למה כדאי להתחיל לפזול לכיוון הפרסום בתלת-מימד
עולם הפרסום נמצא במשבר. התקציבים הנשפכים ממחלקות השיווק מתמעטים, הרוח המנשבת בשדרות החברה דורשת מחברות מסחריות למתן את האקסטרווגנזה הוויזואלית הנשקפת אלינו מבעד למסכי הטלוויזיה והאווירה הכללית היא ש"לא מתאים עכשיו". אך ככל משבר, גם זה יחלוף ומי שיישאר עם אצבע על הדופק, ימשיך להגות את הרעיונות של מחר ולא יטבע בביצת הייאוש של היום, יימצא את עצמו מתעלה מעל מתחריו ודורס רגל משמעותית בצמיחה שתגיע. והיא תגיע. אנשים לא הפסיקו לייצר, חברות לא הפסיקו לחדש, הם רק מחכות לשלב הבא. חברות הפרסום והלקוחות עדיין מחפשים את "הדבר הבא", את הדרך להתבלט מעל המתחרים ולחשוב כיצד לנצל את החידושים במדיום הטלוויזיוני לטובת יצירת פרסומות איכותיות, יעילות וחדשניות.
וכאן נכנס התלת מימד לתמונה. עד היום היה התלת מימד נחלתם של במאי קולנוע נועזים כג'יימס קמרון ואווטאר החדשני, או אולפני אנימציה ייחודיים כפיקסאר, אך היום הוא הופך לסטנדרט מדמה מציאות שצועק אלינו מכל פוסטר קולנוע מזדמן. השאלה "לאן התלת מימד הולך?" כבר הופכת לפחות ופחות רלוונטית. התשובה ברורה: אלינו, לסלון. כמובן שישנן עדיין שאלות רלוונטיות, אך לרובן כבר יש תשובות:
"האם אני אשב בבית עם משקפיים ואצפה בחדשות?" - ברור שלא (חדשות אולי עדיין עדיף לראות בדו מימד...) אבל לראות את מכבי ביורוליג? לראות את פדרר מול נדאל בגמר ווימבלדון? לצפות בבולט שובר שיא עולם באולימפיאדה? לראות את לברון שוב מפסיד את גמר הNBA? ואת מסי מניף את גביע אירופה? התשובה ברורה... כן! ותאמינו או לא, אך בקרוב גם משקפי התלת מימד יצטרפו לארכיונים ויהפכו למוצג היסטורי מאובן נטול שיק. ייקח עוד קצת זמן, להערכתי כשנתיים, עד שתהיה חדירה ממשית של מסכי תלת נטולי משקף לשוק הרחב, אך הן כבר בדרך אלינו. גם היום יצרניות מסכי תלת המימד כבר משווקות את המסכים עם משקפיים קלות, זולות ונוחות לשימוש. ללכת עם, להרגיש בלי.
ולבסוף, צריך לזכור, שאחד המניעים לירידת קרנו של התלת מימד במאה הקודמת לא היה האפקט עצמו אלא תופעות הלוואי. אנשים נכנסו לבתי הקולנוע ויצאו עם כאבי ראש וסחרחורות. היום, ככל שהטכנולוגיה מתקדמת יותר ויותר, מצליחים יצרני התוכן להוריד את אחוז תופעות הלוואי למינימום, לפרט שולי המופיע באופן נדיר בקרב פחות מ-5% מהאוכלוסייה. בקיצור, התלת יפסיק להיות בידור בלבד ויהפוך לדרך שבה אנו מדמים, חושבים, חולמים, רואים, קונים, צופים ונהנים. התלת יהפוך לברירת המחדל של הצופים.
