אכזבה חלקית לכחלון: תראו את כיוון מחירי הדירות לפי פרסום הלמ"ס הערב

מדד מחירי הדירות פורסם היום כחלק מפרסום מדד המחירים לצרכן
משה כחלון, צילום: לע"מ; גטי אימג'ס ישראל
אכזבה חלקית לשר האוצר משה כחלון. אחרי שבחודש שעבר נתון מחירי הדירות שבעדכון הלמ"ס לחודש יולי, הציג ירידה של 0.3% (ירידה ראשונה מזה שנה בנתון זה. הערב הנתון שוב חוזר לעליות עם עלייה של 0.1% במהלך חודש אוגוסט. כלומר, השר משה כחלון, לא יוכל לטעון לתחילתה של מגמה של ירידת מחירי הדירות. עם זאת, בהסתכלות של 12 החודשים האחרונים שעד חודש יולי, מדד מחירי הדירות רשם לפי הלמ"ס עלייה של 6% "בלבד", התמתנות לעומת עלייה של 7% ב-12 החודשים שהסתיימו בחודש יוני ואחרי שמוקדם יותר השנה כבר ראינו קצב עליית מחירים של 8%. כלומר ייתכן והמגמה כעת היא התייצבות במחירי הדירות.

גיא יהודה, כלכלן בפסגות, כתב בעניין זה כי "בעקבות העלייה הדרמטית בריבית למשכנתאות אנו מצפים להמשך התמתנות קצב עליית מחירי הדירות. עם זאת, נתוני הבנייה החלשים שפורסמו אתמול הן עדות נוספת לכך שצד ההיצע אינו מגיב חזק מספיק וללא עליית מדרגה משמעותית בהתחלות הבנייה אנו לא רואים את מחירי הדירות יורדים אלא עולים בקצב מתון יותר״.

בתוך כך, סעיף הדיור שנכלל במדד טיפס 0.5% כאשר עלייה בו מבטאת את השינויים במחירי שכר דירה שנקבעו בחוזים שנחתמו בחודשים יולי 2016 אוגוסט 2016, לעומת חוזים שנחתמו בחודשים יוני 2016 יולי 2016. ייתכן שחלק מהגורמים לעליית מחירי השכירות הם החוק החדש שיוזם כחלון, הנוגע למיסוי אלו המחזיקים ב-3 דירות ויותר. לפי ההערכות החוק הזה יגולגל בחלקו אל השוכרים, וייתכן שבנתון הנוכחי כבר רואים התחלה של מגמה זו.

נזכיר כי אתמול הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה דו"ח לעניין התחלות וגמר הבנייה במחצית הראשונה של 2016, שהראה שהירידה בהתחלות הבנייה נמשכת וגם קצב הבניה יורד. על פי הנתונים, נרשמה ירידה של 6.9% בהתחלות הבנייה במחצית הראשונה של 2016. עם זאת, בהשוואה לנתונים מנוכי עונתיות הירידה מסתכמת ב-2.1%. נתון מדאיג לא פחות הוא ירידה של 11.5% במספר הדירות שהסתיימה בנייתן במחצית הראשונה של השנה.
תגובות לכתבה(92):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 50.
    מחירי הדירות
    רמי 28/09/2016 10:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחירי הדירות במרכז הארץ יעלו ב8% בשנה. בפריפריה יעלו ב 3% בשנה
    סגור
  • 49.
    ספסרי דירות יושבים על צוואר האדם העובד ,וביבי שם אותם
    בא 18/09/2016 09:36
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שם , פשוט ניהול נצלני ולא אנושי . היה מביא קבלנים מסין , היו בונים שכונות שלמות גם בפינוי בינוי , בחצי מחיר .וכולם היו מרוצים ,גם האוצר שהיה רואה כסף ממכירת דירות , משכירות לא ניכנס לו כסף כידוע .
    סגור
  • גם קוף יכל ללמוד בהרוורד ,שמים אותו בכלוב בהרצאה ,העיקר
    בא 18/09/2016 09:44
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שכמובן ישלמו עליו שכר לימוד . ככה שהרזומה לא אומר כלום ,כלכלה זאת לא מלחמה , כלכלה צריכה להיות אנושית ,בגלל שהיא בשביל אנשים .
    סגור
  • 48.
    מדיניות המס הממשלתית והשליטה הממשלתית ברזרבות הקרקע הם
    י. 17/09/2016 22:13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ישנם גורמי על לתופעה וכל היתר קשקושים וקבלנים חכמים שרוצים להרוויח בכל סיטואציה.
