טוויטר חתמה על חוזה מבטיח - המניה זינקה בשיעור של 6.4%

אלמוג עזר |
נושאים בכתבה טוויטר

האם טוויטר (סימול: TWTR) לבסוף מצאה את מנוע ההכנסה שחיפשה? הנהלת רשת הבלוגים הפופולארית פרסמה היום כי תחל לשדר את התכנים של רשת החדשות הכלכלית בלומברג מסביב לשעון. הצעד יקרב את טוויטר לשמש כספקית תוכן מקורי כפי שניסתה לעשות הרשת החברתית פייסבוק (סימול: FB) בהצלחה חלקית בשנים האחרונות. 

בוול סטריט אהבו מאוד את ההסכם שנחתם בין שתי חברות התקשורת ושלחו את מניית טוויטר לעליות של 6.4%. מנכ"ל בלומברג ג'סטין סמית' התראיין היום לכלי תקשורת בארה"ב וטען כי יש קשר הדוק בין האנשים שצופים בחדשות בלומברג לבין קבוצות המצייצים בטוויטר. לדברי סמית' "המהלך הולך להתמקד בחדשות החשובות ביותר עבור קהל אינטליגנטי מסביב לעולם" .

בחדשות אחרות, מנכ"ל רשת הבלוגים ג'ק דורסי קנה ביממה האחרונה 547 מניות נוספות של הרשת. מתוך כך, המנכ"ל כבר רכש מיליון מניות השנה, זאת ברקע לשיפור בדו"חות טוויטר. נזכיר כי הרשת דיווחה בשבוע שעבר על תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון וניפצה את התחזיות המוקדמות של האנליסטים. המניה זינקה דאז ביותר מ-10% לשיא של חודשיים.

בשורה התחתונה, טוויטר רשמה רווח של 11 סנט למניה - הרבה מעל צפי האנליסטים לרווח של 2 סנט למניה. בשורה העליונה, ההכנסות של טוויטר אמנם ירדו ב-8% ל-548 מיליון דולר, אך עדיין מדובר בנתון שעקף את התחזיות המוקדמות של השוק להכנסות של 517 מיליון דולר. אולי חשוב יותר. הרשת החברתית רשמה זינוק של 14% במספר הממוצע היומי של המשתמשים הפעילים לעומת הרבעון הראשון ב-2016. נתונים אלו, יש לשער תרמו להבשלה של החוזה בין בלומברג לבין טוויטר. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.