משה בוגי יעלון
צילום: חדשות ערוץ 2
TV

סיבה לדאגה ביהודה ימית? "נצטרך לעסוק בשאלה אם לקרוא לתחנה גל"צ"

ערוץ 2 פרסם קלטת מכנס פוליטי בהשתתפות שר הביטחון יעלון בו התייחס לסוגיות שונות בתחנה הצבאית, והודה כי מדובר ב"נושא רגיש" . צפו בווידאו
כתבי אייס | (2)

האם ללובשי המדים מרחוב יהודה ימית, יש סיבה לדאגה הערב? שר הביטחון התבטא בסוגיית גל"צ במהלך כנס פוליטי ברעננה, ומדבריו ניתן להבין כי הוא אינו שבע רצון מסוגיית התחנה הצבאית.

הערב (יום א') פורסמה ב'חדשות ערוץ 2' קלטת מהכינוס, ובין היתר התייחס לסוגיית גל"צ, לאחר שאחד הנוכחים ביקש מיעלון להתייחס להשוואה בין תרומתו של רזי ברקאי בגלי צה"ל, לבין הקיצוץ בתקציב מערך אנשי המילואים. "מה יותר חשוב?" שאל האיש.

"נושא גל"צ הוא נושא רגיש", ניסה יעלון להלך בין הטיפות. "כמובן, כל התעסקות בו קשורה לחופש הביטוי, חופש העיתונות, זכות הציבור לדעת, וסוגיות שונות. אני מכיר את הרגישות של העניין. אני משתדל מאד שהתחנה הזאת לא תהיה על חשבון התקציב, אלא שיהיו לה מקורות מימון של עצמה, (והיא) הצליחה קצת להשיג".

יעלון הוסיף כי "זו שאלה טובה, האם אתה יכול לקרוא לתחנה הזו גלי צה"ל, או לא יכול לקרוא לה גלי צה"ל? זו שאלה שנצטרך לעסוק בה".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    עופר 03/06/2013 18:38
    הגב לתגובה זו
    למה היא חיה מתקציב הצבא שלנו?
  • 1.
    רזי אינו מתאים לשמש כשדרן. לא מוכשר די! (ל"ת)
    ברקאית רזית 03/06/2013 08:17
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.