בשביל להבהיר את חדירתו של התלת לעולם הקולנוע והטלוויזיה ובעצם לחיינו, צריך להבין שהתלת מימד כבר מזמן נטש את מחלקת הגימיק והפך לסטנדרט איכותי ביצירת תכנים. הנתונים מרשימים מדי כדי להתווכח: בשנת 2011 דווח על עלייה של עשרות אחוזים ברכישת טלוויזיות תלת מימד בארץ ובעולם, זכויות השידור של אירועי הספורט הגדולים ביותר ברחבי העולם נרכשו בתלת מימד (אולימפיאדה 2012, ליגות כדורגל בכל אירופה, יורו 2012, אולסטאר ופלייאוף NBA, גמר הסופרבול, טניס, גולף ועוד) וצפי של למעלה מ-100 ערוצי טלוויזיה ברחבי העולם המשדרים תכנים מגוונים בתלת עד שנת 2015.
בשנת 2012 ייצאו לבתי הקולנוע למעלה מ-40 סרטי תלת מימד, משחקי וידאו/מחשב שלא נעשים בטכנולוגיית תלת מימד נחשבים לישנים ולא מעודכנים ולבסוף, גם ענקית הרשת 'גוגל' לא נשארת מאחור - ערוץ תלת מימד חדש הושק כבר ביוטיוב לפני מספר חודשים.
וכאן אנחנו חוזרים לעולם הפרסום הקטן שלנו... אז איפה יכולה להתקיים פרסומת תלת מימד בישראל, אתם שואלים? הנתונים מדהימים.
* כמובן שבקולנוע - בחצי שנה הקרובה בלבד למעלה מ-2 מיליון צופים ישבו עם משקפי תלת מימד באולמות הקולנוע. למעלה מ-40 סרטי תלת מימד ייצאו בשנה הקרובה כאשר חלק ניכר מהם עתיד לשבור את שיאי ההכנסות העולמיים. שמות אקראיים: 'גברים בשחור 3', 'ההוביט', 'ספיידרמן 4', 'מדגסקר 3', 'עידן הקרח 4', 'הוגו' החדש של סקורסזה, 'טיטאניק' בהוצאה מחודשת בתלת מימד, ועוד רבים.
* באינטרנט - לאלפים בישראל יש מסכי תלת מימד, ולאלה שעדיין מחכים תהיה היכולת לראות את התוכן גם במסך רגיל עם משקפיים כחול/אדום.
* כנסים, תערוכות, מצגות, אירועי חברה, חדרי מכירות ועוד. חברות מסחריות רבות בוחרות להשתמש בתלת מימד כדי להפיח חיים באירועים וכנסים ולשדרג אותם.
* ומה עם הטלוויזיה? ככל הנראה המדיום יאלץ להמתין עוד קצת עד אשר שידורים קבועים בתלת מימד ייכנסו ללוח המשדרים. מתי זה יקרה? ידוע ש-yes, HOT, ערוץ הספורט ועוד מספר גורמים חושבים על המהלך אך אין לדעת מתי הוא ייצא לפועל בדיוק. הזדמנות מצוינת להשיק את שידורי התלת תהיה לקראת אולימפיאדת לונדון 2012. 100 שעות שידור בתלת מימד כבר מובטחות למי שיהיה לו את הערוץ הנכון.
נחזור לנקודת ההתחלה. מדוע כדאי לפרסם בתלת מימד מלכתחילה אתם שואלים? כי יותר קל לבלוט מעל השאר בתחום שהוא רק בשלביו הראשונים, כי ככל הנראה המתחרים עדיין לא עשו זאת, כדי להיראות חדשניים, אופנתיים ומתקדמים בעיני הלקוחות והצרכנים, כדי להראות ללקוחות שאנחנו איתם - הם רוצים לראות תוכן בתלת מימד ואנחנו נראה להם, כי זה נראה מעולה, מרשים ומרהיב.
העלויות לא חייבות להיות יקרות, אפשר לעשות דברים מרשימים ומיוחדים במחירים סבירים. יתרה מכך, רוב הפרסומות תלת בעולם כיום, בוצעו כהמרה מדו לתלת מימד על מנת לחסוך בקריאייטיב חדש ועלויות של ימי צילום נוספים (בהרבה מסרטי התלת בקולנוע בוצעה המרה ולאו דוקא צילומים).
