21:34 מחיר הזהב נסחר ביציבות במחיר 1,269 דולר לחבית

21:32 מדדי וול סטריט נסחרים בעליות של 0.2%

21:32 מחיר הנפט עולה 0.4% לכדי 49.75 דולר חבית

19:32 עליות קלות בוול סטריט: ה-S&P 500 מוסיף 0.4%, הנאסד"ק מתחזק 0.2% >>

18:22 דו"ח המלאים בארה"ב רשם ירידה חדה מהצפוי במלאי הנפט >>

18:21 מרקל מגבה את שר החוץ הגרמני לאחר ביטול פגישתו עם נתניהו

18:20 ארה"ב מדווחת כי מערכת הטילים בדרום קוריאה תהיה מוכנה כבר >>

16:54 שר האוצר: "ההסכם עם הפועלים הסינים מכפיל כוח לפתרון משבר הדיור"

16:52 בולטות בת"א: פריגו טסה 7%, פורסייט עפה 14%

16:33 ירושלים: השר ארדן הורה על ביטול אירוע של הרשות הפלסטינית בעיר

16:31 טבע: אייל דשא, סמנכ"ל הקבוצה, הודיעה על עזיבתו

15:33 ביקור נשיאותי: נבדקת האפשרות להגעתו של טראמפ לישראל בחודש הבא

14:55 נשיאת העליון מרים נאור: "זכויות האדם פותחו כלקח היסטורי מהשואה"

14:17 לקראת ל"ג בעומר: ההסתדרות אישרה את סכסוך העבודה של ארגון הכבאים

13:04 צרפת: כוחות המשטר הסורי של אסד אחראים לתקיפה באידיליב

12:33 ח"כ מיכאלי: "הקואליציה שכחה מעובדי התאגיד ורשות השידור"

14:46 אחרי הביקורת: נבלמה מתקפה סייבר חריגה בהיקפה על המשק >>

11:00 המתיחות בחצי האי הקוריאני: ארה"ב פרסה מערכת טילי הגנה בדרום קוריאה

18:41 סגירה ירוקה באירופה: הקאק הוסיף 0.3%, הדאקס התחזק 0.1% >>

10:11 טורקיה: נעצרו 803 חשודים במעורבות בניסיון הפיכה

09:55 בולטות בת"א: שופרסל יורדת 2.25%, פרוטרום יורדת 0.70%

09:53 בולטות בת"א: מיטרוניקס עולה 2.32%, הראל השקעות עולה 1.32%

08:20 הצעת החוק לדחיית שידורי התאגיד תעלה היום לקריאה שנייה ושלישית

08:12 בריסל: הפרלמנט האירופי ידון היום בהשבת רכוש לניצולי שואה

08:09 הרצוג: "נתניהו הלבין את פניו של שר החוץ הגרמני, ידיד ישראל אמיתי"

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות
שוק הדיור

תחילתה של מגמה? הלמ"ס מדווח - ירידה משמעותית במחירי הדירות בסוף 2016

בצמוד לפרסום מדד המחירים לצרכן לחודש ינואר, הלמ"ס פרסם גם את נתון מחירי הדירות
 |  68
שוק הדיור
Share
סוף סוף ירידה. אחרי חודשים ארוכים של עלייה בלתי פוסקת במחירי הדירות, בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מעדכנים היום (ד׳) על ירידה של 1.2% במחירי הדירות. מדובר בנתון שנכון לחודש נובמבר 2016. כלומר, בניגוד למדד המחירים לצרכן שעדכני לחודש ינואר, נתון מחירי הדירות שאינו נכלל במדד (כיוון שבלמ"ס רואים ברכישת דירה השקעה ולא הוצאה) מתקבל בעיכוב.


הנתון הנ"ל משקף קצב עלייה שנתי של 5.9% בלבד, כלומר קצב מתון מאוד באופן יחסי למה שראינו עד כה בחודשים האחרונים (קצב של מעל 8%).

