יעקב אילון יעקוב אילון
צילום: סיון פרג'

יעקב אילון נפרד מהחדשות: עובדי חדשות 10 מחאו כפיים, וולף בליצר בירך בווידאו

אחרי עשור ב'חדשות 10', נפרד הערב אילון מהצופים, כשהוא נרגש. מתנת הפרידה: קליפ ו-2 ד"שים מארה"ב. ועכשיו מתחיל עידן תמר איש-שלום
אלכסנדר כץ | (2)

תם ונשלם: יעקב אילון חתם כמעט 20 שנה של הגשת מהדורות חדשות, ועשור בחברת החדשות של ערוץ 10, כשנפרד הערב (יום א') מהצופים ומחבריו לעבודה. "תודה לכולם, תודה למיקי (חיימוביץ', א"כ), תודה לכל האנשים", אמר אילון בהתרגשות בסיום המהדורה. ממחר תגיש את המהדורה תמר איש-שלום במשך 4 ימים בשבוע, ואילו גיא זהר יגיש את המהדורה בימי חמישי.

מיד לאחר תחזית מזג האוויר, התחייב דני רופ לא להפתיע את אילון: "ביקשת בלי שפנים וכובעים", אמר רופ. לאחר מכן שודר קליפ בן כמה דקות, עם נקודות ציון של אילון ב'חדשות 10', מהיום הראשון באוויר ואסון הצונאמי בתאילנד, דרך ראיון שקיים עם הנשיא האמריקאי דאז ג'ורג' בוש וסיקור המונדיאל בגרמניה, ועד מלחמת לבנון השנייה, מבצע עופרת יצוקה, והאסון בפוקושימה ביפן.

* לעמוד הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

ולמרות זאת, ההפתעה הגיעה. כשעובדי חברת החדשות של ערוץ 10 עומדים ברקע ומוחאים כפיים, שודרו 2 דרישות שלום מעיתונאים בארה"ב, בהן אחת של וולף בליצר מ-CNN, שבירך את אילון וסיפר בקצרה על ההיכרות ביניהם.

ממעריב לנוער, רצח רבין, ומלחמת לבנון ה-2, ועד הפרישה הערב

הבוקר אמר אילון בשיחה עם ניב רסקין בגל"צ, כי בתקופה האחרונה "דיי סבלתי, והפרישה מקלה על התחושה. התקופה האחרונה הייתה מאד בלתי אפשרית, אני יושב בירושלים לבד, כשכל המהדורה יושבת בגבעתיים, וזה נמשך הרבה זמן וזה יימשך הרבה זמן".

אילון (51) החל את דרכו העיתונאית ב'מעריב לנוער' של שנות ה-70. את שירותו הצבאי עשה בגל"צ ככתב ועורך, והיה בין היתר ראש מערכת החדשות בביירות בזמן מלחמת לבנון, וככתב בניו יורק. בהמשך היה כתב 'ידיעות אחרונות' בתפוח הגדול, עד שחזר לישראל.

ב-1993 הצטרף צוות המייסד של מהדורת 'תבל' בכבלים, ועוד באותה שנה הצטרף לצוות המייסד של חברת החדשות של ערוץ 2 ופתח את שידורי הערוץ ב 4 בנובמבר 1993. אחד מהרגעים הזכורים ביותר מתקופה זו, הייתה הדיווח של אילון על פטירתו של ראש הממשלה יצחק רבין, במוצאי שבת 4 בנובמבר 1995.

בשנת 2000 ניסה אילון להתמודד במכרז להקמת ערוץ חדשות, מהלך שלא צלח, ואז הצטרף ב-2002 ל'חדשות 10', ולאחר תקופה קצרה, חברה אליו גם שותפתו מ'חדשות 2', מיקי חיימוביץ'.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    קרן 30/04/2012 13:09
    הגב לתגובה זו
    נראה לי שיכול להתאים לו להגיש לצידה של יונית לוי. זה יכול להיות קמבק מבריק. יש סיכוי?
  • 1.
    כנרת 29/04/2012 21:58
    הגב לתגובה זו
    משתווה באיכויות לחיים יבין. כל הכבוד לו על 20 שנות עשייה
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.