תיקון חד: גו פרו איבדה 12.9%% "בלבד"

את התמונה הזו בגו פרו ירצו לשכוח - קיצוצים של יותר מ-20% מכח עבודה ותוצאות שנמוכות הרבה מעבר לתחזיות האנליסטים: "סביבה רגולטורית עוינת"
גיא בן סימון |
נושאים בכתבה גו פרו

יצרנית מצלמות האקסטרים גו פרו (סימול: GPRO) הוציאה היום תוצאות מקדימות לרבעון הרביעי של 2017, לפיהן החברה צפויה לרשום הכנסות של 340 מיליון דולר בלבד. מדובר בנתון שנמוך באופן מהותי מאמצע טווח התחזיות המוקדמות של האנליסטים להכנסות של 474 מיליון דולר.

בתוך כך, החברה צפויה לצמצם את כוח העבודה מ-1,254 עובדים לפחות מ-1,000 איש. מדובר ב-20% מכוח העבודה של החברה. המניה צנחה הערב 12.9% הערב בוול סטריט (לאחר שהתרסקה מוקדם יותר בכ-30%), ולמעשה משלימה התרסקות של יותר מ-90% מאז השיא שרשמה באוקטובר של 2014. המניה שנסחרה בשיא בכ-87 דולר נסחרת כעת לפי 5.5 דולרים בלבד.

החברה מדווחת היום כי בכוונתה לצאת משוק הרחפנים על רקע "סביבה רגולטורית עוינת" בארה"ב ובאירופה שצפויה להקטין את נתח השוק שלה בשנים הקרובות. רק בסוף השבוע האחרון החברה הנמיכה את מחיר המצלמה שהיא מוכרת HERO6 ב-20% למחיר של 399 דולרים.

זו לא הפעם הראשונה שהחברה נאלצת להפחית את המחירים של המצלמות פרי תוצרתה. בדצמבר של 2015 החברה הנמיכה את מחירה המצלמה מדגם Hero 4 Session בחצי, מה שגרר תביעות מצד הקמעונאים.

מניית גו פרו בשנים האחרונות:

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.