UNDER 40: "הצרכן רוצה כל תוכן על כל מכשיר בכל מקום ובכל זמן שנוח לו"
הצופים הם יוזרים, עורך התוכן לא נפרד מסמנכ"ל הטכנולוגיות, כל הפטלפורמות משתלבות אחת בתוך השנייה, משחקי הרעב פוגשת את מראה שחורה. הטלוויזיה החדשה כבר כאן, וקשת יחד עם SCREENZ, מובילות אותה עם הטכנולוגיה של הכוכב הבא.
אלי אוזן, רווק בן 32, מייסד ומנכ"ל קבוצת THE BOX ויו"ר SCREENZ, מסביר למדור השבועי של אייס UNDER40, איך עושים את זה בעצם.
1. מי/ מה הכי אנדר רייטד בתחום שלך?
הכי פחות מוערך בתעשייה זו ההתייחסות לעתיד, או יותר נכון - היכולת לשחרר את ההווה. היכולת של חברות, ממפרסמים ועד לגופי שידור, לאמץ את השינויים שמכתיב היוזר החדש, הן ברמת מודלים עסקיים ומוניטיזציה, ועד לתוכן ולשיטות ההפצה. אם ניקח לדוגמא את עולם הצילום, בעשור האחרון הוכפל יותר מפי 4 כמות התמונות שמצולמות בארה"ב, מ-90 מיליארד ל-400 מיליארד בשנה. ככה שהציפייה היא שחברות כמו קודאק ופוג'י ששלטו בשוק יגדלו ויצמחו. בפועל קרה ההפך, הן לא זיהו את גל הסמארטפון של מצלמה בכל כיס, שיתוף תמונות על גבי ענן, תמונות מבוססות מיקום וכו'. מה שקרה עם אינסטגרם ופיקאסה יכלו היה להיות שלהן. למרות כל הכסף שהיה שם באותה תקופה, בחברות האלה העדיפו לאחוז בקרנות המזבח, במקום ליצר פעילויות מהסוג הזה ולקחת בעצמן את השוק למקום שבו הוא ימצא בעתיד. כך גם קרה בתעשיית המוזיקה והספרים - וקורה היום לגופי השידור והתוכן.
2. מה הכי אובר רייטד בתחום שלך?
הקיים, המוכר, "הבטוח", רעיונות מוכרים. יש ציטוט של מלחין בשם ג ון קייג', שמסכם את זה לא רע: "אינני מבין מדוע אנשים פוחדים מרעיונות חדשים, אני פוחד מהישנים". אם זה בפרסום, אלה יהיו אותן אסטרטגיות ואותם כלי שיווק. אם זה בתוכן - אז אותם קונספטים ופורמטים על גבי אותן פלטפורמות.
3. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
קשה לי לשים את האצבע, יש כמה וכמה פיקים מדהימים, במיוחד בתחום שלנו. ככה שדווקא העבודה היומיומית היא שמסמלת עבורי הישג משמעותי. סוג של התקדמות רוחבית כזו, כשהיומיום שלך משתנה. כמו הקמת פעילות בטריטוריה חדשה או התחלת עבודה שוטפת עם מותג או גוף שידור נוסף.
4. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
יש כמה כאלה פה ושם. אבל בדיעבד אתה מבין שהם הובילו לדברים טובים. אם זו פרזנטציה בהונג קונג שהאנגלית נעלמה לי מול 17 איש ממותג גדול למשל - אבל מזה נוצרו דברים. למחוק זה בעייתי, דבר מוביל לדבר, למרות שבאותו הרגע הייתי מוחק בשמחה.
הקים את THE BOX בגיל 21. אלי אוזן
5. Screenz ו-THE BOX אחראיות על פיתוח המנגנון של הצבעת הצופים בלייב ב
מבחינה תכנית - קשת מחדשת בצורה משמעותית. לראשונה בעולם הצופים לא רק מעורבים בתכנית, הם שולטים על הנרטיב שלה. זה לא מצביע "פאסיבי" ששולח SMS למתמודד שהוא רוצה שיזכה, אלא מבנה התוכן הוא שאסי עזר מבקש מהצופים לעשות צ'ק אין, כלומר יש פה החלטה פסיכולוגית להיות שופט, והצופים שולטים בכל הביצועים. הכוח עבר כמעט כולו לידיים של הקהל. הצופים הם שופטים - והטלוויזיה והדיגיטל הם יחידה אחת.
6. 'משחקי הרעב' פוגש את 'מראה שחורה'?
יש בזה משהו. המתמודד עומד מול מסך אלקטרוני עצום, ורואה את היוזרים שכרגע מגיבים לזה. היוזרים מתחברים דרך אפליקציה ומופיעים על המסך בן אם הצביעו בעד או נגד. כש-75% מהם הצביעו בעד המתמודד, המסך עולה והמתמודד מבצע את המשך השיר מול הקהל והשופטים. 'קשת' היא אחת המובילות בעולם - אם לא הראשונה - בחיבור בין הפלטפורמות. מבחינת מרבית הערוצים הגדולים בעולם, היא נתפסת כמובילה בתחום.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
7. מה האתגר הטכני בפרויקט זה?
ההתמודדות שלנו היא מול מאות אלפי יוזרים במקביל, ששולחים לך דטה ואתה שולח להם. הכל קורה בזמן אמת ובשידור חי.