    סגור
  • 47.
    חברים תגובה 30 מסכמת הכל............... (ל"ת)
    vvc 17/09/2016 20:17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 46.
    המחירים בירידה
    גיל 16/09/2016 08:41
    הגב לתגובה זו
    15 7
    כל מי שמוכר. קבלן או איש פרטי קולט את זה. היום הנחה של 2.5% במחיר כניראה תסגור את העסקה, בעוד חודש גם 10% לא יספיק
    סגור
  • צא מהסרט.חחחח (ל"ת)
    מאור 18/09/2016 10:08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 45.
    פני המדינה כפני מדד הדירות שלה..חרא. (ל"ת)
    נתנאל הקוסם 16/09/2016 07:45
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • האמת כפני המנהל שלה ,ביבי כמובן . הוא ביבירידיק אבל
    בא 18/09/2016 09:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא עושה המון טעויות בגלל שלא חושב בצורה אנושית , רק רגיל לעשות הכול בכוח . זה שלמדת בהרוורד , גם קוף יכול ללמוד שם , אם ישלם שכר לימוד .
    סגור
  • 44.
    אופייני למדינה של רודפי בצע מפונקים ועשירים שזמנה נקצב. (ל"ת)
    א.מ 16/09/2016 07:44
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • טען עוד
  • 43.
    כחלון תמשיך בדרך שלך בלי להקשיב לאף אחד
    שלומי 16/09/2016 07:30
    הגב לתגובה זו
    36 8
    כחלון תמשיך בדרך שלך בלי להקשיב לאף אחד אתה עושה עבודה מצויינת הרבה אנשים רוצים שתיכשל אתה הופך הרבה אבנים שמעולם לא נגעו בהם בבחירות הבאות אני ועוד הרבה חברים שלי נבחר בך מה שלא עשינו פעם שעברה כחלון סליחה ??
    סגור
  • מסכים לכל מילה.
    דוד 16/09/2016 15:53
    הגב לתגובה זו
    5 7
    סליחה כחלון, שבפעם הקודמת לא בחרתי בך.תמשיך ותעשה לכלל העם.אני ומשפחתי איתך.
    סגור
  • סליחה,אבל מה היא הדרך שלו ? (ל"ת)
    אחד 16/09/2016 14:38
    הגב לתגובה זו
    9 1
    סגור
  • דרך שגוייה
    יעקב 17/09/2016 17:46
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הדרך של כחלון היא: לא להטיל מסים על דירות לפי שוויין. כך שמי שיש לו למשל דירה אחת או שתיים ששוויין 10 מליון שח- לא ישלם מס 3 הדירות. אבל מי שיש לו 3 דירות קטנות בפריפריה ששוות כ 1.5 מליון של ישלם גם ישלם מס כזה. לא מבין את ההגיון שלו או את הצדק הכלכלי שלו ולא מבין את התומכים בו
    סגור
  • מי שמנהל את כחלון והאוצר הם העשירים באמת שלא רוצים מס
    נמאס מהשחיתות 18/09/2016 19:23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפי שווי והם מנהלים את משרד האוצר ע"י הבטחת ג'ובים למי שעובד שם. צריך להיות כמו בגרמניה, שעובד ציבור זה לכול החיים ולא קרש קפיצה לעבוד אצל טייקון ואחכ לקבל כמה דירקטורים בחברות כושלות אבל מפנקות....
    סגור
  • 42.
    קחלון נדחף לפרוייקטים עם קרן מגוריט
    קרן מגוריט 16/09/2016 07:19
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יגביר ביקושים עם מס רכישה 0.5% . הדירות של הקרן ישתלטו על בניינים שלמים. יכתיבו שם את תשלומי ועד הבית בסוף כל השוכרים יהרסו את הבניין והם יהפכו את הבניין לסלמס אם הממשלה רוצה שתבנה לה דירות להשכרה ולא תגזול ממשקיעים פרטיים את הפרנסה שלהם בדרך של אפלית מיסוי והשוכרים לא יקבלו דירות בשכד זול . מקסימום שנה אחת אחר כך יצמידו להם את התשלומים למדד כל שנה וכל חודש הם ישלמו יותר כי יהיה להם לשלם דמי ניהול מופקעים זה לא יהיה יותר זול . זה כמו כביש 6 האזרח משלם אגרה כדי לנסוע שם. כך יהיה עם הדירות להשכרה. והבדיחה עם חלוקת רווחים של 90% מספר מפוצץ שנועד לרמות את הצבור . עם כל התשלומים למנהלים בסוף חלוקת רווחים תהיה 3% לשנה במקרה הטוב כחלון שליח של ביבי ולכן טוב לא יצמח לאזרחים חוץ ממיסים לא יהיה פה כלום אבל לעם טיפש ששותק מגיע לו
    סגור
  • 41.
    כחלון יצאת רמי לוי
    מסך 16/09/2016 00:48
    הגב לתגובה זו
    1 2
    תחזרו לשקמה . .
    סגור
  • 40.
    לאידיוטים שלא מבינים: המיתון בדרך. בקרוב תפוטרו.
    רמי 16/09/2016 00:37
    הגב לתגובה זו
    4 3
    קטר הכנסות המדינה נעצר
    סגור
  • 39.
    סופבועה=שנים מונופול נדלניסט+תקשורת פסיכו-הרצה עם טיפש!
    קבלן,בנק,ממשל=גנבים 16/09/2016 00:32
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל ושעושק את אזרחיה לעבדות, לטובת הלוביסטים,הבנקים והטייקונים =זה סיכון קיום המדינה
    סגור
  • 38.
    צמיחה
    יאיר 16/09/2016 00:27
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כחלון חייב לשנות ראש . לעבור לצעדי צמיחה אולי פה יצליח ?!
    סגור
  • בעיה יש לו ראש קשה, ועובד רק בשביל טייקונים (ל"ת)
    מומי 18/09/2016 19:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 37.
    השכירות ניתן להרגיש כשהדירות של מחיר למשתכן יהיו
    את התגובה במחירי 16/09/2016 00:10
    הגב לתגובה זו
    4 2
    כולן מוכנות למגורים. וזה לא עוד הרבה זמן. וכשהשכירות תרד גם מחירי הדירות ירדו כי לא יהיה כדאי כבר לקחת משכנתא שלא תכוסה מדמי השכירות.לכן לא רואים את השינוי מיידית.
    סגור
  • 36.
    המס על דירה שלישית אושר רק היום
    אורי 15/09/2016 23:44
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ובדרך לתת משכנתא רק לחסרי דיור המגמה תשתנה לאט לאט לא מאמי לכתבות יותר
    סגור
  • 35.
    כחלון. כישלון
    יאיר 15/09/2016 23:19
    הגב לתגובה זו
    2 4
    בעיירת חלם הקימו בית חולים ליד הגשר שממנו קפצו האנשים.. מדינת ישראל העתק הדבק... דירה ראשונהצריכים לקבל 80אחוז משכנתא בריבית אפסית. דירה שנייה ושלישית 8אחוז ריבית שנתית. פתאום נראה איך המשקיעים עוזבים את השוק.. אבל בינתיים כחלון יושן. וזוגות הצעירים גרים אצל ההורים.
    סגור
  • 34.
    כחלון אני אומר לך אם לו תעלה רבית בכוח אתה תיפול
    דוד 15/09/2016 22:07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אם תעלה רבית בכוח שמי שיש לו בית יחשב פעמיים למה כי הרבית יהיהה יותר גבוע מלאשכיר דירה זה חישוב שרבית אפס כדי לקנות ואים השכירות משלם את המשכנתה וכך הדירות עולות בלי סוף
    סגור
  • אתה צודק, אבל אף אחד לא רוצה בירידה (ל"ת)
    רק לעשות רעש כאילו 17/09/2016 17:33
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 33.
    למה אכזבה חלקית?? אכזבה מלאה!!
    כתבת שמסלפת נתונים 15/09/2016 21:57
    הגב לתגובה זו
    1 3
    וממתי עליה של 6% זאת התייצבות של המחירים???
    סגור
  • 32.
    כשלון
    פחלון הביתה 15/09/2016 21:41
    הגב לתגובה זו
    8 5
    מה הועלת, קבלנים לא בונים, משקיעים לא משקיעים. צעירים לא קונים , שכר הגירה עולה , מיסים עולים ונכנסה מנדלי יורדת , הבאת מיתון. הביתה כישלון
    סגור
  • מה איכפת לו יום אחד יהיה מנכל אצל קובי מימון (ל"ת)
    מיכה 16/09/2016 14:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 31.
    הריבית האפסית היא הבעיה
    כחלון לא הבעיה 15/09/2016 21:36
    הגב לתגובה זו
    6 4
    ובנק ישראל שדואג לדולר ולא לאזרחים
    סגור
  • 30.
