21:03 יציבות בוול סטריט: העיניים מופנות לסין, נטפליקס מאבדת 1.8% >>

19:51 וול סטריט:מניית גולדמן זאקס נופלת 2.5% לאחר פרסום הדו"חות

18:08 התמונה העגומה על השווקים העולה מהדו"חות של הבנקים הגדולים בארה"ב >>

16:24 בני ברק: עשרות עצורים בהפגנות החרדים נגד מעצר העריקים

15:22 המאבק נמשך: ארגוני הנכים מפגינים כעת ליד ביתו של רה"מ בירושלים

14:40 השר בנט: אין לנהל משא ומתן עם ממשלה פלסטינית שנשענת על חמאס >>

13:11 למ"ס: הצמיחה במשק ברבעון השני עמדה על קצב של 2.4%

12:40 מניית תמר פטרוליום צוללת ומשלימה נפילה שבועית של מעל 6%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
הבתכב תוריינ

ניירות בכתבה

BizTV
BizTV
םיילבולג םיקווש רודמ

מדור שווקים גלובליים

מדור שווקים גלובליים

תויגתב יכה
הכי בתגיות

שימו לב למשפט הקצר של דראגי - ששלח את מדד הדאקס לנפילות של עד 1.65%

השווקים הגיבו בירידות חדות לעדכוןה ריבית ובעיקר לדבריו של דראגי במסיבת העיתונאים - צפו בתגובת הדאקס
 |  47
במרכז המסחר
Share

הבנק המרכזי האירופי (ECB) הותיר את הריבית ללא שינוי, כצפוי, בהתאם לתחזיות המוקדמות בשוק. הריבית בגוש האירו נותרה על 0% והריבית על הפיקדונות על מינוס 0.4%. תכנית רכישות האג"ח נותרה ללא שינוי של 80 מיליארד אירו לחודש. 

הדאקס, גרף תוך יומי: 


המדדים באירופה ספגו תנודה חזקה מטה מיד לאחר פרסום עדכון הריבית (ובמהלך מסיבת העיתונאים תנודה חריפה מטה נוספת - ראו התייחסות בהמשך). התנודה החזקה מטה בבורסות לאחר פרסום עדכון הריבית היא בשל העובדה שבהודעה המצורפת לעדכון הריבית אין שום התייחסות ברורה לכך שתכנית רכישות האג"ח תימשך מעבר למארס 2017, ולזה קיוו המשקיעים. בהודעה רק צוין כבכל הודעה כי התכנית תימשך עד מארס 2017 או מעבר לכך במידת הצורך. למעשה, ההודעה המצורפת לריבית היום היא ככל הנראה ממש זהה להודעה מעדכון הריבית הקודם, וזה בשעה שנתוני המאקרו האחרונים באירופה דווקא הציגו תמונה פחות חיובית. כלומר המשקיעים ציפו מהבנק המרכזי האירופי לאיתות לגבי צעדים כלשהם. 

מסיבת העיתונאים גררה תנודה חריפה בשווקים

כבר בתחילת דבריו במסיבת העיתונאים התייחס דראגי לטווח הזמן של תכנית רכישות האג"ח וניסה להדגיש ככל יכולתו כי הרכישות יימשכו עד סוף מארס 2017 או מעבר לכך אם יהיה צורך בכך. דראגי חזר כרגיל על המשפט - "לא נהסס להפעיל את כל האמצעים העומדים לרשותנו במידת הצורך". 

מבחינת תחזיות הצמיחה דראגי ציין כי הצפי להשנה עומד על 1.7% (לעומת תחזית מחודש יוני לצמיחה של 1.6%). לגבי 2017 הצפי הונמך קלות ל-1.7% מ-1.6%. 

הסיבה לנפילה ב דאקס (-0.07%) דאקס 12,995.06 -0.07% 18:45 17/10/2017 הוסף לתיק האישי דאקס סגירה:13,003.7 פתיחה:12,995.84 גבוה:13,034.42 נמוך:12,967.35 מחזור:-- לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים : השאלה הראשונה שנשאל דראגי הייתה לגבי הארכת טווח הזמן של תכנית רכישות האג"ח, כאשר הדד-ליין עומד על מארס 2017 וכבר מתקרב. לדבריו, לא היה דיון בכלל לגבי האפשרות של הארכת טווח הזמן של התכנית. התייחסות זו גררה תגובה מידית של הבורסות מטה לנפילה של 1.6% בדאקס הגרמני וזינוק באירו מול הדולר. 

