אריה בלדגרין ורונן בנצור
צילום: Todd Cheney / UCLA Photography, יח"צ

קייט פארמה הבאה? מנכ"ל יורוג'ן: "ראינו יכולת יפה של התרופה"

אחרי זינוק של 280% מההנפקה במאי האחרון, רונן בנצור על הלהט סביב המניה
גיא בן סימון | (5)

"הניסוי מתקדם בצורה יפה. עד היום ראינו יכולת יפה של התרופה להשמיד את הגידולים, עד כדי למנוע מהחולה לעבור כריתת כליה - וזה הערך העיקרי של התרופה", כך אומר בראיון ל-Bizportal רונן בנצור, מנכ"ל יורוג'ן הישראלית הנסחרת בנאסד"ק.  

יורוג'ן (Urogen Pharma) המפתחת ג'ל שמהווה נשא לתרופות לטיפול בסרטן אורולוגי בדרכי השתן, ממשיכה לרכז עניין לקראת פרסום תוצאות הניסוי העיקרי בחודשים הקרובים. מאז שהונפקה יורוג'ן (סימול: URGN) בחודש מאי האחרון רשמה המניה זינוק של 280%.   

מי שסייע לזינוק הוא אריה בלדגרין, היזם מאחורי האקזיט המרשים של קייט פארמה. בלדגרין עומד בראש החברה, וההצלחה האדירה בקייט פארמה סיפקה רוח גבית למשקיעים ללכת אחריו.  ליורוג'ן שני סוגים של ג'ל לטיפול בבעיות אורולוגיות: מיטרוג'ל ווסיג'ל. הראשון, מיועד לטיפול בסרטן אורולוגי בדרכי השתן בשחרור מתמשך שנועד לספק חשיפה ארוכה יותר של רקמת דרכי השתן לתרופות. בחלק מהמקרים של סרטן בדרכי השתן קשה להגיע פנימה ולגרד את הגידולים החוצה, מה שעשוי להביא לכריתת כליה. מיטרוג'ל נועד להציע חלופה למצב בו הקושי להגיע לגידול יגרור כריתה של הכליה. "התקופה הנוכחית בהחלט מעניינת" אומר בנצור. "החברה נמצאת בשלב השלישי והמכריע של התרופה במעמד של תרופת יתום. הבעיה במתן תרופות לצינורית מתן השתן (שמעל הכליה) מיוחסת לזרימה דלילה של נוזלים. ולכן, התרופות שהוחדרו באמצעות קטטרים עד כה לא יצרו מגע עם הגידול כדי להביא להסרתו", אמר בנצור. "פורמולוציות של מים שניתנות כיום נשטפות מהר מהצינורית והתרופה לא זוכה לזמן שהייה מספיק ארוך, מה שלא מביא לתוצאות. אנו מבקשים להתגבר על זמן השהייה הקצר. למעשה, אנו מצליחים להאריך את זמן השהייה ממספר דקות לעד 8 שעות. הג'ל מאריך את זמן השהייה ונושא את התרופות לאזור הגידול. זמן המגע עם הגידול הוא הרבה יותר ארוך מה שמאפשר להשמיד גידולים בסיטונאות, וזה מה שראינו עד היום", מוסיף בנצור. "לא ממציאים את הגלגל" החברה שהוקמה לפני 12 שנה, החלה את דרכה בחממת כרמיאל, ומאז עברה כמה שלבים כאשר השלב הכי חשוב נרשם לפני כ-5 שנים אז החברה החלה בניסויים קליניים ראשונים בבני אדם. הטכנולוגיה של יורוג'ן באמצעות הג'ל מאתגרת את חוקי הטבע. בסביבה חמה החומר הופך לג'ל ובסביבה קרה החומר הופך לנוזל. חום גוף האדם מספק סביבה נוחה לחומר להפוך לג'ל, מה שמספק תשתית עבודה לתרופה לטיפול בגידולים. "זה בסיס הטכנולוגיה, על זה החברה הוקמה למעשה", אומר בנצור. לדבריו, "אי אפשר להחדיר ג'ל לתוך קטטר, זה חייב להגיע בצורת נוזל ורק שלא יישטף במהרה מהגוף. הג'ל נדבק לדופן של שלפוחית השתן ונוצר מצב בו התרופה שבפנים זוכה לזמן מגע של מספר שעות, זה כל הקסם. כמובן, גולת הכותרת מיוחסת להסרת גידולים שהיום לא ניתן להגיע אליהם בצורה ניתוחית. כלומר, אותם חולים שמועמדים לכריתת כליה. אם אפשר להביא לתוצאות ללא כריתת כלייה - הדבר בעדיפות עליונה לחולה". "אנו לא ממציאים את הגלגל אלא באים לספק מנגנון של עיכוב פעולה. במקרה של שלפוחית השתן, האקסיומה היתה כי אפשר להגיע למגע ישיר עם הגידול - אז אמרו 'בואו ננסה לעשות את זה', וזו היתה הקונספציה ב-30 השנה האחרונות. בתיאוריה זה חכם שכן הבעיה היא זמן השהייה המקוצר שעליו לא הצליחו להתגבר. עם זאת, האישור האחרון בתחום שלפוחית השתן והצינורית מעל הכליה (UpperTrack), היה היה בשנת 98', כמעט ואין לזה אח