גיל סמסונוב בכנס איגוד השיווק: "נמאס לנו שחושבים שכל הפרסומאים גנבים"
הפרסומאים עולים על הבמה בכנס השיווק: פאנל שהונחה על ידי יוני סער, הבעלים והמייסד של חברת הקד"מ 'פרומרקט' בשם 'שפת התקשורת החדשה' כלל את הפרסומאים מיכל המאירי, מנכ"לית גיתם BBDO גיל סמסונוב, מבעלי גליקמן נטלר סמסונוב ואודי פרידן מבעלי ראובני פרידן ipg. נפקדו ממנו איריס בק ממקאן אריקסון ואורי עיני מאדלר חומסקי שנרשמו בתוכנייה המקורית.
הפאנל נפתח בדיון על אפקט הבונקר בשיווק שגרם לעצירת ההוצאה לפרסום. אודי פרידן שהיה הראשון להתייחס לכך אמר: "לדעתי, מנהלי השיווק ששותקים 'עד יעבור זעם' עושים את הטעות הכי חמורה בשיווק. אנחנו הרי חנטרישים שתמיד לומדים מחדש איך לדבר עם הצרכן ועכשיו הבונטון הוא לכאורה 'בואו ניעלם - לא טוב לנו להיות עכשיו בפרסום'".
פרידן הוסיף ואמר: "חשבתי לעצמי, האם צ'רצ'יל היה נשאר בבונקר ומעשן סיגר בזמן הבליץ הגדול? צריך להבין שמותגים הם מנהיגים שנבחנים בתקופת משבר. כשמנהיגים נעלמים ויש ואקום, אז מנהיגים אחרים נכנסים לתמונה במקומם".
מיכל המאירי, מנכ"לית גיתם BBDO שנשאלה האם אפשר לחזור לטלוויזיה עם המיתוג הרגשי השמח, ענתה: "עשינו סקר בשיא המחאה החברתית ושאלנו את הצרכנים שאלות. 'אל מי אתה פונה בתקופה זו? הצרכן ענה שזה הזמן שלו לבחון מותגים שלא תמיד נמצאים בסדר העדיפות של התקשורת וזה המצב הכי מסוכן עבור המותגים המובילים ולכן אסור להסתתר".
"בונקר אפשר לשחק כמה דקות אך לא משחק שלם"
לטענת המאירי "הדגש היום הוא על 2 מוטיבים, חד משמעית, שילוב בין רגש לבין תועלת. צריך את החיבור בין השניים - אם תעשה את זה נכון הצרכן יפגוש אותך שם וזו מערכת יחסים כמו כל מערכת יחסים אחרת".
גיל סמסונוב, מבעלי גליקמן נטלר סמסונוב: "אני מבין שכולם בבונקר אבל בונקר אפשר לשחק כמה דקות או רבע שעה אך לא משחק שלם. יש לנו לא מעט לקוחות שיצאו משם ועשו זאת כאשר היה להם ערך אמיתי להציג. אני רואה שינוי ומרגיש שחוזרים למצב הרגיל".
סמסונוב אומר: "אנחנו כבר לא יורים קמפיינים גדולים בתת מקלע אלא מעדיפים לירות ולקלוע בכדור אחד - אז הולכים לפרסום רזה, חד וגמיש. קשוב לצרכן וללקוחות. זה מאוד מחייב ונכון".
פרידן, מבעלי ראובני פרידן הגיב לדברי סמסונוב ואמר: "לניסוחים המעורפלים אני לא שותף כי בסוף יצא מכאן מנכ"ל ויגיד 'שמעתי שגיל אומר פרסום רזה'. את האסטרטגיה יש לבחון באיזמל מנתחים - ולהגיע למצב של 'בול בפוני'".