תלת מימד זה השלב הבא. מי שלא יפנים, ישאר מאחור...
- 3.מוכשרים ! (ל"ת)רמי 03/04/2012 16:39הגב לתגובה זו
- 2.מיכל 27/03/2012 11:51הגב לתגובה זואם זה אתם, אז שאפו עצבני. תמשיכו עם הטבודה הטובה!
- 1.פירמה תותחים! (ל"ת)יוני מרדכי 27/03/2012 00:23הגב לתגובה זו

העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
ככל שמתקרב מועד העסקה (וכן ככל שהזמן המצטבר של השבתות והחגים הולך ומצטבר), כך אנחנו רואים עלייה בצפייה במהדורות החדשות והנתונים גבוהים מאשר בתקופתו הקודמות, כשסך כל הצופים עדיין עומד על כ-850 אלף, עלייה של כ-10% לעומת מהדורות מוצאי שבת "רגילות", שהממוצע שלהן הוא כ-770 אלף צופים.
חדשות 12 עדיין מובילה את הרייטינג במובהק, כל פעם במרווחים גדולים יותר, במהדורת החדשות המרכזית ובשאר מהדורות החדשות. המהדורה המרכזית של חדשות 12 של קשת עמדה אמש על 18.1% רייטינג עם 463 אלף צופים. וכמו בכל מוצאי שבת, חדשות 13 מנצלת את היעדרותו של ערוץ 14 מלוח השידורים עד צאת השבת ונמצאת במקום השני עם 5.6% רייטינג ו-152 אלף צופים. חדשות 14 היו עם 4.8% רייטינג עם 129 אלף צופים ואילו חדשות כאן11 עדיין תפסו את המקום האחרון, עם 4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים בלבד.
פריים טיים ושאר מהדורות החדשות
בפריים טיים, המשך המהדורות הראה את קשת ממשיכה עם 16.9% רייטינג ו-434 אלף צופים ואילו רשת עם 6.3% ו-169 אלף צופים. לאחר מכן, בפריים טיים, "אור ראשון" לא שיחזרה את הרייטינג של הפרק הראשון, אך עדיין הובילה עם 15.4% ו-387 אלף צופים, ואילו הפטריוטים היציבה והמוצלחת הצליחה לגבור על שעשועון של רשת, כשעמדה על 9.2% רייטינג ו-264 אלף צופים, בעוד "כלוב הזהב" עמד על 8.8% רייטינג ו-234 אלף צופים. "שיר אחד" של כאן11 זכה ל-3.5% רייטינג בלבד ופחות ממאה אלף צופים, עם 79 אלף צופים בלבד.
גם במהלך השבת רוב לוח השידורים היה בסימן החדשות, והמשדר המוקדם של חדשות 12 עם אלמז עמד על 6% ו-134 אלף צופים בעוד החדשות של רשת בהגשת לוסי עמדו על 3% רייטינג ו-68 אלף צופים בלבד. לאחר מכן, ב-17:00, "שבת בחמש" עם גדעון של חדשות 12 היה על 7.9% ו-189 אלף צופים בעוד משדר החדשות של לוסי עלה ל-4.6% רייטינג ו-108 אלף צופים.
- עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פגוש את העיתונות היתה מול מוריה וברקו, ובשתי הרצועוה, המוקדמת והרגילה, היתה במקום הראשון עם 9.4% רייטינג ו-252 אלף צופים במוקדמת ו-10.7% רייטינג ו-292 אלף צופים במהדירה הרגילה, בעוד מוריה וברקו היו על 4.7% ו-107 אלף צופים במוקדמת ו-4.2% רייטינג ו-103 אלף צופים במהדורה הרגילה.
ברצועה המאוחרת "אברי ושרקי" של קשת היו על 8% רייטינג ו-189 אלף צופים, בעוד לקט של "הצינור" הניב 4.8% רייטינג בלבד עם 120 אלף צופים.

