בדרך להנפקה של יוטפו: שופיפיי העולמית תשקיע בה
חברת יוטופ (Yotpo) שפיתחה פלטפורמת שיווק טכנולוגית לאתרי סחר, ונמצאת בדרך להנפקה בנאסד"ק לפי שווי של 1.5-2 מיליארד דולר, הכריזה היום על שותפות עם Shopify, פלטפורמת סחר בה פועלים מעל ל-1.7 מיליון מותגים מכל רחבי העולם. שתי החברות יעבדו במשותף במטרה לפתח חוויית קנייה חלקה ורציפה.
Yotpo פיתחה פלטפורמת שיווק טכנולוגית המיועדת למסחר מקוון המספקת למותגים יכולות לבלוט, לרכוש ולשמר את לקוחותיהם בעולם ה-eCommerce התחרותי. פלטפורמה זו כוללת פתרונות שיווק הדרושים למותגים תחת קורת גג אחת הכוללים ביקורות גולשים, תמונות וסרטוני משתמשים, מועדוני לקוחות, חבר מביא חבר, ושיווק באמצעות SMS אשר יחד מייצרים חוויות לקוח ייחודיות ובעלות יחס המרה גבוה.
בחודש מרץ 2021, הודיעה החברה על השלמת סבב גיוס בסך 230 מיליון דולר בסבב Series F, סבב ההשקעות הגבוה ביותר של Yotpo עד כה, בהובלת קרנות בסמר וטייגר גלובל, כך שסך גיוסי ההון של החברה עד כה עומדים על היקף של כ-406 מיליון דולר
מנכ"ל Yotpo תומר תגרין: "שתי החברות שלנו חולקות אמונה משותפת: כדי שעתיד הסחר המקוון יפרח, מותגים חייבים את היכולת לתחזק מערכת יחסים עם לקוחותיהם. השותפות האסטרטגית שיצרנו מגיעה כתגובה ישירה למצב בו מותגים נאלצים לכלות זמן, מאמץ ואנרגיה רבה בניסיונם להתחרות על תשומת הלב של הלקוחות. Yotpo ו-Shopify עובדות ביחד כדי לייצר התאמה הדוקה בין הטכנולוגיות של שתי החברות, התאמה שתאפשר להציג חדשנות ולהמציא מחדש את תשתית הסחר המקוון".

AI לשעת חירום: Carbyne גייסה 100 מיליון דולר להרחבת הפעילות
חברת Carbyne הישראלית שפיתחה פלטפורמה מבוססת ענן לניהול תקשורת לשעת חירום, מודיעה על השלמת סבב גיוס של 100 מיליון דולר
המהלך נועד לתמוך בהמשך הפיתוח של פתרונות הבינה המלאכותית של החברה, ובפרט של פלטפורמת APEX מערכת הדגל שלה לניהול שיחות חירום. הגיוס, שבו השתתפו שחקנים בולטים מעולמות הטכנולוגיה מגיע אחרי שנת פעילות שבה הציגה החברה צמיחה חדה בהכנסות ומספר המשתמשים.
הפלטפורמה שפיתחה Carbyne, APEX, מציעה מענה טכנולוגי לניהול שיחות חירום בסביבות קריטיות, עם שילוב מלא של רכיבי בינה מלאכותית בזמן אמת. בשנה האחרונה הציגה החברה צמיחה של 477% בהכנסות החוזרות השנתיות של המוצר, ועלייה של 105% במספר הלקוחות. גופי חירום, בהם מרכזי 911 בארה"ב, עושים טרנספורמציה ממערכות התקשורת המיושנות לטובת פתרונות מבוססי ענן, ומאמצים את הכלים הדיגיטליים שמציעה Carbyne כדי לנהל אירועים בשטח משליחת כוחות ועד לתיאום משאבים והחלטות תחת לחץ.
לפי החברה כיום פועלים כ-300 מרכזים המשתמשים בטכנולוגיה שלה ב-23 מדינות בארה"ב, ובשש מדינות נוספות ברחבי העולם. יותר מ-7,000 מוקדנים עושים שימוש במערכת, מה שמעניק ל-Carbyne פריסה רחבה ומיצוב טוב להמשך התרחבות. לדברי המייסד אמיר אליחי, הביקוש לפתרונות מסוג זה צפוי להתרחב גם אל סביבות שאינן מנוהלות בהכרח על ידי מוקדי חירום רשמיים, "ההשקעה המשמעותית הזו היא הבעת אמון חזקה בחזון וביכולת הביצוע של Carbyne", הוא אומר, "בשנה האחרונה הראינו כיצד הגישה שלנו, המבוססת על ענן ועל חדשנות בתחום הבינה המלאכותית, יכולה לחולל מהפכה בתקשורת לשעת חירום – לא רק עבור מוקדי 911 אלא גם בשווקים נוספים הזקוקים לפתרונות מתקדמים לניהול אירועים שונים."
מודלי ה-AI שמציעה Carbyne הם לא רק רכיב נלווה, אלא חלק מהותי במבנה הפלטפורמה. בניגוד לפתרונות שנבנו כתוספים חיצוניים, המערכות של החברה משלבות את ה-AI באופן אינטגרלי מה שמאפשר תמיכה רציפה במוקדן, תוך קבלת החלטות מהירה על סמך מידע מצטבר ממיליוני אינטראקציות חירום. החברה מתארת שימוש ב"Assistive AI" לאימון סוכנים וירטואליים שמבינים את הדחיפות והמורכבות של אירועי אמת – ומדווחת על קיצור זמנים ושיפור בעומסי עבודה.
בזכות מערכי הנתונים הייחודיים והאיכותיים של החברה, שנוצרו על בסיס מיליוני אינטראקציות חירום, ניתן לאמן סוכנים וירטואליים מדויקים במיוחד המבינים לעומק את הדחיפות והרגישות של מצבי קצה. מהאצה משמעותית של זמני תגובה ועד להקלה על עומסי כח האדם בקו החזית, הבינה המלאכותית של קרביין איננה חזון עתידי - אלא מציאות שכבר מניבה תוצאות בשטח.