8. אז עורך התוכן צריך היום לחשוב גם טכנולוגית?
ב'הכוכב הבא' הטכנולוגיה היא חלק מהפורמט. פעם ראשונה שפורמט בפריים טיים לא יכול להתקיים בלי דיגיטל ולהיפך. הדיגיטל לא מעניין כאן בלי התוכן והתוכן לא יכול להתקדם בלי הדיגיטל. ואתה כצופה רואה ככה מה הכוח שלך. ההפקה מסונכרנת ברמת תוכן, טכנולוגיה, טלוויזיה, ווב ומובייל.
התוכן והטכנולוגיה הפכו למקשה אחת. בכל טסט לתכנית, היו אנשים טכניים על הסט. וכך גם ברמה הקריאטיבית. זה מצריך סנכרון מאד גבוה בין כולם לא בטוח שזה היה יכול לקרות לולא שיתוף הפעולה בין קשת, טדי הפקות ו-SCREENZ (חברה משותפת של 'קשת' ו-THE BOX). אנשי תוכן כבר צריכים לחשוב טכנולוגיה ולהפך. סביב שולחן העבודה צריכים לשבת ביחד הקריאטיב דיירקטור וה-CTO - סמנכ"ל הטכנולוגיות.
9. זאת הטלוויזיה החדשה?
אין ספק שזה הולך לשם. הטרמינולוגיה מגיעה אחרי הדבר עצמו. קרוס מדיה, טרנס מדיה, סקנד סקריין - ההגדרה מגיעה אחר כך.
10. האם השילוב של ניו מדיה בטלוויזיה משנה את הרגלי הצופים או מושפעת מהם?
מושפעת מהם, הרגלי הצפייה ממזמן השתנו. לדוגמא המחקרים האחרונים מראים ש-88% מבעלי האייפד משמשים בו תוך כדי צפייה בטלוויזיה.
11. כמה רחוק לדעתך יגיע השילוב של תוכן וטכנולוגיה בטלוויזיה?
הם יהפכו לדבר אחד. למותג תוכן אחד שחי בכמה פלטפורמות טכנולוגיות ומנצל את היכולות של כל אחת מהן. הצרכן החדש רוצה כל תוכן, על כל מכשיר, בכל מקום ובכל זמן שנוח לו. ככה שערוצי הטלוויזיה כמו שאנחנו מכירים אותם היום, יהפכו לאפליקציה על המסך בסלון וירוצו על פלטפורמות של מישהו אחר כמו אפל TV, גוגל TV ואקס בוקס.
12. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
אין לי קורות חיים. הקמתי את THE BOX בגיל 21.
13. אם לא היית עוסק בפרסום וניו מדיה, בטוח היית:
בין אמנות למדע.
14. כשהיית קטן מה רצית להיות?
בעולמות האלה, מוזיקה, כתיבה, תוכן.
15. פרגן למתחרים
להגיד מתחרים יהיה יהיר, אבל 2 פרויקטים מדהימים: אחד זה
הדבר השני זה הפעילות הדיגיטלית של סדרת הזומבים המצליחה
16. מה הקונפליקט הכי גדול בקריירה / עבודה שלך?
הקונפליקט הקבוע והבריא - בין קרייאטיב וחדשנות לבאג'דט ולוחות זמנים.
17. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
יש לא מעט, כולם מתוך העשייה ב-THE BOX.
- 10.אלי - כל הכבוד! (ל"ת)רינה 17/09/2013 23:47הגב לתגובה זו
- 9.אחד המקצוענים בתחום! יישר כוח! (ל"ת)וולף 16/09/2013 17:13הגב לתגובה זו
- 8.מעתיקנים וחאפרים 16/09/2013 15:06הגב לתגובה זועכשיו הכל ברור, סלקום הפיקו מופעים בדיוק כמו כוכב נולד לפני שנתיים ועכשיו הם באים ואומרים שזה פיתוח חדשני. דה בוקס רק יודעים לגנוב
- 7.מהתעשייה 16/09/2013 10:05הגב לתגובה זובינתיים לא ראינו משהו משמעותי מהחברים בדה בוקס. בעיקר ניסיונות להיות משהו אחר. ממשרד פרסום ועד דיגיטל פרודקשן. עכשיו זה סקאנד סקרין שבעולם כבר יודעים שזה סוג של מיתוס.
- 6.אלי אוזן זה לא אחד המנהלים של גוגל ישראל? (ל"ת)עידו 15/09/2013 23:32הגב לתגובה זו
- 5.יש לו את זה (ל"ת)ד.ו 15/09/2013 22:23הגב לתגובה זו
- 4.ל.ל 15/09/2013 16:31הגב לתגובה זואלי אוזן-מלך ! והכי חשוב צנוע ונשמה טהורה
- 3.יוני 15/09/2013 16:21הגב לתגובה זוכמה מלא אתה בעצמך !! ציטוטים בחצי שקל ....פחות דיבורים ויותר מעשים , ככה רוכשים הכרה !!!
- רוני 16/09/2013 17:13הגב לתגובה זוותמיד אומר דברי טעם. אתה כנראה ממש ממש מקנא לו, הא?
- 2.האיש והאגדה! (ל"ת)טל 15/09/2013 16:09הגב לתגובה זו
- 1.איילת 15/09/2013 15:50הגב לתגובה זוכל הכבוד
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
