קרבית של צה"ל, אולם הוסכם במסגרת הגישור כי לא תהיה התנצלות כפי שדרש במקור בניהו בכתב התביעה. לפני כחודש החלו שיחות לא רשמיות בין הצדדים במסגרת
כזכור, הפרשה התפוצצה עם פרסום מודעות הפוטש בעיתונים הארץ וידיעות אחרונות הנוגעת ל"מסמך הרפז". בניהו דרש מבית המשפט להורות לנתבעים לחשוף את זהות הגורם שיזם, הזמין ומימן את המודעות, לשלם פיצויים בסך 2.5 מיליון שקל לצרכי אגרה בתוספת הפרשי ריבית והצמדה בגין הנזקים הישירים והעקיפים שנגרמו לתובע, כאשר בניהו העריך על פי כתב התביעה כי הנזק שנגרם לו עומד על 4 מיליון שקלים, להורות לנתבעים לפרסם מודעת תיקון והכחשה בכל אחד מ-2 העיתונים.
במודעה שפורסמה בעיתון תחת הכותרת "הפוטש בקריה הצליח (כנראה)", ובעקבותיה פנה בניהו לבית המשפט נכתב בין השאר: "חבורת גבי אשכנזי, אבי בניהו, הרפז ועיתונאי החצר שלהם עומדים לנצח ולסכל את בחירתו הדמוקרטית של גלנט לרמטכ"ל; מבקר המדינה תאב הפרסום האישי דחק עצמו לעסוק בנושא לאחר שהתחייב לא לעשות כן וניפח טעות מנהלית מ-2003 לשקר גדול".
בסופו של דבר
בהסדר הפשרה נכתב כי "לאחר ששילוח נענה לבקשתו של בניהו וחשף כי הוא העובד מאחורי המודעות 'הפושט בקריה הצליח (כנראה)', שפורסם בעיתונים 'הארץ' ו'ידיעות אחרונות', הוצע לצדדים על ידי בית המשפט והצדדים מסכים שמתוך הכרה בחשיבות סיום התיק ובשל הרצון לפעול לטובת מדינת ישראל בכלל ולטובת צה"ל ומפקדיו בפרט, יסתיימו ההליכים בתיק לשון הרע שהגיש בניהו נגד שילוח ונגד מקאן באופן שהמחלוקות העקרוניות בין הצדדים לא יוכרעו בבית המשפט".
עוד נמסר כי "ברוח הרצון הטוב והגם שהצדדים מסכימים שהמחלוקות העובדתיות יוותרו ללא הכרעה", מבהירים שילוח ומקאן כי לא הייתה כוונה שישתמע מהמודעות כי בניהו היה מעורב בכתיבת והפצת מסמך הרפז, ולא הייתה כוונה לקשור אותו למסמך זה. בנוסף, "ברוח של רצון טוב", הצהיר שילוח כי יתרום 50 אלף שקלים ליחידה צה"לית.
סוגיה מעניינת היא מעורבותו של איש יחסי הציבור רני רהב בפרשה. הבוקר היה זה הוא שהפיץ בקרב העיתונאים את הסכם הגישור בין בניהו לשילוח ומקאן. לאייס נודע כי בין הצדדים ישנה חשדנות גדולה, והוחלט כי גורם שלישי שאינו מעורב בפרשה, דהיינו רהב, היה זה שיפיץ את הידיעה. יוזכר כי את שילוח מלווה תקשורת זמיר דחב"ש משלום תל אביב, ואת בניהו מלווה אלי שקד משקד תקשורת.
- 1.אפס טוקבקים...אבי בניהו לא מעניין אף אחד (ל"ת)אסטרטג דמיקולו 20/10/2013 23:23הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