    לא מפתיע בכלל! כל אלה שחושבים ממשאלות ליבם אולי הופתעו
    vvc 15/09/2016 21:19
    הגב לתגובה זו
    14 8
    הבום הגדול של עליית מחירים מחכה לשנת 2017 !!! לאלה שלא יודעים העליה הגדולה ביותר שהייתה במדינה אפילו יותר מהעליה מרוסיה בשנת 1988(אז המחירים עלו בטירוף) הולכת להיות בשנת 2017 . היהודים שם מאוד מאוכזבים מהסוכנות היהודית שמעכבת אותם בעליה (כנראה תרגילים של ביבי וכחלון לראות שהייתה ירידה מחירים עד העליה לארץ) האמת שאני כל כך מופתע מאנשים שמגיבים פה. אתם קוראים מדור כלכלי ואתם לא יודעים לנתח את המצב. אני מציע שתעברו לקרוא ידיעות אחרונות ותשלו את עצמכם על ירידת מחירים.
    סגור
  • איזה שטויות
    אתה הזוי 17/09/2016 21:46
    הגב לתגובה זו
    1 5
    עדיף לשתוק
    סגור
  • חחח, נגמר לך השלשול הרגיל של המלים הנבובות???? (ל"ת)
    מומי 18/09/2016 19:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 29.
    כחלון שר אוצר גרוע
    אבי 15/09/2016 21:05
    הגב לתגובה זו
    10 10
    כחלון חוץ מעוד מסים לא עושה הרבה ביבי מתחבא מאחרי גבו של שר האוצר כאילו שהוא לא ראש ממשלה כך הוא גורם לכולם לצאת נגד כחלון בלי גיבוי של ראש הממשלה החוק לא יכול לעבור לשלוח אותם בבחירות הביתה מהר
    סגור
  • 28.
    הכול כבר מתרסק 40אחוז טין מכירה מלא שלטים יישר כוחכחלון
    ציפי 15/09/2016 20:28
    הגב לתגובה זו
    11 6
    הכול מתרסק כבר רואה מהשטח מתווכת נדלן אין שוק כולם בורחים המשקעים וחכמים בורחים מהר יודעים התרסקות 60 אחוז חכו ותראו אני רואה הכול בשטח הכול יורד חזק יישר כוח כחלון מס 30 אחוז כול העם איתך אל תפחד בחרנו בך ונבחר שוב כול החזירים שילכו לזבל מגעילים רק מחיר למשתכן מי שאין לו דירה מי שיש שניים מס 30 אחוז לכלבים החזירים והקבלנים והבנקים כול הכבוד כחלון תמשיך כך מס ועוד מס שיתרסק יותר 60 אחוז וכבר נופל
    סגור
  • תגובה לציפי
    ציפי2 17/09/2016 18:16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    העברית שלך היא משהו משהו.ההגיון על הפניםהקנאה אוכלת אותךאת מבינה בכלכלה בדיוק כמו כחלון
    סגור
  • חחחח צודק (ל"ת)
    מומי 18/09/2016 19:29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 27.
    הוא לא הבטיח להתפטר אם המחירים לא ירדו?
    הבטחות צריך לקיים 15/09/2016 20:26
    הגב לתגובה זו
    11 4
    קדימה כחלון תפוס כיוון וסע לנו מהעיניים
    סגור
  • אכן הוא הבטיח.וגם יצחקי האפס!!!תתפטרו!!!! (ל"ת)
    משה 15/09/2016 23:34
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • לא. אבל אביגדור יצחקי הבטיח ולא מקיים !!!!!!!! (ל"ת)
    יעקב 15/09/2016 22:17
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 26.
    כחלון נכשל בגדול
    מוקי 15/09/2016 20:11
    הגב לתגובה זו
    10 6
    כחלון צריך להתפטר מיד . לא רק שמחירי הדירות חזרו לעלות , התחלות הבניה ירדו , ולשוכרי הדירות מעלים את דמי השכירות על לא עוול בכפם . הכל קרה הפוך ממה שהוא הבטיח . קיבינימט , שיעזוב את התפקיד הזה ויחזיר את המפתחות לביבי.
    סגור
  • 25.
    מס על בעלי הדירות
    לוי נחום 15/09/2016 19:53
    הגב לתגובה זו
    12 6
    היום מס על בעלי דירות מחר מס על בעלי 3 מכוניות ומחרתיים מס על בעלי 3 חליפות ......
    סגור
  • בסוף יהיה מס על זכיות בהימורים! מטורף!!
    קליפ 15/09/2016 22:12
    הגב לתגובה זו
    2 1
    יום אחד יהיה מס על ריווחי הון! לאן נגיע? למה אי אפשר שבעלי 30 דירות לפנסיה יהיו פטורים מדירות שגנבו בכסף שחור???
    סגור
  • 24.
    כחלון דואג לעשירים,עובד עלינו בעיניים (ל"ת)
    בוסקילה יעקב 15/09/2016 19:48
    הגב לתגובה זו
    5 6
    סגור
  • 23.
    בסקר שרי האוצר העולמי כחלון במקום 143 מתוך 150 (ל"ת)
    יעקב 15/09/2016 19:45
    הגב לתגובה זו
    5 4
    סגור
  • 22.
    כחלון מעשיר את קופת המדינה
    יואל 15/09/2016 19:21
    הגב לתגובה זו
    8 5
    שוק הנדלן לא מתקר! כל פועלו של כחלון, כל המיסים שהוא מעלה בינתיים רק מעשירים את הקופה. כחלון = כשלון. תוריד בחזרה את המיסים על דירה שנייה. למה לעשוק את הציבור עם העלאות מיסים בלתי מוצדקות? גם בנדלן, גם ברכב, גם בדלק... עד מתי? המדינה עשירה כמו שהיא לא היתה 68 שנה!!!
    סגור
  • הוא בבעיה, הצעדים שדלו רק גורמים לירידה בגביית המיסים.
    מומי 18/09/2016 19:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך חמור יורד מעץ אחרי שטיפס עליו????
    סגור
  • 21.
    כחלון אם אספני הדירות עדיין מרוצים מהנתונים תכה אותם
    לכלון דחוף 15/09/2016 19:19
    הגב לתגובה זו
    21 6
    עוד במסים תעלה את המס ל-3 אחוז ומהדירה השניה ימ"ש
    סגור
  • שלך ושל אביך ושל אמך
    ימש 15/09/2016 20:04
    הגב לתגובה זו
    5 12
    ז*ל המין האנושי
    סגור
  • כבר מזמן זרקו את הפרזיט הזה מהבית ונחים סופסוף.... (ל"ת)
    מומי 18/09/2016 19:31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    כחלון- אוייב מעמד הביניים (ל"ת)
    שנעלה אותו 15/09/2016 19:09
    הגב לתגובה זו
    10 12
    סגור
  • 19.
    תגידו מה שתגידו בשטח רואים האטה כבר לא מוכנים לכל מחירכ
    שרי 15/09/2016 19:09
    הגב לתגובה זו
    19 12
    כנראה שבכל זאת כחלון הצליח .רק מה הוא צריך להוריד את המחיר גם למשפרי דיור.השוק ירד לא תהיה ברירה המשכנתאות מתיקרות וזה מה שיוריד לא אף אחד איר
    סגור
  • אין לך דירה ויש לך תקוה
    שני 15/09/2016 21:25
    הגב לתגובה זו
    5 10
    הלוואי ותצדק, לבנתיים זה לא קורה. זה רק משאלת לב שלך.
    סגור
  • 18.
    מדד שירותי דיור לא זינק בעקבות המס החדש! אפילו להיפך!
    האמת בפרצוף 15/09/2016 18:56
    הגב לתגובה זו
    15 6
    מדד שירותי דיור (שכר דירה) זינק ב 0.5% מהחודש הקודם כי כל בעלי הבתים מייד העלו שכר דירה בגלל החוק החדש של כחלון. סתם, נראה לכם? אולי בחלום של הקבלנים והלוביסטים שמגיבים פה. בדיקה של מדד אוגוסט של לפני שנה, מראה שמדד שירותי דיור עלה 0.8% שזה אומר שהשנה קצב העליה דווקא הואט! אז כל הכתבות ב YNET על איזה בעל בית שהקפיץ שכ"ד ב 1,000 שקל לדיירת שלו והיא שילמה בלי להתווכח ובלי לצאת מהדירה, וכל הסיפורים של ליאת רון מגלובס שהעלו לה את השכר דירה משמעותית בגלל המס (שעוד לא נכנס לתוקף ואפילו לא אושר) הם כנראה קשקוש. מקווה שלא העלבתי...