דראגי טען שתכנית הרכישות היא אפקטיבית וצריך להתרכז ביישומה. בעניין השאלה, למה ה-ECB לא בחר לפעול כבר עכשיו בצורות כאלו או אחרות, השיב דראגי כי לא היו שינויים משמעותיים שיכולים להוות סיבה לפעולה כבר כעת מצד ה-ECB. בהמשך אמר דראגי גם כי ה-ECB לא קיים כל דיון בעניין מה שנקרא 'הליקופטר מאני' או רכישה של מניות. כלומר מבחינת השוק, ההבנה היא שב-ECB לא קיימו שום דיון על צעדים נוספים לתמרוץ הכלכלה.
 


מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

47 תגובות ב-22 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
22 המתחזה 09/09/2016 05:24 שאלה למבינים-מתי הכסף עובר לחשבון לאחר הפקיעה השבועית
במידה ונשארת?
21 דודו 08/09/2016 22:24 הכל כרגיל חוץ מהשקל שממשיך לשבור שיאים (ל"ת)
20 רמי 08/09/2016 20:34 ימשיך למעלה הכל כרגיל (ל"ת)
19 לא להאמין 08/09/2016 19:27 הכלכלה מקולקלת ברמות על
כשתגיע המפולת היא תסחוף לתהום הרבה מאוד משקעים...... לדעתי הבורסות עוד יעלו עד הבום הגדול ..1929 היה משחק ילדים......
מיכה 08/09/2016 20:33 חחח עוד אחד שקיבל בעיטה מהשוק
ונזרק וכאוב לו לראות איך השווקים עלו יפה בשנים האחרונות בלעדיו. לא נורא , תחיה עם זה.
18 רק למעלה 08/09/2016 19:21 הברקזיט היה פחות רעש ועלו15 אחוז (ל"ת)
17 יוסי 08/09/2016 18:02 תקראו הודעה 10 , מי זרק היום דאקס במינוס -1.6
הידיים החלשות שעושים להם פוף והם בורחים. המדד עשה בדיוק מה שאמרתי שיעשה , תיקן את רןב הירידות ועכשיו יורד רק 0.6 זה מה שתמיד קורה וגם קרה בפעמים קודמות. בקיצור רעש וצילצולים על כלום והשוק ישכח מזה בעוד יום או יומיים.
16 דקס 08/09/2016 17:53 זהירות זה מלכודת שוורים (ל"ת)
15 ? 08/09/2016 17:25 יחס אירו/דולר עולה חיובי+ איך זה שאירו יורד ודולר עולה? (ל"ת)
14 זיפו 08/09/2016 17:09 לא לקנות פוטים. הגלום חזק למעלה ויש איסוף ער של קולים (ל"ת)
13 דויד 08/09/2016 16:47 המוסדיים רצו להמשיך בעליות. נפילת דאקס לא נלקחה בחשבון
בזמן האחרון המעוף שותף רק בעליות של אירופה . בירידות של אירופה המעוף לא משתתף. ראיתם אתמול עליה מנו וור 0.6% היום אירופה מתפרק 1.5% המעוף איתן כמו הר נבו. אבל כארהב נופלת המעוף הופכת לגיליוטינה .
12 לוינסון 08/09/2016 16:37 מלחמה רק מט"ח
שלא תגידו,,חשבתי שיש לנו צבא חזק....
11 עעע 08/09/2016 16:20 דאקס והמדדים
לדעתי משמשקיע לטווח ארוך ואני מדבר על עשורים קדימה כל הנפילות האלו לא צריכים לעניין אותו אלו רק הזדמנויות, כי היסטורית המדדים תמיד עולים ואין דרך אחרת.
10 יוסי 08/09/2016 16:11 תרגיל לאנשים המדד יסגור יותר גבוה
מה שיקרה זה בדיוק מה שקרה פעם שעברה , בזמן ההודעה המדד נופל וזורק את כל הידיים החלשות ולאחר מכן חוזר ומתקן למעלה. תקראו ותפנימו את מה שאני רושם.
דויד 08/09/2016 16:56 אין עליות. השוק מתחיל תיקון. מכור מהר לפני שתאבד רווחים
השוק מתוח למעלה כמו קפיץ . תיקון יוצא לדרך. מכור הכל מהר לפני שתאבד רווחים של חודשים.