"מותגים צריכים להיות בעלי אמירה, אחרת לא יבחרו בהם"
פרידן בחר להזכיר את העידן בו הוקם ערוץ 2 וממנו להשליך על המצב הנוכחי: "כולם פה רוצים להרשים - אבל לא כולם היו אז בשנת 1993 כשערוץ 2 פרץ החוצה ואף אחד לא ידע מה לעשות. היו אז 3 חלופות: האם להכין סרט יקר, האם לחכות ולראות מה יקרה או להכין סרט ולשים במגירה. מה שאנחנו עשינו היה לעלות בגדול (קסטרו, מ"ב) ואיתנו עלו גם 'סנו' וג.יפית ומי שפירסם חזק הם מותגים שנולדו נכון ותקשרו עם הצרכן, הם לא היו מבולבלים וידעו מה הם רוצים להגיד. מותגים צריכים להיות בעלי אמירה, כי אם לא, כמותגים שאפשר לאפיין אותם כנבחרי ציבור - לא תבחר בהם".
מיכל המאירי: "אני לא מבינה מה זה פרסום רזה? אין פרסום שמן או רזה אלא רלוונטי. הסוגיה היא רלוונטיות ואמירות של 'צנוע, קטן ומסתתר' לא מתאימות. עשינו עכשיו סרט לסלקום שהציג את הטאבלטים עם אמירה נורא ברורה ולא עשינו קטן או רזה, אלא רלוונטי".
פרידן ניסה לעשות סדר בשפתו הציורית ואמר: "אני אנסה לדייק - לגבי מהות מקומו של 'הסיפור' בפרסום - זה נורא פשוט, כמו בליינד דייט. בחורה פוגשת מישהו וחוזרת ומספרת לחברה שלה - הסיפור הזה הוא מה שהופך סוליית גומי לנייקי ואם מצאת את הסיפור הנכון ניצחת. הנקודה המרכזית היא כזו - אנחנו בעצמנו, למרות שאנחנו פרסומאים ותיקים, מושפעים מדברים רגשיים וטיעונים כאלו שעובדים עלינו".
סער, מנחה הפאנל העלה את סוגיית הורדת הקמפיינים לאחר מחאת צרכנים ברשתות החברתיות. סמסונוב התייחס לכך ואמר: "מי שהשתגע הם לא המפרסמים שהורידו קמפיינים אלא התקשורת שנותנת לדברים כאלו הד ענק.
צריך להודות בזה, למדנו השכלנו ועכשיו אנחנו צריכים לחזור לשפיות. למדנו הרבה, כעת צריך לנהוג בצניעות להקשיב לצרכנים, ללא מניפולציות וההיסטריה תגמר".
פרידן: "אנחנו צריכים להגן על הלקוח - אסור להיות צבוע, לקוח רואה 30 השמצות בפייסבוק ולא רואה את ה-300 אלף שבעד הקמפיין. חברה צריכה להנהיג וזו צביעות ובריחה מצדה אם היא לא מתמודדת. כשהגדולים נעלמים זו הזדמנות למספרי 3 ו-4 לגדול".
סער: צריך לחזור וללמוד ללכת לאט או לשוב לשוק כרגיל?
פרידן: "מי שלא רוצה ללכת שלא ילך אני לא מטפלת או אומנת. לזכות מיכל המאירי ייאמר שקמפיין סלקום שעלה עכשיו, עם רגש ומוסיקה ישראלית גורם לך להגיד, 'בוא'נה אהבתי אותו פעם (סלקום), מה קרה לו שהוא נעלם".
מיכל המאירי: "חובתנו כפרסומאים להגיד ללקוחות שלנו בואו ניקח סיכון. השיתוק של חוסר היכולת לקבל החלטה עומד לנו לרועץ. אני כמנהיגה מול הלקוחות אומרת בואו נעשה את זה, בואו ניזום ולא לאט, אי אפשר חצי יוזמה. לימדו אותנו לבלוט והצרכן מחפש רגש ומה שרלוונטי".
גיל סמסונוב בחר להציג את הדברים מנקודת מבט ספורטיבית ואמר: "אני מאמין במשחק התקפי. הלקוח אוהב את ברצלונה, הוא לא מאמין בבונקר כי בבונקר אתה חוטף גולים".
