אריה בלדגרין ורונן בנצור
צילום: Todd Cheney / UCLA Photography, יח"צ

קייט פארמה הבאה? מנכ"ל יורוג'ן: "ראינו יכולת יפה של התרופה"

אחרי זינוק של 280% מההנפקה במאי האחרון, רונן בנצור על הלהט סביב המניה
גיא בן סימון | (5)

"הניסוי מתקדם בצורה יפה. עד היום ראינו יכולת יפה של התרופה להשמיד את הגידולים, עד כדי למנוע מהחולה לעבור כריתת כליה - וזה הערך העיקרי של התרופה", כך אומר בראיון ל-Bizportal רונן בנצור, מנכ"ל יורוג'ן הישראלית הנסחרת בנאסד"ק.  

יורוג'ן (Urogen Pharma) המפתחת ג'ל שמהווה נשא לתרופות לטיפול בסרטן אורולוגי בדרכי השתן, ממשיכה לרכז עניין לקראת פרסום תוצאות הניסוי העיקרי בחודשים הקרובים. מאז שהונפקה יורוג'ן (סימול: URGN) בחודש מאי האחרון רשמה המניה זינוק של 280%.   

מי שסייע לזינוק הוא אריה בלדגרין, היזם מאחורי האקזיט המרשים של קייט פארמה. בלדגרין עומד בראש החברה, וההצלחה האדירה בקייט פארמה סיפקה רוח גבית למשקיעים ללכת אחריו.  ליורוג'ן שני סוגים של ג'ל לטיפול בבעיות אורולוגיות: מיטרוג'ל ווסיג'ל. הראשון, מיועד לטיפול בסרטן אורולוגי בדרכי השתן בשחרור מתמשך שנועד לספק חשיפה ארוכה יותר של רקמת דרכי השתן לתרופות. בחלק מהמקרים של סרטן בדרכי השתן קשה להגיע פנימה ולגרד את הגידולים החוצה, מה שעשוי להביא לכריתת כליה. מיטרוג'ל נועד להציע חלופה למצב בו הקושי להגיע לגידול יגרור כריתה של הכליה. "התקופה הנוכחית בהחלט מעניינת" אומר בנצור. "החברה נמצאת בשלב השלישי והמכריע של התרופה במעמד של תרופת יתום. הבעיה במתן תרופות לצינורית מתן השתן (שמעל הכליה) מיוחסת לזרימה דלילה של נוזלים. ולכן, התרופות שהוחדרו באמצעות קטטרים עד כה לא יצרו מגע עם הגידול כדי להביא להסרתו", אמר בנצור. "פורמולוציות של מים שניתנות כיום נשטפות מהר מהצינורית והתרופה לא זוכה לזמן שהייה מספיק ארוך, מה שלא מביא לתוצאות. אנו מבקשים להתגבר על זמן השהייה הקצר. למעשה, אנו מצליחים להאריך את זמן השהייה ממספר דקות לעד 8 שעות. הג'ל מאריך את זמן השהייה ונושא את התרופות לאזור הגידול. זמן המגע עם הגידול הוא הרבה יותר ארוך מה שמאפשר להשמיד גידולים בסיטונאות, וזה מה שראינו עד היום", מוסיף בנצור. "לא ממציאים את הגלגל" החברה שהוקמה לפני 12 שנה, החלה את דרכה בחממת כרמיאל, ומאז עברה כמה שלבים כאשר השלב הכי חשוב נרשם לפני כ-5 שנים אז החברה החלה בניסויים קליניים ראשונים בבני אדם. הטכנולוגיה של יורוג'ן באמצעות הג'ל מאתגרת את חוקי הטבע. בסביבה חמה החומר הופך לג'ל ובסביבה קרה החומר הופך לנוזל. חום גוף האדם מספק סביבה נוחה לחומר להפוך לג'ל, מה שמספק תשתית עבודה לתרופה לטיפול בגידולים. "זה בסיס הטכנולוגיה, על זה החברה הוקמה למעשה", אומר בנצור. לדבריו, "אי אפשר להחדיר ג'ל לתוך קטטר, זה חייב להגיע בצורת נוזל ורק שלא יישטף במהרה מהגוף. הג'ל נדבק לדופן של שלפוחית השתן ונוצר מצב בו התרופה שבפנים זוכה לזמן מגע של מספר שעות, זה כל הקסם. כמובן, גולת הכותרת מיוחסת להסרת גידולים שהיום לא ניתן להגיע אליהם בצורה ניתוחית. כלומר, אותם חולים שמועמדים לכריתת כליה. אם אפשר להביא לתוצאות ללא כריתת כלייה - הדבר בעדיפות עליונה לחולה". "אנו לא ממציאים את הגלגל אלא באים לספק מנגנון של עיכוב פעולה. במקרה של שלפוחית השתן, האקסיומה היתה כי אפשר להגיע למגע ישיר עם הגידול - אז אמרו 'בואו ננסה לעשות את זה', וזו היתה הקונספציה ב-30 השנה האחרונות. בתיאוריה זה חכם שכן הבעיה היא זמן השהייה המקוצר שעליו לא הצליחו להתגבר. עם זאת, האישור האחרון בתחום שלפוחית השתן והצינורית מעל הכליה (UpperTrack), היה היה בשנת 98', כמעט ואין לזה אח