שימו לב: ירידה חודשית של 1.2% לא נראתה מאז 2007 וייתכן כי הדבר מסתדר עם ההאטה עליה מדברים באוצר בחודשים האחרונים. בסקירות שפרסמו באוצר, דובר על ירידה משמעותית ועקבית, במספר העסקאות ומשקיעים שיוצאים מהשוק כסממן לצינון השוק. בתחילת השבוע, הכלכלן הראשי באוצר פרסם בסקירתו, שבחודש דצמבר צנחו רכישות דירות חדשות ב-28%, לשפל של 5 שנים. גם המשקיעים בורחים ומשקלם מסך העסקאות ירד לכדי 16% בלבד.

על פי פרסום הלמ״ס, המחיר הממוצע הכלל ארצי של עסקאות שבוצעו ברבעון האחרון של 2016 עמד על 1.48 מיליון שקל. לעומת זאת, ברבעון הקודם, המחיר הממוצע היה נמוך בכ-1.5% ועמד על 1.46 מיליון שקל. בלמ״ס מציינים כי ״עלייה זו של 1.5% ברבעון, יכולה לנבוע הן משינוי שחל ברמת המחירים והן משינוי באיכות הדירות שנמכרו ובגודלן״. 

נתון חשוב נוסף לעניין השוק הוא הביקוש לדירות מקבלן ושלא מקבלן. בעניין זה, לפני כשבועיים עצרה הלמ״ס את פרסום הנתונים החודשיים בדבר מספר הדירות החדשות שנמכרו (כמות מבוקשת של דירות) בעקבות ליקויים בנתונים שהועברו לטענתם ממשרד הבינוי והשיכון. כעת נבדקים כלל הפרסומים בנושא ול-Bizportal נודע כי בלמ"ס נערכים לפרסם סקירה עדכנית ומתוקנת ב-14 במארס.
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

