אפל נפלה 6.6% לאחר פרסום הדו"חות

החברה מצליחה להכות את התחזיות בשורת הרווח ובשורת ההכנסות, אך מפספסת במכירות של האייפונים. בנוסף, החברה מספקת תחזית פושרת לרבעון הקרוב. החברה מבקשת להפסיק לפרסם את נתוני המכירות
עמית נעם טל | (9)

ענקית הטכנולוגיה אפל (סימול:AAPL), החברה בעלת שווי השוק הגדול בעולם, פרסמה אמש בסיום המסחר את תוצאותיה לרבעון האחרון, ומאכזבת את המשקיעים. מניית החברה, ששווה היום כ-12.5% ממדד הנאסד"ק, נפלה הערב 6.6%, וגררה את המדדים לירידות.

האכזבה הגדולה ביותר בדו"חות היא המכירות של מכשירי האייפון. ע"פ הדו"ח, אפל מכרה ברבעון האחרון כ-46.89 מיליון מכשירים, לעומת צפי למכירות של 47.5 מיליון מכשירים. מדובר בעלייה של 0.5% בלבד ביחס לשנה שעברה. יחד עם זאת, חשוב לציין כי המחיר הממוצע לאייפון עלה בכ-28 דולר לרמה של 793 דולר, לעומת צפי למחיר של 750 דולר. במילים פשוטות: אפל מוכרת פחות מכשירים, אך המכשירים יקרים יותר.

בנוסף, מכירות האייפדים הסתכמו בכ-9.8 מיליון יחידות, נמוך מהצפי המוקדם על מכירות של 10.5 מיליון מכשירים. החברה מכרה כ-5.3 מיליון מחשבי מק, גבוה מהצפי שעמד על מכירות של 4.9 מיליון יחידות.

הדיווח המעניין ביותר הוא שהחברה מבקשת להפסיק לפרסם החל מהרבעון הקרוב את נתוני המכירות של האייפונים, האייפדים ומחשבי המק, ותציג במקומם רק את סך ההכנסות בלי פירוט. בחברה טוענים כי נתונים אלו לא משקפים את החוזקה של החברה. המשקיעים כמובן שלא אוהבים את ההודעה ושולחים את המניה לירידות.

הכנסות החברה ברבעון האחרון הסתכמו בכ-62.9 מיליארד דולר, גבוה מהצפי המוקדם שעמד על הכנסות של 61.75 מיליארד דולר. בשורה התחתונה, החברה מדווחת על רווח מתואם של 2.91 דולרים למניה, גבוה מהצפי שעמד על רווח של 2.78 דולרים למניה.

עוד פרט שמעיב על מחיר המניה כעת הוא הצפי לרבעון הקרוב. החברה צופה הכנסות בעונת החגים הקרובה ברמה של 89-93 מיליארד דולר, כאשר הצפי בוול סטריט עמד על הכנסות של 92.74 מיליארד דולר.

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    אליהו 02/11/2018 16:00
    הגב לתגובה זו
    יודע מה הוא עושה !
  • 5.
    שימקה 02/11/2018 15:01
    הגב לתגובה זו
    מניית אפל עוד תראה שיאים חדשים. כל ירידה במניית אפל היא לצורך העליה תחושת הבטן שלי שזו הזדמנות קניה למרות מצב השוק שמקרטע.
  • 4.
    100 02/11/2018 14:46
    הגב לתגובה זו
    שלושת הימים האחרונים של דחיפת השווקים וגם דחיפת החוזים היום בצורה מבישה..רק מגבירים את הידיעה הברורה שאנו רצים למפץ גדול. נראה בעליל שNASDAQ ימשוך גם היום מטה ויתגבר בדרכו ל 1001.
  • אין שום הגיון ולגיטימציה כלכלית לשווי המנופח של אפל.. (ל"ת)
    ד"ר ניר(איצ100) 02/11/2018 16:03
    הגב לתגובה זו
  • מנחם 02/11/2018 16:02
    הגב לתגובה זו
    מי שצריך להתבייש פה זה אתה, אתה מנסה ללכת נגד כוחות השוק והשוק פשוט משתין עלייך בקשת. תגיד לא למדת שום דבר במשך כל השנים שאתה צועק על מפולות ולבנתיים וולסטריט עשה את הראלי של החיים השנים האחרונות. כמה כסף הפסדת רק בגלל שנשארת אטום.
  • 3.
    יורם 02/11/2018 08:52
    הגב לתגובה זו
    היום (ואתמול), לאור העליות בשווקים, והעובדה שאני יוצא אידיוט פעם אחר פעם, לא יתפרסם ניתוח טכני. נמאס שכשאני אומר ירידות השוק כל הזמן עולה, וכשאני משתכנע שהוא יעלה ואומר עליות אז הוא חוזר לרדת בחדות, ואז אני אומר למכור הכל ושוב מתחילות עליות חדות (מה שכן, תמיד אני מקפיד לומר; כמו שהערכתי ואמרתי לכם... בלה בלה בלה).
  • 2.
    מי קונה אייפון מי?, אין כמו גלקסי הרבה יותר טוב (ל"ת)
    רותם 01/11/2018 22:49
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מחר חוזרים לנפילות,מחר צלילה של 4 אחוז בנאסדק (ל"ת)
    עמית 01/11/2018 22:40
    הגב לתגובה זו
  • חוזים ירוקים בגלל טראמפ המשוגע (ל"ת)
    זה לא נראה ככה 02/11/2018 08:29
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: