מנתח טכני בכיר: "50 שנה אני מסתכל על הגרפים ולא ראיתי דבר כזה"

מערכת Bizportal | (24)
נושאים בכתבה וול סטריט

מדדי המניות בוול סטריט הולכים הצידה כבר כמעט חודשיים ונסחרים בצמוד לשיא כל הזמנים. השאלה הגדולה היא כמובן לגבי המהלך הבא שללא ספק יגיע, לאיזה כיוון הוא יהיה ובאיזו עוצמה. בראיון ל-CNBC אמר המנתח הטכני הוותיק ראלף אקמפורה כך: אני חושב שאם מסתכלים כעת על ה-S&P 500 ומניחים עליו את רצועות בולינגר, המצב נהייה מאוד צר". וזה לא מפתיע, המדד האמריקני נסחר בתנודתיות נמוכה מאוד כבר חודשיים ולמעשה מאז ה-7 ביולי לא ביצע תנודה של מעל 1% מעלה או מטה (הרצף הארוך ביותר ללא תנודה שכזו מאז 2014).

לדבריו, "זה כמו לנער בקבוק מוגז, המשמעות היא שהתנועה שתבוא תהיה דרמטית, למעלה או למטה - ואני מעריך שהתנודה תהיה מעלה, בעיקר בשל ההובלה של סקטורים הטכנולוגיה והפיננסים". אבל מעבר לתנודה הבא, המנתח הטכני אומר ל-CNBC כי "מה שבאמת מרשים ואני כבר 50 שנה מסתכל על הגרפים ולא ראיתי דבר כזה - זה שבזמן דה-S&P500 והדאו ג'ונס שוברים שיאים, זה קורה בצורה רוחבית. כלומר מרבית המניות מראות עוצמה ואפילו ביצועים טובים משל אלו הגדולות. אני חושב שמעולם לא ראיתי מצב שכזה. בעניין זה נציין כי מדד הראסל 3000 שמכיל את המניות הקטנות יותר בוול סטריט עלה 7.2% מתחילת השנה בעוד הדאו ג'ונס עלה 5.2% בלבד וה-S&P500 עלה 5.8%. להערכתו של המנתח הטכני, העובדה שמניות השורה השניה והשלישית רושמות תשואת יתר על המדדים המובילים זה חדשות טובות והדבר מבשר צפי לשיאים נוספים. "אני שורי לטווח הארוך".

לגבי המצב המשתקף מרצועות בולינגר, נסביר כי רצועות בולינגר הן רצועות הנמתחות מעל ומתחת לממוצע נע פשוט החובק את פעילות המחירים. למעשה, מדובר בסטיות תקן נעות החובקות את השוק. מבט על הכלי יגלה שמדובר בשתי סטיות תקן מעל לממוצע הנע ושתי סטיות תקן מתחתיו - דבר המעיד שמרבית פעילותו של השוק נכללת בתחומי הרצועות ומקצתו מחוצה להן. פעילות השוק בקרבת הרצועות או מחוץ להן, היא זו המעניינת את הטכנאי שכן ביכולתה להתריע מבעוד מועד על התרחשויות עתידיות.

תגובות לכתבה(24):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 23.
    50 שנה שאני עושה ניתוח טכני ועדיין לא עשיתי כסף (ל"ת)
    אדםאדום 20/09/2016 10:14
    הגב לתגובה זו
  • 22.
    מדד ראסל הינו אידיקציה חזקה ליציבות השוק (ל"ת)
    חיים 14/09/2016 00:21
    הגב לתגובה זו
  • 21.
    קשקשן בכיר (ל"ת)
    יעקב 12/09/2016 05:24
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    תעשו אופציות קול ופוט במודל פרפר. תנודה גדולה. הכי בטוח (ל"ת)
    לוזר 11/09/2016 18:24
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    ואני מעריך שהתנודה תהיה מעלה,הדביל כתב (ל"ת)
    קינביר 10/09/2016 11:06
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    הנתלמיד 10/09/2016 10:12
    הגב לתגובה זו
    זה לא מימוש,השורטיסטים חגגו את הפרנויה של המשקיעים לאחר ניאומו של סגן הפ''ד.
  • 17.
    50 שנה 10/09/2016 02:18
    הגב לתגובה זו
    מהמר עם עינים קשורות
  • 16.
    אורי 10/09/2016 01:22
    הגב לתגובה זו
    תמיד יש ירידות לא צריך להתרגש יחזור לשיאים חדשים , כך היה וכך יהיה.
  • 15.
    הבחור לא מדבר שטויות !!! (ל"ת)
    הנצ 09/09/2016 23:40
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    רצועות באספמיה הכל הולך למטה (ל"ת)
    אורן 09/09/2016 23:23
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    שימי 09/09/2016 22:59
    הגב לתגובה זו
    חלק מהמשחק
  • 12.
    מבין ברצועות 09/09/2016 22:47
    הגב לתגובה זו
    אז מה תגיד עכשיו!!!
  • 11.
    הודעות טובות לברוח .הודעות רעות לקנות מנתח לא בכיר (ל"ת)
    אריק / 09/09/2016 22:47
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    חיים מחדרה 09/09/2016 21:28
    הגב לתגובה זו
    הירידות הגיעו.
  • 9.
    דבוש 09/09/2016 19:03
    הגב לתגובה זו
    היום המדד יורד ב-1.2 אחוז.
  • 8.
    יוני 09/09/2016 18:54
    הגב לתגובה זו
    כרגיל חרטוט של ביזפורטל
  • 7.
    רפי 09/09/2016 18:53
    הגב לתגובה זו
    נראה אם הטכני שווה משהוjQuery203006029208524137064_1473436113861??? או שבאמת זה סתם זבל....ימים יגידוווווווו
  • 6.
    זמן טוב לקנות במימוש (ל"ת)
    איציק 09/09/2016 18:31
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    שני 09/09/2016 17:58
    הגב לתגובה זו
    הם לא יודעים ולא יכולים לדעת כלום. כשעולה הם אומרים -ימשיך לעלות. כשיתחיל לרדת הם יתחילו לומר - שכך ימשיך להיות ושכולם לברוח.... מי שמשווה את הכתבות האלו לתוצאות רואה שבדרך כלל הם לא שוים אפילו קריאה.
  • fcc 09/09/2016 19:22
    הגב לתגובה זו
    ועוד להגיב?! פפחחחח
  • 4.
    דוד 09/09/2016 17:57
    הגב לתגובה זו
    ריבית נמוכה ואין אלטרנטיבות אחרות
  • 3.
    השוק לפני טיסה למעלה (ל"ת)
    אבי 09/09/2016 17:44
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ביזפורטל השחלות בעמ הגיע הזמן לברוח (ל"ת)
    הבורר 09/09/2016 16:52
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    נו. אם הוא וגורביץ תמימי דעים אז א=נו מסודרים (ל"ת)
    שמיל 09/09/2016 16:06
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: