נתון חלש בארה"ב: ההזמנות ממפעלים במאי ירדו יותר מהצפוי

אלמוג עזר |
נושאים בכתבה הזמנות ממפעלים
שינוי מגמה בסקטור הייצור האמריקני? בחודש מאי האחרון נרשמו ירידות בהזמנות מוצרים ממפעלים בארה"ב בשיעור של 1%. זאת לעומת שני החודשים הקודמים שהתאפיינו בעלייה בהזמנות. חודש אפריל שבו נרשמה עלייה בשיעור של 1.8%. הירידה מגיעה לאור חולשה בהזמנות אמצעי תחבורה ומוצרים משרדיים. בהסתכלות על חצי הכוס המלאה, באותו החודש נרשמה עלייה בהזמנות עתידיות בחודש האחרון. נתון שמצביע על כך שהירידה בהזמנות בחודש הנוכחי היא ככל הנראה זמנית. נציין כי הירידה בהזמנות הייתה צפויה לאור צמצום ידוע בפעילות העסקית בחודש האחרון. סקר רויטרס הראה כי קונצנזוס השוק עמד על צפי לירידה בשיעור של 0.9%. לשכת המסחר בארה"ב שפרסמה את הנתונים מסרה גם כי ההזמנות למוצרים בניכוי הזמנות ממפעלים בטחוניים ירדו בשיעור של 0.4% בחודש אפריל. זאת לאחר שבחודש הקודם הוכרז שהאחרונות ירדו בשיעור של 0.7%. השינוי בהזמנות מוצרים מהווה אינדקציה לשינוי ברמת הבטחון הצרכני שנרשמת בקרב האמריקנים. שני שליש מהרכב התוצר האמריקני בנוי מהצריכה המקומית. הרבעון הראשון של השנה התאפיין ברגיעה יחסית של ההוצאות המקומיות. בתוך כך הצמיחה הסתכמה בשיעור של 1%.   

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

טסלה השלימה ירידה בזק של 9% מהשיא, הזדמנות או סכין נופלת?

עמית טל |
נושאים בכתבה אלון מאסק טסלה
מניית טסלה (סימול:TSLA) איבדה 4.2% ביום המסחר האחרון לשבוע זה במחזור שכמעט כפול מהממוצע והשלימה ירידה של מעל 9% משיא כל הזמנים שנקבע רק בתחילת השבוע. ברקע לירידה החדה, חברת AMD (סימול:AMD) הכחישה רשמית את השמועות שהיו בשבוע האחרון על שיתוף פעולה בין החברות. והייתה גם את המלצת המכירה של ג'פריס שנקבו במחיר יעד של 240 דולר (מול מחיר של 390 דולר שבו נסחרה המניה בתחילת השבוע). כמו כן, הודיעה הנהלת החברה כי היא מפסיקה את ייצור הרכב הזול ביותר של החברה, דגם S עם ההנעה האחורית החל מה-24 לספטמבר. החברה תמשיך לייצר את ה-S של החברה. הודעת החברה באה ברקע לזינוק בייצור רכב הדגל שהושק מוקדם יותר השנה. כזכור מניית החברה קפצה מוקדם יותר החודש לשיא כל הזמנים זאת לאחר שהממשל בסין טען כי הוא שוקל איסור על יצור ומכירה של מכוניות עם בעירה פנימית במטרה להקל על זיהום האוויר במדינה. המשמעות: דחיפה אדירה לסקטור המכוניות החשמליות, וטסלה הינה שחקנית גדולה בתחום. אך עתה נראה כי הסנטימנט של החברה משתנה. ייתכן כי שינוי הסנטימנט נובע גם מהעובדה כי מניית החברה, כמו יתר חברות הנאסד"ק, נהנתה בשנים האחרונות מהכסף הזול ששטף את השווקים, ועתה בעקבות הודעת הפד' על צמצום המאזן, אלה הן החברות הראשונות להיפגע. הכירו את מדד M1 : מדד היצע הכסף הנזיל ביותר,כלומר המדד מודד את כמות המטבע והנכסים הניתנים להמרה במזומן במהירות : פקדונות העו"ש וההשקעות בנכסים נזילים. בשנים האחרונות רואים קשר ישיר בין גידול בכמות הכסף למחירי הנכסים. שימו לב לגרף הבא שמסביר זאת בצורה טובה יותר. הגרף מציג את מניית טסלה מול היצע הכסף, המניה נעצרה בכל פעם שהגיעה לגבול העליון של היצע הכסף.