    סגור
  • החוק עוד לא עבר
    אתה קשקשן 15/09/2016 20:06
    הגב לתגובה זו
    5 6
    זה מראה שבעלי הדירות אנושייםאם ורק אם יעבור החוק שכר הדירה יעלה מחאת רוטשילד תחזור וקחלו יילך הביתהאם השכל הישר יגבר ולא יעבור החוק לא יעלה השכד
    סגור
  • החוק עבר תתעורר
    אורי 15/09/2016 23:45
    הגב לתגובה זו
    6 3
    תתעורר
    סגור
  • תילמד סטטיסטיקה: אפקט כחלון של העלאת שכר דירה יהיה גבוה
    שמטוב 15/09/2016 19:40
    הגב לתגובה זו
    6 4
    אפקט כחלון משחל ייקור שכר הדירה מתפרס על פני שנה או שנתיים, כי רק בינתיים פחות מ- 10 אחוז מהשוכרים חידש את שכר הדירה. שאר החוזים יחתמו במהלך השנה-שנתיים הקרובים (מי שיש לו חוזה לאופציה שנתיים יתכן ששכרו לא יועלה). כפי שזה נראה לךי אפקט כחלון יגרום להעלאת שכר דירה בשנה הקרובה ב- 5 עד 10 אחוז (כאשר פרישת חידוש החוזים תושלם). אם חוק כחלון בדבר היטל על 3 דירות לא יועבר העלאת שכר הדירה תהיה מתונה יותר (אולי בגובה האינפלציה של 1 אחוז בערך). כתבות צבע לא מעניינות. אבל אם חוק כחלון יעבור שכר הדירה יעלה על בטו. אין סיכוי שבעלי דירות יספגו את ההיטל, הם יגלגלו אותן על השוכרים. השוכרים הם החוליה החלשה, אי תשלום שכר דירה מוגדל פירושו שלא יהיה להם דיור ראוי, לעומת זאת לבעלי דירות יש נשימה ארוכה. יותר מזה: בעלי דירות ינסו לעבור להשכרה קיצרת מועד (לתיירות חוץ ופנים)במקום להשכיר לדיירים שלא רוצים לשלם מכיוון שהם חושבים שבעלי הדירות הם פריירים שלהם. בעלי בתי מלון מנסים כבר להעביר חוק שבעלי דירות לא ישכירו את הדירות שלהם לתיירות, ספק אם יצליחו לחוקק חוקכי זה לא חוקתי למנוע שימוש חופשי ברכוש.
    סגור
  • בנוסף, בינתיים מעלה מחיר רק מי שיש לו 3 דירות ומעלה,תוך
    מאיר 18/09/2016 19:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שנתיים שלוש כול השוק גם מעלה והשכירות מזנקת!
    סגור
  • 17.
    שר האוצר
    משה 15/09/2016 18:54
    הגב לתגובה זו
    5 11
    ביום חמישי הבא אני הולך לשים פתק בכותל הלואי שיקרה לך מה שקרה לפרס.שפרס יבריא ואתה המנוול תלך להיסטוריה בתור סםאלין או מנהיג צפון קוריאה וגם אלי כהן וגם פולקמן אתם נבלות
    סגור
  • 16.
    כחלון אתה בלוף אחד גדול לא שונה מילפיד
    דני 15/09/2016 18:54
    הגב לתגובה זו
    9 9
    שנכים לא הורדתם את מחיר הדירה ועוד עלו בתקופתכם אז יאללה אל תספר סיפורים
    סגור
  • 15.
    נמאס מכחלון הוא דואג רק לחרדים
    מתי כחלון יפרוש 15/09/2016 18:53
    הגב לתגובה זו
    8 17
    הגיע הזמן לדאוג למשוחררי צהל
    סגור
  • דואג לחרדים????
    שני 15/09/2016 21:26
    הגב לתגובה זו
    28 2
    במה ראית שהוא דאג לחרדים. מה אתה רוצה ממנו ומה אתה רוצה מהחרדים???? זה שאתה מתוסכל ממשהו היום לא אומר שצריכים לפרוק את התיסכול על כחלון או על החרדים.
    סגור
  • 14.
    סופבועה=שנים קרטל נדלניסט+תקשורת לפסיכו-הרצה עם טיפש!
    קבלן,בנק,ממשל=גנבים 15/09/2016 18:26
    הגב לתגובה זו
    2 5
    שנים מונופול לפסיכו-הרצה= תירוץ החזירות הנדלניסטים למנועה פיצוץ סופבועה להגנת על הבנקים= שקר חזירי באישור הממשל ובנק ישראל להמשך ניצול עם טיפש שיהיה משועבד לבנקים ולממשלה במשכנתאות מטורפות של מיליון+( 70-90% )= הבנקים בישראל היו תמיד מפוקחים ל-% קטן למשכנתאות בנדל"ן=פישר ברח + עם פלוג יצרו סופבועה=אפילו פישר לאחר שברח הודע בפרסום לא מזמן שיש בישראל בועה =הם סיכנו את עתיד המדינה יצרו עדר של העם הטיפש הצעיר והוריהם לעבדות של דורי דורות! .... בושה וחרפה של מדינה שמנצל ושעושק את אזרחיה לעבדות, לטובת הלוביסטים,הבנקים והטייקונים =זה סיכון קיום המדינה
    סגור
  • 13.