עלייה של יותר מ-20% בצפייה בחדשות
מהדורות החדשות שעסקו בחזרתם של החטופים למשפחותיהם, היו עם רייטינג שיא, ואפילו חדשות כאן11 חצו את רף ה-100 אלף צופים
מזה כשבועיים, לאחר שהחדשות על עסקה מתקרבת הלכו ותפסו נפח, ועד לאתמול, כשמהדורות החדשות עסקו בחזרתם של כל החטופים החיים למשפחותיהן, הרייטינג של כל מהדורות החדשות הולך ועולה. אמש כמות האנשים שצפו במהדורות החדשות המרכזיות התקרבה למליון איש, בעוד שהממוצע של התקופה האחרונה עמד על כ-700 אלף. חדשות 12 עדיין היו בראש, עם נתון מדהים של 18% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריהם, היתה מהדורות החדשות של ערוץ 14 שעמדה על 6.9% רייטינג ו-182 אלף צופים (כמות שמתקרבת לצופי מהדורת חדשות 12 בימים עברו). במקום השלישי היתה המהדורה המרכזית של רשת, חדשות 13, שהיתה עם 5.7% רייטינג ו-145 אלף צופים ואילו במקום האחרון היתה המהדורה של כאן11, שעמדה על 4.4% ולמרות שסיימה במקום האחרון, כהרגלה, הצליחה לחצות מזה זמן רב את רף ה-100 אלף צופים ועמדה על 107 אלף צופים אמש.
מהדורות חדשות נוספות
המשך הערב וגם יום השידורים כולו היה בסימן חדשות. המשך המהדורה המרכזית של חדשות 12 היה עם 16% רייטינג ו-430 אלף צופים, ואילו חדשות 13 היו עם 4.9% בלבד ו-127 אלף צופים בשידור שהמשיך לסרטו של גיא זוארץ, "על קו השבר", שהיה עם 3.2% רייטינג ו-73 אלף צופים בלבד. הפטריוטים היציבה עמדה על 9.5% רייטינג ו-250 אלף צופים.
במהלך היום, ברצועת החדשות של 13:00 שנמשכה עד 15:00 גדעון אוקו בחדשות 12 היה עם 6.5% רייטינג ו-163 אלף צופים, בעוד ערוץ 13 עם אור הלר היה עם 3% רייטינג ו-63 אלף צופים בלבד. בשעה 15:00, חדשות 12 עם אוקו נשארו עם נתונים דומים, 6.5% רייטינג ו-151 אלף צופים ואילו חדשות 13 שהיו בהגשת לוסי אלהריש, היו עם 2.9% רייטינג ו-73 אלף צופים. בשעה 17:00, חדשות 13 עם לוסי עלו מעט ל-3.4% ו-79 אלף צופים, אבל רוב הצופים היו עם חדשות 12 בהנחיית עודד מנשה, עם 7.9% רייטינג ו-188 אלף צופים.
בשעה 18:00, המהדורה של עודד משנה עלתה ל-8.9% רייטינג ו-223 אלף צופים ואיןלו חדשות 13 עם ליאור קינן עלו גם הם מעט ל-4.3% רייטינג ו-87 אלף צופים. בשעה 19:00, חדשות 12 עלו ל-13.2% רייטינג עם 346 אלף צופים ואילו 13 עם קינן עלו ל-6.1% עם 141 אלף צופים.
- העסקה ממשיכה להעלות את הרייטינג בכל מהדורות החדשות
- בסימן העסקה: הרייטינג עלה בכל מהדורות החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהדורת הלייט נייט, אברי ושרקי של קשת היו עם 10.9% רייטינג ו-266 אלף צופים, משדר הלילה של ערוץ 14 עם שרה ב"ק היה עם 4.1% ו-103 אלף צופים ואילו היום שהיה של רשת היה אחרון עם 2.1% רייטינג ו-43 אלף צופים בלבד.