68 תגובות ב-45 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
45 קניתי עכשיו דירה 16/02/2017 21:38 להשקעה!!! הלך הכסף!!
גם לקחו לי מיסים! גם שלמתי תיווך! וגם ירידות!! נמאס כבר! כבר אי אפשר לעשות כאן כסף!
44 בן ש 16/02/2017 18:32 לא ירידה זה האטה בעלייה
המחירים לא ירדו אלא קצב עליית מחירים ירד במקצת.
43 זוג צעיר 16/02/2017 18:32 איזה ירידה? יש יותר עיסקאות בדירות זולות, אבל המחירים
עולים כול חודש. על מי מחפשים פה לעבוד? אף דירה שראינו לא הוזלה אלא התייקרה.
42 "הציבור 16/02/2017 11:41 מטומטם לכן
הציבור משלם, מה שבא בקלות באותה הקלות יעלם, משיח לא בא, משיח גם לא מטלפן..."
41 איך בכלל 16/02/2017 11:37 מישהו עוד
קונה? הכול הולך ליפול עכשיו,זה עוד של חודש נובמבר, בדצמבר היה עוד פחות עסקאות והמחירים ירדו אפילו יותר.
40 כבוד לשר 16/02/2017 11:09 הנדלן יהיהממוסה ומסודר הערסים יחפשו להריץ משהו אחר (ל"ת)
39 שאול 16/02/2017 10:56 הנדל"ן סוס מת, הלאה (ל"ת)
38 ספורט לאומי 16/02/2017 10:52 באמת נמאס שכל חזיר קונה 3 דירות ומתחיל להריץ מחירים (ל"ת)
37 די לחזירי 10 דירות 16/02/2017 10:09 אין על כחלון תותח הערסים יוצאים משוק ההשכרה (ל"ת)
36 איציק 16/02/2017 10:07 צינון
חכו למבול של כתבות ״צינון״ היום. אוהד דנוס והחברים כבר שוקדים במרץ על נתונים הפוכים שינסו להציג מגמה הפוכה… לדעתי הם יגידו שהנתונים מעוותים בגלל מכירות של מחיר למשתכן שמטה את הממוצע מטה ולמעשה בשאר השוק המחירים דוקא עולים כרגיל. כמו כן חסרות מאות אלפי דירות ולכן מספר העסקאות מועט ואם כבר יש דירה למכירה היא דירה פחות טובה ולכן נמכרות דירות "זולות" יותר. חותם לכם שזו תהיה רוח הדברים. גם כשהמחירים ייחתכו ב 50? הם לא יודו בזה כך שאתם יודעים לאן הם יכולים לדחוף את כתבות הפמפום שלהם. הבעיה שהציבור מאמין לשטויות האלה אבל הדעה מתחילה להשתנות. חייבים לפוצץ אותם בתגובות
ק 16/02/2017 14:26 אל תיסחף
מחירי הדירות יכולים לרדת אבל לא פחות מעלות בניה ורווח קבלנים שזה מה שמשקף מחיר למשתכן
35 דירות לעם 16/02/2017 10:05 המשקיעים התנהגו כמו בצפון קוריאה (ל"ת)
34 אזרח פשוט ושאפתן 16/02/2017 10:05 לפעמים החגיגה נגמרת...
סבלנות ואורך רוח הם שם המשחק. לא רחוק היום שבו נחזור למחירי דירות ומשכנתאות בעלות מתקבלת על הדעת.
33 המשקיעים התחזרו 16/02/2017 10:05 כחלון המלך המשקיעים היו חזירים ועכשיו אחלה (ל"ת)
32 להחליף ספורט 16/02/2017 10:03 כחלון תותח נגמר ניצול השוכרים (ל"ת)
31 גוני 16/02/2017 09:41 שכירות 2.5 אחוז וההלוואה ב4 אחוז
וזה לפני בלאי תיקונים ושיפוצי בניין. מי שקונה היום שלא יבכה מחר..
30 מאיר פ 16/02/2017 08:09 לא לשמוח
הקבלנים ומקורביהם יעלו מחיר בפברואר על מנת להציג בנתונים הבאים המשך מגמת עליית על מנת להמשיך ליצור פאניקה והמשך התנפלות של הפריירים על קניית דירות... אתם שואלים למה ... כי הקבלנים והבנקים ( שולטים במשק הישראלי בחסות בנק ישראל ) ח.....ז.....י......ר.....י......ם.. לט מספיק להם רווח סביר של 20-30% , רוצים להרוויח מיליון שקל על דירה....