    מה זה הבזיון הזה, אפילו על זכיה בלוטו משלמים מס
    נתי 15/09/2016 17:43
    הגב לתגובה זו
    12 4
    על רווחים משכירות לא?
    סגור
  • 40000 שח פטור ממס, אני יודע כי זכיתי וקניתי 3 דירות.... (ל"ת)
    מאיר 18/09/2016 19:35
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    עלייה דרמטית בשכירות
    תרשמו 15/09/2016 15:13
    הגב לתגובה זו
    14 16
    מדד הדיור שהוא מדד שכירויות במהותו יטוס למעלה
    סגור
  • 11.
    כחלון טיפש אבל גם שקרן הוא לא באמת רוצה להפיל את הדירות
    כחלן פחדן ושקרן 15/09/2016 14:32
    הגב לתגובה זו
    9 10
    אחרי שנתן הטבה לקרנות ריט להשקיע באופן מסיבי ב דיור להשכרה הרי שמחירי הדירות יעלו נכון הרי מחירי דירות להשכרה אמורים לרדת אבל בפועל השוק פועל כמו קרטל חוצמזה את שוק דירות ההשכרה אפשר וצריך לפקח על מחירי ותנאי הדיור מה הפחדן השקרן לא רוצה לעשות...
    סגור
  • 10.
    מה ניסגר, כל הכתבות נדלןבירידה,מי דואג לבורסה (ל"ת)
    דוד 15/09/2016 13:59
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 9.
    צפי מטורף לעצירה או ירידה חדה ,בין 20 ל40 אחוז (ל"ת)
    כחלון חזק ואמץ 15/09/2016 13:57
    הגב לתגובה זו
    11 10
    סגור
  • תפסיק לפנטז. כחלון = כשלון (ל"ת)
    שמטוב 15/09/2016 19:42
    הגב לתגובה זו
    6 6
    סגור
  • טעית מעט
    דב 15/09/2016 18:57
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בדיוק 842 אחוז כפול שתיים בריבוע מחוסר על בסיס כחלון כישלון
    סגור
  • 8.
    שבע שנים הטובות היסתיימו וזה הזמן למכור ומהר כי כולם בא (ל"ת)
    שבע השנים הרעות.. 15/09/2016 13:56
    הגב לתגובה זו
    17 10
    סגור
  • היית רוצה גם אני אך זה לא נראה באופק
    שני 15/09/2016 21:27
    הגב לתגובה זו
    2 2
    המחירים לעת עתה עדיין לא מראים שהם בכיוון לרדת. יתרה מכך, יתכן שהשוק איבד אמון בצעדים האלו, ואז מה שרק יעשה כמעט יגרום לעוד עליות ולעוד עליות.
    סגור
  • 200 אלף התינוקות שנולדו השנה
    ואיפה יגורו 15/09/2016 20:07
    הגב לתגובה זו
    6 4
    על הראש שלך? אצל אחותך?
    סגור
  • חחחחה. תמשיך לגור על ספסל ברחוב. (ל"ת)
    שמטוב 15/09/2016 19:43
    הגב לתגובה זו
    5 5
    סגור
  • שמטוב בגלל אנשים כמוך המדינה הזאת גוססת (ל"ת)
    אריק 15/09/2016 21:19
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 7.
    18:30 !!! (ל"ת)
    ביזפורטל טועים בשעה 15/09/2016 13:50
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • 6.
    מה יעשו המבוגרים חסרי הפנסיה
    לקחלון 15/09/2016 13:49
    הגב לתגובה זו
    10 10
    איזה עצה יש לך עבורם
    סגור
  • מה יעשו - יש להם 3 דירות שישכירו אחת יחיו בשניה
    אריק 15/09/2016 17:54
    הגב לתגובה זו
    12 4
    ואת השלישית ימכרו, אם המחיר המופרז שיקבלו הם יכולים לחיות רגל על רגל עד סוף ימיהם. עדיף היה שתשאל מה יעשו הצעירים שכל שנה מאבדים ירידת ערך של כ 150,000 שח בגלל עלית מחירי הדירות על חשבון התעשרותם של בעלי נכסים. זה דור העתיד וצריך להשקיע בו!!!
