תחילת סיקור לרבוע נדלן עם אפסייד של 22% על מחיר השוק
חברת הייעוץ רוסאריו פרסמה אתמול סקירה ראשונית על חברת רבוע נדלן הנשלטת על ידי איש העסקים מוטי בן משה, עם מחיר יעד של 157 שקל למניה, גבוה בכ-22% ביחס למחיר הבסיס של המניה הבוקר.
בסקירת המניה מציינת האנליסטית אביטל איגנר כי "חברת רבוע כחול נדל"ן, בשונה ממרבית חברות הנדל"ן המניב בישראל, נסחרת בשווי נמוך מההון העצמי שלה. שווי החברה על פי NAV פשוט אשר לוקח את כל הנכסים בשווי בספרים מגיע לכ-1.95מיליארד שקל. שווי השוק של החברה עומד נכון למועד כתיבת הדוח על כ-1.48 מיליארד שקל אשר נמוך בכ-307 מיליון שקל ביחס להון העצמי של החברה וכ-470 מיליון שקל ביחס לשווי ה- NAV"
"באם נייחס את כל הפער בין שווי השוק לבין שווי ה-NAV לשווי חלקה בקניון TLV, נקבל כי הקניון מתומחר לפי שווי של כ-820 מיליון שקל בלבד, אשר ללא ספק הינו מחיר נמוך ביחס לשוויו הכלכלי. אנו חושבים כי השווי הכלכלי עבור קניון TLV עומד על כ-1.5 מיליארד שקל. באם ניקח באופן שמרני את מחיר הנכסים האחרים בשווי בספרים, ולא נוסיף שווי עודף בגין הפרויקטים היזמיים, נקבל כי השווי הראוי לחברה עומד על כ-1.82 מיליארד שקל אשר משקף שווי ראוי למניה של כ-157 שקל" כותבת איגנר.
קניון TLV - מימוש הפוטנציאל עוד 5 שנים
אחד הנכסים העיקריים של החברה הינו קניון TLV אותו יזמה החברה במסגרת פרויקט השוק הסיטונאי. הקניון, אשר ממוקם באזור מרכזי בתל אביב, נבנה בסטנדרטים גבוהים מאוד עם תמהיל חנויות מוטה אופנה, אשר חלקו הגדול פונה לפלח שוק גבוה. הקניון נפתח במרץ 2017 ובמחצית השנה הראשונה לפתיחתו, נגבו דמי שכירות כאחוז מפדיון בלבד.
לדברי איגנר "ביצועי הקניון עד כה מעט רחוקים מן החזוי, ולהערכתנו, צפוי לקחת מספר שנים עד שפוטנציאל ה-NOI יתממש. הסיבות לכך כוללות – שינויים ענפיים לרבות תחרות גוברת בשטחי מסחר, רכישות מקוונות ורכישות של ישראלים בחו"ל וכן בעיות ספציפיות הקשורות במיקום הקניון, אשר מצוי באזור בו מתבצעת בנייה מאסיבית, הן של המגורים בשכונה עצמה והן של הרכבת הקלה. גורמים אלו מפחיתים את הנגישות לקניון וימשיכו להשפיע על כמות המבקרים בו לטווח של 5-4 השנים הקרובות. עם הפעלת הרכבת הקלה והשלמת הבניה והאכלוס של אלפי יח"ד בסביבת הקניון, צפוי מימוש פוטנציאל ה-NOI המלא."
דירוג ותשואת דיבידנד גבוהים
"רבוע כחול נדל"ן מדורגת בדירוג גבוה של A+/A1 אשר מצביע על רמת סיכון פיננסית נמוכה יחסית", כותבת איגנר "החברה מחלקת דיבידנד שנתי בהתאם למדיניות חלוקת דיבידנד לחלוקת 25%-75% מהרווח הנקי בנטרול שערוכים. תשואת הדיבידנד ל-12 חודשים אחרונים עומדת על כ-6%."
גילוי נאות
- 1.מיקי 25/07/2018 18:10הגב לתגובה זונראה שיש דישדוש במניה (חוץ נפילה מטה זמנית שחזרה מעלה) והכיוון נראה מעלה. להחזיק שנה או עד שיגיע ל17500 בערך. רווח יפה...

צחי חג'ג' בחר לפגוע במשקיעים הפרטיים וחג'ג' אירופה נופלת 11%
הנפקה מעין פרטית למקורבים בדיסקאונט מפילה את המניה; החברה גייסה כ-50 מיליון שקל נמוך ממחיר הסגירה של אתמול בכ-10%
חברת חג'ג' אירופה חג'ג' אירופה -11.42% , העוסקת בנדל"ן יזמי ונדל"ן להשקעה ברומניה, קיימה והשלימה אמש גיוס של כ-50 מיליון שקל ממשקיעים מסווגים, במסגרת מכרז מוקדם שנערך לקראת אפשרות של הנפקה לציבור. במסגרת ההנפקה הוצעו יחידות הכוללות מניות רגילות וכתבי אופציה במחיר של 925 אג' ליחידה - מחיר הנמוך בכ-10% ממחיר הסגירה של המניה אתמול בבורסה. בפועל ההנחה הא גדולה מ-10% כשמתחשבים בשווי האמיתי של האופציות.
מצב כזה פוגע כמובן במשקיעים הפרטיים. הם מדוללים במחיר נמוך, והמניה נופלת כעת ב-11%. צחי חג'ג' יכול היה לגייס במסגרת הנפקת זכויות א6ו באפשרויות אחרות ואז המשקיעים הפרטיים היו יכולים להשתתף בהנפקה. עם זאת, חשוב להדגיש כי גם הנפקת זכויות גורמת במקרים רבים לירידה במניה, אך היא מספקת שוויון אמיתי בין בעלי המניות.