חלקו השני של דברי סמסונוב היה מהרגעים הבולטים בפאנל, שם צעד סמסונוב לתוך התחום הטעון של רווחי תעשיית הפרסום. "הגיע הזמן לשקיפות מול המפרסמים" קרא סמסונוב, "אנחנו עובדים ברווח מאוד נמוך ונמאס לנו שחושבים שאנחנו גנבים. הגיע הזמן שנהיה שקופים וזה ישחרר אותנו מנטל גדול, כאשר המפרסם שלי יידע מה אני מרוויח".
הסקופ של אודי פרידן
פרידן ששמח על ההרמה להנחתה שהכין עבורו סמסונוב אמר: "אני רוצה לתת לכם סקופ בנושא הרווחים. מי שהוביל בזמנו את ההתקפה על מודל העמלות היה דרור שטרום. פניתי אליו והצעתי לו לבדוק את ספרי ראובני פרידן עם רואה חשבון ואמרתי לו שהרווח שלנו הוא 3% לפני מס. אני אומר לכם בשבועה שהרווח של כולנו, מי שעומד כאן - 3 מהמשרדים הגדולים בישראל הוא 3% לפני מס. שטרום מעולם לא חזר אליי. כנראה שהאג'נדה שלו כ'מציל החברה בישראל' הייתה חשובה לו יותר מאשר המצב במציאות".
מודי כידון: "שוק הפרסום חייב לעבור לעבודה בשקיפות מלאה; שהמפרסם ידע בדיוק על מה הוא משלם"
יוזכר עוד, כי מוקדם יותר היום (יום א') בכנס השיווק אמר מודי כידון, יו"ר איגוד חברות הפרסום: "אני תומך בקריאת יו"ר איגוד השיווק לשקיפות מלאה בשוק הפרסום והטלויזיה בישראל. כידון הגיב לדבריו של יו"ר איגוד השיווק, אייל מליס. לדברי כידון "שוק הפרסום חייב לעבור לעבודה בשקיפות מלאה מול המפרסמים וגופי המדיה, זאת מתוך מטרה ליצור שוק בריא יותר".
"הגיעה העת לעבור למודלים שיש בהם זיקה בין עבודת הפרסומאי לבין התגמול שהוא מקבל" אמר כידון, "ומתוך כך שהמפרסם ידע בדיוק על מה הוא משלם ולאן הולך תקציב הפרסום שלו. אני קורא לכל הגורמים המעורבים בסוגייה זו כולל אמצעי התקשורת לאמץ גישה זו. השוק תחרותי מאוד ויכול להתנהל באופן עצמאי והוגן".
- 10.אין אמון בפירסומאים 22/01/2012 09:01הגב לתגובה זוראו את הפרסומת למתחם גלילות "ועדת טרכנטנברג קבעה". הרי זה קשר גס ובוטה. אבל איזה קריאטיב מכר את זה. העצוב זה שזו רק דוגמא
- 9.סמסונוב פרידן שקרנים וגנבים חרוצים (ל"ת)אלי 16/01/2012 18:23הגב לתגובה זו
- 8.אבי 16/01/2012 14:22הגב לתגובה זואתם לא רק גנבים, אתם גם אנשי מקצוע גרועים ומנהלים גרועים
- 7.י 16/01/2012 13:49הגב לתגובה זוקומיסיון ? סופר קומיסיון ? דחיית הממונה על ההגבלים העסקיים ? שקיפות ? יאללה לך תדחוף מים.
- 6.כבשת הרש 16/01/2012 11:29הגב לתגובה זונצלנים, עושקים, חזירים, אגו מאנייקים, טרופי אדם, נרקיסיסטים, פסיכופאתיים, סרסורי סווטשופס של עבדים העובדים מסביב לשעון בלי שעות נוספות, סקסיסטיים, שובינסטים, גנבי קריאייטיב, גנבי קרדיט, מאחזי עיניים, שרלטנים, שנמשיך?...
