יעקב אילון יעקוב אילון
צילום: סיון פרג'

יעקב אילון נפרד מהחדשות: עובדי חדשות 10 מחאו כפיים, וולף בליצר בירך בווידאו

אחרי עשור ב'חדשות 10', נפרד הערב אילון מהצופים, כשהוא נרגש. מתנת הפרידה: קליפ ו-2 ד"שים מארה"ב. ועכשיו מתחיל עידן תמר איש-שלום
אלכסנדר כץ | (2)

תם ונשלם: יעקב אילון חתם כמעט 20 שנה של הגשת מהדורות חדשות, ועשור בחברת החדשות של ערוץ 10, כשנפרד הערב (יום א') מהצופים ומחבריו לעבודה. "תודה לכולם, תודה למיקי (חיימוביץ', א"כ), תודה לכל האנשים", אמר אילון בהתרגשות בסיום המהדורה. ממחר תגיש את המהדורה תמר איש-שלום במשך 4 ימים בשבוע, ואילו גיא זהר יגיש את המהדורה בימי חמישי.

מיד לאחר תחזית מזג האוויר, התחייב דני רופ לא להפתיע את אילון: "ביקשת בלי שפנים וכובעים", אמר רופ. לאחר מכן שודר קליפ בן כמה דקות, עם נקודות ציון של אילון ב'חדשות 10', מהיום הראשון באוויר ואסון הצונאמי בתאילנד, דרך ראיון שקיים עם הנשיא האמריקאי דאז ג'ורג' בוש וסיקור המונדיאל בגרמניה, ועד מלחמת לבנון השנייה, מבצע עופרת יצוקה, והאסון בפוקושימה ביפן.

* לעמוד הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

ולמרות זאת, ההפתעה הגיעה. כשעובדי חברת החדשות של ערוץ 10 עומדים ברקע ומוחאים כפיים, שודרו 2 דרישות שלום מעיתונאים בארה"ב, בהן אחת של וולף בליצר מ-CNN, שבירך את אילון וסיפר בקצרה על ההיכרות ביניהם.

ממעריב לנוער, רצח רבין, ומלחמת לבנון ה-2, ועד הפרישה הערב

הבוקר אמר אילון בשיחה עם ניב רסקין בגל"צ, כי בתקופה האחרונה "דיי סבלתי, והפרישה מקלה על התחושה. התקופה האחרונה הייתה מאד בלתי אפשרית, אני יושב בירושלים לבד, כשכל המהדורה יושבת בגבעתיים, וזה נמשך הרבה זמן וזה יימשך הרבה זמן".

אילון (51) החל את דרכו העיתונאית ב'מעריב לנוער' של שנות ה-70. את שירותו הצבאי עשה בגל"צ ככתב ועורך, והיה בין היתר ראש מערכת החדשות בביירות בזמן מלחמת לבנון, וככתב בניו יורק. בהמשך היה כתב 'ידיעות אחרונות' בתפוח הגדול, עד שחזר לישראל.

ב-1993 הצטרף צוות המייסד של מהדורת 'תבל' בכבלים, ועוד באותה שנה הצטרף לצוות המייסד של חברת החדשות של ערוץ 2 ופתח את שידורי הערוץ ב 4 בנובמבר 1993. אחד מהרגעים הזכורים ביותר מתקופה זו, הייתה הדיווח של אילון על פטירתו של ראש הממשלה יצחק רבין, במוצאי שבת 4 בנובמבר 1995.

בשנת 2000 ניסה אילון להתמודד במכרז להקמת ערוץ חדשות, מהלך שלא צלח, ואז הצטרף ב-2002 ל'חדשות 10', ולאחר תקופה קצרה, חברה אליו גם שותפתו מ'חדשות 2', מיקי חיימוביץ'.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    קרן 30/04/2012 13:09
    הגב לתגובה זו
    נראה לי שיכול להתאים לו להגיש לצידה של יונית לוי. זה יכול להיות קמבק מבריק. יש סיכוי?
  • 1.
    כנרת 29/04/2012 21:58
    הגב לתגובה זו
    משתווה באיכויות לחיים יבין. כל הכבוד לו על 20 שנות עשייה
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקומתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקו

רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב

במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג

הדס ברטל |

מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות. 

המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים. 

פריים טיים

הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.


ינון מגל בשידורי הפטריוטים מתוך אתר ערוץ 14
ינון מגל בשידורי הפטריוטים - קרדיט: מתוך אתר ערוץ 14


תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -0.25%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״