שאול 16/02/2017 10:58 המשקיעים בחוץ, מי יקנה מהם? הם גם צריכים להתפרנס (ל"ת)
29 שאול 16/02/2017 07:38 עצים אינם צומחים לגובה בלי סוף (ל"ת)
28 זקן בבורסה 16/02/2017 00:00 אולי עכשיו תהיה סוף סוף עליה משמעותית בדולר
למרות הנגידה העלובה פלוג שמחלישה את הדולר במזיד
27 שוטר כלכלן 15/02/2017 22:26 סבלנות
שמדברים על נדלן כמו כל נושא בכלכלה,בנוסף לגורמים לעלייה/ירידה כגון ריבית,הצע,ביקוש,הדבר הלא פחות זה מגמות ורצונות צרכנים. היום הצרכנים מבינים שהמחירים גבוהים מידי,ומפחדים לקנות בעליה ולעשות טעות קריטית. אני מאמין שהמחירים ירדו,הסביבה הצרכנית תומכת בזה,בנוסף לעליה לפחות צפי ריבית,מס השקעה גבוה,ושוב הצרכנים רציונליים,וזה מה שחשוב. חומר למחשבה. בהצלחה לכולם בכול אופן
26 ddd 15/02/2017 22:08 חברים קצת הבנה בכלכלה אין משקיעים !נדלן נופל הכל נופל
מיתון מיסים פיטורין .אין עבודה צריך למכור בלחץ את הבית נפילת מחירים תפיל את כולם מה השמחה ??? צריך להטיס את הנבל כחלון מהר מהממשלה
25 ddd 15/02/2017 22:01 מה בדיוק טוב בזה ?כחלון הבריח משקיעים ובקרוב יעלה מיסים (ל"ת)
24 זמן לקפוץ מהעגלה 15/02/2017 21:52 הנתון המעודד שהוא סנונית הגיע אחרי שכולם ניסו לעדן את י (ל"ת)
23 יוסי גרין 15/02/2017 21:52 אוי כחלון
איך השמצנו אותך בכתבות ועכשיו אנחנו צריכים לאכול את הכובע
22 אל יתהלל חוגר.. 15/02/2017 21:49 מה שדרוש כעת ,לנהוג בזהירות ברגע אחד
יכול הכדור שלג לקחת איתו הכל ,לכן צריך להרגיע את ציבור מחזיקי הדירות שגם 5 עד 10 אחוז פחות ממחיר הנכס זהו בהחלט מספר שכל צד יכול לחיות עימו..הדבר גם ייצור אצל הקבלנים הבנה שהמחיר לא יישאר לנצח גבוהה ובהחלט זה הזמן והמקום לחזור למבצעי הנחות או הוזלות תמורת שדרוג הדירה,השמאים ייזמי הנדלן וכן סקטור המתווכים,כולם חייבים להירתם למאמץ הזה על מנת שהירידות באמת יירדו בצורה מתונה ולא..40 ו50 אחוז זהתחזית אופטימית וכל מי שמכיר את השוק רק לפני 15 שנה לא צריך יותר ..
חנן 17/02/2017 17:57 איזה מצחיק אתה
כאילו שלמישהו יש שליטה על שוק הנדל"ן...
21 אחד העם 15/02/2017 21:47 ישר רואים
מי מהמגיבים לא קנה לפני 10 או 20 שנה ומאז מחכה שהמחירים ירדו...
20 א 15/02/2017 21:24 מדד כחלון
רק אצלו המחירים יורדים.
19 אלי 15/02/2017 21:09 כחלון המלך
כל הכבוד עמדת בגבורה מול משקיעים חזירים מול בעלי ההון עשירים שחגגו על גבם של זוגות צעירים ושוכרים קשיי יום תמשיך כך תעלה את המס רכישה ל15 אחוז לדירה שניה מתפלל להצלחתך
18 ג'קי 15/02/2017 20:44 סוף המשחק