- שמשרד התמ"ת ייכנס ב___ של האיאימא שלכם, אמן! (ל"ת)חזירים הביתה 17/01/2012 22:44הגב לתגובה זו
- צודק ב 1000% (ל"ת)קובי 16/01/2012 14:21הגב לתגובה זו
- 5.אמרתם שהיו שם פרסומאים ? מהשמות הבנתי שלא. (ל"ת)יאללה הביתה 16/01/2012 10:50הגב לתגובה זו
- 4.על ראש הגנב בוער הכובע (ל"ת)יגאל 15/01/2012 21:57הגב לתגובה זו
- 3.חוצפן 15/01/2012 20:15הגב לתגובה זושישסביר לי אם ככה למה הוא קונה ממקאן ? המפלצת שדורשת 40% עמלה מהמהדיות ולא הם לא יפרסמו שם ? זה לא גניבה - זאת סחיטה באיומים !!! כל עולם הפרסום חבורה של גנבים .
- 2.שרית 15/01/2012 17:44הגב לתגובה זוגיל סמסונוב אולי אתה לא, ואני מאמינה לך, אבל משרד המדיה שאתה עובד איתו ועוד משרדי מדיה גדולים, גונבים את הלקוחות וגונבים בגדול. כאחת שעבדה באחד ממשרדי המדיה הגדולים אני יודעת איך זה נעשה והגיע הזמן שהמפרסמים ידעו את האמת ויפסיקו להיות תמימים. יכול להיות ש-3% מרוויחים מהמפרסם, את המדיה שודדים בעוד 25% לפחות אז מספיק עם הקישקושים וההתיפיפות הנלוזה הזו.
- מיכל 15/01/2012 20:13הגב לתגובה זו25 אחוז גולמי הם 3 אחוז נקי. טיפשה
- 1.חמי 15/01/2012 16:06הגב לתגובה זופרסום עם אמירה? סיפור? מסר אמוציונלי עם תועלת? סלחו לי רבותי אבל אתם לא אנשי מקצוע! לכו תלמדו קצת.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקואיפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
ערב ללא הפקת תוכן מקורית שודר אתמול בערוצי הטלוויזיה; מבחינת המהדורות המרכזיות, אמנם הרייטינג של חדשות 12 בראש הטבלה, אבל ניכרת מגמת ירידה; המרוויחים הגדולים הם ערוץ 13, שחוזרים למספרים גבוהים - לטבלת הרייטינג המלאה
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר אמנם בסטטוס קוו, אך לאחרונה ניכרת דעיכה אצל המובילה הנצחית, חדשות 12, שעמדה אמש על 12.5% רייטינג ו-313 אלף צופים, חדשות 13 ניצלו את ההזדמנות והיו במקום השני עם 7.2% ו-176 אלף צופים. חדשות 14 היו במקום השלישי מבחינת רייטינג אבל במקום השני מבחינת כמות צופים, עם 198 אלף צופים ו-6.6% רייטינג. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.4% רייטינג בלבד ו-112 אלף צופים בסך הכל. וכך, אמש היה אחד הערבים המאוזנים ביותר מבחינת פיזור הרייטינג במהדורות החדשות המרכזיות.
איפה התוכן המקורי בפריים טיים?
אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 14.1% רייטינג ו-345 אלף צופים. במקום השני היה "יהיה טוב" של כאן11, תכנית הראיונות של עמרי אסנהיים, שהפעם היתה עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 10.2% ו-233 אלף צופים. לאחר מכן מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8.6%, אך יחסית מעט צופים (200 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 249 אלף צופים, כלומר במקום השני מבחינת צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 8.4%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם רייטינג של 3.5% ו-75 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השני, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-44 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.8% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני , עם 2% ו-50 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1.4% ו-31 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם אלמוג בוקר בקשת 12 הוביל עם 7% רייטינג ו-175 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 5.5% רייטינג ו-97 אלף צופים בלבד.
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 7.9% ברייטינג ו-206 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 7.2% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5.5% ו-141 אלף צופים.
.jpg)