ורע לגבי אף חלק אחר בגוף. לגבי הצינורית שמעל הכליה אין אף תרופה קיימת שמאושרת. כלומר, יש אלפי חולי סרטן ללא תרופה קיימת. למה? כי אנשים בעצם נכנעו, הרבה שנים לא היו ניסויים קליניים בתחום, כי אנשים הבינו שזה די סיזיפי להיכנס פנימה ולגלות כי התרופה נשטפת החוצה תוך 5 דקות. זרימת השתן מהכליה היא פעולה בלתי רצונית וכל מה שבדרך נשטף. לכן הצורך במנגנון שיהפוך מאד מהר לג'ל, וזו התרופה שלנו. לנו היה מאד חשוב שלא לשנות שום דבר בחומרה של האורולוגים, זה קיים כבר 30 שנה או אולי יותר, כל מה שאנו משנים זה מתן ג'ל במקום מים כאשר תוך 3 דקות בתוך הגוף החומר הופך לג'ל ומתחיל לפעול". תוצאות הניסוי במיטרוג'ל של יורוג'ן צפויות לצאת ברבעון השלישי של 2018. מדובר בניסוי שלב 3 הקובע. אם הניסוי יצליח החברה תגיש בקשה לאישור התרופה בעוד כשנה מהיום (ברבעון הראשון של 2019) כאשר גיוס החולים צפוי להתקיים ברבעון השני של השנה. "אלו לוחות זמנים מאז קצרים בעולם הביוטכנולוגיה", אומר בנצור. "הניסוי מתקדם ונמצא כעת באמצע. אין קבוצת ביקורת, אין פלסבו, אין קבוצת קונטרול. תחושות הבטן שלי טובות מאד. התנהלות הניסוי נעשית בסטנדרטים גבוהים, כשהמודעות לבטיחות מאד גבוהה. ה-FDA נתן לנו להיכנס לניסוי שלב 3 באופן מהיר, מעמד של תרופת יתום, על רקע ההבנה בצורך וכי לתרופה שלנו יש פוטנציאל". "לא היינו צריכים לגייס" ליורוג'ן תרופה נוספת לסרטן שלפוחית השתן, בשם ווסיג'ל, שם קל יותר להסיר את הגידולים. במקרה זה אין בעיה אקוטית להסרת הגידול, אך מדובר בהרדמה מלאה ושהייה בבית חולים, ואת זה באה יורוג'ן להחליף על ידי טיפול לא פושלני. תוצאות הניסוי שלב 2 של פזיג'ל הראה השמדה מוחלטת של הגידולים בשיעור של 85% מהמקרים. נציין כי  בנוסף לחברה  יש שיתוף פעולה עם אלרגן בתחום הבוטוקס שנחתם לפני 15 חודשים. עד כה קיבלה החברה 25 מיליון דולר מאלרגן. יורוג'ן שהונפקה בנאסד"ק לפני כ-7 חודשים גייסה בתחילת החודש כ-60 מיליון דולר ובכך השלימה גיוסים של 120 מיליון דולר בסך הכל. הגיוס האחרון של יורוג'ן נעשה לדברי בנצור ממספר סיבות. "לא היינו צריכים לגייס כאשר ערב הגיוס היו לנו 74 מיליון דולר בקופה, אבל בהתאם למשפט הידוע: 'אתה מגייס מתי שאתה יכול ולא מתי שאתה צריך'. היתה תנופה במניה ונרשמו ביקושים וחשבנו שזו שעת כושר. כמו כן, בכנס של ג'י.פי מורגן קיבלנו תחושה שהשוק מצפה שנגייס כסף אחרי תוצאות הניסוי. ברגע שיש תפיסה שאתה מתקרב לגיוס, קשה מאד להשתחרר ממנה, וזו הופכת למציאות. אז, לא רצינו להיכנס למצב מלאכותי בו שמים לנו תקרת זכוכית. רצינו להקדים תרופה למכה ולבצע גיוס עכשיו כדי שלא נצטרך לעשות גיוס אחרי כן. אז במידה והתוצאות צפויות להיות טובות כפי שאנו חושבים, והמניה צריכה לרוץ ל-X אז למה לקבוע תקרת זכוכית". מה לגבי הכנסת שותף אסטרטגי? "בטריטוריה מחוץ לארה"ב, ברור שלחברה יחסית קטנה שיושבת חצי בארץ וחצי בניו יורק, להגיד שאפשר לשווק בסין זה מאד יומרני. אז טריטוריות כמו אירופה, יפן, סין ואמריקה הלטינית - די טריוויאלי שצריך שותף. בארה"ב? לא בטוח. מדובר בתרופת יתום, יש מעט מרכזים שמקבלים את החולים ומטפלים בחלק הארי של החולים, כך שלא צריך הרבה אנשי מכירות כך שחברה קטנה כן יכולה לעשות את זה. לכן, הסיכוי לשותפות בשוק האמריקאי - מאד נמוך. אם מישהו רוצה זכויות לארה"ב הוא יצטרך לקנות אותן ואנו צריכים להיות מוכנים למצב כמו זה". בחודש האחרון נרשמה תנועה מתמשכת מעלה במניה, מאיפה זה מגיע? "ה-IPO במאי האחרון היה נהדר, הוא לא היה מתוקשר שכן עדיין היינו חברה קטנה והליך ההכרות עם השוק האמריקאי לקח ועדיין לוקח זמן". גרף מניית יורוג'ן מאז ההנפקה:

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    אלון 30/01/2018 21:55
    הגב לתגובה זו
    מעניין
  • 4.
    רונן 30/01/2018 17:58
    הגב לתגובה זו
    הופך כל מניה לזהב
  • 3.
    גדי 30/01/2018 17:28
    הגב לתגובה זו
    בסוף אוגוסט היה פוטנציאל כשהמניה יצאה מהדישדוש. עכשיו זה עלול להיות מסוכן. מעניין שכל הכתבות להשקיע במניות זה כשהם בשיא. מדוע אף אחד לא ממליץ להשקיע כשמניה יוצאת מדישדוש? כי מחפשים כסף בלי שכל, כן אתכם חברים שמשקיעים בשיא...גם זה קורה בפאנגף ניפוח וזה יתגלה עוד כמה חודשים, אלא אם יציגו רווחים גדולים וכדומה...
  • 2.
    משה 30/01/2018 16:52
    הגב לתגובה זו
    האם הג^ל הזה יכלול לשמש גם את מתן האנטיביוטיקה לריפוי דלקת בערמונית ושכיות קיימת אותה בעיה שהאנטיביוטיקה לא נשארת מספיק זמן בשלפוחית השתן כדי לרפאה
  • 1.
    עמי 30/01/2018 15:45
    הגב לתגובה זו
    המניה שעומדת היום על 51 דולר תצלול ל-20 אם אחד מהניסויים של יורג'ון יכשל או שרשות התרופות בארה"ב תדרוש בדיקה נוספת להוכחת יעילות. אחרי שהמניה טסה מ-13 בהנפקה הראשונה ל-51 כדאי למשקיע הנבון להיזהר מהמניה שבעתיים.

ההנפקה הטכנ' הגדולה בהיסטוריה: פייסבוק שווה 104 מיליארד דולר - צוקרברג שווה 'רק' 19.1 מיליארד

מדובר בטווח העליון ביותר שהחברה קבע לצורך ההנפקה; מחיר ההנפקה קובע לפייסבוק שווי שוק של 104 מיליארד ד'
הרשת החברתית הגדולה בעולם תפתח היום בצהריים (18:30 זמן ישראל) את יומה הראשון בבורסת ניו יורק, כאשר היא כבר תחל להיסחר בשער של 38 דולר למניה. החברה גייסה באמצעות הנפקת 421 מיליון ממניותיה כ-16 מיליארד דולר, מדובר בהנפקה של חברת טכנולוגיה הגדולה בהיסטוריה. חלק ניכר מתמורת ההנפקה יכנס לכיסיהם של המשקיעים הוותיקים של פייסבוק, ביניהם גולדמן זאקס (סימול: GS) ומיקרוסופט (סימול: MSFT). במחיר ההנפקה כאמור, 503.6 מיליון המניות והאופציות שמחזיק מארק צוקרברג מוערכות בסכום דמיוני ובלתי נתפס של כ-19.1 מיליארד דולרים. סכום זה ש'באמתחתו' עושה אותו עשיר יותר ממייסדיי חברת גוגל (סימול: GOOG); סרגיי ברין ולארי פייג', כך לפי מדד המיליארדים של בלומברג. אדוארדו סברין, אחד ממייסדי פייסבוק, מסמן בהנפקה את אחת ההצלחות הגדולות ביותר בתחום ההשקעות הפיננסיות כשהוא צפוי לגרוף לכיסו כ-4 מיליארד דולר בהנפקה, לאחר שהשקיע סכום כולל של 30 אלף דולר בהקמת החברה. כאמור, התקשורת האמריקנית התמקדה רבות בסברין בזמן האחרון, לאחר שוויתר על אזרחותו האמריקנית וקיבל על עצמו אזרחות סינגפורית. בסינגפור אין מיסוי על רווחי הון והמיסוי על השכר יכול להגיע עד 20% בלבד. פייסבוק (סימול: FB) הודיעה מוקדם יותר השבוע כי היא מרימה את טווח מחיר ההנפקה לבין 34 עד 38 דולר למניה, לעומת 28 עד 35 דולר, וסימנה בכך את תיאבון המשקיעים לקחת חלק בהנפקה. הרמת המחיר תעניק לחברה שווי שוק שינוע בין 93 עד 104 מיליארד דולר. הביקוש החזק למניית פייסבוק התיר לכמה ממשקיעי החברה ראשונים למכור יותר מניות ממה שתיכננו בהתחלה. מספר גורמים אנונימיים אמרו לוול סטריט ג'ורנל כי החברה היא זאת שביקשה ממשקיעיה לעשות את המהלך הזה. ההנפקה המוגדלת מגיעה בזמן שמספר שאלות עלו בנוגע למודל הפירסום העיסקי של החברה, אשר אחראי ל-80% מהיקף ההכנסות. רבים מהמשתמשים של פייסבוק עוברים לאפליקציות למכשירי ניידים, שם החברה טרם הצליחה לבסס מודל מוצלח לפירסום. הרשת החברתית תתמודד ביומה הראשון עם לא מעט לחץ, לאחר שהמדדים המובילים בוול סטריט מסמנים רצף ירידות של 5 ימים. כזכור, יצרנית הרכב GM (סימול: GM) הודיעה לפני יומיים כי היא מושכת את קמפיין הפרסום שלה על גבי פלטפורמת פייסבוק בטענה כי הוא משפיע בצורה מינורית ביותר על החלטות הרכישה של הצרכנים. קרלוס קריג'נר מברנשטיין ריסרץ' כתב במכתב ללקוחותיו כי הצהרת GM הייתה מהלך של "חדשות רעות" ועלולה להשפיע בצורה מתמשכת על לקוחות נוספים של החברה. "אחד יכול להסיק כי מה ש GM מצאה גם אחרים ימצאו, וזה יקשה מאוד על הכנסות פייסבוק", כתב קריג'נר. יש מספר חברות 'טפיליות', כאלה ש'רוכבות' על ההצלחה של פייסבוק - בין אם אלו ספקים, מתחרים או שותפים - אשר מציעות למשקיעים שאינם חברים באליטה של וול סטריט, ואינם יכולים באמת לרכוש כיום מניות של ענקית הרשת החברתית, הזדמנות להרוויח בעצמם מההנפקה של השנההכנסו לרשימת 10 המניות לתת להן 'לייק' כשפייסבוק תהפוך היום לחב' ציבורית. באופן רגיל, אנשי פנים (עובדים בד"כ) ומחזיקים גדולים בחברה שמונפקת לראשונה לציבור, חייבים לחכות 180 ימים לפני שהם יכולים למכור את מניותיהם לחיצוניים. במהלך לא רגיל, פייסבוק (סימול: FB) 'קימבנה' את תקופת ההמתנה הזו, ואיפשרה מהלך לפיו מניות נוספות יימכרו לציבור רק 3 חודשים מהיוםאל תגידו שלא ידעתם: 'קומבינה' לרציניים בלבד - עוד 91 ימים פייסבוק עלולה לחוות גל מכירות ענק.