הנדל"ן באמצע סיבוב פארסה חד. הדלק של הנדל"ן הוא השבחת ערכו דבר הנמדד במשכורות ממוצעות במשק- מאז קום המדינה הערך נע בין 70 ל160 משכורות כיום אנחנו בשיא. תשואת השכירות היא הנמוכה ביותר בעולם כולו (אחרי טיוואן) ועומד על 2.18% בלבד (!!) בניכוי פחת ובלאי – כל אג"ח ממשלתי רווחי ונזיל יותר. כך שמעבר לכך שהיא אינדיקטור לכך שאין באמת מחסור בדירות היא בפני עצמה לא הדלק למחירי הנדל"ן. כלומר הכדאיות היא בהשבחה – אבל עד איפה זה יכול להגיע?! מתי שבעולם מדברים על בועת נדל"ן חמורה מדובר שם ב100 משכורות ממוצעות ואנחנו הגענו כבר ל160 אז לאן זה יכול להגיע? 200 משכורות? 500 משכורות לדירה?! הרי מתישהו מקורות המימון והאשראי של הציבור יגיעו לקצה גבול היכולת (וזה מאד קרוב) שלא לדבר על סביבת ריבית שאין לה כבר לאן לרדת יותר וריבית למשכנתאות שמזנקת. כלומר תהליך העלייה על סף עצירה. ומה קורה כאשר הוא נעצר? האם הוא נשאר שם? ברגע שהוא נתקע שם בעלי הדירות נתקעים עם תשואת השכירות הנמוכה ולאט לאט דירות משתחררות מגדילות ההיצע ומורידות המחיר בהתחלה בטפטוף ואח"כ בשטפון ואנחנו נמצאים מהר מאד בשוק יורד.
משה ראשל"צ 15/02/2017 22:29 מי שהשקיע באגח ממשלתי בשנה שעברה הפסיד נקודה (ל"ת)
17 יושב על הגדר 15/02/2017 20:37 לא הקשבתי להתאחדות בוני הארץ, והרווחתי 18,000 בחודש אחד
כל מי שהחליט שיש סיכוי אמיתי לירידת מחירים ולא רכש דירה, הרוויח בדצמבר 18,000 שקל (בהנחה שהוא רצה לרכוש דירה בסביבות 1.5 מיליון שקל). כיף לשבת רגל על רגל ולהרוויח עשרות אלפי שקלים.
עמי 16/02/2017 09:20 כן כן.תמשיך לשבת.רק תזהר שלא ידבק לך התוסיק (ל"ת)
שני 15/02/2017 22:24 אתה יכול חודש הבא להפסיד 36,000 ש"ח
הרבה אמרו כמוך במהלך השנים. לא ניתן עדיין לדעת האם הפעם זה רציני. לכן תרגיע.
16 שריג 15/02/2017 20:32 מצטער, מאמין יותר לשמאי הלאומי, ואצלו המחירים לא עוצרים (ל"ת)
איציק 16/02/2017 09:39 אני אענה במקומו
פשוט מאוד: כי יש לו אינטרס בתגובה שכזו
ו 15/02/2017 20:43 אז למה עד עכשיו האמנת ללמ"ס?זה שאתה מתכחש זה סימן לבועה
התכחשות לשינוי במחיר זה מאפיין ידוע של משתתפי בועה. בוא אני אשאל אותך שאלה - אם שמת לב השמאי הממשלתי פתאום צץ בימים האחרונים ורץ לכל גוף תקשורת להתראיין...מי שלח אותו? מה גרם לו לעשות את זה? האם סביר להניח שהיה ידוע לו שהמחירים יורדים וזה עומד להתפרסם ? תחשוב לבד.
15 דן 15/02/2017 20:20 רואים לפי התגובות את הלחוצים שמחכים שהמחירים ירדו
רואים לפי התגובות את הלחוצים שמחכים שהמחירים ירדו
14 יש ר א לי 15/02/2017 19:54 באמת? תשאלו את השמאי הממשלתי. למ"ס ממשיך לטעות ולהטעות
או שרוצה לרצות את כחלון
Tyrion Lannister 16/02/2017 11:26 Most men would rather deny a hard truth than face it (ל"ת)
ו 15/02/2017 20:45 עד עכשיו האמת ללמס לא? מה קרה פתאום? נלחצת הא?
תאמין למי שאתה רוצה...בפועל המחירים יורדים והמשקיעים המתוחמים בורחים .
13 מתווך רעננה 15/02/2017 19:52 זה נתון ישן ברעננה נכון לעכשיו כבר מרגישים 5 אחוז ירידה (ל"ת)
12 יורם 15/02/2017 19:47 ההתחלה של הסוף, טעות ענק לקנות דירה בימים אלה
הכתובת היית על הקיר!
עם ישראל 17/02/2017 18:03 דבר חכם לקנות דירה עכשיו