אדי 09/09/2016 10:28 תלמד חוק מספר אחד במסחר...
מוכרים בעליות וקונים בירידות.תפעל כך ותהיה מאושר.
טובי 08/09/2016 16:47 אתה באמת מבין .מה ניראה לך בהמשך ? (ל"ת)
9 אורן 08/09/2016 16:10 בקרוב משפט שיעלה את הדקס (ל"ת)
8 עוקב ארי הזקן 08/09/2016 15:23 זהירות מפולת בדקס (ל"ת)
משקיע מתמיד 08/09/2016 16:09 הזהרתי מהבוקר תקרא תגובה 6 שעה 11.32 (ל"ת)
תזהר 08/09/2016 16:05 שהזקן שלך לא יפול במדרגות
שום מפולת ליצן ואל תתלהב
ראובן 08/09/2016 15:41 0.1 זה לא מפולת (ל"ת)
אריה 08/09/2016 18:02 0.2 זה מפולת, או התחלה של מפולת (ל"ת)
7 יוסי 08/09/2016 13:52 מה כבר יש לחדש ?
הכל ישאר אותו הדבר
6 משקיע מתמיד 08/09/2016 11:32 שום חידוש דקס יקרע היום (ל"ת)
טמבלים 08/09/2016 16:25 מה שייך לנו הדקס כשכל העולם עלה כאן ירד עכשו להיפך (ל"ת)
כרגיל רק למעלה 08/09/2016 13:58 אתה תיקרע והדקס יעוף (ל"ת)
משקיע מתמיד 08/09/2016 14:46 כדי שאתה תבין כמוני אתה צריך 5 גלגולים אולי (ל"ת)
המשקיע הלומד 08/09/2016 16:52 המשקיע המתמיד צדק בצורה מדהימה
כנראה החמור שכתב רק למעלה היה מושקע בקולים והגה את משאלת ליבו. לדעתי גל ירידות לפנינו. התיקון החד יוצא לדרך. מי שמוכר היום יקנה בעוד שבוע ביותר זול.
רק למעלה 08/09/2016 15:13 אתה מבין גדול בשוק לא?הדקס יעוף לך בפנים למעלה (ל"ת)
לא מהבטן 08/09/2016 14:35 זו משאלת לב שלך? (ל"ת)
לא מהבטן 08/09/2016 14:51 = משקיע מתמיד (ל"ת)
5 משקיע מתמיד 08/09/2016 10:19 כותרות קשקוש השוק יודע אין חדש תיקון זוחל למטה לצורך
עליה בהמשך
משקיע תותח 08/09/2016 15:07 אתה חיי בסרט
השוק מנופח ואתה תיפול יחד איתו עם האופריה שבה אתה חי.
ל- 5 אחי 08/09/2016 11:35 צודק כרגיל.
תיקון אבל לא זוחל במעף ל480 לצורך עליות חזקות בהמשך ל700.
4 רק למעלה 08/09/2016 09:02 דראגי: אני יעשה כל מה שצריך כדי שהבורסה תעלה
רק למעלה
בא 08/09/2016 09:45 רק למעלה צודק ,העברית של דרגי לא טובה .אבל הוא מצא
מאהבת צעירה וגם הולך לאולפן , ככה שהדברים אצלו רק משתפרים .
לבא והולך 08/09/2016 11:38 מה זה מאהבת? האם יש לך? ומה הקשר שלה לפעולות טראגי? (ל"ת)
בא 08/09/2016 13:30 לבא והולך! זה סוד ! מה שבטוח שלך אין
מאהבת צעירה ! אם היתה לדרגי מאהבת בלונדינית עם ציצים גדולים אז הוא היה מתפקד הרבה יותר טוב!!!!!בכול התחומים!
לרק למעלה 08/09/2016 09:27 איך כותבים אני יעשה בעברית? (ל"ת)
רק למעלה 08/09/2016 10:12 רק למעלה זה מה שחשוב, תרשום בשבילי , רק למעלה
אני יודע
אז ארשום 08/09/2016 11:36 בשבילך גם את הסכומים שאתה מופסד לצערנו הרב (ל"ת)
3 אזרח מודאג 08/09/2016 08:55 ההיסטוריה תשפוט את הנגידים האלה שהרסו את
הכלכלה והכסף מהיסוד שלו, הכל כבר נהיה צחוק מהכסף
יפה מאד 08/09/2016 09:28 כתבת. (ל"ת)
2 סטלן 08/09/2016 08:51 תחלק לבנקים את המנה הקבועה שלהם,
חייבים סוטול , הסוטול ההוא כבר לא עובד