ענקית הריטייל שעלתה היום 0.3% לשיא כל הזמנים וסוגרת ראלי בלתי יאמן
מניית אמזון AMAZON ממשיכה לזנק. אימפריית הקמעונות האלקטרונית הפכה בשנים האחרונות לספקית מובילה של אחסון ענן, ספקית מזל"טים ואף בעלת סטודיו להפקת בידור בהוליווד והמשקיעים אוהבים זאת. בתוך כך המניה רשמה היום עלייה של יותר מ-0.3% לאחר שאתמול לראשונה מניות החברה חצו את גבול מחיר ה-900 דולר.
כתוצאה מראלי של יותר מ-21% מתחילת השנה, שווי השוק של אמזון עולה על 430 מיליארד דולר. מדובר בשווי של כמעט פי שניים משווי השוק של ענקית הקמעונות ומתחרתה העיקרית וולמרט (סימול: WMT) שבעלת שווי שוק של 220 מיליארד דולר בלבד.
בהווה רק ענקיות הטכנולוגיה אפל, גוגל ומיקרוסופט בעלות שווי שוק גבוה מאמזון. זאת לאחר שאמזון חלפה על פני ענקיות אחרות כמו חברת פייסבוק וברקשייר האת'וואי (חברת האחזקות של המילארדר וורן באפט).
אך הצלחתה המטאורית של אמזון, אינה נרשמת ללא קורבנות. לעת עתה נראה כי הקורבנות העיקריים הם חברות הריטייל ששלטו עד לא מזמן בקניונים. חברת סירס הולדינג'ס (סימול: SHLD) שבעשור הקודם הייתה בעלת כמות עצומה של סניפים, כבר הודיעה כי בקצב בו היא מאבדת מזומנים, היא כבר לא תוכל להתקיים באותו המתכון בשנה הבאה. רשתות אחרות כמו ג'י.סי. פני, מייסיס, קוהל וטרגט מציגים רבעונים רצופים של ירידה בהכנסות.
- בזוס מול מאסק: פרויקט החלל של אמזון הרחק מאחורי SpaceX
- השוק מחכה לתשובות: 3 נקודות לעונת הדוחות בוול סטריט
כמה מומחי טכנולוגיה ופרסום מתחילים לחשוב שאמזון יכולה אפילו לקרוא תיגר על Google ו- Facebook לעליונות מודעות דיגיטלית. האנליסטים ב-BMO צופים המשך התרחבות הפרסום באמזון עד כדי כך, שלקוחות יעברו מפרסום בגוגל, לאמזון, בדומה למעבר שהתרחש בזמנו עם התפתחותה של הרשת החברתית פייסבוק). בתוך כך, כמות ההכנסות של גוגל מפרסום אמורות להיפגע בעתיד. מחיר היעד של מניית גוגל הורד מ-1,005 דולר ל-880.