מי לא רוצה לשלם מחיר יקר מדי??? אני אהבתי יותר לשלם חשבונות של 300 ש"ח על הפלאפון פעם מאשר עכשיו 50 ש"ח. גם עגבניה ב30 ש"ח לקילו טעימה יותר מאשר עגבניה ב- 5 אז יאלללללה תעלו כבר את המחירים על חורבה בת ארבעים בשכונה רעה - אני רץ לקנות
11 ליאור 15/02/2017 19:46 עוד רגע ... רק עוד רגע.....
המפולת אוטוטו מתחילה, ברגע שתתחיל פאניקה אנשים ימכרו בכל מחיר רק בשביל להישאר מורווחים מהמחיר שקנו לפני עשור.....
משה ראשל"צ 15/02/2017 22:30 המחירים עלו לשמיים ואף אחד לא מוכר בטרוף אל תגזים (ל"ת)
ליאור 16/02/2017 13:39 לא אמרתי שאנשים מוכרים בטירוף
אמרתי שנחכה ונראה מה יקרה שהמפולת תתחיל ......
10 שי 15/02/2017 19:39 היכן הגאונים שטענו שמחירי הנדלן לעולם לא ירדו? (ל"ת)
שריג 15/02/2017 20:34 קונים עוד דירה וצוחקים על הלישכה לשקרים לאומיים (ל"ת)
אא 15/02/2017 23:26 לפני שנה שהם אמרו עליות שריג לא אמר שקרים לאומיים (ל"ת)
9 אזרח 15/02/2017 19:35 הירידות התחילו כבר קודם לכן.מיכוון שגורמים......
אינטרסנטיים מנסים לשדר עליות מחירים.כי זה משרת גורמים העוסקים בנדל״ן.וגם גורמים פוליטיים על כשלון הממשלה.
8 אמיר 15/02/2017 19:29 ירידה של מעל 14 אחוז במונחים שנתיים. זו מפולת. (ל"ת)
7 קונגו 15/02/2017 19:25 סנונית אחת לא מביאה את האביב (ל"ת)
אריה 15/02/2017 20:23 !Winter is coming
וכדאי לך לברוח לפני שהחורף יגיע לשוק הנדל"ן
6 קר 15/02/2017 19:21 הגאות בשוק הנדלן הסתיימה, השפל מתקרב.
מי שמוחו בראשו נמלט משוק הנדלן לפני שהשפל מתחיל.
שני 15/02/2017 22:25 או שכן או שלא
מה שבטוח שמי שברח ב2013 כשאמרו את אותם משפטים, הפסיד מאות אלפים.
5 ירון 15/02/2017 19:18 בדיחה.. זה " מדד כחלון" כשמחיר למשתכן בפנים... בדיחה
לא רלוונטי המדד הזה. בטח כשהמציאות אחרת
יוסי בלק 15/02/2017 20:37 אם מחיר למשתכן היה בפנים היית רואה ירידה של 10%
ולמה שלא יהיה בפנים? זה המחיר שרוב הצעירים ישלמו
במרכז רק עולה 16/02/2017 05:31 כל הדירות במחיר למשתכן הן בפריפריה (ל"ת)
4 מוטי 15/02/2017 19:07 בהחלט
צפוי והגיוני...
3 גבי 15/02/2017 19:07 איך זה יכול להיות? אתמול נהג מונית סיפר לי שזה רק עולה (ל"ת)
אדי 15/02/2017 20:06 חחחח אהבתי (ל"ת)
2 גיא 15/02/2017 19:04 מה הפתעה? מה?
אומרים לכם כבר כמה חודשים, המשקיעים מוכרים הרבה יותר דירות מאשר קונים, רכישות של תושבי חוץ בשפל של עשור והצעירים קונים רק דרך מחיר למשתכן. אז מי יקנה דירות בשוק? משפרי דיור? ולמי הם ימכרו?
שני 15/02/2017 22:25 המשקיעים לא מוכרים
ממש לא. הרבה נשארים עם הדירה, הם איבדו אמון שיהיו ירידות.
גיא 16/02/2017 11:03 תקראי שוב
משקיעים קנו 700 דירות ומכרו 1600 דירות בחודש, בנטו מכירות של 900. חשבון פשוט.
אחד 15/02/2017 21:44 עוד
אתה בטח
1 מדינת הרמאים 15/02/2017 18:58 לא מאמין ללמ"ס של פחלון... (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש