אמדוקס מעניקה "ימי חופש ללא הגבלה": לא בטוח שזה טוב לעובדים
קבוצת אמדוקס מכריזה על מעבר למודל עבודה חדש המאפשר לקיחת ימי חופשה ללא הגבלה. לא בטוח שמדובר במהלך מבריק, מפני שהוא יכול להוביל לתוצאה ההפוכה: לגרום לעובדים לקחת פחות ימי חופש, כיוון שימי החופש הופכים למעין אפיזודה אמורפית ולא מוגדרת. הם רואים את העובדים האחרים לא לוקחים חופש וחוששים לקחת בעצמם, או שהם חוששים שמישהו יגיד שזה לא בסדר, ולמעשה בדיקות שנעשו אצל חברות אחרות הראו כי בפועל העובדים לוקחים פחות ימי חופש מאלו שמגיעים להם. האם אצל אמדוקס התוצאה תהיה שונה? בחברה מבטיחים שהם קראו את כל החומר הרלוונטי בתחום והסיקו את המסקנות כיצד לגרום לכך שאצלם זה כן יעבוד.
חברות נוספות בעולם ביצעו כבר את המהלך שאמדוקס מבצעת כעת, ביניהן נטפליקס NETFLIX שמאפשרת לעובדיה לקחת כמה חופש שירצו, וזאת במידה והם פועלים "למען טובתה המלאה של החברה".
בכל מקרה, כתוצאה מהמלך, אמדוקס ישראל תהפוך למעסיק הגדול ביותר במשק שמאמץ תכנית כזו. ישראל וארה"ב הן המדינות הראשונות בהן תושק התוכנית, ולאחר מכן היא תתרחב למדינות נוספות בהן קבוצת אמדוקס פועלת.
בחברה מאמינים כי חברות ענק נוספות הפועלות בישראל יצטרפו ליוזמה ויפעילו מודל דומה, שהפך להיות כורח המציאות בעולם הפוסט קורונה. מהחברה נמסר כי המעבר למודל החדש יתבצע תוך שמירה על הזכויות הקיימות של העובדים. בנוסף, ימי החופשה במהלך השנה המגיעים להם עפ"י חוזה ימשיכו לעמוד לרשותם מידי שנה.
- אמדוקס מקימה חטיבה ייעודית להטמעת AI ליבת החברה
- אמדוקס עקפה את התחזיות אבל הציגה ירידה של 8.5% בהכנסות: הרווח 1.72 דולר למניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באמדוקס מאמינים שמודל החופשה ללא הגבלה יעודד לקיחת חופשה ופנאי על פי הצורך ולא רק כאשר מגיעים למקדם שחיקה גבוה, וכי החופשה תהיה כזו שתאפשר לעובד להתנתק באופן מוחלט מעבודתו.
יהודית ימפולסקי, מנהלת חטיבת משאבי אנוש, אמדוקס: "עם השחיקה שגברה בתקופת הקורונה, אנו מבחינים בצורך הגובר של עובדים לגמישות. תכנית "Vacation without Limits" באה לשנות מגמה זו באמצעות העצמת העובדים והענקת גמישות מרבית שתייצר איזון ורווחה מקסימלית. חשוב להדגיש כי הפקנו לקחים ממודלים דומים שהופעלו בעולם, על מנת שאכן נראה גידול משמעותי בלקיחת ימי חופשה.
הבסיס להטמעת התוכנית נטוע באמון שיש לחברה בעובדים, בביטחון בשיקול הדעת ובאחריות שיש לכלל עובדי אמדוקס. תוכנית זו מעניקה לעובדים את החופש לבחור את התנאים הטובים ביותר עבורם למיצוי הפוטנציאל והגשמת המטרות שלהם בפן המקצועי והאישי. כמעסיקים, אנו מחויבים לשמור על איזון בריא בין עבודה לפנאי".
- לקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
- מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
- 5.רון 04/02/2022 15:28הגב לתגובה זואופס שכחתם לציין -אין פדיון ימי חופשה יותר
- 4.עשאלש 03/02/2022 16:33הגב לתגובה זוכמה מתאים לאמדוקס לעשות את זה בדיוק בגלל שהם ראו שבחברות אחרות התחילו לקחת פחות ימיי חופש. ובנוסף בטח יציעו פחות ימיי חופש בחוזה של עובדים חדשים כדי לשלם פחות על ימיי חופשה שנצברו.
- 3.רווח 03/02/2022 09:28הגב לתגובה זוהם יודעים שהרוב יקח פחות מעכשיו כי זה כבר נחקר וזה מה שקורה. יש חברות שבאמת מאמינות ברווחה של העובדים שלהם וידחפו אותם לנצל את החופש. את אמדוקס מעניינת אך ורק הרווחיות.
