הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו
צילום: פייסבוק ראש הממשלה
רייטינג

נתניהו נואם, הציבור מרותק: 45.4% צפו בהצהרת רה"מ

17.2% צפו בהצהרה עצמה בקשת 12, כ-10% ברשת ו-2.3% בערוץ 20, לצד שידורים בעשר, כאן 11 וערוץ 9. בסה"כ רשמו המהדורות אתמול רייטינג גבוה
אלכסנדר כץ | (4)

הצהרתו "הדרמטית" של ראש הממשלה בנימין נתניהו אתמול (יום ב') בנוגע לפרשיות נגדו, כולל תיבול של תעמולת בחירות, הצליחו להדביק את הצופים למסך. על פי נתוני צפייה ראשוניים, כולל צפייה נדחית עד 2:00 בלילה, עולה כי ברבע השעה הראשונה של רצועת 20:00, הצפייה בהצהרה עמדה על 45.4% ב-6 ערוצים ישראלים: קשת, רשת, עשר, כאן 11, ערוץ 20 וערוץ 9.

 

הנאום החל כמה דקות לאחר השעה 20:00, ונמשך קצת פחות מ-10 דקות. על פי נתונים שהגיעו לאייס, בפרק הזמן הזה הצפייה בחדשות 2 בקשת 12 עמדה על 17.2%, בחדשות 2 ברשת 13 על 11%, בחדשות עשר צפו 7.9%, ואילו בכאן 11 – הצפייה עמדה על 4.7%. בערוץ 20 ובערוץ 9 דובר הרוסית, הצפייה עמדה על 2.3% כל אחד. כזכור, חדשות עשר הייתה הראשונה לחתוך מהשידור עוד לפני סיום הצהרתו של נתניהו, וזאת כשלדעתם, כבר לא היה ערך חדשותי בהמשך השידור, שגלש גם לתעמולת בחירות.

 

הרייטינג הכללי של המהדורות היה גבוה יחסית בחלק מן הערוצים:

חדשות 2 בקשת הפגיזה עם 16.4% (488K),

מול אותה מהדורה ברשת עם 9.9% (263K

(בחישוב מצרפי: רייטינג גבוה לחדשות 2 עם 26.3% ו-751K, שיא מאז חודש אפריל - אסון נחל צופית). 

חדשות עשר עם נתון סביר של 7.4% (261K),

חדשות הערב (כאן 11) התחזקה ל-5.3% (146K),

ואילו חדשות ערוץ 20 עם 2.5% (68K), הנתון הגבוה ביותר שלה מאז שבוע השקת המהדורה לפני יותר מחצי שנה.

את הערב הובילה הכוכב הבא לאירוויזיון (קשת 12) עם נתון גבוה מאד של 19.2% (530K), מול אהרוני וגידי (רשת 13) עם 9.4% (270K). המשחק המרכזי בליגת העל בין מכבי תל אביב למכבי נתניה (ערוץ הספורט) רשם 4.7% פושרים מאד, אבל יותר משיעור לחיים (ערוץ עשר) עם 3.5% (94K). זמן אמת (כאן 11) הסתפקה ב-2.5% (65K), ואילו האולפן הפתוח (ערוץ 20) לא הצליחה להינות מהרייטינג הגבוה של המהדורה, ורשמה רק 0.6%.

'חי בלילה' (קשת 12) - 10.4%, 'נקסט' (קשת 12) – 6.6%, שידור חוזר של 'נבסו' (רשת 13) – 5.8%, 'הצנרת' (רשת 13) - 6%, 'לילה טוב ישראל' (חדשות 2 ברשת) – 4.2%, השקת הסדרה מונא (כאן 11) - 2.1%, 'שידור חוזר של 'לה פמיליה' (ערוץ עשר) – 1.7%, 'היום שהיה' (ערוץ עשר) - 2%, 'חדשות הלילה' (כאן 11) - 1.7%.

בגזרת הבוקר:

העולם הבוקר (רשת 13) הניבה 4.2%,

ועקפה את חדשות הבוקר (קשת 12) עם 4%.

בוקר אור (ערוץ עשר) עם 1.2%.

ראש בראש בפרה-פריים:

'ערב טוב עם גיא פינס' (קשת 12) רשמה 11.3%, ואחריה 'התכנית הכלכלית' (חדשות 2 בקשת) עם 11.9%.

'לפני החדשות' (רשת 13) הניבה 7.8%,

'אורלי וגיא' (ערוץ עשר) ניפקה 4.1%,

'העולם היום' (כאן 11) קיבלה 2.3%,

ואילו 'ריקלין ומגל' (ערוץ 20) עם נתון נאה של 1.4%. 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    החריב את מהדורת עשר (ל"ת)
    מתי יפוטר לנדברג 08/01/2019 19:28
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ערוץ 10 הצדיק את המוניטין הפוליטי שלו כשחתך את רה"מ. (ל"ת)
    ערוץ השמאל 10 08/01/2019 13:42
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    התאגיד מביך! "תכניות דגל" עם 2% רייטינג. על הפנים. (ל"ת)
    שירה 08/01/2019 10:37
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ניב 08/01/2019 09:59
    הגב לתגובה זו
    מרץ מתתחברת ל10
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.