ורע לגבי אף חלק אחר בגוף. לגבי הצינורית שמעל הכליה אין אף תרופה קיימת שמאושרת. כלומר, יש אלפי חולי סרטן ללא תרופה קיימת. למה? כי אנשים בעצם נכנעו, הרבה שנים לא היו ניסויים קליניים בתחום, כי אנשים הבינו שזה די סיזיפי להיכנס פנימה ולגלות כי התרופה נשטפת החוצה תוך 5 דקות. זרימת השתן מהכליה היא פעולה בלתי רצונית וכל מה שבדרך נשטף. לכן הצורך במנגנון שיהפוך מאד מהר לג'ל, וזו התרופה שלנו. לנו היה מאד חשוב שלא לשנות שום דבר בחומרה של האורולוגים, זה קיים כבר 30 שנה או אולי יותר, כל מה שאנו משנים זה מתן ג'ל במקום מים כאשר תוך 3 דקות בתוך הגוף החומר הופך לג'ל ומתחיל לפעול". תוצאות הניסוי במיטרוג'ל של יורוג'ן צפויות לצאת ברבעון השלישי של 2018. מדובר בניסוי שלב 3 הקובע. אם הניסוי יצליח החברה תגיש בקשה לאישור התרופה בעוד כשנה מהיום (ברבעון הראשון של 2019) כאשר גיוס החולים צפוי להתקיים ברבעון השני של השנה. "אלו לוחות זמנים מאז קצרים בעולם הביוטכנולוגיה", אומר בנצור. "הניסוי מתקדם ונמצא כעת באמצע. אין קבוצת ביקורת, אין פלסבו, אין קבוצת קונטרול. תחושות הבטן שלי טובות מאד. התנהלות הניסוי נעשית בסטנדרטים גבוהים, כשהמודעות לבטיחות מאד גבוהה. ה-FDA נתן לנו להיכנס לניסוי שלב 3 באופן מהיר, מעמד של תרופת יתום, על רקע ההבנה בצורך וכי לתרופה שלנו יש פוטנציאל". "לא היינו צריכים לגייס" ליורוג'ן תרופה נוספת לסרטן שלפוחית השתן, בשם ווסיג'ל, שם קל יותר להסיר את הגידולים. במקרה זה אין בעיה אקוטית להסרת הגידול, אך מדובר בהרדמה מלאה ושהייה בבית חולים, ואת זה באה יורוג'ן להחליף על ידי טיפול לא פושלני. תוצאות הניסוי שלב 2 של פזיג'ל הראה השמדה מוחלטת של הגידולים בשיעור של 85% מהמקרים. נציין כי  בנוסף לחברה  יש שיתוף פעולה עם אלרגן בתחום הבוטוקס שנחתם לפני 15 חודשים. עד כה קיבלה החברה 25 מיליון דולר מאלרגן. יורוג'ן שהונפקה בנאסד"ק לפני כ-7 חודשים גייסה בתחילת החודש כ-60 מיליון דולר ובכך השלימה גיוסים של 120 מיליון דולר בסך הכל. הגיוס האחרון של יורוג'ן נעשה לדברי בנצור ממספר סיבות. "לא היינו צריכים לגייס כאשר ערב הגיוס היו לנו 74 מיליון דולר בקופה, אבל בהתאם למשפט הידוע: 'אתה מגייס מתי שאתה יכול ולא מתי שאתה צריך'. היתה תנופה במניה ונרשמו ביקושים וחשבנו שזו שעת כושר. כמו כן, בכנס של ג'י.פי מורגן קיבלנו תחושה שהשוק מצפה שנגייס כסף אחרי תוצאות הניסוי. ברגע שיש תפיסה שאתה מתקרב לגיוס, קשה מאד להשתחרר ממנה, וזו הופכת למציאות. אז, לא רצינו להיכנס למצב מלאכותי בו שמים לנו תקרת זכוכית. רצינו להקדים תרופה למכה ולבצע גיוס עכשיו כדי שלא נצטרך לעשות גיוס אחרי כן. אז במידה והתוצאות צפויות להיות טובות כפי שאנו חושבים, והמניה צריכה לרוץ ל-X אז למה לקבוע תקרת זכוכית". מה לגבי הכנסת שותף אסטרטגי? "בטריטוריה מחוץ לארה"ב, ברור שלחברה יחסית קטנה שיושבת חצי בארץ וחצי בניו יורק, להגיד שאפשר לשווק בסין זה מאד יומרני. אז טריטוריות כמו אירופה, יפן, סין ואמריקה הלטינית - די טריוויאלי שצריך שותף. בארה"ב? לא בטוח. מדובר בתרופת יתום, יש מעט מרכזים שמקבלים את החולים ומטפלים בחלק הארי של החולים, כך שלא צריך הרבה אנשי מכירות כך שחברה קטנה כן יכולה לעשות את זה. לכן, הסיכוי לשותפות בשוק האמריקאי - מאד נמוך. אם מישהו רוצה זכויות לארה"ב הוא יצטרך לקנות אותן ואנו צריכים להיות מוכנים למצב כמו זה". בחודש האחרון נרשמה תנועה מתמשכת מעלה במניה, מאיפה זה מגיע? "ה-IPO במאי האחרון היה נהדר, הוא לא היה מתוקשר שכן עדיין היינו חברה קטנה והליך ההכרות עם השוק האמריקאי לקח ועדיין לוקח זמן". גרף מניית יורוג'ן מאז ההנפקה:

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אלון 30/01/2018 21:55
    הגב לתגובה זו
    מעניין
  • 4.
    רונן 30/01/2018 17:58
    הגב לתגובה זו
    הופך כל מניה לזהב
  • 3.
    גדי 30/01/2018 17:28
    הגב לתגובה זו
    בסוף אוגוסט היה פוטנציאל כשהמניה יצאה מהדישדוש. עכשיו זה עלול להיות מסוכן. מעניין שכל הכתבות להשקיע במניות זה כשהם בשיא. מדוע אף אחד לא ממליץ להשקיע כשמניה יוצאת מדישדוש? כי מחפשים כסף בלי שכל, כן אתכם חברים שמשקיעים בשיא...גם זה קורה בפאנגף ניפוח וזה יתגלה עוד כמה חודשים, אלא אם יציגו רווחים גדולים וכדומה...
  • 2.
    משה 30/01/2018 16:52
    הגב לתגובה זו
    האם הג^ל הזה יכלול לשמש גם את מתן האנטיביוטיקה לריפוי דלקת בערמונית ושכיות קיימת אותה בעיה שהאנטיביוטיקה לא נשארת מספיק זמן בשלפוחית השתן כדי לרפאה
  • 1.
    עמי 30/01/2018 15:45
    הגב לתגובה זו
    המניה שעומדת היום על 51 דולר תצלול ל-20 אם אחד מהניסויים של יורג'ון יכשל או שרשות התרופות בארה"ב תדרוש בדיקה נוספת להוכחת יעילות. אחרי שהמניה טסה מ-13 בהנפקה הראשונה ל-51 כדאי למשקיע הנבון להיזהר מהמניה שבעתיים.
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: