ChatGPT ממשיך לצמוח: מספר המשתמשים הפעילים עלה בחודשיים פי 2 בחמישה חודשים

הצ'אטים משתלטים - צמיחה מואצת וציפיות להמשך גידול בשימוש באופן מרשים גם בהמשך

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT

צ'אטבוט הבינה המלאכותית ChatGPT, של OpenAI רושם נתוני צמיחה יוצאי דופן, עם עלייה משמעותית במספר המשתמשים הפעילים ובהיקף השימוש בפלטפורמה. הוא לא היחיד - כל הצ'אטיםAI נמצאים בזינוק מרשים. לפי הדיווחים האחרונים, מספר הביקורים באתר הראשי של ChatGPT, chat.openai.com, הגיע לכ-4.7 מיליארד ביקורים חודשיים נכון לפברואר 2025, נתון שממחיש את הביקוש העצום לכלי הבינה המלאכותית.

OpenAI חושפת את מודל ChatGPT 4.5 – מה חדש ולמה זה עולה יותר?
המדריך השלם לצ'אט GPT – כל מה שצריך לדעת
מדריך למשתמש: הכל על Grok 3 – ה-AI שמשנה את כללי המשחק


בנוסף, מספר המשתמשים הפעילים השבועיים עומד על 400 מיליון, קפיצה חדה מ-300 מיליון בדצמבר 2024 ו-200 מיליון בלבד באוגוסט של אותה שנה. המשתמשים שולחים כיום למעלה ממיליארד הודעות ביום, נתון המדגיש עד כמה הפלטפורמה הפכה לחלק בלתי נפרד מהיומיום של צרכנים פרטיים, אנשי עסקים, מפתחים ואפילו מוסדות חינוך.


אימוץ מהיר בכל התחומים

אחד מהגורמים המרכזיים לצמיחה המרשימה של ChatGPT הוא המעבר לשימוש חוצה-תחומים, שבו הפלטפורמה כבר לא נתפסת ככלי ניסיוני בלבד אלא כמרכיב קריטי במודלים עסקיים שונים. "אנחנו רואים אימוץ מהיר בכל החזיתות, בלי הבדלה בין מאמצים מוקדמים למאמצים מאוחרים," אמר אוליבר ג'יי, המנהל האסטרטגי הבינלאומי של OpenAI, בוועידת CNBC CONVERGE LIVE שהתקיימה בסינגפור.


גורם נוסף המשפיע על הצמיחה הוא השקת דגמים מתקדמים יותר של המערכת, כמו o1 ו-o3, לצד אינטגרציה משופרת עם מכשירי iOS. מהלכים אלה סייעו להגדיל את נגישות ChatGPT, לא רק למשתמשים פרטיים, אלא גם לארגונים שמאמצים את הכלי כחלק מתהליכי עבודה יומיומיים.


היעד הבא: מיליארד משתמשים

OpenAI אינה מסתפקת בהישגים הנוכחיים. החברה מכוונת להגיע למיליארד משתמשים עד סוף 2025, ומתרחבת באמצעות הקמת מרכזי נתונים חדשים בארה"ב, כדי לתמוך בעומסי העבודה הגוברים של המערכת.


לפי דיווחים, החברה רואה עניין גובר מצד תאגידים גדולים, מפתחים ומוסדות חינוך, שנמצאים בשלב מתקדם של הטמעת כלי הבינה המלאכותית של OpenAI בפעילותם השוטפת. ההתפתחות הזו עשויה לאותת על כך ש-ChatGPT לא רק הופך לכלי נפוץ לשימוש אישי, אלא נכנס באופן משמעותי גם לעולם העסקי והחינוכי.


הנתונים הללו ממחישים את מקומה של ChatGPT כאחת מהטכנולוגיות המשפיעות ביותר בעידן הנוכחי, עם צמיחה בלתי פוסקת ושימוש גובר בקרב אוכלוסיות מגוונות ברחבי העולם

קיראו עוד ב"BizTech"


הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סונדאר פיצאי גוגל GOOGLE
צילום: Eesan1969, Wikipedia

מנכ"ל גוגל: "האינטרנט כמו שאנחנו מכירים אותו עומד להשתנות"

סונדאר פיצ'אי על העתיד - אינטרנט, משקפיים חכמים, בינה מלאכותית והחזון

עמית בר |

סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל סבור שהבינה המלאכותית תחולל מהפכה הגדולה יותר מזו של האינטרנט. הוא מזכיר שכאשר האינטרנט החל את דרכו, גוגל כלל לא הייתה קיימת, ובאותו אופן הוא צופה שבעתיד הקרוב ייווצרו חברות, מוצרים וקטגוריות שכיום איננו יכולים אפילו לדמיין. פיצ'אי אומר את משנתו בתקשורת האמריקאית, ראיונות ופודקאסטים, אספנו את עיקרי הדברים מהזמן האחרון

משקפיים חכמים: מיליונים ינסו את המוצר בשנה הקרובה

גוגל חתמה על שיתופי פעולה אסטרטגיים עם מותגי האופנה הבינלאומיים Gentle Monster ו-Warby Parker, ומתכננת להשיק גרסאות למפתחים עוד השנה. לדברי פיצ'אי, המוצרים שיגיעו למפתחים יהיו קרובים מאוד לגרסאות הסופיות שיגיעו לשוק הרחב.

הוא צופה שמיליוני אנשים ינסו את הטכנולוגיה. עם זאת, עדיין לא מדובר במוצר שיהפוך למיינסטרים ברמה של האייפון. האתגר המרכזי, לדבריו, הוא לשכנע אנשים לענוד מכשיר על הפנים שלהם לאורך זמן - רף שגבוה משמעותית מאשר להחזיק טלפון בכיס.

פיצ'אי מתמודד עם ביקורת חריפה מצד מפרסמים ובעלי אתרים, שבעצם מאשימים את גוגל בגניבת תוכן ובשימוש בו ללא תמורה כלכלית. הוא טוען שגוגל היא החברה היחידה שעדיין מתעדפת שליחת תעבורה לאתרי אינטרנט, בעוד שמתחרים חדשים מצהירים בגלוי שאינם מתכוונים לעשות זאת. הוא מציג מידע כי דפי האינטרנט הזמינים לסריקה של גוגל גדל ב-45% בשנתיים האחרונות בלבד - נתון שלדבריו סותר את הטענות על "מות האינטרנט". כשנשאל אם הגידול נובע מתוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית, הוא מסביר שלחברה יש מגוון טכניקות לזיהוי תוכן שנוצר על ידי מכונות, וזה לא מסביר את המגמה הכללית.

הוא משוכנע שכמו בכל המעברים הטכנולוגיים של 25 השנים האחרונות, גם הפעם התוצאה הסופית תהיה חיובית עבור בעלי האתרים.

האם עידן החיפוש המסורתי מגיע לקיצו?

לראשונה מזה 22 שנה נרשמה ירידה בחיפושים בדפדפן Safari של אפל, מה שהוביל לירידה זמנית במחיר המניה של גוגל. פיצ'אי דוחה את החששות ומתעקש שהחברה רואה צמיחה כוללת בשאילתות חיפוש, כולל במכשירי אפל.