- 2.פיני 02/02/2022 15:20הגב לתגובה זוהנהלה חכמה , נתנה ימי חופש לא מוגבלים - נראה את העובד שיממש את זה , ומצד שני איפסה לגמרי את היכולת לפדות ימי חופש בכסף , כלומר חיסלה את החוב לעובדים. בסוף ובשורה התחתונה - החברה רק מרוויחה
- 1.לא ברור לי למה איך זה עובד (ל"ת)שלומיד 02/02/2022 14:39הגב לתגובה זו
- Sassi6 03/02/2022 06:23הגב לתגובה זו"ומצד שני איפסה לגמרי את היכולת לפדות ימי חופש בכסף, כלומר חיסלה את החוב לעובדים", אבל מצד שני הם נתנו ימי חופש לא מוגבלים - כלומר, עובד א' יממן את עובד ב' שייקח ימי חופש, ושם המנהל הישיר יבדוק אותם לפי תפוקה ולפי מבחן הצלחה, ולבסוף בשורה התחתונה - יפוטרו אלה שלא מועילים לרווחיות החברה, זאת יען כי ...אין ארוחות חינם, ואין משכורות חינם
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
משקיעים עובדים AIלקראת שבוע המסחר: וול סטריט מחפשת כיוון - מה חושבים האנליסטים?
יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 עקפו את הציפיות - אבל השוק אדיש והמדד עלה רק ב-1.3% מאמצע אוקטובר; האם "הציפיות הפרפקטציוניסטיות" הן אלו שידרדרו את וול סטריט?
זו עונת הדוחות הכי טובה מאז 2021, אבל נראה שגם לשוק זה כבר לא מספיק. יותר מ-80% מהחברות ב-S&P 500 שפרסמו עד עכשיו את התוצאות שלהן לרבעון השלישי הצליחו להכות את תחזיות האנליסטים, אבל השוק אדיש. מדד הדגל עלה מאז אמצע אוקטובר רק ב-1.3%, בזמן שהחברות עצמן מדווחות על שיאים ברווחיות ובהכנסות. תחשבו על זה. נשארו רק 50 חברות שיביאו לנו תוצאות, כשריכוז מרשים של חברות מביאות תוצאות מעל הציפיות, ההישג הכי הגדול מזה שנים. ובכל זאת, זה לא מקבל ביטוי בתשואות, גם על פי מחקר שעשו בגולדמן זאקס, מניות שהיכו את התחזיות רשמו עלייה ממוצעת של 0.3% בלבד ביום שאחרי הדוח שזה חצי מהממוצע ההיסטורי.
מה ההסבר לזה? התשובה נמצאת בשאלה. אנחנו הגענו לעונת הדוחות הזאת אחרי חודשים של עליות ועם ציפיות בשמיים. השווקים רצים 4 חודשים ברצף, אז זה לא מפתיע שאפילו תוצאות טובות מתקבלות בסוג של עייפות ואדישות.
בשבוע שעבר הנאסד"ק רשם את הירידה השבועית החדה ביותר שלו מאז אפריל, וזה מגיע בעקבות חששות שהחברות משקיעות יותר מדי בפרויקטים של AI. גם נתוני התעסוקה והצריכה הצביעו על האטה קלה, וזה הוביל את ה-S&P 500 לסיים את השבוע בירידה של 1.6%.
מניות הטכנולוגיה נסחרות היום במכפילים גבוהים, לפעמים עשרות ואפילו מאות פעמים על הרווח העתידי. מדד המכפיל המתואם שילר עלה לרמות שנראו רק פעם אחת בעבר - בתקופת בועת הדוט-קום. לכן, השוק מתקשה להתרגש מדוחות טובים הוא כבר מתמחר "שלמות". המשקיעים מסתכלים קדימה - אל ההשקעות של המאות מיליארדים ב-AI, אל ההוצאות הקפקס המטורפות ושואלים את עצמם מתי כל זה יתורגם לרווחים.
- ג'יפרוג טסה 22%, אפירם עולה 11%; המגמה השלילית נמשכת בחוזים
- סנאפ מזנקת 20%, אנבידיה מטפסת 1.5%; קוואלקום מאבדת 2% - ומה עושים החוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וזה מוביל לזה שגם כשחברות כמו מטא Meta Platforms 0.45% , פלנטיר Palantir 1.65% או רובין הוד Robinhood 2.58% מציגים רבעון עם תוצאות שיא, המניות שלהן צונחות. מטא איבדה 11% אחרי שחשפה עלייה נוספת בתקציבי ה-AI שלה; פלנטיר ירדה 8% למרות תחזית אופטימית לשנה כולה; ורובין הוד, שהציגה רווח שיא, נחתכה ב-11% אחרי שההוצאות שלה עלו מהצפוי. זה מראה לנו שוק עייף ועצבני. שוק כלל לא סלחן. שוק שבוחן לאן הוא הולך מכאן.
