אבי בניהו
צילום: צילום: אלכסנדר כץ

הפוטש// שילוח לא מתנצל, אבל מצהיר: אבי בניהו לא היה קשור ל"מסמך הרפז"

במסגרת גישור הצהירו שילוח ומקאן כי לא התכוונו לקשור בין דו"צ לשעבר להפצת המסמך, ואילו בניהו ימשוך את תביעתו. ואיך קשור רני רהב לפרשה?
אלכסנדר כץ | (1)

נשיאת בית המשפט המחוזי מרכז בלוד, השופטת הילה גרסטל, אישרה אתמול (יום ב') את הסכם הפשרה בין אבי בניהו למקאן אריקסון ואילן שילוח, במסגרתו שילוח מקאן מצהירים כי לא הייתה להם כוונה לקשור בין בניהו לבין "מסמך הרפז" ואילו שילוח עצמו יתרום סכום כסף גדול ליחידה קרבית של צה"ל, אולם הוסכם במסגרת הגישור כי לא תהיה התנצלות כפי שדרש במקור בניהו בכתב התביעה. לפני כחודש החלו שיחות לא רשמיות בין הצדדים במסגרת הליך גישור. בתחילה גורמים בסביבת מקאן הצהירו כי לא מדובר כלל בגישור, אולם מתברר כי דברים אלו לא היו מדויקים.

כזכור, הפרשה התפוצצה עם פרסום מודעות הפוטש בעיתונים הארץ וידיעות אחרונות הנוגעת ל"מסמך הרפז". בניהו דרש מבית המשפט להורות לנתבעים לחשוף את זהות הגורם שיזם, הזמין ומימן את המודעות, לשלם פיצויים בסך 2.5 מיליון שקל לצרכי אגרה בתוספת הפרשי ריבית והצמדה בגין הנזקים הישירים והעקיפים שנגרמו לתובע, כאשר בניהו העריך על פי כתב התביעה כי הנזק שנגרם לו עומד על 4 מיליון שקלים, להורות לנתבעים לפרסם מודעת תיקון והכחשה בכל אחד מ-2 העיתונים.

במודעה שפורסמה בעיתון תחת הכותרת "הפוטש בקריה הצליח (כנראה)", ובעקבותיה פנה בניהו לבית המשפט נכתב בין השאר: "חבורת גבי אשכנזי, אבי בניהו, הרפז ועיתונאי החצר שלהם עומדים לנצח ולסכל את בחירתו הדמוקרטית של גלנט לרמטכ"ל; מבקר המדינה תאב הפרסום האישי דחק עצמו לעסוק בנושא לאחר שהתחייב לא לעשות כן וניפח טעות מנהלית מ-2003 לשקר גדול".

בסופו של דבר אילן שילוח כי הוא שעומד מאחורי המודעות, ולכן ביקש בניהו להסיר את 'הארץ' ו'ידיעות' מכתב התביעה.

בהסדר הפשרה נכתב כי "לאחר ששילוח נענה לבקשתו של בניהו וחשף כי הוא העובד מאחורי המודעות 'הפושט בקריה הצליח (כנראה)', שפורסם בעיתונים 'הארץ' ו'ידיעות אחרונות', הוצע לצדדים על ידי בית המשפט והצדדים מסכים שמתוך הכרה בחשיבות סיום התיק ובשל הרצון לפעול לטובת מדינת ישראל בכלל ולטובת צה"ל ומפקדיו בפרט, יסתיימו ההליכים בתיק לשון הרע שהגיש בניהו נגד שילוח ונגד מקאן באופן שהמחלוקות העקרוניות בין הצדדים לא יוכרעו בבית המשפט".

עוד נמסר כי "ברוח הרצון הטוב והגם שהצדדים מסכימים שהמחלוקות העובדתיות יוותרו ללא הכרעה", מבהירים שילוח ומקאן כי לא הייתה כוונה שישתמע מהמודעות כי בניהו היה מעורב בכתיבת והפצת מסמך הרפז, ולא הייתה כוונה לקשור אותו למסמך זה. בנוסף, "ברוח של רצון טוב", הצהיר שילוח כי יתרום 50 אלף שקלים ליחידה צה"לית.

סוגיה מעניינת היא מעורבותו של איש יחסי הציבור רני רהב בפרשה. הבוקר היה זה הוא שהפיץ בקרב העיתונאים את הסכם הגישור בין בניהו לשילוח ומקאן. לאייס נודע כי בין הצדדים ישנה חשדנות גדולה, והוחלט כי גורם שלישי שאינו מעורב בפרשה, דהיינו רהב, היה זה שיפיץ את הידיעה. יוזכר כי את שילוח מלווה תקשורת זמיר דחב"ש משלום תל אביב, ואת בניהו מלווה אלי שקד משקד תקשורת.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אפס טוקבקים...אבי בניהו לא מעניין אף אחד (ל"ת)
    אסטרטג דמיקולו 20/10/2013 23:23
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.