    סגור
  • כחלון
    דורון 15/09/2016 21:32
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לך לאבא שלך שיתן לך כסף כמו שאני קניתי דירות לילדי כי דאגתי להם וההורים שלך המנוולים בטח גאים בדירת יוקרה לכן אין להם לתת לך אני גר בדרום תל אביב יכולתי לגור בצפון ולתת קדחת לילדי כמו שההורים שלך נותנים לך
    סגור
  • ממש כאב לב. אל תדאג להם יש להם הכנסה מהדירות שהם משכיר. (ל"ת)
    זיו 15/09/2016 16:25
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • 5.
    כחלון מחכה לשעה 1800 אבל הוא לא מבין בכלל בכלכלה
    הלוחשת לחרשים 15/09/2016 13:48
    הגב לתגובה זו
    8 9
    עושה המון שגיאות. הוא כנראה מחכה ליד הטלפון שביבי ילחש לו מה לעשות. איזה כיף לנו שביבי גם ראש ממשלה וגם שר תקשורת וגם שר אוצר. ידו בכל ויד כל בו. הדיקטטור הגדול עם העוזר שלו שמרמה את הצבור .
    סגור
  • 4.
    מחירי הדירות ימשיכו לעלות 10% בשנה . הוכחה בעוד 5 שנים! (ל"ת)
    לרוץ לקנות כמה שיותר 15/09/2016 13:46
    הגב לתגובה זו
    15 19
    סגור
  • 3.
    יש ירידה של 1% במדד הדיור (ל"ת)
    מכיר מבפנים 15/09/2016 13:40
    הגב לתגובה זו
    10 9
    סגור
  • 2.
    במדינת הישראבלוף..
    בני 15/09/2016 13:18
    הגב לתגובה זו
    13 1
    במדינה שבה פוליטיקאים משקרים בלי בושה, כל נתון שיתפרסם צריך להתקבל בספקנות רבה. מסתבר שהנגע של פרסומים לא מדוייקים (בלשון המעטה) דבק גם בבנק ישראל ובמיוחד בנגידה.
    סגור
  • 1.
    כחלון אתה טמבל כמו הבוס הדיקטטור שלך. (ל"ת)
    אלי 15/09/2016 13:01
    הגב לתגובה זו
    16 12
    סגור
  • אלי
    דב 15/09/2016 13:37
    הגב לתגובה זו
    4 17
    אתה מעליב ומשמיץ. הבוס שלו יכול להיות הרבה דברים, כמו פחדן ומזגזג, אך יש לו תכונות רבות שאין לשום מנהיג היום בישראל בכל המערכת הפוליטית. הוא מעולם לא היה דיקטטור. חבל להפחיד את עצמך. לעומתו כחלון=כישלון בהחלט טמבל, חדל אישים, שהתקשורת מפמפמת אותו לרמות בלתי נסבלות. האוויר החם ייצא במהרה. זה לא יעזור לתקשורת, ואז הוא יחזור למקומו הראוי, מוכר חלקי חילוף למכוניות.
    סגור
  • דב
    אלי 15/09/2016 15:50
    הגב לתגובה זו
    8 1
    שכחתי הבוס שלו דיקטטור ומושחת ברמות שלא הכרנו.
    סגור
  • תשלום הוגן
    המשרת 15/09/2016 17:59
    הגב לתגובה זו
    1 3
    תגידו כמה כסף מקבלים על טוקבק + שירשור? יש מצב הקבלנים והשמאים משלמים לך ממש טוב.
    סגור
  • או אולי הכחלוניה השפלה משלמת לך (ל"ת)
    1 15/09/2016 19:54
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • רק לטיקונים מותר לרכוש דירות להשכרה?
    יעקב 15/09/2016 16:58
    הגב לתגובה זו
    8 1
    מדוע נותנים הטבות לטיקונים לרכישת דירות להשכרה ולא לאזרחי ישראל שלחלקם הגדול אין פנסיה מהמדינה התשואה מהשכירות היא של 2 עד 3 אחוז לשנה ועכשוו רוצים להטיל עליהם מס נוסף . היכן ההגיון. הרי במשבר הראשון בשוק הנדלן, ההלוואות שיקבלו הטייקונים לא יוחזרו.
    סגור
  • וואי וואי כל עליות המחירים ימחקו ברגע
    נתי 15/09/2016 17:46
    הגב לתגובה זו
    1 4
    מי שחושש לא מממש
    סגור