החברה ציינה כי התקבלו התחייבויות מוקדמות לרכישת 54,059 יחידות, מתוכן בחרה להקצות 50,004 יחידות, בהיקף כספי כולל של כאמור כ-50 מיליון שקל. בין המשתתפים בהנפקה נכללו גם בעלי עניין בחברה, ובראשם נפתלי שמשון (נ.ש אחזקות), שהתחייב לרכוש כ-5,377 יחידות. עם פרסום ההודעה נרשמה תגובה חריפה מצד השוק: מניית חג'ג' אירופה צונחת כעת בכ-10% במחזור גבוה של כ-1.68 מיליון שקל. הירידה החדה משקפת את חוסר שביעות הרצון של המשקיעים מהדיסקאונט שניתן בהנפקה.
סימני שאלה. מדוע דווקא עכשיו?
הנפקה בדיסקאונט נתפסת לרוב בשוק ההון כמהלך של חולשה, כאילו החברה נאלצת "למשוך" כסף במחיר נמוך מהשוק כדי להבטיח ביקושים. מנגד, העובדה שהחברה בחרה לגייס דווקא אחרי תקופה של עליות במניה - 50% מתחילת השנה, מלמדת על רצון בעצם לדלל את החזקות בעל השליטה אחרי העלייה.
- חג'ג' אירופה תעבור מנדל"ן לגז? - "זה לא 'במקום', זה 'גם וגם'"
- חג'ג' אירופה בפרויקט של 100 מיליון דולר בבוקרשט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התגובה השלילית כעת עשויה גם לשקף חשש משבירת המומנטום החיובי שראינו בתקופה האחרונה. השאלה המרכזית היא מדוע לגייס דווקא עכשיו. ייתכן שמדובר בצורך לממן פרויקטים יזמיים חדשים ברומניה, או ברצון לנצל חלון שבו המשקיעים מוכנים להזרים הון בתנאים יחסית נוחים לחברה. לחלופין, מדובר בצעד לחיזוק הנזילות והחוסן הפיננסי של החברה, שיאפשר לה גמישות רבה יותר בשוק תנודתי. במידה וההון יופנה לפרויקטים קיימים או להשבחת נכסים, הדבר עשוי להוות בשורה למשקיעים, שכן הוא עשוי לתרום לגידול עתידי בהכנסות וברווחיות.

הבורסה בת"א סגרה על האפס; ניו מד עלתה 2.9%
טבע ירדה 3.6%, הביטוח עלה 0.85%, הבנקים ירדו 0.4%
השוק תיקן את הירידות. אולי זה בגלל שנתניהו קצת חזר בו מהאמירה הקשה של אתמול, כשבמקביל יש חדשות משרדי ממשלה מקבילים על שת"פ עם העולם. בולט במיוחד משרד האנרגיה - היו דווח על העמקת שיתוף הפעולה עם קפריסין לשם העברת גז לאירופה. מעבר לכך, נתניהו מתכנן מסיבת עיתונאים הערב בנושאים כלכליים. השוק מעריך שתהיה הרגעה מסוימת.
ידיעה נוספת בתחום האנרגיה היתה על הרחבת התשתיות לצנרת שתוביל גז מישראל למצרים - שברון נערכת להגדלת ייצוא הגז מישראל למצרים. מדובר על פרויקט לוויתן כמובן וזה השפיע על מניות לוויתן בעיקר ניו מד שזכתה כבר מהבור לתשואה עודפת על השוק בזכות הראיון בביזפורטל - יוסי אבו: "השוק מפספס את ניו מד" - מאיפה יגיע האפסייד בהמשך?
הנפקות פרטיות פוגעות במשקיעים מקרב הציבור. הנה הדוגמה האחרונה - חברת חג'ג' אירופה חג'ג' אירופה -11.42% , שקיימה אמש מכרז למשקיעים מסווגים והנפיקה עבורם מניות שדה פקטו דיללו את המשקיעים הפרטיים. להרחבה בנושא ראו כאן - צחי חג'ג' בחר לפגוע במשקיעים הפרטיים וחג'ג' אירופה נופלת 11%.
הבנקים חזקים - הציבור חלש. אין מספיק תחרות, והבנקים מצפצפים עלינו - אפס על ריבית עו"ש ביתרת זכות, 12.2% על ריבית עו"ש ביתרת חובה. הנגיד ובנק ישראל מסבירים לנו שהם עושים הכל כדי לשנות את זה - הם מסבירים את זה כבר שנים, אבל שום דבר לא השתנה למעט דבר אחד - הרווחים של הבנקים. הם שוברים מדי שנה שיאים. על חשבוננו. פרופ' אמיר ירון מתעתע בציבור - מדבר על החלשת הבנקים, בפועל הוא רק חיזק אותם ופגע בציבור; האם 10 מיליונים איש אנונימיים פחות חשובים מעשרות החברים והמכרים של הנגיד במערכת הבנקאית? בסוף הכל אישי - הנגיד: "פועל להעביר את הכוח מהבנקים לציבור" - האומנם?
- בדרך לכלכלה סגורה? הדולר מזנק בעקבות נאום נתניהו
- נאום נתניהו, הירידות בבורסה והדולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ״ל
משרד התחבורה: "צריך להיות ערס כדי לשחרר תקציבים" - משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל
מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים. משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים
של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".